Текст документа: Про заходи щодо посилення контролю за проектуванням, новим будівництвом, реконструкцією, капітальним ремонтом та експлуатацією будинків і споруд


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 06 квітня 2004 року № 207


Про заходи щодо посилення контролю за проектуванням, новим будівництвом, реконструкцією, капітальним ремонтом та експлуатацією будинків і споруд

Відповідно до ст. 17 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", з метою реалізації Регіональної програми модернізації (ліквідації) аварійно-небезпечних будівель і споруд (далі - Регіональна програма), затвердженої розпорядженням голови облдержадміністрації від 23.12.2002 N 813, розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.03.2004 N 100-р "Про заходи щодо посилення контролю за проектуванням, новим будівництвом, реконструкцією, капітальним ремонтом та експлуатацією будинків і споруд" і забезпечення надійної та безпечної експлуатації об'єктів житлово-цивільного призначення:

1. Створити обласну комісію з моніторингу технічного стану об'єктів житлово-цивільного призначення та затвердити її склад і Положення про неї (далі - Комісія, додається).

2. Затвердити Концепцію розробки та впровадження місцевих програм модернізації (ліквідації) аварійно-небезпечних об'єктів (далі - Концепція, додається).

3. Зобов'язати райдержадміністрації та рекомендувати виконкомам місцевих рад:

3.1. На підставі Концепції та з урахуванням Регіональної програми модернізації (ліквідації) аварійно-небезпечних об'єктів розробити відповідні місцеві програми.

3.2. Створити при райдержадміністраціях та виконкомах місцевих рад робочі комісії з моніторингу технічного стану житлово-цивільних об'єктів.

3.3. Уточнений перелік аварійно-небезпечних об'єктів і споруд у строк до 01.07.2004 направити до Луганської філії науково-дослідного інституту будівельних конструкцій Держбуду України для створення реєстру аварійно-небезпечних об'єктів.

4. Луганській філії науково-дослідного інституту будівельних конструкцій Держбуду України як головній організації з моніторингу технічного стану аварійно-небезпечних об'єктів підготувати та видати методичні рекомендації щодо модернізації (ліквідації) аварійно-небезпечних об'єктів області, створити Центр реєстрації аварійно-небезпечних об'єктів (далі - Центр), здійснювати контроль за ходом їх відновлення, щоквартально інформувати із цих питань облдержадміністрацію.

5. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Рисухіна Л. І.

 

Голова
обласної держадміністрації 

 
О. С. Єфремов 


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації
від 6 квітня 2004 р. N 207 


СКЛАД
обласної комісії з моніторингу технічного стану об'єктів житлово-цивільного призначення

Рисухін
Леонід Іванович 

заступник голови облдержадміністрації, голова комісії 

Поздняков
Микола Васильович 

начальник управління містобудування та архітектури облдержадміністрації, заступник голови комісії 

Щербаков
Микола Іванович 

заступник начальника управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації, секретар комісії 

Члени комісії: 

Андрійчук
Микола Данилович 

начальник управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації 

Афанасьєва
Людмила Василівна 

начальник управління капітального будівництва облдержадміністрації 

Білоус
Володимир Миколайович 

начальник Головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації 

Болотських
Михайло Васильович 

начальник Головного управління МНС України в Луганській області 

Голубович
Михайло Васильович 

начальник управління культури та мистецтв облдержадміністрації 

Куркін
Микола Петрович 

директор Луганської філії державного науково-дослідного інституту будівельних конструкцій Держбуду України (за згодою) 

Курліщук
Іван Михайлович 

начальник управління з питань фізичної культури та спорту облдержадміністрації 

Мухін
Микола Васильович 

начальник управління будівництва облдержадміністрації 

Омельченко
Олексій Петрович 

начальник Головного управління освіти і науки облдержадміністрації 

Хунов
Юрій Айдамирович 

начальник управління охорони здоров'я облдержадміністрації. 


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації
від 6 квітня 2004 р. N 207 


ПОЛОЖЕННЯ
про обласну комісію з моніторингу технічного стану об'єктів житлово-цивільного призначення
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Комісія є консультативно-дорадчим органом при облдержадміністрації.

1.2. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, розпорядженнями голови облдержадміністрації, а також цим Положенням.

1.3. Положення визначає порядок роботи Комісії з питань моніторингу технічного стану об'єктів житлово-цивільного призначення та контролю за реалізацією Регіональної програми модернізації (ліквідації) аварійно-небезпечних об'єктів.

2. ПОРЯДОК РОЗГЛЯДУ ПИТАНЬ

2.1. Комісія розглядає матеріали моніторингу технічного стану об'єктів житлово-цивільного призначення, надані робочими комісіями при райдержадміністраціях і виконкомах, які узагальнені Центром реєстрації аварійно-небезпечних об'єктів при Луганській філії науково-дослідного інституту будівельних конструкцій Держбуду України, а також здійснює контроль за виконанням робіт з модернізації (ліквідації) аварійно-небезпечних об'єктів.

2.2. Основними завданнями Комісії є:

- розроблення пропозицій щодо регіональної політики у сфері моніторингу технічного стану об'єктів житлово-цивільного призначення;

- координація діяльності державної виконавчої влади, підприємств, установ і організацій з питань, що належать до її компетенції;

- проведення моніторингу технічного стану об'єктів житлово-цивільного призначення;

- розроблення пропозицій центральним і місцевим органам державної виконавчої влади щодо поліпшення технічного стану об'єктів житлово-цивільного призначення з питань модернізації (ліквідації) аварійно-небезпечних будівель і споруд.

2.3. Комісія має право:

- утворювати, у разі потреби, експертні робочі групи, залучати у встановленому порядку представників місцевих органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, наукових установ, незалежних експертів (за згодою їх керівників) для розгляду питань, що належать до її компетенції;

- одержувати у встановленому порядку від місцевих органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій статистичні дані, інформацію, довідкові та інші матеріали й документи, що необхідні для вирішення питань, які належать до компетенції Комісії;

- заслуховувати на своїх засіданнях доповіді представників місцевих органів державної влади, керівників підприємств, установ і організацій з питань, що належать до компетенції Комісії;

- надавати пропозиції центральним та місцевим органам державної виконавчої влади щодо поліпшення технічного стану об'єктів житлово-цивільного призначення й з питань модернізації (ліквідації) аварійно-небезпечних об'єктів;

- готувати рекомендації відповідним органам щодо розроблення й удосконалення інструктивно-методичних й інших документів з питань, що входять до компетенції Комісії;

- надавати пропозиції центральним і місцевим органам державної виконавчої влади щодо проведення комплексних міжвідомчих заходів, спрямованих на попередження аварійно-небезпечних ситуацій у житлово-цивільному секторі.

2.4. У своїй діяльності місцеві робочі комісії взаємодіють з Центром реєстрації аварійно-небезпечних об'єктів при Луганській філії науково-дослідного інституту будівельних конструкцій Держбуду України.

2.5. Прийняття рішення Комісією щодо окремих об'єктів, які знаходяться в небезпечному (III - IV категорії) технічному стані, здійснюється на основі експертних висновків про технічний стан об'єктів. Експертні висновки розробляють спеціалізовані організації, які мають відповідну ліцензію.

2.6. Комісія встановлює перелік аварійно-небезпечних об'єктів, відомості про які передаються до державного реєстру небезпечних об'єктів.

3. ПОРЯДОК РОБОТИ КОМІСІЇ

3.1. Основною формою роботи Комісії є засідання, які проводяться в міру потреби, але не рідше одного разу на квартал. Засідання Комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні більше половини її членів. Відсутній на засіданні член Комісії має право викласти свою думку з питань, що обговорюються, у письмовій формі.

3.2. Комісію очолює її голова, який здійснює керівництво діяльністю Комісії, визначає порядок її роботи та головує на засіданнях. У разі відсутності голови його обов'язки виконує заступник голови. До складу Комісії входить голова, заступник голови, секретар і члени Комісії.

3.3. Рішення Комісії приймаються шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів, присутніх на засіданні членів Комісії. Якщо член Комісії не згодний з прийнятим рішенням, він має право викласти у письмовій формі окрему думку, що додається до протоколу засідання.

Прийняті Комісією рішення оформляються протоколом і підписуються головою та секретарем Комісії.

3.4. Рішення Комісії з питань, що входять до її компетенції, є обов'язковими для розгляду місцевими органами державної виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями тощо.

3.5. Організаційно-технічне забезпечення діяльності Комісії здійснює управління містобудування та архітектури облдержадміністрації.

3.6. Комісія систематично інформує громадськість про свою діяльність і прийняті рішення через управління у справах преси та інформації облдержадміністрації.

3.7. Кожного року Комісія інформує Держбуд України щодо технічного стану житлово-цивільних об'єктів.

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації
від 6 квітня 2004 р. N 207 


КОНЦЕПЦІЯ
розробки та впровадження місцевих програм модернізації (ліквідації) аварійно-небезпечних будівель і споруд

Концепція розроблена з метою визначення основних засад, принципів формування, пріоритетів і ключових завдань місцевих програм модернізації (ліквідації) аварійно-небезпечних об'єктів житлово-цивільного призначення.

1. Загальні положення

Забезпечення безпечної експлуатації будівель і споруд, запобігання виникненню аварій і аварійних ситуацій техногенного характеру є складовою створення екологічно та техногенно безпечних умов життєдіяльності людей - жителів сіл, селищ і міст області.

Вивчення та аналіз причин аварій і надзвичайних ситуацій техногенного характеру свідчить, що в області більше ніж у половині випадків (60 відсотків) вони носять техногенний характер (знос унаслідок тривалої експлуатації без проведення капітальних ремонтів, підтоплення водами із водонесучих інженерних комунікацій і у зв'язку із закриттям шахт, закінчення нормативного строку експлуатації). Аварії на промислових підприємствах, обвалення плит покриття на об'єктах шкіл у м. Красному Лучі, Антрациті, смт Слов'яносербську, аварійний стан об'єктів культури, освіти та медицини свідчать про необхідність прийняття термінових заходів із систематизації моніторингу технічного стану будівель і споруд, що експлуатуються.

Унаслідок непроведення капітального ремонту об'єктів житлово-цивільного призначення особливої актуальності набуває питання керування експлуатаційним строком, їх надійного та безпечного використання шляхом реєстрації аварійно-небезпечних будівель і споруд, визначення залишкового ресурсу й встановлення нових строків експлуатації з відновленням основних несучих елементів.

Зараз в Україні розроблено ряд державних, галузевих і регіональних програм, прийнято нормативно-правові акти щодо забезпечення надійності та безпечної експлуатації будівель і споруд, у тому числі й державні програми реєстрації аварійно-небезпечних об'єктів (розроблені науково-дослідним інститутом будівельного виробництва, Міністерством України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи). Ці програми та створені на їх підставі реєстри потенційно небезпечних об'єктів мають загальний характер, діють у м. Києві та Київській області та не охоплюють інші регіони. З реєстрів аварійно-небезпечних об'єктів несвоєчасно вилучаються відновлені будівлі та споруди, що призводить до відсутності об'єктивної інформації із цього питання у державних органів. Так, у реєстрі, поданому в червні 2003 р., до категорії аварійно-небезпечних будівель і споруд віднесені Луганський цирк, об'єкти Луганського лікеро-горілчаного заводу, ремонт і заходи щодо посилення яких виконані у 2001 - 2002 роках.

При цьому охоплюються лише окремі напрямки забезпечення технологічної безпеки, проте у повному обсязі програми не виконуються, а центральні й місцеві органи виконавчої влади та їх відповідні підрозділи діють розрізнено, дублюючи один одного.

Отже, розробка та впровадження на регіональному рівні системи моніторингу та регіонального реєстру аварійно-небезпечних будівель і споруд з подальшим аналізом і визначенням послідовності, строків та об'ємів ліквідації аварійних ситуацій стали конче необхідними та своєчасними.

2. Порядок розробки та впровадження місцевих програм

2.1. Місцеві програми модернізації (ліквідації) аварійно-небезпечних об'єктів розробляються на підставі затвердженої розпорядженням голови облдержадміністрації Регіональної програми, у якій наведено орієнтовний перелік житлово-цивільних об'єктів, що потребують модернізації (ліквідації). Це житлові будинки перших масових серій, об'єкти освіти, медицини, культури та комунальної сфери.

2.2. З метою впровадження системи моніторингу технічного стану будівель і споруд та розробки місцевих програм при виконкомах місцевих рад створюються робочі комісії, до складу яких включаються представники підприємств житлово-комунальної сфери та установ культури, охорони здоров'я, освіти та спорту.

2.3. Одночасно з розробкою місцевих програм складається перелік аварійно-небезпечних об'єктів і направляється до Луганської філії науково-дослідного інституту будівельних конструкцій держбуду України (форма переліку наведена в додатку 1).

2.4. Зазначений перелік розглядається на засіданнях робочих комісій при виконкомах місцевих рад з метою визначення послідовності, строків, об'ємів і джерел фінансування.

2.5. Об'єкти з наявними ознаками аварійного стану повинні обстежуватися спеціалізованою організацією та відновлюватися (ліквідуватися) в першочерговому порядку.

2.6. На аварійно-небезпечні об'єкти розробляються паспорти технічного стану, на підставі яких вони будуть занесені до Регіонального реєстру аварійно-небезпечних об'єктів, створеного на базі Луганської філії науково-дослідного інституту будівельних конструкцій Держбуду України.

2.7. Модернізація (ліквідація) аварійно-небезпечних об'єктів житлового та цивільного призначення здійснюється у відповідній послідовності (форма послідовності наведена в додатках 2, 3), які є складовою цієї Концепції.

3. Науково-методичне забезпечення програм

3.1. Методичні рекомендації щодо забезпечення та реалізації місцевих програм здійснює Луганська філія науково-дослідного інституту будівельних конструкцій Держбуду України.

3.2. Методичні рекомендації затверджуються Луганською філією науково-дослідного інституту будівельних конструкцій Держбуду України та включають в себе:

- Рекомендації з визначення аварійності житлово-цивільних об'єктів;

- Положення з паспортизації житлово-цивільних об'єктів, у т. ч. аварійно-небезпечних;

- Рекомендації з оцінки технічного стану житлово-цивільних об'єктів;

- Рекомендації з обстеження, проведення капітального ремонту та зносу балконів;

- Рекомендації з технічної експлуатації та обслуговування житлово-цивільних об'єктів;

- Положення про регіональний Центр реєстрації аварійно-небезпечних об'єктів;

- Рекомендації щодо технології та організації відновлювальних робіт при проведенні ремонтів і реконструкцій житлово-цивільних об'єктів;

- Положення про технічне та енергетичне обстеження аварійно-небезпечних об'єктів та їх реєстрації в Центрі.

4. Підготовка кадрів

4.1. Підготовка кадрів із забезпечення та реалізації місцевих програм модернізації (ліквідації) аварійно-небезпечних будівель і споруд проводиться з метою підвищення кваліфікації фахівців підприємств житлово-комунальної сфери, установ культури, охорони здоров'я, освіти та спорту.

4.2. Підвищення кваліфікації проводиться на базі Луганської філії науково-дослідного інституту будівельних конструкцій Держбуду України (за 20-годинною програмою, яка включає лекції та практичні заняття).

4.3. Фахівці, відповідальні за технічний стан житлово-цивільних об'єктів, що пройшли перепідготовку, отримують посвідчення на право керування роботами щодо паспортизації й оцінки технічного стану та відповідні методичні рекомендації.

 

Додаток 1
до Концепції


ПЕРЕЛІК
ПЕРШОЧЕРГОВИХ ОБ'ЄКТІВ ЖИТЛОВО-ЦИВІЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ, ЯКІ ПІДЛЯГАЮТЬ МОДЕРНІЗАЦІЇ (ЛІКВІДАЦІЇ, РЕКОНСТРУКЦІЇ)

Регіон 

Джерела даних, код 

Об'єкт (будинок, споруда, інженерна мережа) 

Пропозиція 

Кошти, тис. грн. 

Джерела фінансування, які прогнозуються 

Назва 

Загальна площа 

Буді-
вельний об'єм 

призначення 

Модернізація
(реконструкція, ремонт) 

технічний стан 

Лікві-
дація 

Строк вико-
нання, рік 

Разом 

у т. ч. за роками 

Держ-
бюджет України 

Поза-
бюд-
жетні фонди 

Бюджет тери-
торій 

Заходи міністер-
ства 

Заходи підпри-
ємств 

Інші 

Підпри-
ємство 

Житлово-
громадське 

Інже-
нерна забудова 

Інже-
нерна мережа 

Задовіль-
ний 

Незадо-
вільний 

2004 

2005 

2006 

10 

11 

12 

13 

14 

15 

16 

17 

18 

19 

20 

21 

22 

23 

24 

25 

Луганська область, місто 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

уточнювати після обстеження об'єкта 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  


 

Додаток 2
до Концепції  


Реалізація регіональної програми модернізації (ліквідації) аварійно-небезпечних об'єктів житлово-цивільного призначення

Регіональна програма модернізації (ліквідації) аварійно-небезпечних будівель і споруд Луганської області 


  

Міські програми
 
 


  

|  

  

|  

Міські служби з моніторингу технічного стану об'єктів, що експлуатуються 


|  

Директивні регіональні матеріали 

Директивні матеріали з моніторингу технічного стану будівель і споруд житлового фонду, у т. ч. аварійно-небезпечних 

Рекомендації з обстеження балконів їх капітального ремонту та зносу 

Рекомендації з технології та організації відновлювальних робіт при проведенні ремонтів і реконструкцій житлово-цивільних об'єктів 

Положення про технічне та енергетичне обстеження аварійно-небезпечних об'єктів та їх реєстрація у Центрі 


  

  

|  

  

Комплект методичних рекомендацій для проведення перепідготовки, підвищення кваліфікації працівників підприємств житлово-комунальної сфери, установ культури, охорони здоров'я, освіти та спорту 


  

  

|  

  

Проведення перепідготовки, підвищення кваліфікації працівників структур підприємств житлово-комунальної сфери, установ культури, охорони здоров'я, освіти та спорту 


|  

Експлуатація будівель і споруд 



 

Додаток 3
до Концепції  


Структура вертикалі управління проектами модернізації (ліквідації) аварійно-небезпечних об'єктів

|-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

|
|_ 


Робочі комісії з моніторингу технічного стану житлово-цивільних об'єктів при райдержадміністраціях і виконкомах місцевих рад 


|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

  

  

  

    | 

  

  

  

  

Організації житлово-комунального господарства 


  

Організації освіти, медицини,
культури 


  

Промислові підприємства 
 


  

|  

  

  

  

|  

  

  

|  

  

Міські реєстри аварійно-небезпечних об'єктів 


  

  

|
|  

  

  

  

|  

  

  

  

  

  

|  

  

Попереднє обстеження, експертний висновок спеціалізованих організацій 


  

  

  

  

  

  

  

  

  

Інженерні обстеження та розробки проектів відновлення (ліквідації) аварійно-небезпечних об'єктів 


  

  

  

  

|  

  

  

  

  

  

Паспорти технічного стану за результатами інженерних обстежень 


  

  

  

  

|  

   

  

  

  

  

Центр реєстрації аварійно-небезпечних об'єктів при Луганській філії науково-дослідного інституту будівельних конструкцій Держбуду України 


|  

|  

  

  

  

|  

  

  

  

|  

Постійно діюча комісія з моніторингу технічного стану об'єктів житлово-цивільного призначення 


  

Державний реєстр аварійно-небезпечних
об'єктів 
 


  

Комісія при галузевих міністерствах
 


  

      |  

      |  

  

  

  

  

  

|  

|  

|_  

 
Відновлення (ліквідація) об'єктів
 



____________

 

Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.