20-21 вересня 2016 року в місті Києві з ініціативи ПРООН відбулася конференція за темою: «Впровадження кейс-менеджменту в роботі з ВПО». Участь у заході взяли директор Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Елеонора Поліщук, директор Луганського обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Ірина Єременко, директора міських і районних ЦСССДМ.
Під час конференції Елеонора Поліщук відзначила ефективність підходу кейс-менеджменту як комплексного механізму вирішення питань переселенців. Ірина Єременко розповіла про основні засади кейс-менеджменту та досвід реалізації цього проект на Луганщині.
Учасники також обговорили переваги та обмеження застосування кейс-менеджменту в роботі із внутрішньо переміщеними особами, супервізію як інструмент професійної підтримки кейс-менеджерів, перспективи нормативного врегулювання цього підходу. Крім того, представники неурядових організацій поінформували про особливості реалізації підходу кейс-менеджменту у громадському секторі і співпрацю із місцевою владою у його впровадженні.
Кейс-менеджмент – це метод соціальної роботи, який передбачає оцінку ситуації та потреб клієнта, визначення цілей і планування заходів задля їх досягнення, моніторинг та оцінювання результатів роботи. В Україні поряд із назвою «кейс-менеджмент» використовують термін «ведення випадку». Кейсом (випадком) є проблемна ситуація клієнта (окремої особи або сім’ї), яка негативно впливає на якість життя людини і погіршує її фізичний, психічний, матеріальний або інший стан. Кейс-менеджером є соціальний працівник або інший фахівець, який здійснює оцінку ситуації і потреб клієнта, планування відповідних заходів щодо їх задоволення, пошук організацій та фахівців, які надають послуги у громаді, координує їх дії у процесі кейс-менеджменту, а також здійснює представництво інтересів клієнта.
Яна Соловйова
Фото: Ірини Кириченко
|