03 лютого 2014, 08:55

Уряд активізує роботу із запитами на інформацію

Управлінням забезпечення доступу до публічної інформації Департаменту інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів проаналізовано роботу органів виконавчої влади щодо розгляду запитів на інформацію.

 

Так, за період з 9 травня 2011 року (дня набрання чинності Закону України «Про доступ до публічної інформації) по 31 грудня 2013 року до органів виконавчої влади надійшло 119095 запитів, у тому числі до міністерств – 65407 (що складає 55% від загальної кількості), до інших центральних органів виконавчої влади – 28273 (23,7%), до місцевих органів виконавчої влади – 25415 (21,3%) запитів.

 

Секретаріатом Кабінету Міністрів за вказаний період опрацьовано 5354 запити на інформацію.

 

Найбільша кількість запитів була отримана Міністерством внутрішніх справ (35148), Київською міськдержадміністрацією (7451), Міністерством юстиції (5104), Державною службою статистики (4270), Міністерством охорони здоров`я (4017), Міністерством освіти і науки (3262), Міністерством доходів і зборів (3029), Адміністрацією Державної прикордонної служби (2792), Антимонопольним комітетом (2722), Міністерством екології та природних ресурсів (2568), Державною реєстраційною службою (2206), Харківською облдержадміністрацією (1963), Міністерством оборони (1945), Севастопольською міськдержадміністрацією (1924), Державною виконавчою службою (1839), Міністерством соціальної політики (1711), Міністерством економічного розвитку і торгівлі (1588), Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства (1562), Державною міграційною службою (1456), Пенсійним фондом (1337), Міністерством інфраструктури (1234).

 

Слід зазначити, 15% кореспонденції, в якій автори посилалися на Закон України “Про доступ до публічної інформації”, за змістом були зверненнями.

З 119095 запитів, отриманих органами виконавчої влади з посиланням на Закон:

51208 надійшло поштою (43% від загальної кількості),

52324 – електронною поштою (44%),

4205 – факсом (3,5%),

1233 – телефоном (1%).

Певна кількість запитів на інформацію надійшла іншими каналами, наприклад, під час особистих прийомів або передавалася особисто працівникам підрозділів, відповідальних за організацію доступу до публічної інформації в органі влади тощо. Кількість таких запитів складає 10125 (8,5%).

 

Для порівняння, станом на грудень 2012 року до органів виконавчої влади електронною поштою надходило 48,3 % запитів від їх загальної кількості на той час. Тобто, станом на грудень 2013 року кількість запитів отриманих електронною поштою зменшилася на 4,3%, а звичайною поштою зросла на 3%. Також спостерігається незначне зменшення кількості запитів, які надходили телефоном та факсом.

 

До Секретаріату Кабінету Міністрів за звітний період електронною поштою надійшло 51,4% (від загальної кількості отриманих Секретаріатом Кабінету Міністрів запитів), поштою – 44%, телефоном – 3,3% та факсом – 1,3%.

 

Переважну більшість запитувачів цікавила правова інформація – 17770 (що становить 14,9% від загальної кількості отриманих органами виконавчої влади запитів), статистична інформація – 12868 (10,8%), інформація довідково-енциклопедичного характеру – 12580 (10,5%), інформація про фізичну особу – 12467 (10,5%) запитів.

 

Від фізичних осіб до органів виконавчої влади надійшло 76724 запити (64,4%), від юридичних осіб – 26253 (22%), від об’єднань громадян без статусу юридичної особи – 6911 (5,8%). Разом з тим, від представників засобів масової інформації було отримано 9207 (7,8 %).

 

Таким чином, як і в попередній звітний період фізичні особи залишаються найактивнішою категорією запитувачів.

 

Крім того, відповідно до статті 15 Закону України “Про доступ до публічної інформації” розпорядники інформації зобов’язані оприлюднювати проекти рішень, що підлягають обговоренню.

 

Органами виконавчої влади було оприлюднено 24458 проектів рішень. З них 2627 проектів винесли на обговорення міністерства, 8731 – інші центральні та 13100 - місцеві органи виконавчої влади.

 

Станом на грудень 2013 року в 20,8% органів виконавчої влади функціонують окремі структурні підрозділи. При порівнянні у відсотковому відношенні наявності окремого структурного підрозділу, який займається забезпеченням доступу до публічної інформації, виявляється, що такі підрозділи існують у 11% міністерств (від їх загальної кількості), у 18% інших центральних органів виконавчої влади та у 33% місцевих органів виконавчої влади.

 

Органи виконавчої влади продовжують оприлюднювати звіти про результати розгляду запитів на інформацію. Також для зручності роботи запитувачів із запитуваними документами у органах виконавчої влади створені спеціальні місця.

 

Крім того, у 88% органів виконавчої влади створено систему обліку публічної інформації. 78% органів оприлюднили систему обліку публічної інформації на власних веб-сайтах.

 

Для порівняння, станом на серпень 2013 року система обліку публічної інформації функціонувала у 73% органів виконавчої влади.

 

Заслуговують на увагу, системи обліку публічної інформації у Секретаріаті Кабінету Міністрів, Міністерстві юстиції та Кіровоградській облдержадміністрації.

 

Крім того, органи виконавчої влади продовжують приділяти значну увагу проведенню інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення про основні права, передбачені законодавством у сфері доступу до публічної інформації. Так, Секретаріатом Кабінету Міністрів з представниками громадськості та органів державної влади проведено близько 20 круглих столів, робочих зустрічей, декілька семінарів у м. Києві, а також виїзні семінари до Одеси, Львова, Харкова, Дніпропетровська. Окрім того, надано численні коментарі, підготовлені інформаційно-аналітичні та презентаційні матеріали про роботу із запитами на інформацію.

 

Найбільше запитів на інформацію надійшло з м. Києва, Одеської, Львівської,  Харківської, Дніпропетровської, Донецької та Київської областей.

 

Більш детальна інформація на Урядовому веб-порталі «Громадянське суспільство і влада»

 

Яна Соловйова

За матеріалами Урядового веб-порталу «Громадянське суспільство і влада»