З 18 листопада 2010 року виставка сучасної японської каліграфії, на якій представлено 34 твори, буде вражати відвідувачів Луганського обласного художнього музею. Урочисте її відкриття відбудеться о 14.00. в залі № 18.
Японське слово "SHO" (сьо) зазвичай перекладається як "каліграфія". Дійсно, обидва слова позначають красиве зображення писемних знаків. Однак, на відміну від західної каліграфії, де основну роль грає візуальна складова, японське "сьо" має на меті відтворити стан душі митця за допомогою виразності та ритмічності кожної лінії.
Мистецтво "сьо" зародилося у Китаї 3,5 тис. років тому і потрапило до Японії у ІІ-ІІІ ст. Тут підтримувалися його первісні традиції, а у VIII ст. з винайденням силабічної абетки "сьо" перетворилося на частину японської культури. Згодом у творах каліграфії стали відбиватися характер і особистість майстра.
На початку XX ст. "сьо" відчуло на собі вплив тогочасного західного мистецтва. На додачу до традиційних ієрогліфічного, абеткового та початкового напрямів класичного "сьо" виникли новітні течії: "сьо" сучасної поезії, "сьо" великих знаків, різьблення, авангардне "сьо". Так виникло сучасне мистецтво каліграфії.
1948 року з метою сприяння розвитку мистецтва "сьо" відкрилася перша виставка "Майніті-Сьодотен". Прагнучи познайомити світ з японським мистецтвом каліграфії і тим самим збагатити культурні зв`язки з іншими народами, у 1970 році було організовано першу виставку "сьо" у Парижі, а на сьогоднішній день такі виставки пройшли у 34 містах 17 країн світу.
Виставка сучасної японської каліграфії – це знайомство не тільки з далекосхідною системою писемності, а й з одним з унікальних видів мистецтва, наповненим глибоким філософським змістом. Мистецтво відбиває і витонченість японської душі, і гордий національний характер, і неймовірну працездатність цього народу. Каліграфію розглядають не лише як засіб медитацій, а і як шлях пізнання, можливість духовного самовдосконалення, механізм гармонізації світу.
Перейнявши багатий досвід китайських майстрів, японські каліграфи настільки змінили мистецтво краснопису, що нині воно сприймається як автентичне японське явище і таким його усвідомлюють в інших країнах світу. Виставку цього яскравого національного феномену було презентовано в столиці у Національному художньому музеї України та в інших містах України, після чого твори передані до постійної колекції закладу.
|