Станом на 25.12.2008 р. до Головного управління праці та соціального захисту населення надійшло 7417 звернень громадян, з яких 2737 – звернення на особистому прийомі у керівництва Головного управління. Серед загальної кількості звернень 104 надійшли повторно ( або 2%), 107 звернень (або 2%) є колективними.
Серед загальної кількості звернень 1810 ( або 39%) надійшли через облдержадміністрацію. Серед звернень, які надходять на розгляд Головного управління за підсумками особистого прийому керівництва облдержадміністрації, значну кількість складають звернення громадяни, які вже отримали письмові роз"яснення за своїми питаннями та лишились незадоволені ними.
Аналіз звернень показує, що найбільш часто в зверненнях піднімаються питання придбання та ремонту спецавтотранспорту, капітального ремонту житла, санаторно-курортного лікування, надання матеріальної допомоги.
Серед основних причин, що породжують звернення громадян з соціальних питань до керівництва облдержадміністрації, є:
- недостатнє фінансове забезпечення соціальних гарантій та пільг на рівні держави, що не дає можливості їх реалізовувати;
- необхідність соціального захисту і підтримки вразливих верств населення, які потребують, в першу чергу, матеріальної допомоги (кількість звернень за наданням матеріальної допомоги склала 1915 (або 41%)).
Розгляду звернень громадян на особистому прийомі у голови облдержадміністрації в Головному управлінні приділяється особлива увага. Серед загальної кількості таких звернень у 2008 році, 55 розглянуті позитивно ( в т.ч. – 46 громадянам за рішенням обласної комісії надана матеріальна допомога за рахунок коштів обласного бюджету). За іншими зверненнями надані вичерпні роз"яснення у встановлені законодавством терміни. З виїздом на місце розглянуті 13 звернень громадян.
.
Питання роботи зі зверненнями громадян ( в т.ч. – на особистому прийомі у керівництва облдержадміністрації) щотижня розглядається на апаратній нараді у начальника Головного управління праці та соціального захисту населення. Заходи щодо виконання Указу Президента України від 07.02.2008 р. № 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та місцевого самоврядування" були розглянуті на нараді з начальниками міських та районних управлінь праці та соціального захисту населення 16 травня 2008 року. Питання щодо роботи зі зверненнями інвалідів війни було розглянуто на колегії Головного управління 24 вересня 2008 року, шляхи вирішення проблем визначені відповідними рішеннями колегії. На колегії Головного управління 23.12.2008 року було розглянуто стан роботи зі зверненнями громадян з питань порушення роботодавцями діючого законодавства про працю та інших питань в умовах фінансової кризи.
Головне управління праці та соціального захисту населення проводить цілеспрямовану роботу щодо підвищення якості розгляду звернень громадян, посилення роз"яснювальної роботи через засоби масової інформації, в т.ч. – через мережу Інтернет. У 2008 році в різних засобах масової інформації Головним управлінням було розміщено понад 60 публікацій з питань роз"яснення діючого законодавства, введення в дію нових нормативно-правових актів. В Головному управлінні праці та соціального захисту населення працює "гаряча телефонна лінія".
Стан виконання у 2008 році Указу Президента України від 07.02.2008 р. № 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та місцевого самоврядування" в установах соціального захисту населення області заплановано для розгляду на підсумковій колегії Головного управління праці та соціального захисту населення у лютому 2009 року.