Під час наради з реалізації Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», яка відбулась 9 червня в Мінрегіоні і в якій приймав участь директор Департамету Віталій Сурай, було наголошено, що для органів місцевого самоврядування реалізація здійснення Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» складається з трьох етапів — визначення форми управління багатоквартирним будинком, передачі технічної документації на будинок та його списання з балансу.
Органам місцевого самоврядування рекомендовано провести «інвентаризацію» багатоквартирного житлового фонду – де вже діє ОСББ, де співвласники загальними зборами прийняли рішення про форму управління (протокол надіслано на зберігання), де триває процес, а де і не розпочинався, оскільки людей влаштовує робота нинішнього виконавця послуг з утримання. Також органи місцевого самоврядування мають встановити наявність технічної документації по будинках. У разі відсутності документів — знайти шляхи та фінансові джерела на її відновлення.
Відповідно до Порядку списання з балансу, якщо у списаному з балансу багатоквартирному будинку окремі квартири та/або нежитлові приміщення не перебувають у приватній власності та право державної чи комунальної власності на них не зареєстроване, вони приймаються на баланс балансоутримувача, а право власності на них реєструється згідно законодавства.
Місцева влада має всебічно сприяти ініціативним групам в отриманні інформації про власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, оскільки це дозволить мешканцям провести загальні збори та визначитись з формою управління. Крім того, балансоутримувач має володіти цією інформацією, щоб забезпечити законне оформлення права власності на неприватизовані квартири. Додатково необхідно сформувати перелік підприємств, які здійснюють діяльність на ринку надання послуг з управління та утримання багатоквартирних будинків та ознайомити з ним громадськість.
За матеріалами прес-служби Мінрегіону
|