Інститут звернень громадян набуває все більшого значення, як спосіб зворотного зв'язку між суспільством і владою.
Президент України Віктор Янукович ставить завдання перед органами влади всіх рівнів приділяти підвищену увагу роботі із зверненнями громадян.
Можливість звернення до Глави держави в рамках проекту «Діалог з Країною», діюча «гаряча лінія» голови облдержадміністрації, проведення керівництвом області особистих та виїзних прийомів сприяють розвитку взаємодії влади з громадськістю та проведення суспільного діалогу.
Директор Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва облдержадміністрації Олександр Голуб, розуміючи важливість завдань, поставлених Президентом України, головою облдержадміністрації, роботу із зверненнями громадян вважає одним з головних своїх пріоритетів.
Керівний склад Департаменту здійснює особистий прийом громадян, відповідно до затвердженого графіку. Протягом 2013 року прийнято участь у виїзних особистих прийомах у містах: Стаханові, Рубіжне, Алчевськ, Первомайськ, Петровське, Брянка, Попасна, Сватово.
Спеціалісти Департаменту приймають участь у роботі громадсько-правової приймальні облдержадміністрації.
Питання щодо стану роботи зі зверненнями громадян у 2013 році розглядалося на апаратних нарадах у директора Департаменту та на засіданні колегії Департаменту 27.11.2013. Також на засіданнях обласного штабу щодо забезпечення стабільного проходженню опалювального сезону неодноразово розглядалося питання забезпечення оперативного реагування органів місцевого самоврядування на звернення громадян.
Станом на 01.01.2014 року до Департаменту надійшло і було опрацьовано 1548 звернень громадян, що на 74 звернення менше відповідного періоду минулого року, при цьому колективних звернень надійшло 331, а повторних – 67.
Від найменш соціально захищених категорій громадян, в тому числі інвалідів, учасників війни та бойових дій, ветеранів праці, потерпілих від аварії на ЧАЕС і учасників її ліквідації та інших, за 2013 рік в Департамент надійшло і опрацьовано 106 звернень.
Кожне з цих звернень було ретельно розглянуто, проаналізовані та вжиті можливі заходи, відповідно до компетенції Департаменту, для позитивного вирішення порушених у них питань.
Із загальної кількості звернень, що надійшли за 2013 рік у 1252-х зверненнях надано інформацію стосовно вирішення порушених в них питань, 171 звернення знаходяться на додатковому контролі до вирішення у повному обсязі.
За характером основних питань, які порушувалися громадянами у зверненнях, найбільшу питому вагу займають питання незадовільного надання послуг з утримання будинків та прибудинкових територій – 26,8 %, з централізованого постачання холодної води – 18,2 %, з централізованого теплопостачання - 10,5 %, порядку формування тарифів на житлово-комунальні послуги - 13,9 %, погашення заборгованості із виплати заробітної плати - 2,1 %.
Найбільше звернень надійшло від мешканців міст Луганська, Сєвєродонецька, Стаханова, Алчевська, Лисичанська та Перевальського, Лутугинського, Слов’яносербського районів.
Робота з усунення причин, що породжують звернення громадян, ведеться в рамках реформування житлово-комунального господарства Луганської області.
Це модернізація систем теплопостачання, реалізація заходів, спрямованих на поліпшення водопостачання населених пунктів області, ремонт і реконструкцію доріг комунальної власності, створення товариств співвласників багатоквартирних будинків.
Однак аналіз звернень показує, що в них, як правило, піднімаються питання, що належать до компетенції органів місцевого самоврядування. Це свідчить про недостатню увагу до вирішення життєво важливих проблем громадян на місцях, у тому числі й через дефіцит коштів у місцевих бюджетах на ці цілі.
Директор Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва облдержадміністрації Олександр Голуб неодноразово у своїх виступах звертав увагу керівників територій, що стабільне функціонування житлово-комунального господарства області безпосередньо залежить від розуміння керівників усіх ланок технологічного циклу та місцевих органів влади відповідальності за долі та життя людей.
|