З метою недопущення порушень строків виплати громадянам пенсій Пенсійним фондом України розроблено поденний календарний графік виплати пенсій. Цим графіком кожному пенсіонеру визначено індивідуальну дату щомісячної виплати пенсії у 2009 році. В першу чергу виплата пенсій буде здійснюватись інвалідам війни, учасникам бойових дій, членам сімей загиблих військовослужбовців, непрацюючим пенсіонерам та одержувачам пенсії у зв’язку з втратою годувальника.
Повідомлення з зазначенням дати виплати пенсії направлено кожному пенсіонерові.
У цьому повідомленні також приведена інформація щодо роботи інформаційних кіосків в головних управліннях Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі а також в управліннях Фонду в районах та містах, надрукована Пам’ятка пенсіонерові, в якій коротко викладені права громадян на звернення, на одержання інформації про своє пенсійне забезпечення, права громадян при зверненні за призначенням пенсії та при виплаті пенсії, на оскарження рішень органів Пенсійного фонду України, наведені права громадян з обмеженими фізичними можливостями. Також у Пам’ятці зазначені обов’язки громадян у відносинах з органами Пенсійного фонду України та обов’язки органів Пенсійного фонду України, їх посадових та службових осіб (зразок повідомлення додається).
Необхідно провести ґрунтовну інформаційну-роз’яснювальну робота серед пенсіонерів щодо упорядкування строків виплати пенсій, доцільно перевірити наявність інформації для населення щодо номерів контактних телефонів у регіонах та безкоштовних „гарячих ліній”, які працюють при Мінпраці (8- 800-500-39-20) та Контакт-центрі Пенсійного фонду України (8-800-503-7-530), за лініями зв’язку якого громадяни можуть отримати відповіді на хвилюючі запитання у сфері пенсійного забезпечення.
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ
Адреса – область
Адреса – населений пункт
Адреса – вулиця, будинок
Прізвище, ім'я, по-батькові
Шановний __________________________!
Відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” та з метою реалізації Ваших прав, Пенсійний фонд України інформує про наступні умови обслуговування пенсіонерів в органах Фонду.
Для гарантованого забезпечення своєчасного одержання громадянами пенсійних виплат, кожному пенсіонеру визначено індивідуальну дату виплати пенсій.
Вам пенсія буде виплачуватись щомісяця _____ числа. Якщо Ви не зможете отримати належні Вам виплати саме у цей день, їх можна одержати пізніше у поштовому відділенні або в установі банку, де Ви обслуговуєтесь.
З питань додержання термінів виплати пенсій та інших питань пенсійного забезпечення Ви можете звернутись до Контакт-центру Пенсійного фонду за телефоном 8-800-503-7-530
у робочі дні з 8-00 до 20-00
у суботу - з 8-00 до 14-00
Дзвінки із стаціонарних телефонів в межах України безкоштовні.
Інформацію про розмір Вашої пенсії, порядок її виплати, графіки прийому громадян та іншу корисну інформацію Ви можете отримати за допомогою пластикового пенсійного посвідчення в інформаційних кіосках, які з другої половини січня працюватимуть в усіх головних управліннях Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі а також в управліннях Фонду в районах та містах.
Також просимо Вас уважно ознайомитись з Пам’яткою на звороті цього листа, де викладено Ваші права у відносинах з органами Пенсійного фонду.
З повагою
Голова правління О.Зарудний
ПАМ’ЯТКА ПЕНСІОНЕРУ
Права громадян
Загальні права громадян у відносинах
з органами Пенсійного фонду України
Кожний громадянин, який звертається до органів Пенсійного фонду України має право:
– на шанобливе ставлення до себе з боку працівників органів Пенсійного фонду України;
– безперешкодно подавати заяви, скарги, пропозиції з питань, які стосуються пенсійного забезпечення;
– звертатись на особистий прийом до керівних працівників і спеціалістів органів Пенсійного фонду України за встановленими в цих органах графіками та до громадських приймалень органів Пенсійного фонду України;
– оскаржувати рішення органів Пенсійного фонду України нижчого рівня до органів Фонду вищого рівня або в судовому порядку.
Право громадян на одержання інформації
про своє пенсійне забезпечення
Для одержання необхідної інформації про своє пенсійне забезпечення громадяни мають право:
– знайомитись у приміщеннях органів Фонду з матеріалами своєї пенсійної справи, особового рахунку, з інформацією про себе, яка занесена до електронної бази даних органів Фонду;
– вимагати надання завірених в установленому порядку копій документів, що знаходяться у пенсійній справі;
– вимагати надання копій розпоряджень про призначення (перерахунок) пенсії;
– знайомитись в органах Фонду з нормативно-правовими актами на підставі яких призначено пенсію, робити з них виписки та копії;
– одержувати будь-яку іншу інформацію про своє пенсійне забезпечення, яка знаходиться у володінні органів Фонду.
Права громадян
при зверненні за призначенням пенсії
При зверненні за призначенням пенсії громадяни мають право:
– подавати заяву про призначення пенсії з необхідними документами у будь-який час після виникнення права на пенсію або не раніше ніж за місяць до виникнення такого права:
· через представника підприємства, установи, організації;
· особисто;
· поштовим відправленням;
· через представника, який діє на підставі довіреності;
– надати документи, необхідні для призначення пенсії (які підтверджують стаж, заробіток право на надбавки та підвищення) протягом 3-х місяців з дня подання заяви;
– за бажанням одержати розписку від органу Фонду про перелік прийнятих документів;
– вимагати від органів Фонду надання допомоги у витребуванні або перевірці підстав видачі необхідних для призначення пенсії документів;
– одержати письмове повідомлення від органів Фонду про призначення пенсії або про відмову у її призначенні із зазначенням причин відмови;
– одержати пенсійне посвідчення встановленого зразку.
Права громадян при виплаті пенсії
Громадяни, яким призначено пенсії мають право:
– обрати організацію, що буде здійснювати виплату та доставку пенсії (поштові відділення або банківські установи);
– одержувати пенсію у строк не пізніше 25 числа місяця, за який виплачується пенсія;
– на виплату пенсії за 6 місяців наперед у разі виїзду на постійне місце проживання за кордон;
Право громадян на звернення
Реалізуючі своє право на звернення громадяни мають право:
– звертатись до органів Фонду з пропозиціями, заявами та скаргами, одержувати вичерпні відповіді у строки, встановлені Законом України "Про звернення громадян";
– вимагати розгляду звернень у своїй присутності та за участю посадових осіб органу Фонду, які приймають рішення за результатами розгляду звернення.
Права громадян
з обмеженими фізичними можливостями
Громадяни з обмеженими фізичними можливостями мають право:
– на безперешкодний доступ до приміщень органів Пенсійного фонду України, які мають бути обладнані необхідними для цього засобами;
– вимагати особистого прийому на дому, у разі, коли за станом здоров'я відсутня можливість прибути до органів Пенсійного фонду України.
Права громадян на оскарження рішень
органів Пенсійного фонду України
Громадяни, які незадоволені рішенням органу Пенсійного фонду України мають право:
– оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду України вищого рівня;
– звертатись до суду зі скаргами на дії або бездіяльність органів Пенсійного фонду України, їх посадових та службових осіб;
– оскаржувати в апеляційному порядку рішення судів нижчого рівня;
– вимагати своєчасного та повного виконання рішень судів, які набрали законної сили.
ОБОВ’ЯЗКИ ГРОМАДЯН У ВІДНОСИНАХ
З ОРГАНАМИ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ
Громадяни у відносинах з органами Пенсійного фонду України зобов’язані:
– з повагою ставитись до працівників органів Пенсійного фонду України, не допускати нечемного відношення до них та інших громадян;
– не допускати подання неправдивих документів для призначення пенсії;
– у 10-ти денний строк повідомляти органи Пенсійного фонду України про події, які спричиняють зміну розміру пенсії (працевлаштування, зміна кількості утриманців тощо).
ОБОВ’ЯЗКИ ОРГАНІВ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ,
ЇХ ПОСАДОВИХ ТА СЛУЖБОВИХ ОСІБ
Органи Пенсійного фонду України, їх посадові та службові особи зобов’язані:
– неухильно дотримуватись прав громадян при призначенні і виплаті пенсій, вживати заходи щодо попередження їх порушення;
– не допускати некоректного або зневажливого ставлення до громадян, які звертаються за призначення (перерахунком) пенсії;
– надавати допомогу громадянам у витребуванні та оформленні необхідних для призначення пенсії документів;
– дотримуватись встановлених законодавством строків призначення (перерахунку) та виплати пенсій;
– проводити в установленому порядку прийом громадян, розглядати заяви, скарги, пропозиції у строки, визначені законодавством;
– надавати громадянам необхідну інформацію щодо стану їх пенсійного забезпечення;
– у разі порушення прав громадян при призначенні (перерахунку) або виплаті пенсій притягати винних осіб до відповідальності згідно чинного законодавства.