Текст документа: Про стан справ у системі охорони здоров'я в Луганській області та перспектива її подальшого розвитку


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 03 квітня 2000 року № 74 /186


Про стан справ у системі охорони здоров'я в Луганській області та перспектива її подальшого розвитку

З метою поліпшення стану в охороні здоров'я та виконання відповідних програм, затверджених указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, головою облдержадміністрації, розроблені заходи, спрямовані на покращання здоров'я населення області.

Аналіз проведеної роботи визначив позитивний рух певних показників діяльності охорони здоров'я, недопущення збільшення дитячої смертності, зниження загальної смертності, покращання роботи ліжка. Були виконані плани імунопрофілактики населення.

В області розпочато впровадження інституту сімейного лікаря, відкриті амбулаторії сімейного лікаря, проведена акредитація 62 відсотків лікувальних закладів, були атестовані 65 відсотків лікарів лікувально-профілактичних закладів, завершено будівництво 4-х об'єктів охорони здоров'я, для швидкої медичної допомоги придбані 22 санітарних автомобілі, за рахунок позабюджетних коштів придбані 600 слухових апаратів, одержані 15,6 тис. флаконів інсуліну вітчизняного виробництва.

Разом з цим відмічається зниження народжуваності до 6 народжених на тисячу населення, погіршення природного руху населення, зростання захворюваності інфекційними хворобами з 215,6 до 256,0 випадків на 100 тис. населення, на туберкульоз - до 65,6 випадків на 100 тис. населення, збільшення кількості хворих на СНІД, алкоголізм, наркоманію, зростання смертності від отруєнь, травм; недостатнє забезпечення лікувальних закладів, станцій швидкої медичної допомоги санітарними автомобілями в обсязі 83,6 відсотка від потреби, ліками, лікувально-діагностичним обладнанням та витратними матеріалами медичного призначення.

Місцевими органами самоврядування не приділялась достатня увага фінансуванню заходів, пов'язаних з реалізацією державних та регіональних програм у сфері охорони здоров'я.

У лікувальних закладах мали місце порушення чинного законодавства та хабарництво.

Заслухавши та обговоривши доповіді начальника управління охорони здоров'я Хунова Ю. А., голови постійної комісії облради з питань охорони здоров'я та екології Гудзенка О. П., колегія та президія вирішили:

1. Підтримати пропозицію управління охорони здоров'я облдержадміністрації щодо проведення експерименту в області з реформування охорони здоров'я згідно з визначеними Міністерством охорони здоров'я України пріоритетними напрямами, а саме:

- впровадження гарантованого обсягу та рівня медичної допомоги;

- перехід до організації надання первинної медико-санітарної допомоги за принципом сімейного лікаря;

- реструктуризація та перепрофілювання ліжкового фонду з одночасним введенням штатних нормативів медичного персоналу;

- розширення багатоукладності в охороні здоров'я;

- створення закладів охорони здоров'я змішаних форм власності;

- залучення додаткових джерел фінансування;

- перехід до бюджетно-страхового фінансування;

- введення в практику стандартів якості медичної допомоги;

- реформування медичної освіти;

- активізація інвестиційної політики.

По кожному з напрямів у місячний термін розробити плани заходів щодо їх виконання.

2. Порушити клопотання перед Міністерством охорони здоров'я України про проведення в області експерименту щодо реформування галузі охорони здоров'я та покладання наукового супроводу на науково-дослідний інститут громадського здоров'я Міністерства охорони здоров'я України.

3. В зв'язку з обмеженим фінансуванням охорони здоров'я області визначити пріоритетні напрями діяльності галузі, а саме:

- охорона материнства та дитинства;

- медицина катастроф;

- швидка та невідкладна медична допомога;

- служба крові.

4. Управлінню охорони здоров'я облдержадміністрації (Хунов Ю. А.) та фінансів (Балковий Ю. І.) облдержадміністрації за узгодженням з постійною комісією з питань бюджету та фінансів облради (Фоменко К. О.):

4.1. Здійснити розрахунки для визначення окремим рядком фінансування пріоритетних напрямів діяльності охорони здоров'я в бюджеті 2000 року.

4.2. З метою економії та раціонального використання бюджетних коштів під час формування обласного бюджету та визначення нормативів відрахувань від загальнодержавних податків та зборів і розміру дотацій бюджетам міст та районів області врахувати:

- фінансування міжрайонних спеціалізованих закладів та відділень з урахуванням обслуговуючих ними територій згідно з додатком N 1;

- централізовані закупки медичних препаратів та обладнання згідно з додатком N 2.

5. Управлінню охорони здоров'я облдержадміністрації (Хунов Ю. А.) разом з відповідними комісіями обласної ради:

5.1. Після розробки відповідної державної програми визначити пріоритетні напрями розвитку охорони здоров'я області до 2005 року та розробити заходи щодо стабілізації стану в галузі.

5.2. Забезпечити контроль за виконанням відповідних програм, спрямованих на поліпшення стану здоров'я населення області, у першу чергу, програми охорони материнства та дитинства, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 28.07.92 р. N 431; програми "Діти України", затвердженої розпорядженням голови облдержадміністрації від 01.04.96 р. N 398; Комплексних заходів боротьби з туберкульозом у Луганській області на 1999 - 2005 роки, затверджених розпорядженням голови облдержадміністрації від 25.06.99 року N 462; програми профілактики захворюваності на СНІД та наркоманію, затвердженої розпорядженням голови облдержадміністрації від 22.11.99 р. N 871.

5.3. До 1 січня 2001 року розглянути та надати пропозиції щодо реорганізації медичного обслуговування населення Луганської області з урахуванням місця розташування медичних закладів та територій, які вони обслуговують.

6. Внести на розгляд чергової сесії Луганської обласної ради питання про передачу Луганської обласної державної виробничо-комерційної фірми "Медтехніка" у загальну власність територіальних громад області.

7. Головному управлінню промислової політики (Басакін Г. М.) облдержадміністрації, управлінням охорони здоров'я (Хунов Ю. А.), зовнішньоекономічних зв'язків, торгівлі та побутового обслуговування населення (С. О. Кириченко) облдержадміністрації до 1 квітня поточного року:

7.1. Підготувати проект замовлення на медикаменти, медичне обладнання та устаткування, що виготовляються на підприємствах області та за її межами.

7.2. Створити банк ліквідної продукції, яка виготовляється в області для продажу та закупівлі медичного обладнання, ліків та інших витратних матеріалів медичного призначення.

7.3. Підготувати проект рішення Луганської обласної ради про створення при обласній раді позабюджетного фонду сприяння розвитку закладів охорони здоров'я області.

8. Зобов'язати райдержадміністрації, рекомендувати виконкомам міських рад:

8.1. Розробити до 1 травня 2000 року з урахуванням стану охорони здоров'я міста, району відповідні заходи з питань його поліпшення.

8.2. Вирішити питання про виділення коштів у встановленому порядку з місцевих бюджетів для забезпечення виконання заходів та програм, спрямованих на покращання медичного забезпечення населення області.

8.3. Разом з управлінням охорони здоров'я підвищити контроль за підготовкою кадрового резерву відповідальних керівників закладів охорони здоров'я та не допускати порушень чинного законодавства з приводу призначення їх.

8.4. До 1 листопада поточного року вирішити питання щодо поновлення роботи дитячих молочних кухонь.

8.5. Управлінню охорони здоров'я разом з Головним управлінням економіки і власності та управлінням праці та зайнятості населення облдержадміністрації, за узгодженням з Федерацією профспілок Луганської області використати колдоговірну компанію для відображення у колективних договорах обов'язків адміністрацій господарюючих суб'єктів усіх форм власності, у тому числі підприємств, закладів та установ невиробничої сфери, проведення лікувально-профілактичної роботи з членами трудових колективів, членами їх сімей та пенсіонерами щодо зниження захворюваності.

Провести роботу щодо запровадження при лікувально-профілактичних закладах благодійних фондів та лікарняних кас для додаткового фінансування закупівлі медикаментів та медичних приладів.

8.6. Провести роботу щодо укладання двосторонніх угод між адміністраціями підприємств усіх форм власності та лікувально-профілактичними закладами щодо проведення лікувально-профілактичної роботи з членами трудових колективів, їх родинами та механізму сплати за наданні послуги.

9. Головному управлінню агропромислового комплексу (Іванов В. О.) облдержадміністрації продовжити роботу щодо забезпечення харчовими продуктами обласних лікувальних закладів за рахунок регіонального контракту.

10. Фінансовому управлінню облдержадміністрації (Балковий Ю. І.), управлінню охорони здоров'я облдержадміністрації (Хунов Ю. А.) розглянути питання щодо можливості централізованого часткового фінансування перепідготовки лікарів області в Луганському державному медичному університеті.

11. Управлінням соціального захисту населення (Тураєв В. О.), охорони здоров'я облдержадміністрації (Хунов Ю. А.) до 1 травня 2000 р. розглянути і надати пропозиції щодо перепрофілювання лікарняних ліжок в соціальні з утриманням на засадах змішаного фінансування (до 10 відсотків ліжкового фонду).

12. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Іванова В. М. та постійну комісію облради з питань охорони здоров'я та екології (Гудзенко О. П.).

13. Хід виконання розпорядження заслухати на спільних засіданнях колегії облдержадміністрації та президії облради в першому та другому півріччі поточного року.

 

Голова обласної ради 

В. М. Тихонов   

Голова обласної держадміністрації  

О. С. Єфремов 


 

Додаток N 1
до розпорядження Луганської обласної ради, Луганської обласної державної адміністрації
від 3 квітня 2000 р. N 74/186  


ПЕРЕЛІК
міжміських та міжрайонних закладів охорони здоров'я

N
з/п 

Найменування закладу 

Кількість ліжок 

Місце розташування 

Територія обслуговування 

1. 

Алчевський тубдиспансер

 

150 

м. Алчевськ 

м. Алчевськ, райони: Краснодонський, Слов'яносербський, Станично-Луганський, Новопсковський, Лутугинський, Марківський

2. 

Краснолуцький тубдиспансер 

100 

м. Красний Луч 

м. Красний Луч, м. Антрацит і Антрацитівський район 

3. 

Лисичанський тубдиспансер 

150 

м. Лисичанськ 

м. Лисичанськ, м. Сєверодонецьк, м. Рубіжне, райони: Білокуракинський, Сватівський, Троїцький, Кремінський, Новоайдарський

4. 

Стахановський тубдиспансер 

130 

м. Стаханов 

міста: Стаханов, Кіровськ, Первомайськ, райони:
Старобільський, Біловодський, Міловський, Попаснянський 

5.  

Ровеньківський тубдиспансер 

90 

м. Ровеньки 

м. Ровеньки, м. Свердловськ 

6. 

Алчевський онкодиспансер 

110 

м. Алчевськ 

м. Алчевськ і Перевальський район 

7. 

Стахановський онкодиспансер 

60 

м. Стаханов 

міста: Стаханов, Брянка, Кіровськ, Первомайськ

8. 

Краснолуцький онкодиспансер 

60 

м. Красний Луч 

міста: Красний Луч, Ровеньки, Антрацит та Антрацитівський район 

9. 

Онковідділення м. Сєверодонецька 

50 

м. Сєверодонецьк 

міста: Сєверодонецьк, Лисичанськ, Рубіжне та Кремінський район

10. 

Старобільський кожвендиспансер 

50 

м. Старобільськ 

райони: Старобільський, Сватівський, Троїцький,
Міловський, Новопсковський, Новоайдарський 

11. 

Офтальмологічне відділення Старобільської ЦРБ  

15 

м. Старобільськ 

райони: Старобільський, Троїцький, Марківський, Білокуракинський, Новоайдарський, Біловодський, Міловський 

12. 

Алчевський пологовий будинок 

20 

м. Алчевськ 

м. Алчевськ і Перевальський район 


 

Керівник секретаріату
обласної ради

 
О. Г. Пашенцев 

Заступник голови - керівник
апарату облдержадміністрації 

 
М. В. Запорожцев 


 

Додаток N 2
до розпорядження Луганської обласної ради, Луганської обласної державної адміністрації
від 3 квітня 2000 р. N 74/186  


ПЕРЕЛІК
медичних препаратів, обладнання та санітарного транспорту, які повинні бути закуплені централізовано для лікувальних закладів області

N
з/п 

Найменування 

Загальна кількість 

Вартість 1 од. в тис. грн. 

Загальна вартість в тис. грн. 

1. 

Імунобіологічні препарати для проведення щеплень 

7000,0 

2. 

Діагностікуми виявлення сифілісу та інших хвороб, які передаються статевим шляхом  

500,0 

3. 

Дитяче харчування (молочні суміші) 

1400,0 

4. 

Харчування для дітей, хворих на фенілкетонурію, "Феніл-фрі" 

3000 бан. 

0,256 

768,0 

5. 

Апарат "Мультіскан" фірми "Санофі" 

33,0 

33,0 

6. 

Люмінісцентний мікроскоп  

25,0 

25,0 

7. 

Тест системи: 

  

  

  

- "Санофі" 

100 

0,15 

15,0 

- "Дженелавія" 

100 

0,15 

15,0 

- "Діаплюс" 

100 

0,15 

15,0 

8. 

Засоби оперативного радіозв'язку для автомобілів швидкої медичної допомоги та санітарної авіації 

205 

2,46 

504,3 

9. 

Слухові апарати 

1500 

0,155 

232,5 

10. 

Для служби крові: 

460,0 

- виробництво гемоконсерванту (глюгіциру) 

-

-

  

- закупівля тест-систем (на СНІД, сифіліс, гепатит "B", "C") 

-

-

932,4 


 

Керівник секретаріату
обласної ради

 
О. Г. Пашенцев 

Заступник голови - керівник
апарату облдержадміністрації 

 
М. В. Запорожцев 


 

Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.