15 квітня під головуванням першого заступника голови ЛОДА Єлизавети Пушко-Цибуляк відбулося перше засідання робочої коміссії з питань вивчення економічного стану та перспектив розвитку аеропорту КП «Міжнародний аеропорт «Сєвєродонецьк», створеної розпорядженням голови обласної адміністрації.
На порядок денний було винесено низку важливих питань, зокрема, щодо результатів аудиту фінансово-господарської діяльності підприємства, наявності фінансового плану, аналіз фінансового звіту директора аеропорту за 2015 рік. Найбільш важливим питанням, яке поставлено перед комісією, це вивчити всі показники технічного та економічного характеру для того, аби дійти до висновку доцільності реконструкції аеропорту.
В ході засідання з'ясувалися цікаві нюанси: фінансового плану на 2016 рук у керівництва аеропорту немає, як і немає зрозумілих пояснень, куди потрачені кошти в розмірі трьох мільйонів гривень в 2015 році. Ці витрати не було закріплено у фінансовому плані підприємства, вони ні ким не затверджені і наскільки обґрунтовані витрати, які вже зроблено – велике питання. З метою розібратись, куди витрачались кошти, в яких обсягах і наскільки це було правомірно, було проведено аудит, з результатами якого ми обов’язково ознайомимо громадськість.
«На початку реалізації будь-якого проекту спочатку складається бізнес-план, або техніко-економічне обґрунтування. Ми повинні розуміти - яка мета будівництва аеропорту. Те що це об'єкт інфраструктури - це абсолютно зрозуміло, але не зрозуміло якого масштабу і значення він повинен бути, скільки рейсів він зможе приймати, наскільки є затребуваність у внутрішньодержавних перельотах, а також за межі країни. Скільки буде коштувати утримання цього аеропорту, зокрема: заробітна плата, комунальні послуги, технічна експлуатація? Цих цифр ніхто не бачив. Ми зараз говоримо про якийсь буріння не маючи техніко-економічного обґрунтування. Сума, попередньо озвучена, як необхідна для реконструкції - два мільярди гривень. Для порівняння - це 50% від суми відновлення всіх доріг в області та в два рази більше суми, яка необхідна для будівництва залізничної гілки для того, щоб забезпечити залізничним транспортом п'ять районів області. Вочевидь, дороги більш затребувані, ніж функціонування аеропорту. Крім того, в нас є зауваження від правоохоронних органів. Зокрема, від Збройних Сил України ми отримали відповідь, що в даний момент, зважаючи на військові дії - робота аеропорту неможлива. Вони просили звернути на це увагу при вирішенні цього питання. Як би там не було, нам потрібно починати розмову з економіки» - резюмував директор Департаменту регіонального розвитку, промисловості, інфраструктури та енергозбереження Максим Шахов.
Члени робочої групи вирішили ініціювати перед кабінетом міністрів створення міжвідомчої комісії за участю експертів та фахівців міністерства інфраструктури, відповідних інститутів облдержадміністрації та комунального підприємства. По-перше, тому, що рішення, щодо виділення суми на реконструкцію, яка перевищує 100 млн. грн. приймається тільки на рівні кабінету міністрів, а також для того, щоб концептуально та професійно вносити пропозиції та приймати подальші рішення рішення.
|