ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 12 березня 2002 року № 156
Про затвердження Положення про Головне управління економіки облдержадміністрації
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2001 року N 1666 "Про затвердження Типового положення про Головне управління економіки обласної, Київської міської державної адміністрації та управління економіки Севастопольської міської державної адміністрації": 1. Затвердити Положення про Головне управління економіки обласної державної адміністрації (додається). 2. Визнати такими, що втратили чинність: розпорядження голови облдержадміністрації від 13 липня 1998 року N 643 "Про затвердження Положення про Головне управління економіки і власності Луганської обласної державної адміністрації"; розпорядження голови облдержадміністрації від 28 листопада 2000 року N 718 "Про затвердження Положення про управління торгівлі та побутового обслуговування населення". 3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Пілієва С. Г. Голова обласної держадміністрації | О. С. Єфремов |
ЗАТВЕРДЖЕНО розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації від 12 березня 2002 р. N 156 |
ПОЛОЖЕННЯ про Головне управління економіки обласної державної адміністрації 1. Головне управління економіки обласної державної адміністрації (далі - управління) є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, що утворюється головою обласної держадміністрації, підзвітне й підконтрольне голові обласної держадміністрації та Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції з питань реалізації єдиної державної політики економічного і соціального розвитку України. 2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, розпорядженнями голови облдержадміністрації, а також цим Положенням. 3. Основними завданнями управління є участь у: реалізації державної політики економічного і соціального розвитку України; реалізації державної регуляторної політики і державної політики у сфері розвитку економічної конкуренції та обмеження монополізму; формуванні та проведенні державної регіональної політики; проведенні разом з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації державної зовнішньоекономічної політики; забезпеченні в межах своїх повноважень захисту економічних прав і законних інтересів України, вітчизняних та іноземних суб'єктів господарювання; забезпеченні реалізації державної політики у сфері розвитку внутрішньої торгівлі та послуг; забезпеченні реалізації державної політики у сфері закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів; проведенні структурних змін, а також державної інвестиційної та інноваційної політики; забезпеченні реалізації державної цінової політики; забезпеченні виконання завдань з приватизації державного майна; забезпеченні реалізації державної політики у сфері економічної безпеки та детінізації економіки. 4. Управління відповідно до покладених на нього завдань: 1) аналізує стан і тенденції економічного і соціального розвитку області, бере участь у визначенні його пріоритетів, у проведенні структурних змін, а також формуванні напрямів інвестиційної політики та готує голові обласної держадміністрації та Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції України пропозиції, спрямовані на забезпечення економічної безпеки держави, сталого розвитку і детінізації економіки; 2) виконує роботи з прогнозування та підготовки програм економічного та соціального розвитку: розробляє прогнози економічного і соціального розвитку на середньостроковий період та програми економічного і соціального розвитку на короткостроковий період області; бере участь у розробленні проектів прогнозів економічного і соціального розвитку України на середньо- та короткостроковий періоди; розробляє і подає Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції, іншим центральним органам виконавчої влади пропозиції до проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на короткостроковий період, забезпечує виконання завдань, визначених цією Програмою, на території області; забезпечує стратегічне планування, програмування та прогнозування економічного і соціального розвитку області; 3) розробляє у межах своєї компетенції пропозиції до проекту Програми діяльності Кабінету Міністрів України, заходи щодо її реалізації та здійснює контроль за їх виконанням; 4) готує спрямовані на виконання актів Президента України та Кабінету Міністрів України пропозиції щодо розвитку і реформування економіки та вживає заходів для їх реалізації; 5) бере участь у розробленні проектів державних, міжгалузевих, галузевих, регіональних і міжрегіональних програм; 6) бере участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері розвитку економічної конкуренції та обмеження монополізму, проводить моніторинг її реалізації та соціально-економічних результатів, сприяє розвитку на території області конкуренції, підвищенню ефективності функціонування об'єктів ринкової інфраструктури; 7) бере участь у підготовці голові обласної держадміністрації пропозицій з питань бюджетної політики, ефективного використання фінансових, кредитних і валютних ресурсів області; 8) бере участь у складанні необхідних балансів (фінансових, грошових доходів і витрат населення, ринку праці та розвитку трудових ресурсів, попиту і пропонування на основні види паливно-енергетичних ресурсів, промислової продукції та продовольства); 9) бере участь у підготовці пропозицій щодо вдосконалення порядку регулювання цін в окремих галузях, здійснює регулювання цін на продукцію монопольних утворень на регіональному ринку, забезпечує реалізацію державної цінової політики; 10) розробляє і подає Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції України графіки передачі об'єктів соціальної інфраструктури державних підприємств, установ, організацій області у комунальну власність; 11) погоджує переліки об'єктів групи Ж, які підлягають приватизації, та переліки об'єктів соціально-культурного призначення, які можуть бути перепрофільовані; 12) сприяє створенню інфраструктури підтримки регіонального розвитку, умов для рівноправного розвитку всіх форм господарювання та розвитку підприємництва на території області, надає консультаційну, інформаційну та іншу допомогу суб'єктам підприємницької діяльності, розробляє разом з громадськими організаціями підприємців регіональні програми підтримки підприємництва, сприяє їх виконанню; 13) бере участь разом з іншими структурними підрозділами обласної держадміністрації в реалізації державної зовнішньоекономічної політики в частині інтеграції України у світову економіку та розширення економічного і соціального співробітництва з ЄС, подає Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції України відповідні пропозиції; 14) бере участь у розробленні пропозицій щодо розвитку і поліпшення структури експорту та імпорту товарів (робіт, послуг); 15) здійснює в межах делегованих йому повноважень регулятивні та реєстраційно-дозвільні функції за дорученням Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України; 16) забезпечує в межах своїх повноважень захист економічних прав і законних інтересів суб'єктів господарювання Луганської області; 17) бере участь разом з іншими структурними підрозділами обласної держадміністрації в організації участі підприємств та організацій області у виставково-ярмаркових заходах; 18) здійснює підготовку відповідних інформаційних матеріалів щодо економічного потенціалу та інвестиційних можливостей області; 19) проводить в установленому порядку в межах своєї компетенції переговори з офіційними представниками іноземних держав, акредитованих в Україні; 20) подає щороку до 1 лютого Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції України пропозиції до програм міжнародної технічної допомоги згідно з напрямами, визначеними Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, відповідними регіональними та галузевими пріоритетами; 21) визначає інвестиційний попит області та на основі визначених державою пріоритетів розробляє пропозиції щодо обсягів державних централізованих капітальних вкладень, здійснює контроль за їх ефективним використанням; 22) розробляє та організовує реалізацію заходів, спрямованих на нарощування інвестиційних ресурсів, створення сприятливого інвестиційного клімату в області, у тому числі готує та подає Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції України пропозиції щодо інвестиційних проектів найважливіших будов виробничого призначення, природоохоронних об'єктів і об'єктів соціальної сфери; 23) бере участь у роботі щодо залучення інвестицій і кредитних ресурсів на розвиток економічного потенціалу області; 24) бере участь у підготовці пропозицій щодо створення і функціонування спеціальних економічних зон, запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку, аналізує економічні та соціальні наслідки функціонування спеціальних економічних зон і територій пріоритетного розвитку й подає Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції України відповідну інформацію в установленому порядку; 25) уживає заходів до розширення міжрегіональних економічних зв'язків, готує проекти відповідних угод; 26) аналізує тенденції розвитку фондового та страхових ринків області, бере участь у підготовці пропозицій щодо вдосконалення законодавства про страхову діяльність; 27) аналізує стан і бере участь у розробці пропозицій щодо розвитку споживчого ринку, ринку послуг і формування їх інфраструктури, поліпшення організації та якості обслуговування населення підприємствами торгівлі, громадського харчування й побуту; сприяє розвитку фірмової торговельної мережі та мережі підприємств побуту; 28) бере участь у формуванні та реалізації державної аграрної політики, у розробленні пропозицій щодо забезпечення продовольчої безпеки України; 29) проводить аналіз фінансово-господарської діяльності підприємств, що перебувають у комунальній власності, і за дорученням Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України - підприємств, що перебувають у державній власності; 30) бере участь у розробленні довгострокових прогнозів чисельності населення, його статево-вікової структури, програм зайнятості; 31) готує голові обласної держадміністрації пропозиції з питань розміщення на території області нових, реконструкції, розширення, ліквідації діючих підприємств та інших об'єктів виробничого й невиробничого призначення, що належать до сфери її управління; 32) бере участь у розробленні та впровадженні економічного механізму природокористування, раціонального використання природних ресурсів, охорони навколишнього природного середовища, використання вторинних ресурсів; 33) готує голові обласної держадміністрації пропозиції щодо залучення на договірних засадах коштів підприємств, установ та організацій на розвиток житлово-комунального господарства, транспорту, зв'язку, побутового, торговельного та інших видів обслуговування населення; 34) розробляє пропозиції щодо фінансово-економічного обгрунтування обсягів закупівлі товарів, робіт і послуг для державних потреб за рахунок коштів Державного бюджету України; за поданням органів місцевого самоврядування розробляє пропозиції щодо закупівлі товарів, робіт і послуг для місцевих потреб за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел фінансування, а також формування регіональних замовлень; 35) бере участь у здійсненні заходів щодо координації закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів, зокрема, коштів місцевих бюджетів, у тому числі: погоджує застосування замовником таких процедур: торгів з обмеженою участю, двоступеневих торгів і закупівель у одного виконавця; розглядає та надає висновки щодо скарг, які виникли до моменту укладання угод про закупівлю; здійснює контроль за дотриманням законодавства щодо закупівель; проводить моніторинг здійснення запланованих закупівель; надає розпорядникам бюджетних коштів консультаційну та методичну допомогу з питань здійснення закупівель; 36) аналізує стан і розробляє пропозиції щодо розвитку ринку небанківських фінансових установ; 37) сприяє розвитку науки і техніки, впровадженню нових технологій, підвищенню технічного рівня виробництва та якості продукції, створенню територіальних інноваційних центрів, технопарків; 38) бере участь у розробленні пропозицій щодо проведення адміністративної реформи та реформи адміністративно-територіального устрою; 39) розробляє пропозиції щодо вдосконалення системи підготовки (перепідготовки) кадрів (спеціалістів) у сфері економіки та управління; бере участь у впровадженні заходів з перепідготовки управлінських кадрів для сфери підприємництва; 40) бере участь у впровадженні програмного та методичного забезпечення функціонування інформаційно-аналітичних систем, що використовуються для дослідження стану економічного та соціального розвитку області; 41) здійснює організаційно-методичне керівництво, координує та забезпечує діяльність структурних підрозділів обласної держадміністрації, районних державних адміністрацій з питань розроблення прогнозів економічного і соціального розвитку районів і міст на середньостроковий період та програм економічного і соціального розвитку районів і міст на короткостроковий період, забезпечує взаємодію з ними під час розроблення місцевих, національних, державних регіональних, галузевих і науково-технічних програм, а також під час розв'язання інших проблем комплексного розвитку продуктивних сил регіону; 42) бере участь у виконанні заходів з мобілізаційної підготовки та мобілізації, планує, організовує та контролює мобілізаційну підготовку економіки області; 43) проводить моніторинг фінансово-економічного становища місто- та бюджетоутворюючих підприємств і підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, займають монопольне становище на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг); 44) бере участь у реалізації державної політики у сфері управління державним сектором економіки, передачі об'єктів державної власності у власність територіальних громад, координації заходів здійснюваних органами виконавчої влади щодо ефективного використання державного майна; 45) уносить в установленому порядку пропозиції щодо вдосконалення системи обліку, звітності та державної статистики; 46) забезпечує в межах своєї компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням в управлінні; 47) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції управління, розробляє та подає на розгляд голові обласної держадміністрації пропозиції щодо його вдосконалення; 48) виконує інші функції згідно з покладеними на нього завданнями. 5. Управління має право: 1) залучати спеціалістів інших структурних підрозділів обласної держадміністрації, підприємств, установ і організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції; 2) користуватися безоплатно базами даних, що створюються та ведуться органами державної виконавчої влади і органами місцевого самоврядування, їх структурними підрозділами, органами державної статистики, підприємствами, установами та організаціями, отримувати від них в установленому порядку інформацію, документи й інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань, на паперових і магнітних носіях; 3) скликати в установленому порядку наради, семінари та конференції з питань, що належать до його компетенції. 6. Управління у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, а також з підприємствами, установами, організаціями та об'єднаннями громадян. 7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою обласної державної адміністрації, за погодженням з Державним секретарем Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України. Начальник управління має першого заступника, заступників, які за його поданням призначаються на посаду і звільняються з посади головою обласної держадміністрації. 8. Начальник управління: - здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань, визначає функції та ступінь відповідальності першого заступника, заступників начальника управління, начальників відділів; - затверджує структуру управління в межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників; - затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов'язки першого заступника начальника, працівників управління; - видає в межах своєї компетенції накази, організовує та контролює їх виконання; - призначає на посаду і звільняє з посади працівників управління; - розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису доходів і видатків на утримання управління. 9. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції управління, в управлінні може утворюватися колегія у складі начальника управління (голова колегії), першого заступника та заступників начальника управління, а також інших працівників управління. До складу колегії можуть входити керівники інших структурних підрозділів обласної держадміністрації. Склад колегії затверджується головою обласної державної адміністрації за поданням начальника управління. Рішення колегії проводяться в життя наказами начальника управління. 10. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо реалізації основних напрямів діяльності управління та вирішення інших питань в управлінні можуть утворюватися наукові ради і комісії. Склад наукових рад і комісій та положення про них затверджує начальник управління. 11. Управління утримується за рахунок коштів Державного бюджету України. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників та видатки на утримання управління в межах виділених асигнувань визначає голова обласної державної адміністрації. Кошторис доходів і видатків, штатний розпис управління затверджує голова обласної держадміністрації. 12. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в управлінні Державного казначейства в Луганській області, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням. ___________ Текст надано Луганською обласною державною адміністрацією.
|