Текст документа: Про стан розрахунків з виплати заробітної плати та інших соціальних виплат у 2003 році й виконання графіків ліквідації заборгованості минулих років


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 24 лютого 2004 року № 100


Про стан розрахунків з виплати заробітної плати та інших соціальних виплат у 2003 році й виконання графіків ліквідації заборгованості минулих років

Аналіз стану розрахунків із виплати заробітної плати й інших соціальних виплат свідчить про вжиття місцевими органами виконавчої влади, виконавчими органами місцевого самоврядування заходів щодо ліквідації з їх заборгованості. У 2003 році, при зростанні фонду оплати праці порівняно з 2002 роком на 19 відсотків, середньомісячної заробітної плати на 20,4 відсотка, заборгованість, утворена впродовж року, зменшилась на 40,2 млн. грн., або 28,8 відсотка.

Відбулось скорочення заборгованості у відкритих акціонерних товариствах, функції з управління державними корпоративними правами, у яких здійснює Фонд державного майна України та його регіональне відділення в Луганській області. Ліквідували борги 348 суб'єктів господарювання в сумі 33,5 млн. грн., 32 підприємства комунальної власності - на 1,7 млн. грн., або 16,1 відсотка.

Зменшились обсяги виплати заробітної плати продукцією.

Разом з тим завдання стосовно зменшення заборгованості до однієї третини місячного фонду оплати праці невиконане.

Борг із виплати заробітної плати становить на 1 січня 2004 року 327,7 млн. грн. і зріс впродовж року на 6,7 млн. грн., або 2,1 відсотка.

Зростання допущено у вугільній промисловості на 24,5 млн. грн., або 14,9 відсотка, підприємствами легкої промисловості - на 8,4 відсотка, хімічному виробництві - на 3,3 відсотка, у видобутку неенергетичних матеріалів - на 3,5 відсотка.

Значно більше третини місячного фонду оплати праці складає заборгованість підприємств у сільському й рибному господарстві, легкій, хімічній і нафтохімічній промисловості, промбудматеріалів і скляній, машинобудуванні (1,58 місячних фондів), виробництві електроенергії, газу та води, будівництві (2,38 місячного фонду), транспорті, в організаціях, що здійснюють операції з нерухомістю.

Не виконали поставлені завдання в цьому напрямку Головне управління промислової політики (Смірнов М. М.), управління житлово-комунального господарства (Андрійчук М. Д.), управління транспорту та зв'язку (Шкуть В. В.), управління будівництва (Мухін М. В.) облдержадміністрації.

Не забезпечили поточні виплати й допустили зростання заборгованості із заробітної плати працівникам підприємств комунальної власності територіальних громад міст Брянки, Красного Луча, Лисичанська, Стаханова та Біловодського, Міловського, Сватівського, Старобільського районів.

Погіршило стан розрахунків і, як наслідок, збільшило рівень боргів порівняно з початком року в 2,5 разу підприємство спільної власності територіальних громад "Луганськводоканал" (директор Пілавов М. В.). Різко уповільнили темпи погашення заборгованості із заробітної плати підприємства державної форми власності у вугільній промисловості, машинобудуванні. Незважаючи на заходи адміністративного впливу за порушення державних гарантій у сфері оплати праці, 69,4 млн. грн. не виплачено колективними та приватними суб'єктами господарювання.

Зниження темпів погашення боргу із заробітної плати спричинено невжиттям тривалий час керівниками підприємств-боржників заходів щодо стабілізації роботи суб'єктів господарювання, зміцнення їх фінансового стану, ігноруванням з боку власників необхідності дотримання державних гарантій працівників у сфері оплати праці.

Не координують належним чином ці питання управління облдержадміністрації, виконавчі органи міських рад, райдержадміністрації.

Ними недостатньо ініціюються питання про звільнення таких керівників із займаних посад, залучення стратегічних інвесторів.

Графіки погашення заборгованості із виплати заробітної плати формуються без визначення реальних джерел їх виконання.

До цього часу не узгоджені Мінпаливенерго України графіки ліквідації боргів підприємствами галузі. Не визначились з обсягами та термінами погашення заборгованостей минулих років найбільші боржники серед акціонерних товариств та підприємств державної й недержавної форм власності.

Формально віднеслись до складання графіків ліквідації заборгованості виконавчі органи Антрацитівської, Брянківської, Кіровської, Краснодонської, Краснолуцької, Первомайської, Рубіжанської, Сєверодонецької міських рад. Згідно з наданою інформацією в поточному році не передбачається ліквідація боргу в сумі 2,7 млн. грн.

Керівники значної кількості підприємств області не дбають про встановлення середньомісячної заробітної плати працівникам на рівні, не нижчому встановленого прожиткового мінімуму для працездатної особи.

Проведеними перевірками виявлені порушення чинного законодавства у сфері колективно-договірних відносин, встановлення мінімальної тарифної ставки для визначення міжкваліфікаційних і міжпосадових співвідношень на рівні, нижчому за встановлену мінімальну заробітну плату.

Разом з тим цим фактам не надається принципова оцінка з боку галузевих управлінь обласної держадміністрації.

З метою забезпечення виконання державних гарантій у сфері оплати праці, виконання Указу Президента України від 07.05.2001 N 292 "Про невідкладні заходи щодо прискорення погашення заборгованості із заробітної плати", доручення Президента України від 25.12.2003 N 1-1/1716:

1. Визнати незадовільною роботу:

- Головного управління промислової політики облдержадміністрації (Смірнов М. М.) щодо вжиття заходів з погашення заборгованості із заробітної плати у вугільній, легкій промисловості, хімічному виробництві;

- виконавчих органів Брянківської, Краснолуцької, Стахановської міських рад, Біловодської, Сватівської, Старобільської райдержадміністрацій у частині незабезпечення погашення заборгованості із виплати заробітної плати працівникам підприємств комунальної власності територіальних громад;

- управління житлово-комунального господарства обласної держадміністрації (Андрійчук М. Д.) у частині допущеного зростання заборгованості із заробітної плати ЛОКСТП "Луганськтеплокомуненерго" та ОКП "Луганськводоканал".

2. Першим заступникам голови обласної держадміністрації Дзоню В. М., Кобітєву О. Є., заступникам голови облдержадміністрації Рисухіну Л. І., Просіну В. В., заступнику голови - керівнику апарату облдержадміністрації Запорожцеву М. В. внести у двотижневий термін пропозиції щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності за недоліки в організації роботи з погашення заборгованості із заробітної плати посадових осіб Головного управління промислової політики, управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації, Біловодської, Сватівської, Старобільської районних держадміністрацій.

3. Рекомендувати Брянківському, Лисичанському, Стахановському міським головам, першому заступнику Краснолуцького міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради притягти в установленому порядку до відповідальності посадових осіб місцевого самоврядування, які не забезпечили погашення заборгованості із заробітної плати по підприємствам комунальної власності територіальних громад.

Про вжиті заходи інформувати обласну держадміністрацію до 10 березня 2004 року.

4. Головному управлінню промислової політики (Смірнов М. М.), Головному управлінню сільського господарства і продовольства (Іванов В. О.), управлінню будівництва (Мухін М. В.), управлінню житлово-комунального господарства (Андрійчук М. Д.) обласної держадміністрації, районним держадміністраціям проаналізувати по кожному суб'єкту господарювання, згідно з напрямами діяльності, причини незадовільних темпів розрахунків із поточної заробітної плати, невиконання графіків скорочення боргів минулих років та внести до 29 лютого ц. р. пропозиції щодо ініціювання питань про розірвання контрактів з керівниками суб'єктів господарювання, нездатними виконати поставлені завдання, сформувати відповідні графіки виплат.

Пропонувати виконавчим органам міських рад провести аналогічну роботу.

5. Голові робочої групи обласної держадміністрації з координації дій місцевих органів виконавчої влади щодо забезпечення податкових та інших надходжень до бюджетів і погашення заборгованості із заробітної плати й інших соціальних виплат, головам відповідних комісій районних держадміністрацій, виконкомів міських рад підвищити ефективність роботи комісій і забезпечити їх цілеспрямовану роботу з ліквідації боргів із заробітної плати.

6. Запропонувати регіональному відділенню Фонду державного майна України по Луганській області (Касьянов А. В) здійснити через повноважних представників у наглядових радах акціонерних товариств із часткою державної власності заходи щодо посилення контролю за фінансовими потоками акціонерних товариств, недопущення вимивання їх активів і попередження випадків фінансового банкрутства.

7. Продовжити практику комплексних перевірок суб'єктів господарювання - боржників, які тривалий час не ліквідують борги із заробітної плати, не вживають заходів щодо стабілізації роботи підприємств.

Першому заступнику голови обласної держадміністрації, керівнику робочої групи обласної держадміністрації з координації дій місцевих органів виконавчої влади щодо забезпечення податкових та інших надходжень до бюджетів і погашення заборгованості із заробітної плати й інших соціальних виплат Дзоню В. М. узгодити в місячний термін переліки таких підприємств і сформувати разом з Державною податковою адміністрацією та Контрольно-ревізійним управлінням в Луганській області спільний графік їх перевірок на 2004 рік.

Про результати інформувати обласну держадміністрацію щоквартально.

8. Звернутися до Міністерства палива та енергетики України з пропозицією про звільнення із займаної посади генерального директора - голови правління ДХК "Луганськвуглеремонт" Щелкунова В. В. за невжиття заходів щодо погашення заборгованості із заробітної плати працівникам компанії, невиконання показників ефективності роботи підприємства, зазначених у контракті.

9. Головному управлінню економіки обласної держадміністрації (Косарев С. В.) спільно з галузевими управліннями обласної держадміністрації здійснити аналіз можливостей погашення боргів по кожному підприємству-боржнику та надати відповідні пропозиції.

10. Управлінням облдержадміністрації, райдержадміністраціям, виконавчим органам міських рад посилити співпрацю з обласною радою соціального партнерства й професійними спілками по розв'язанню в регіоні найбільш важливих соціально-економічних проблем, зокрема, з підвищення рівня оплати праці, збільшення темпів скорочення заборгованості минулих років.

11. Запропонувати профспілкам та роботодавцям врахувати в регіональній угоді на 2004 рік пропозиції щодо доведення середньомісячної заробітної плати до рівня, не нижчого за прожитковий мінімум для працездатної особи, застосування тарифної ставки при формуванні міжкваліфікаційних та міжпосадових співвідношень на рівні встановленого державою гарантованого мінімуму.

12. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на першого заступника голови обласної держадміністрації Дзоня В. М.

 

Голова
обласної держадміністрації 

 
О. С. Єфремов 


 

Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.