У житті кожної людини вибір професії та місця роботи – серйозний та відповідальний крок. Від цього вибору залежатиме багато – власне благополуччя та добробут сім'ї, можливості реалізації інтересів, перспективи творчого зростання, нові дружні й ділові контакти. Особливо гостро проблема професійного самовизначення стоїть перед старшокласниками, коли формуються їх орієнтири на майбутнє. За даними досліджень життєвих цінностей учнів 9-11 класів ставлення до праці, як до життєвої цінності, залежить від потреби в обґрунтованому виборі професії.
У листопаді 2015 року проведені уроки «Профорієнтація для учнів 9-11 класів» для Троїцької ЗОШ № 1. Під час заходу учні ознайомилися з ринком праці регіону, актуальними професіями, учбовими закладами України, також були використані інформаційні матеріали з рекомендаціями для учнів. У ході роботи профорієнтації школярів ознайомили зі світом професій, їх особливостями та станом ринку праці. Для школярів проведені психологічні тестування, зокрема, Диференційно діагностичний опитувальник (ДДО; Е.А.Клімов). На основі отриманих результатів можна зробити висновок, яким чином враховувати тип темпераменту в майбутній професійній діяльності та який індивідуальний стиль діяльності формувати в себе, пристосовуючи темперамент до вимог «твоєї» професії.
Фахівці Троїцького районного центру зайнятості підкреслили, що при виборі професії кожен школяр повинен враховувати тенденції розвитку і змін у суспільстві, бути орієнтованим на здобуття актуальної, цікавої, добре оплачуваної професії, враховуючи формулу її вибору «ХОЧУ-МОЖУ-ТРЕБА». Зараз в умовах швидкого економічного і соціального прогресу світ професій дуже рухливий, з'являється багато нових спеціальностей, а частина старих зникає зовсім. У зв'язку з цим, робота профорієнтації з учнями загальноосвітніх шкіл має дуже важливе значення.
За інформацією Троїцького районного центру зайнятості
|