Текст документа: Про затвердження Положення про Головне управління економіки облдержадміністрації


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 12 березня 2002 року № 156


Про затвердження Положення про Головне управління економіки облдержадміністрації

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2001 року N 1666 "Про затвердження Типового положення про Головне управління економіки обласної, Київської міської державної адміністрації та управління економіки Севастопольської міської державної адміністрації":

1. Затвердити Положення про Головне управління економіки обласної державної адміністрації (додається).

2. Визнати такими, що втратили чинність:

розпорядження голови облдержадміністрації від 13 липня 1998 року N 643 "Про затвердження Положення про Головне управління економіки і власності Луганської обласної державної адміністрації";

розпорядження голови облдержадміністрації від 28 листопада 2000 року N 718 "Про затвердження Положення про управління торгівлі та побутового обслуговування населення".

3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Пілієва С. Г.

 

Голова
обласної держадміністрації 

 
О. С. Єфремов 


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації
від 12 березня 2002 р. N 156 


ПОЛОЖЕННЯ
про Головне управління економіки обласної державної адміністрації

1. Головне управління економіки обласної державної адміністрації (далі - управління) є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, що утворюється головою обласної держадміністрації, підзвітне й підконтрольне голові обласної держадміністрації та Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції з питань реалізації єдиної державної політики економічного і соціального розвитку України.

2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, розпорядженнями голови облдержадміністрації, а також цим Положенням.

3. Основними завданнями управління є участь у:

реалізації державної політики економічного і соціального розвитку України;

реалізації державної регуляторної політики і державної політики у сфері розвитку економічної конкуренції та обмеження монополізму;

формуванні та проведенні державної регіональної політики;

проведенні разом з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації державної зовнішньоекономічної політики;

забезпеченні в межах своїх повноважень захисту економічних прав і законних інтересів України, вітчизняних та іноземних суб'єктів господарювання;

забезпеченні реалізації державної політики у сфері розвитку внутрішньої торгівлі та послуг;

забезпеченні реалізації державної політики у сфері закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів;

проведенні структурних змін, а також державної інвестиційної та інноваційної політики;

забезпеченні реалізації державної цінової політики;

забезпеченні виконання завдань з приватизації державного майна;

забезпеченні реалізації державної політики у сфері економічної безпеки та детінізації економіки.

4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:

1) аналізує стан і тенденції економічного і соціального розвитку області, бере участь у визначенні його пріоритетів, у проведенні структурних змін, а також формуванні напрямів інвестиційної політики та готує голові обласної держадміністрації та Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції України пропозиції, спрямовані на забезпечення економічної безпеки держави, сталого розвитку і детінізації економіки;

2) виконує роботи з прогнозування та підготовки програм економічного та соціального розвитку:

розробляє прогнози економічного і соціального розвитку на середньостроковий період та програми економічного і соціального розвитку на короткостроковий період області;

бере участь у розробленні проектів прогнозів економічного і соціального розвитку України на середньо- та короткостроковий періоди;

розробляє і подає Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції, іншим центральним органам виконавчої влади пропозиції до проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на короткостроковий період, забезпечує виконання завдань, визначених цією Програмою, на території області;

забезпечує стратегічне планування, програмування та прогнозування економічного і соціального розвитку області;

3) розробляє у межах своєї компетенції пропозиції до проекту Програми діяльності Кабінету Міністрів України, заходи щодо її реалізації та здійснює контроль за їх виконанням;

4) готує спрямовані на виконання актів Президента України та Кабінету Міністрів України пропозиції щодо розвитку і реформування економіки та вживає заходів для їх реалізації;

5) бере участь у розробленні проектів державних, міжгалузевих, галузевих, регіональних і міжрегіональних програм;

6) бере участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері розвитку економічної конкуренції та обмеження монополізму, проводить моніторинг її реалізації та соціально-економічних результатів, сприяє розвитку на території області конкуренції, підвищенню ефективності функціонування об'єктів ринкової інфраструктури;

7) бере участь у підготовці голові обласної держадміністрації пропозицій з питань бюджетної політики, ефективного використання фінансових, кредитних і валютних ресурсів області;

8) бере участь у складанні необхідних балансів (фінансових, грошових доходів і витрат населення, ринку праці та розвитку трудових ресурсів, попиту і пропонування на основні види паливно-енергетичних ресурсів, промислової продукції та продовольства);

9) бере участь у підготовці пропозицій щодо вдосконалення порядку регулювання цін в окремих галузях, здійснює регулювання цін на продукцію монопольних утворень на регіональному ринку, забезпечує реалізацію державної цінової політики;

10) розробляє і подає Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції України графіки передачі об'єктів соціальної інфраструктури державних підприємств, установ, організацій області у комунальну власність;

11) погоджує переліки об'єктів групи Ж, які підлягають приватизації, та переліки об'єктів соціально-культурного призначення, які можуть бути перепрофільовані;

12) сприяє створенню інфраструктури підтримки регіонального розвитку, умов для рівноправного розвитку всіх форм господарювання та розвитку підприємництва на території області, надає консультаційну, інформаційну та іншу допомогу суб'єктам підприємницької діяльності, розробляє разом з громадськими організаціями підприємців регіональні програми підтримки підприємництва, сприяє їх виконанню;

13) бере участь разом з іншими структурними підрозділами обласної держадміністрації в реалізації державної зовнішньоекономічної політики в частині інтеграції України у світову економіку та розширення економічного і соціального співробітництва з ЄС, подає Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції України відповідні пропозиції;

14) бере участь у розробленні пропозицій щодо розвитку і поліпшення структури експорту та імпорту товарів (робіт, послуг);

15) здійснює в межах делегованих йому повноважень регулятивні та реєстраційно-дозвільні функції за дорученням Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України;

16) забезпечує в межах своїх повноважень захист економічних прав і законних інтересів суб'єктів господарювання Луганської області;

17) бере участь разом з іншими структурними підрозділами обласної держадміністрації в організації участі підприємств та організацій області у виставково-ярмаркових заходах;

18) здійснює підготовку відповідних інформаційних матеріалів щодо економічного потенціалу та інвестиційних можливостей області;

19) проводить в установленому порядку в межах своєї компетенції переговори з офіційними представниками іноземних держав, акредитованих в Україні;

20) подає щороку до 1 лютого Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції України пропозиції до програм міжнародної технічної допомоги згідно з напрямами, визначеними Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, відповідними регіональними та галузевими пріоритетами;

21) визначає інвестиційний попит області та на основі визначених державою пріоритетів розробляє пропозиції щодо обсягів державних централізованих капітальних вкладень, здійснює контроль за їх ефективним використанням;

22) розробляє та організовує реалізацію заходів, спрямованих на нарощування інвестиційних ресурсів, створення сприятливого інвестиційного клімату в області, у тому числі готує та подає Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції України пропозиції щодо інвестиційних проектів найважливіших будов виробничого призначення, природоохоронних об'єктів і об'єктів соціальної сфери;

23) бере участь у роботі щодо залучення інвестицій і кредитних ресурсів на розвиток економічного потенціалу області;

24) бере участь у підготовці пропозицій щодо створення і функціонування спеціальних економічних зон, запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку, аналізує економічні та соціальні наслідки функціонування спеціальних економічних зон і територій пріоритетного розвитку й подає Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції України відповідну інформацію в установленому порядку;

25) уживає заходів до розширення міжрегіональних економічних зв'язків, готує проекти відповідних угод;

26) аналізує тенденції розвитку фондового та страхових ринків області, бере участь у підготовці пропозицій щодо вдосконалення законодавства про страхову діяльність;

27) аналізує стан і бере участь у розробці пропозицій щодо розвитку споживчого ринку, ринку послуг і формування їх інфраструктури, поліпшення організації та якості обслуговування населення підприємствами торгівлі, громадського харчування й побуту; сприяє розвитку фірмової торговельної мережі та мережі підприємств побуту;

28) бере участь у формуванні та реалізації державної аграрної політики, у розробленні пропозицій щодо забезпечення продовольчої безпеки України;

29) проводить аналіз фінансово-господарської діяльності підприємств, що перебувають у комунальній власності, і за дорученням Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України - підприємств, що перебувають у державній власності;

30) бере участь у розробленні довгострокових прогнозів чисельності населення, його статево-вікової структури, програм зайнятості;

31) готує голові обласної держадміністрації пропозиції з питань розміщення на території області нових, реконструкції, розширення, ліквідації діючих підприємств та інших об'єктів виробничого й невиробничого призначення, що належать до сфери її управління;

32) бере участь у розробленні та впровадженні економічного механізму природокористування, раціонального використання природних ресурсів, охорони навколишнього природного середовища, використання вторинних ресурсів;

33) готує голові обласної держадміністрації пропозиції щодо залучення на договірних засадах коштів підприємств, установ та організацій на розвиток житлово-комунального господарства, транспорту, зв'язку, побутового, торговельного та інших видів обслуговування населення;

34) розробляє пропозиції щодо фінансово-економічного обгрунтування обсягів закупівлі товарів, робіт і послуг для державних потреб за рахунок коштів Державного бюджету України; за поданням органів місцевого самоврядування розробляє пропозиції щодо закупівлі товарів, робіт і послуг для місцевих потреб за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел фінансування, а також формування регіональних замовлень;

35) бере участь у здійсненні заходів щодо координації закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів, зокрема, коштів місцевих бюджетів, у тому числі:

погоджує застосування замовником таких процедур: торгів з обмеженою участю, двоступеневих торгів і закупівель у одного виконавця;

розглядає та надає висновки щодо скарг, які виникли до моменту укладання угод про закупівлю;

здійснює контроль за дотриманням законодавства щодо закупівель;

проводить моніторинг здійснення запланованих закупівель;

надає розпорядникам бюджетних коштів консультаційну та методичну допомогу з питань здійснення закупівель;

36) аналізує стан і розробляє пропозиції щодо розвитку ринку небанківських фінансових установ;

37) сприяє розвитку науки і техніки, впровадженню нових технологій, підвищенню технічного рівня виробництва та якості продукції, створенню територіальних інноваційних центрів, технопарків;

38) бере участь у розробленні пропозицій щодо проведення адміністративної реформи та реформи адміністративно-територіального устрою;

39) розробляє пропозиції щодо вдосконалення системи підготовки (перепідготовки) кадрів (спеціалістів) у сфері економіки та управління; бере участь у впровадженні заходів з перепідготовки управлінських кадрів для сфери підприємництва;

40) бере участь у впровадженні програмного та методичного забезпечення функціонування інформаційно-аналітичних систем, що використовуються для дослідження стану економічного та соціального розвитку області;

41) здійснює організаційно-методичне керівництво, координує та забезпечує діяльність структурних підрозділів обласної держадміністрації, районних державних адміністрацій з питань розроблення прогнозів економічного і соціального розвитку районів і міст на середньостроковий період та програм економічного і соціального розвитку районів і міст на короткостроковий період, забезпечує взаємодію з ними під час розроблення місцевих, національних, державних регіональних, галузевих і науково-технічних програм, а також під час розв'язання інших проблем комплексного розвитку продуктивних сил регіону;

42) бере участь у виконанні заходів з мобілізаційної підготовки та мобілізації, планує, організовує та контролює мобілізаційну підготовку економіки області;

43) проводить моніторинг фінансово-економічного становища місто- та бюджетоутворюючих підприємств і підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, займають монопольне становище на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг);

44) бере участь у реалізації державної політики у сфері управління державним сектором економіки, передачі об'єктів державної власності у власність територіальних громад, координації заходів здійснюваних органами виконавчої влади щодо ефективного використання державного майна;

45) уносить в установленому порядку пропозиції щодо вдосконалення системи обліку, звітності та державної статистики;

46) забезпечує в межах своєї компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням в управлінні;

47) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції управління, розробляє та подає на розгляд голові обласної держадміністрації пропозиції щодо його вдосконалення;

48) виконує інші функції згідно з покладеними на нього завданнями.

5. Управління має право:

1) залучати спеціалістів інших структурних підрозділів обласної держадміністрації, підприємств, установ і організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;

2) користуватися безоплатно базами даних, що створюються та ведуться органами державної виконавчої влади і органами місцевого самоврядування, їх структурними підрозділами, органами державної статистики, підприємствами, установами та організаціями, отримувати від них в установленому порядку інформацію, документи й інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань, на паперових і магнітних носіях;

3) скликати в установленому порядку наради, семінари та конференції з питань, що належать до його компетенції.

6. Управління у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, а також з підприємствами, установами, організаціями та об'єднаннями громадян.

7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою обласної державної адміністрації, за погодженням з Державним секретарем Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України.

Начальник управління має першого заступника, заступників, які за його поданням призначаються на посаду і звільняються з посади головою обласної держадміністрації.

8. Начальник управління:

- здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань, визначає функції та ступінь відповідальності першого заступника, заступників начальника управління, начальників відділів;

- затверджує структуру управління в межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників;

- затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов'язки першого заступника начальника, працівників управління;

- видає в межах своєї компетенції накази, організовує та контролює їх виконання;

- призначає на посаду і звільняє з посади працівників управління;

- розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису доходів і видатків на утримання управління.

9. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції управління, в управлінні може утворюватися колегія у складі начальника управління (голова колегії), першого заступника та заступників начальника управління, а також інших працівників управління. До складу колегії можуть входити керівники інших структурних підрозділів обласної держадміністрації.

Склад колегії затверджується головою обласної державної адміністрації за поданням начальника управління.

Рішення колегії проводяться в життя наказами начальника управління.

10. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо реалізації основних напрямів діяльності управління та вирішення інших питань в управлінні можуть утворюватися наукові ради і комісії.

Склад наукових рад і комісій та положення про них затверджує начальник управління.

11. Управління утримується за рахунок коштів Державного бюджету України.

Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників та видатки на утримання управління в межах виділених асигнувань визначає голова обласної державної адміністрації.

Кошторис доходів і видатків, штатний розпис управління затверджує голова обласної держадміністрації.

12. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в управлінні Державного казначейства в Луганській області, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

___________

 

Текст надано Луганською обласною державною адміністрацією.