ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ
ЛИСТ від 02.02.2015 р. N 5.2-32-254
Виконавча дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) повідомляє наступне.
Відповідно до ст. 31 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 р. N 1105-ХІV (далі – Закон) підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності.
Статтею 22 Закону передбачено, що допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу).
Оплата перших п'яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві, здійснюється за рахунок коштів роботодавця у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Фондом допомога по тимчасовій непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві та професійним захворюванням, виплачується застрахованим особам починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності або до встановлення медико-соціальною експертною комісією (далі – МСЕК) інвалідності (встановлення іншої групи, підтвердження раніше встановленої групи інвалідності) незалежно від звільнення застрахованої особи в період втрати працездатності у порядку та розмірах, встановлених законодавством.
Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я, за погодженням з Фондом відповідно до частини першої ст. 31 Закону.
Документи, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, видаються відповідно до Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров'я України від 13.11.2001 р. N 455 (далі – Інструкція).
Відповідно до п. 2.5 Інструкції листок непрацездатності у разі захворювання, травми, у тому числі і побутової, видається в день установлення непрацездатності, крім випадків лікування в стаціонарі. Особам, які звернулися за медичною допомогою і визнані непрацездатними по завершенні робочого дня, листок непрацездатності може видаватися, за їх згодою, з наступного календарного дня (п. 2.6 Інструкції).
Тобто, якщо тимчасова непрацездатність у застрахованої особи настала (з 19 по 26 листопада 2014 року) після закінчення робочого дня і вона не скористалося своїм правом на отримання листка непрацездатності з наступного календарного дня, то перші п'ять календарних днів тимчасової непрацездатності необхідно відраховувати з 19.11.2014 р. але в зв'язку з тим що за відпрацьований день (19.11.2014 р.) застрахована особа отримала заробітну плату, то за рахунок коштів роботодавця оплачуються 4 календарних дні з 20.11.2014 р. по 23.11.2014 р., а наступні дні тимчасової непрацездатності з 24.11.2014 р. по 26.11.2014 р. оплачуються за рахунок коштів Фонду.
В. о. директора Т. Нагорна
За матеріалами офіційної сторінки журналу «Держслужбовець» у соціальній мережі Facebook