1. Стан житлового господарства.
Житловий фонд станом на 01.01.2013 року складає 55,3 млн кв. м. (у тому числі: державний, комунальний, фонд житлово-будівельних та молодіжних кооперативів − 26,4 млн кв. м) .
У середньому на одного мешканця області припадає 23,4 кв. м житлової площі.
З моменту роздержавлення житлового фонду у власність громадян передано 24,1 млн кв. м, що складає 89,9 % від житлового фонду, який підлягає приватизації, приватизовано 459764 квартири ( 87,6% від загальної кількості).
Слід зазначити, що пік приватизації приходився на середину 90-х років.
Станом на 01.01.2013 в області створені та діють 867 об’єднань різних форм самоорганізації населення, які об’єднують 1098 багатоквартирних будинки, загальною площею 3693,2 тис.кв.м, в тому числі:
-
720 об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), будинків - 928, площа - 3129,4 тис.кв.м, у 2012 році створено 40 ОСББ у 16 містах і селищах області;
-
101 житлово-будівельні кооперативи, будинків - 122, площа - 531,1 тис.кв.м:
-
46 будинкових комітетів, будинків - 48, площа - 32,7 тис.кв.м.
До управління та обслуговування житлового фонду на конкурсних засадах залучено 16 приватних підприємств, з них 1 керуюча компанія, що надають послуги мешканцям 2339 житлових будинків загальною площею 6264,3 тис. кв. м.
2. Стан водоповідно-каналізаційного господарства.
Водопостачання населених пунктів області здійснюють 8 міських спеціалізованих підприємств комунальної власності, ТОВ «Луганськвода» та ТОВ «Таун сервіс» у м.Северодонецьку, в основному за рахунок підземних вод (більше 80 %) і лише частково, з поверхневих джерел.
Протяжність водопровідно-каналізаційних мереж складає 12 тис. км, на яких функціонує 118 водопровідних та 114 каналізаційних насосних станцій.
Аналіз роботи підприємств водопровідно-каналізаційного господарства свідчить, що за останній час водопостачання області покращилося, стабільно працюють системи від водозаборів до виконавців послуг та їх споживачів.
Разом з тим, залишається проблематичним водопостачання Південного та Південно-Західного регіонів області. Проблеми водопостачання населених пунктів Луганської області обумовлені цілим комплексом природних чинників: по середніх показниках водності річок область займає 16 місце по Україні, тобто один з маловодних регіонів, на 82 % забезпечується водою з артезіанських свердловин, віддаленість джерел водопостачання вимагає проводити багаторазове (до 7 разів) перекачування води і транспортувати її по магістральних водоводах на відстань до 200 км та відмітку місцевості до 300 м. Крім того знос магістральних водогонів і вуличних розподільчих мереж складає від 70 до 100%.
Для стабілізації водопостачання в області реалізується Регіональна програма «Питна вода Луганщини» на 2006-2020 роки затверджена рішенням обласної ради від 17.08.2012 № 14/29.
Програма направлена на виконання заходів щодо охорони і раціонального використання джерел питного водопостачання, забезпечення підприємств ВКГ ресурсозберігаючими технологіями підготовки питної води і очищення стічних вод, розвитку і реконструкції систем водопостачання і водовідведення, впорядкування водозахисних зон і прибережних захисних смуг водних об'єктів, розчищанню русел річок і дна водосховищ, моніторингу стану водних об'єктів.
Згідно програми в 2012 році виконано комплекс заходів системи знезараження питної води (завершення), на загальну суму – 2 243,7 тис. грн, у т.ч.: державний бюджет - 2 156,1 тис. грн., підприємства - 87,6 тис. грн. Освоєно - 2 210,5 тис. грн, в т.ч.: державний бюджет - 2 122,9 тис. грн, підприємства - 87,6 тис. грн.
Рішенням сесії облради від 24.02.2012 № 10/52 затверджено фінансування заходів з водопостачання за рахунок коштів обласного фонду навколишнього природного середовища – 18 844,2 тис. грн, освоєно - 14 299,2 тис. грн, в т.ч.:
-
реконструкція очисних споруд м. Антрацит, передбачено - 308,2 тис. грн, освоєно - 0,4 тис. грн;
-
реконструкція очисних споруд с. Чорнухине Луганської області, передбачено - 110,9 тис. грн, освоєно - 110,9 тис. грн;
-
будівництво очисних споруд с. Фабричне Лутугинського району Луганської області, передбачено – 834,2 тис. грн, освоєно – 834,2 тис. грн;
-
будівництво очисних споруд у Луганському протитуберкульозному диспансері, передбачено – 1 050,0 тис. грн, освоєно – 877,3 тис. грн;
-
реконструкція очисних споруд смт Троїцьке, передбачено – 964,9 тис. грн, освоєно - 877,8 тис. грн;
-
будівництво каналізаційного колектора від вул. С.Тюленіна до нині діючого каналізаційного колектора по вул.Чернишевського у м.Гірське, передбачено - 2 800,0 тис. грн, освоєно – 1 504,9 тис. грн;
-
будівництво біоінженерних споруд для очистки стічних вод м. Молодогвардійська Луганської області, передбачено – 5 953,0 тис. грн, освоєно – 6 376,1 тис. грн;
-
будівництво дренажу та реконструкція насосної станції і каналізаційного колектора госпфекальних вод у м. Попасній Луганської області, передбачено – 1 633,1 тис. грн, освоєно – 1 329,9 тис. грн;
-
каналізаційна насосна станція з мережами з боку схрещення вул. Студентська і вул. Померанчука м. Рубіжне, передбачено – 3 970,0 тис. грн, освоєно – 1 745,5 тис. грн;
-
проектування будівництва міні очисних споруд на базі існуючої каналізаційної мережі м. Лисичанська, передбачено – 349,8 тис. грн, освоєно – 0;
-
виготовлення проектно-кошторисної документації «Реконструкція очисних споруд сел. Металіст Слов’яносербського району», передбачено - 299,0 тис. грн, освоєно - 287,3 тис. грн;
-
виготовлення проектної документації на реконструкцію очисних споруд у смт Білокуракине, передбачено - 295,0 тис. грн, освоєно - 277,6 тис. грн;
-
виготовлення проектно-кошторисної документації: "Будівництво очисних споруд у КЗ "Алчевський обласний протитуберкульозний диспансер", передбачено - 250,0 тис. грн, освоєно - 60,4 тис. грн;
-
виготовлення проектно-кошторисної документації "Будівництво підвідного та відвідного колектора до очисних споруд смт Лозівський" (проведення держекспертизи), передбачено - 7,6 тис. грн, освоєно - 7,6 тис. грн;
-
розробка проектно-кошторисної документації на будівництво очисних споруд смт Лозівський (проведення держекспертизи), передбачено - 8,8 тис. грн, освоєно - 8,8 тис. грн;
-
розробка проектно-кошторисної документації на реконструкцію очисних споруд в м. Попасна I черга (проведення держекспертизи), передбачено - 9,5 тис. грн, освоєно - 9,5 тис. грн.
3. Стан комунальної теплоенергетики.
Теплопостачання населених пунктів Луганської області здійснюють 14 підприємств комунальної форми власності до складу яких входять 306 котелень.
Станом на 01.01.2013 року на балансі підприємств комунальної теплоенергетики знаходиться 306 котельні, з яких 5 працює на твердому і 301 на газовому паливі.
Загальна сумарна потужність цих котелень становить 2842,5 Гкал / год, з яких припадає на тверде паливо 4,6 Гкал / год, газ 2837,9 Гкал / год.
Фактична приєднана навантаження складає 1221,6 Гкал / год або 42%.
Потужність котелень визначається наступними показниками:
- до 3 Гкал / год - 197 од.;
- від 3 до 20 Гкал / год - 78 од.;
- від 20 до 100 Гкал / год і вище - 31 од.
Зазначеними котельнями опалюється 9636,1 м2 житлової площі та 2650,1 тис. м2 нежитлової площі.
На котельнях встановлено 931 котел, з яких 190 одиниць (20,4%) мають ККД нижче 82%, з терміном експлуатації більше 20 років 192 одиниці (20,6 %).
Загальна довжина теплових мереж в двох трубному обчисленні складає 828,9 км, з них 112,1 км (13,5%) знаходяться в аварійному і ветхому стані, і 94,8 км (11,4%) замортизовані.
В області реалізується Регіональна програма модернізації систем теплопостачання Луганської області на 2012-2016 роки, рішення обласної ради від 17.09.2012 14/28, проект оптимізації теплопостачання населених пунктів Луганської області шляхом децентралізації.
4. Благоустрій та комунальне обслуговування.
Загальна протяжність вулично-дорожній мережі у населених пунктах області складає 9888,9 км, у тому числі 7792,5 км, що знаходяться у комунальній власності місцевих громад. На них розташовано 489 мостових споруд, з яких 63 споруди не забезпечують безпеку руху, 41 шляхопровід, 5 підземних пішохідних переходів. Із загальної кількості доріг обладнано: освітленням – 994,7 км, закритою зливовою каналізацією – 136,6 км.
Щороку зростають обсяги недоремонту доріг через недостатнє фінансування. Тому на місцях дорожньо-ремонтні роботи проводяться, як правило, на зруйнованих ділянках центральних вулиць чи доріг.
На проведення всіх видів ремонтних робіт вулично-дорожньої мережі комунальної власності у 2013 році з державного бюджету кошти виділено лише 88,0628 млн грн.(при потребі 720,0 млн. грн.).
З обласного дорожнього фонду на ремонт та утримання доріг у 2013 році виділено рішенням сесії обласної ради 8,324 млн грн.
У 2012 році на виконання заходів з будівництва, реконструкції, ремонту і утримання вулиць та доріг у населених пунктах передбачено фінансування у сумі 44 082,7 тис. грн, в тому числі: субвенція – 21 689,9 тис. грн, кошти державного бюджету що були розподілені КМУ 15 000,0 тис. грн, обласний дорожній фонд - 7 392,8 тис. грн.
Освоєно - 38 824,8 тис. грн, в тому числі: державний бюджет – 31 849,8 тис. грн, обласний бюджет – 6 975,0 тис. грн.
Не відповідають санітарним нормам близько половини полігонів для твердих побутових відходів. Щороку утворюється значна кількість несанкціонованих сміттєзвалищ.
З метою вирішення комплексу питань, пов’язаних з поводженням з побутовими відходами була розроблена та рішенням сесії Луганської облради від 29.01.2009 № 26/21 затверджена Регіональна програма поводження з твердими побутовими відходами у Луганській області на 2009-2020 роки.
На виконання заходів цієї програми рішенням сесії облради від 24.02.2012 № 10/52 передбачено фінансування заходів за рахунок коштів обласного фонду навколишнього природного середовища - 28 758,2 тис. грн, освоєно - 22 970,5 тис. грн, в т.ч.:
- будівництво полігону за проектом "Проектування та оснащення полігону твердих побутових відходів у м. Свердловську Луганської області", передбачено - 2 100,0 тис. грн, освоєно – 1 106,3 тис. грн;
- будівництво полігону твердих побутових відходів у м. Попасна Луганської області, передбачено - 13 628,0 тис. грн, освоєно - 9 421,09 тис. грн;
- рекультивація діючого полігону ТПВ у м. Свердловську Луганської області, передбачено – 11 281,8 тис. грн, освоєно – 11 247,2 тис. грн;
- будівництво сортувального комплексу та регіонального полігону ТПВ у Луганській області, передбачено – 820,1 тис. грн, освоєно – 453,8 тис. грн;
- придбання машини та обладнання для збору, транспортування та складування твердих побутових відходів (сміттєвозу КО-449-41 на шасі МАЗ-438043 та 10-ти контейнерів для КП "Міське Житлове Управління) у м. Кіровську Луганської області, передбачено – 650,0 тис. грн, освоєно – 619,9 тис. грн;
- виготовлення проектно-кошторисної документації «Будівництво сортувального комплексу ТПВ у м. Попасна Луганської області», передбачено – 180, тис. грн, освоєно – 121,5 тис. грн;
- будівництво полігону твердих побутових відходів у м.Стаханові Луганської області, передбачено – 98,2 тис. грн, освоєно – 0.
З метою вирішення комплексу питань, пов’язаних з підтопленням територій рішенням сесії облради від 03.12.2009 № 32/18 було затверджено Регіональну комплексну програму захисту від підтоплення території міст і селищ Луганської області на 2010-2019 роки.
На виконання заходів цієї програми рішенням сесії облради від 24.02.2012 № 10/52 передбачено фінансування заходів за рахунок коштів обласного фонду навколишнього природного середовища – 15 446,5 тис. грн, освоєно – 13 977,2 тис. грн, в т.ч.:
- проведення першочергових робіт по захисту від підтоплення та затоплення території смт Новоайдар, пусковий комплекс № 2, передбачено – 5 640,3 тис. грн, освоєно – 5 640,3 тис. грн;
- проведення робіт із захисту земель м. Сватове від підтоплення (ІІІ черга), передбачено – 2 748,5 тис. грн, освоєно – 2 748,5 тис. грн;
- проведення робіт із захисту земель смт Біловодськ від підтоплення, передбачено – 2 011,6 тис. грн, освоєно - 669,3 тис. грн;
- проектні роботи та виконання заходів щодо захисту від підтоплення та затоплення території с. Піщане Бутовського сільської ради Старобільського району, передбачено – 3 298,0 тис. грн, освоєно – 3 297,9 тис. грн;
- будівництво та реконструкція об'єкту «Виготовлення проекту для відновлення гідрологічного та санітарного стану р. Лугань від с. Веселеньке до м. Олександрівська» згідно з затвердженою проектною документацією, передбачено – 400,0 тис. грн, освоєно – 273,3 тис. грн;
- виготовлення проекту для відновлення гідрологічного та санітарного стану р. Лугань від с. Веселеньке до м. Олександрівська (проведення держекспертизи), передбачено – 68,0 тис. грн, освоєно – 68,0 тис. грн;
- відновлення гідрологічного і санітарного стану р. Красна у м. Сватове, 1 черга, передбачено – 990,0 тис. грн, освоєно – 990,0 освоєно – 990,0 тис. грн;
- виготовлення проектно-кошторисної документації для проведення робіт щодо захисту земель м.Сватове від підтоплення (4 черга), передбачено – 290,0 тис. грн, освоєно – 290,0 тис. грн.
Вирішення цих питань потребує удосконалення підходів до фінансового забезпечення виконання Програми розроблення ефективних механізмів залучення позабюджетних коштів, зокрема коштів інвесторів, міжнародних фінансових установ та донорських організацій, для формування житлового фонду і реформування житлово-комунального господарства в рамках розвитку публічно-приватного партнерства.
Площа зелених насаджень області складає 125,4 тис. га, з них обслуговується підприємствами житлово-комунального господарства 34,235 тис. га. Обслуговування здійснює 21 підприємств, з яких 20 комунальної власності. Через незадовільне фінансування якість утримання насаджень погіршується.
5. Оснащення інженерних вводів багатоквартирних житлових будинків засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії.
Станом на 01.01.2013 встановлено:
- 676 приладів обліку теплової енергії при потребі 3033, або 22,3 %;
- 27451 приладів обліку холодної води при потребі 7200, або 38,1 %;
- 22 приладів обліку гарячої води при потребі 1802, або 1,2%.
6. Розвиток державно-приватного партнерства.
У рамках державно-приватного партнерства ТОВ «Луганськвода» у 2012 році реалізовувалась інвестиційна програма на суму 113 300, тис. грн Станом на 01.01.2013 року освоєно - 5 407,4 тис. грн.
У м. Антрацит за рахунок залучення коштів ЗАТ «Донецьксталь» почалась реалізація проекту по очищенню шахтних вод вартістю 265 млн грн. Станом на 01.01.2013 року освоєно інвестицій на суму 22,0 млн грн.
Поширюється практика залучення у галузь інвестицій підприємств ЖКГ та власників квартир у ОСББ. Так у м. Алчевську за рахунок коштів «Фонду розвитку міста Алчевська» виконано роботи на загальну суму 1 569,9 тис. грн, в т.ч.:
-
капітальний ремонт покрівлі 6 багатоквартирних житлових будинків (5 тис. кв.м), сума - 745,6 тис. грн;
-
капітальний ремонт 6 ліфтів, з низ 5 будинки в яких зареєстровані ОСББ), сума - 745,6 тис. грн;
-
виконано роботи з установки світлофору - 190,0 тис. грн.
7. Фінансово-економічний стан підприємств галузі.
У 2012 року підприємствами житлово-комунального господарства області реалізовано послуг на 2131,4 млн грн, що на 662,9 млн грн більше прогнозного показника на 2012 рік.
У 2012 році підприємствами тепло-, водопостачання отримано прибуток у сумі 243,5 млн грн (при плановому збитку на 2012 рік у сумі 61 млн грн) за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.06.2012 № 517.
Підприємствами житлового господарства у 2012 році отримано збиток у сумі 24,0 млн грн (при плановому збитку на 2012 ріку сумі 5,0 млн грн). Основною причиною збитковості підприємств є застосування незбалансованих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. По області тарифи відшкодовують фактичні витрати на 93 %.
У 2012 році рівень розрахунків населення за спожиті житлово-комунальні послуги становить 94 % (по відношенню до планового показника 2012 року зменшення на 6 %), у тому числі:
- з теплопостачання – 95 % (зменшення на 5 %);
- з водопостачання та водовідведення – 93 % (зменшення на 7%);
- з утримання будинків і споруд та прибудинкової території – 93 % (зменшення на 7%).
Дебіторська заборгованість житлово-комунальних підприємств за надані житлово-комунальні послуги станом на 01.01.2013 склала 1075,4 млн грн, яка по відношенню до планового показника 2012 року зросла на 253,4 млн грн.
Кредиторська заборгованість підприємств житлово-комунального господарства за житлово-комунальні послуги станом на 01.01.2013 склала 2064,9 млн грн, яка по відношенню до планового показника 2012 року зменшилася на 196,6 млн грн.
У зв'язку з незбалансованістю економіки підприємств, які надають житлово-комунальні послуги, існує проблема по виплаті заробітної плати, яка станом на 01.01.2013 складала 8,5 млн грн, по відношенню до планового показника 2012 року зменшилася на 1,9 млн грн.
nbsp;
nbsp;
|