Пріоритетним напрямком соціальної політики держави залишається соціальний захист найбільш незахищених громадян, а саме, пенсіонерів, одиноких непрацездатних громадян та інвалідів, які перебувають у складній життєвій ситуації і потребують соціальної допомоги та підтримки.
В області виконуються всі програми, затверджені на державному рівні, забезпечено своєчасне фінансування передбачених чинним законодавством виплат. Частина завдань щодо поліпшення соціального обслуговування покладена на органи місцевого самоврядування.
Територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг) пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян, як установи місцевої комунальної власності, виконують важливу роботу у сфері соціального захисту населення.
У структурі 31 територіального центру область діють 111 відділень, у тому числі: 31 відділення соціальної допомоги вдома; 30 відділень соціально-побутової адаптації; 8 відділень соціально-медичних послуг; 5 відділень стаціонарного перебування; 19 відділень організації надання адресної натуральної та грошової допомоги та 18 інших відділень.
Станом на 20.08.2013 року найбільша кількість видів послуг надаються в м.Луганську (8 відділень), в м. Алчевську (6 відділень), у м.м. Красному Лучі, Сєвєродонецьку та Новопсковському районі (по 5 відділень).
Найменша кількість видів соціальних послуг надається Слов"яносребськім, Сватівським, Стахановським і Первомайським територіальними центрами соціального обслуговування (надання соціальних послуг). В них працює всього по 2 відділення.
На сьогоднішній день, всіма територіальними центрами розроблені та затверджені тарифи на платні послуги. З 43906 послуг, цього року послугами на платній основі скористалося 5697 мешканців області на загальну суму близько 800 тис грн., Що складає всього 13% від загальної кількості послуг.
З метою вдосконалення роботи соціальних служб і для повного охоплення соціальними послугами вразливих категорій населення в територіальних центрах впроваджуються інноваційні моделі соціальної роботи.
З метою забезпечення доступності соціальних послуг, особливо у віддалених населених пунктах сільської місцевості, в терцентрах створені мультидисциплінарні команди, до складу яких входять: соціальні працівники, медичні сестри, психологи, перукарі, швачки, слюсарі з ремонту будівель.
У територіальних центрах області з метою надання громадянам послуг з прокату технічних та інших засобів реабілітації були створені пункти прокату засобів реабілітації. Прокат надається всім особам похилого віку, хворим (після інсульту і т.д.), які звернулися до територіального центру з зазначеного питання і уклали з ним відповідний договір на обслуговування пунктом прокату.
З 2012 року в Луганській області проходила апробація моделі соціального замовлення, а саме створення служби «Соціальне таксі» для надання транспортних послуг громадянам похилого віку, інвалідам. Така служба вже створена в багатьох наших містах і районах.
Важливим напрямком діяльності органів місцевого самоврядування є робота з розвитку соціального партнерства з громадськими, благодійними, приватними підприємствами з питань надання соціальних послуг населенню та залучення до надання соціальних послуг недержавних організацій на конкурсній основі.
На високому рівні відповідна робота проведена в містах Алчевськ та Свердловськ, де в рамках міських програм соціального захисту населення проводяться конкурси соціальних проектів, розроблених громадськими організаціями. Переможцям конкурсів надається фінансова підтримка реалізації проектів з міського бюджету.
Серед пріоритетних напрямків соціальної політики держави - соціальний захист дітей - інвалідів та дітей з проблемами розвитку. На сьогоднішній день в Луганській області діє 13 центрів реабілітації інвалідів та 5 відділень реабілітації при територіальних центрах соціального обслуговування. Всього в центрах та відділеннях соціальної реабілітації пройшли реабілітацію з початку 2013 року 956 дітей-інвалідів.
Як актуальне пріоритетний напрямок роботи розглядається питання створення мережі стаціонарів денного перебування дітей-інвалідів при центрах соціальної реабілітації дітей-інвалідів. Завдання щодо створення таких відділень були поставлені на колегії перед керівниками територій.
Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування здійснюють соціальний патронаж звільнених осіб, зокрема, утворюють спостережні комісії, піклувальні ради при спеціальних виховних установах та здійснюють контроль діяльності суб'єктів соціального патронажу, які їм підпорядковані.
Створення центрів обліку та інших установ соціального захисту вищезазначених громадян у містах і районах Луганської області стримується через відсутність необхідних коштів у місцевих бюджетах. У зв'язку з цим важливим є впровадження досвіду роботи в даній сфері з громадськими та релігійними організаціями.
Серед першочергових завдань, поставлених на колегії, були наступні:
1. Забезпечити формування та підтримання в актуальному стані соціальної карти району(міста) з метою найбільш повного виявлення категорій населення, що потребують надання різних видів соціальних послуг.
2. Активізувати роботу по створенню єдиних соціальних центрів «прозорих офісів», в яких громадяни матимуть можливість отримувати весь спектр соціальних послуг, а також отримувати інформацію про всі види пільг та допомог.
3. Вжити заходів з планування у місцевих бюджетах коштів для проведення соціального замовлення та забезпечити замовлення соціальних послуг у недержавних організації відповідно до чинного законодавства.
4.. Розглянути питання створення центрів або відділень денного перебування дітей-інвалідів
5. Вжити заходів щодо розширення соціальних послуг в галузі соціальної підтримки складних сімей та попередження насильства в сім"ї, передбачити відповідні кошти при формуванні місцевих бюджетів.
6. Активізувати роботу щодо соціального захисту осіб, що повернулися з місць позбавлення волі, а також бездомних осіб; налагодити співпрацю з цих питань з громадськими, благодійними та релігійними організаціями.
|