ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 27 травня 2005 року № 339
Про затвердження Програми забезпечення населення й особового складу невоєнізованих формувань області засобами радіаційного та хімічного захисту на 2006 - 2015 роки
Відповідно до Законів України "Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру", "Про місцеві державні адміністрації", постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 N 1200 "Про затвердження Порядку забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту": 1. Затвердити Програму забезпечення населення й особового складу невоєнізованих формувань області засобами радіаційного та хімічного захисту на 2006 - 2015 роки (додається). 2. Зобов'язати райдержадміністрації, рекомендувати виконкомам міських рад розробити та затвердити відповідні програми. 3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на начальника Головного управління з питань надзвичайних ситуацій облдержадміністрації Сагайдачного В. Б. Голова обласної держадміністрації | О. М. Данілов |
ЗАТВЕРДЖЕНО розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації від 27 травня 2005 р. N 339 |
ПРОГРАМА забезпечення населення й особового складу невоєнізованих формувань області засобами радіаційного та хімічного захисту на 2006 - 2015 роки 1. Обґрунтування необхідності Програми Програма забезпечення населення й особового складу невоєнізованих формувань області засобами радіаційного та хімічного захисту на 2006 - 2015 роки (далі - Програма) розроблена згідно із Законами України "Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру", "Про Цивільну оборону", "Про місцеве самоврядування в Україні", постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 N 1200 "Про затвердження Порядку забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту" й іншими нормативно-правовими актами. На території області функціонує 122 хімічно небезпечних об'єкта, на яких зберігається або використовується у виробничій діяльності 81435 тонн небезпечних хімічних речовин, у тому числі понад 163 тонни хлору, 33767 тонн аміаку та близько 47504 тонни інших небезпечних хімічних речовин. Ці об'єкти розподілені по таких ступенях хімічної небезпеки: I ступінь - 7 об'єктів (у зонах можливого хімічного забруднення (зараження), у кожному з них мешкає більше 3 тис. чол.); II ступінь - 14 об'єктів (у кожному з них мешкає від 0,3 до 3 тис. чол.); III ступінь - 20 об'єктів (у кожному з них мешкає від 0,1 до 0,3 тис. чол.); IV ступінь - 81 об'єкт (у кожному з них мешкає менше 0,1 тис. чол.). Всього у зонах можливого хімічного забруднення в наслідок можливого застосування проти України ядерної та інших видів зброї масового знищення в умовах воєнного стану або в разі виникнення надзвичайних ситуацій на хімічно небезпечних об'єктах за даними довгострокового (оперативного) прогнозу може потрапити понад 703 тис. мешканців області, тобто 26,6 % від всього населення. Необхідність прийняття Програми зумовлено тим, що за часів СРСР за рахунок держбюджету здійснено накопичення засобів радіаційного та хімічного захисту населення й особового складу невоєнізованих формувань області, які зберігались на 9 складах другої групи у обсягах 1 млн. 364 тис. протигазів фільтруючих цивільних, 678 тис. протигазів фільтруючих дитячих, 37 тис. камер захисних дитячих і понад 12 тис. приладів радіаційної, хімічної розвідки та дозиметричного контролю, що дозволяло здійснити захист населення в умовах воєнного стану або в разі виникнення надзвичайних ситуацій на хімічно небезпечних об'єктах в умовах мирного стану. Згідно з розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 18.05.98 N 331-РТ та від 26.11.2003 N 702-р у зв'язку із закінченням терміну зберігання зазначене майно розброньоване, у 2005 році Держкомрезерв України закінчить його реалізацію підприємствам, які займаються утилізацією. Таким чином, на цей час можливість захисту непрацюючого населення та забезпечення невоєнізованих формувань від небезпечних хімічних речовин в області відсутня. Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 N 1200 "Про затвердження Порядку забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного й хімічного захисту" визначено новий механізм придбання засобів радіаційного та хімічного захисту. Визначення термінів Надзвичайна ситуація - порушення нормальних умов життя й діяльності на об'єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом або іншими чинниками, що призвело (може призвести) до загибелі людей та матеріальних втрат. Зона можливого хімічного забруднення - територія, у межах якої під впливом зміни напряму вітру може виникнути переміщення хмари небезпечних хімічних речовин з небезпечними для людини концентраціями. Небезпечна хімічна речовина - хімічна речовина, безпосередня чи опосередкована дія якої може спричинити загибель, гостре чи хронічне захворювання або отруєння людей і (чи) завдати шкоди довкіллю. Прогнозована зона хімічного забруднення - розрахункова зона в межах зони можливого хімічного забруднення, параметри якої приблизно визначаються за формою еліпса. Хімічно небезпечний об'єкт - промисловий об'єкт (підприємство) або його структурні підрозділи, на якому знаходяться в обігу (виробляються, переробляються, перевозяться (пересуваються), завантажуються або розвантажуються, використовуються у виробництві, розміщуються або складуються (постійно або тимчасово), знищуються тощо) одна або декілька небезпечних хімічних речовин (до хімічно небезпечних об'єктів не належать залізниці). Невоєнізовані формування створюються в областях, районах, на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності і підпорядкування. До невоєнізованих формувань цивільної оборони зараховуються працездатні громадяни України за винятком жінок, які мають дітей віком до 8 років, жінок з середньою та вищою медичною освітою, які мають дітей віком до 3 років, та осіб, які мають мобілізаційні розпорядження. Засоби радіаційного та хімічного захисту - засоби індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин, засоби захисту шкіри, промислові засоби захисту органів дихання від хімічних речовин, респіратори, прилади радіаційної розвідки, військові прилади хімічної розвідки, спеціальні (промислові) прилади хімічної розвідки, джерела живлення й засоби індикації для перелічених приладів, ватно-марлеві пов'язки. Непрацююче населення - дорослі, які тимчасово не працюють і зареєстровані у відповідних центрах зайнятості, а також діти, пенсіонери, інваліди. Захист населення й територій - система організаційних, технічних, медико-біологічних, фінансово-економічних та інших заходів щодо запобігання й реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру й ліквідації їх наслідків, що реалізуються центральними та місцевими органами виконавчої влади й місцевого самоврядування, відповідними силами й засобами підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності й господарювання, добровільними формуваннями та спрямовані на захист населення й територій, а також матеріальних і культурних цінностей та довкілля. 2. Мета Програми Метою Програми є виконання вимог щодо радіаційного й хімічного захисту, а саме: - завчасного накопичення та підтримки в готовності до застосування засобів індивідуального захисту, приладів дозиметричного й хімічного контролю, обсяги й місця зберігання яких визначаються відповідно до встановлених зон небезпеки, забезпечення зазначеними засобами насамперед особового складу формувань, які беруть участь у проведенні аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт в осередках ураження, а також персоналу хімічно небезпечних об'єктів й населення, яке проживає в зонах можливого хімічного забруднення і навколо них, в умовах воєнного та мирного стану; - визначення необхідної кількості засобів радіаційного та хімічного захисту; - забезпечення права громадян області щодо використання засобів індивідуального захисту. 3. Механізм реалізації завдань Програми Реалізація завдань Програми здійснюється шляхом розподілення обов'язків щодо самостійного використання фінансових ресурсів для забезпечення визначених завдань між державними, місцевими бюджетами, власними коштами підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та підпорядкування. Крім того, передбачені Програмою видатки з місцевих бюджетів можливі після розробки відповідних міських і районних програм та відповідного їх затвердження, фінансування яких здійснюється за рахунок місцевих бюджетів. У разі можливого застосування проти України ядерної зброї та інших видів масового знищення в умовах воєнного стану забезпечується: за рахунок коштів Державного бюджету України: • непрацююче населення області - засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин; за рахунок коштів місцевих бюджетів: • особовий склад територіальних невоєнізованих формувань - засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин, засобами захисту шкіри, респіраторами, приладами радіаційної розвідки й дозиметричного контролю, військовими приладами хімічної розвідки (або уніфікованими приладами хімічної розвідки); за рахунок власних коштів підприємств, установ та організацій: • працююче населення - засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин; • особовий склад об'єктових невоєнізованих формувань - засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин, засобами захисту шкіри, респіраторами, приладами радіаційної розвідки й дозиметричного контролю, військовими приладами хімічної розвідки (або уніфікованими приладами хімічної розвідки). У разі виникнення надзвичайних ситуацій на хімічно небезпечних об'єктах в умовах мирного стану забезпечується: за рахунок коштів місцевих бюджетів: • непрацююче населення, яке проживає в прогнозованій зоні хімічного забруднення, - промисловими засобами захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин, ватно-марлевими пов'язками; • особовий склад територіальних невоєнізованих формувань - промисловими засобами захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин, спеціальними (промисловими) приладами хімічної розвідки (або уніфікованими приладами хімічної розвідки); за рахунок власних коштів підприємств, установ та організацій: • населення, яке працює в зоні можливого хімічного забруднення, - промисловими засобами захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин; • особовий склад об'єктових невоєнізованих формувань - промисловими засобами захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин, спеціальними (промисловими) приладами хімічної розвідки (або уніфікованими приладами хімічної розвідки). Для зменшення витрат, пов'язаних з накопиченням промислових засобів захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин, допускається накопичення додаткових фільтрувальних коробок (патронів), які збільшують можливості захисної дії засобів індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин. Обсяги забезпечення непрацюючого населення засобами радіаційного та хімічного захисту визначаються обласною держадміністрацією за результатами інформації (довідки) Головного управління статистики у Луганській області "Про кількість непрацюючого населення" та погоджуються з МНС України і за його поданням затверджуються Кабінетом Міністрів України. Обсяги забезпечення населення, яке працює в зоні можливого хімічного забруднення, особового складу об'єктових невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту, а також місця їх зберігання, визначаються суб'єктами господарювання за погодженням з Головним управлінням МНС України в Луганській області. Обсяги забезпечення територіальних невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту, а також місця їх зберігання, визначаються обласною держадміністрацією. Річні норми накопичення засобів радіаційного та хімічного захисту визначаються в межах від 1/10 до 1/4 загальної потреби за кожною категорією залежно від терміну їх зберігання. Після закінчення нормативного терміну зберігання цих засобів здійснюється їх заміна. 4. Вартість реалізації Програми та джерела її фінансування Програма грунтується на прогнозних даних щодо стану економіки України й області та обсягу коштів, які спрямовуються на її виконання. Показники вартості фінансування напрямків реалізації Програми на період до 2015 року (додаток до Програми) визначені в цінах за станом на 01.01.2005 з розрахунку на кількість різних категорій населення, яке мешкає в області. Розрахунки з деяких позицій мають орієнтовний характер, тому Програмою передбачається щорічне коригування як обсягів фінансування, так і кількості придбання засобів індивідуального захисту. Виконання завдань Програми орієнтовно потребує: • з Державного бюджету України - 415014,86 тис. грн. • з місцевих бюджетів - 4464,577 тис. грн. • власних коштів суб'єктів господарювання - 167554,27 тис. грн. • разом - 587033,7 тис. грн. Виділення бюджетних коштів для здійснення заходів, визначених Програмою, проводиться в установленому законом порядку. 5. Наслідки реалізації Програми Очікуваними результатами виконання Програми буде: • завчасне накопичення та підтримка в готовності до застосування засобів індивідуального захисту й приладів дозиметричного та хімічного контролю, обсяги й місця зберігання яких визначаються відповідно до встановлених зон небезпеки, забезпечення до 2015 року зазначеними засобами насамперед особового складу невоєнізованих формувань, які беруть участь у проведенні аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт в осередках ураження, а також персоналу хімічно небезпечних об'єктів і населення, яке проживає в зонах можливого хімічного забруднення та навколо них; • здійснення заходів щодо захисту населення в разі можливого застосування проти України ядерної та інших видів зброї масового знищення в умовах воєнного стану або в разі виникнення надзвичайної ситуації на хімічно небезпечних об'єктах в умовах мирного стану; • уникнення втрат населення в разі виникнення надзвичайних ситуацій, пов'язаних з викидом (виливом) небезпечних хімічних речовин на хімічно небезпечних об'єктах області, або можливого застосування проти України ядерної та інших видів зброї масового знищення. 6. Контроль за виконанням Програми Контроль за виконанням Програми здійснюють МНС України та обласна державна адміністрація. Безпосередній контроль за виконанням заходів, визначених Програмою, здійснюється спільно Головним управлінням МНС України в Луганській області та Головним управлінням з питань надзвичайних ситуацій облдержадміністрації шляхом розподілення обов'язків щодо забезпечення засобами радіаційного та хімічного захисту непрацюючого та працюючого населення, невоєнізованих формувань в умовах воєнного та мирного стану. З метою визначення ефективності виконання Програми органи, що забезпечують безпосередній контроль і організацію заходів, щороку (до 2015 року) подають до МНС України та облдержадміністрації: - до 1 лютого - звіт про хід виконання Програми за минулий рік; - до 20 травня - замовлення про обсяги забезпечення засобами радіаційного та хімічного захисту за рахунок державного та місцевих бюджетів. Контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів здійснюють спеціально уповноважені органи державної виконавчої влади відповідно до чинного законодавства України. Додаток до Програми забезпечення населення й особового складу невоєнізованих формувань області засобами радіаційного та хімічного захисту на 2006 - 2015 роки |
Фінансування заходів і напрямків реалізації Програми забезпечення населення й особового складу невоєнізованих формувань області засобами радіаційного та хімічного захисту на 2006 - 2015 роки N з/п | Категорія населення | Найменування або тип ЗР та ХЗ | Необхідна кількість придбання ЗР та ХЗ, шт. | Вартість за одиницю ЗР та ХЗ, грн. | Загальна сума витрат, тис. грн. | У тому числі за роками, тис. грн. | Розподіл витрат за джерелами фінансування | Відповідальні за виконання | 2006 рік | 2007 рік | 2008 рік | 2009 рік | 2010 рік | 2011 рік | 2012 рік | 2013 рік | 2014 рік | 2015 рік | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | I. У разі застосування ядерної зброї та інших видів масового знищення проти України | 1. | Непрацююче населення | 1.1 | дорослі | ЦП-7 (цивільні протигази) | 744702 | 182,4 | 135833,644 | 13583,364 | 13583,364 | 13583,364 | 13583,364 | 13583,364 | 13583,364 | 13583,364 | 13583,364 | 13583,364 | 13583,364 | Державний бюджет України | Головне управління МНС України в Луганській області, Головне управління з питань НС облдержадміністрації | 1.2 | пенсіонери | ЦП-7 | 805935 | 182,4 | 147002,544 | 14700,3 | 14700,3 | 14700,3 | 14700,3 | 14700,3 | 14700,3 | 14700,3 | 14700,3 | 14700,3 | 14700,3 | 1.3 | діти віком до 1,5 р. | КЗД-6 (камери захисні дитячі) | 33627 | 1450,0 | 48759,150 | 4875,915 | 4875,915 | 4875,915 | 4875,915 | 4875,915 | 4875,915 | 4875,915 | 4875,915 | 4875,915 | 4875,915 | 1.4 | діти від 1,5 р. до 6 р. | ПДФ-Д (ДА) (протигаз дитячий фільтруючий) | 101606 | 213,78 | 21721,331 | 2172,133 | 2172,133 | 2172,133 | 2172,133 | 2172,133 | 2172,133 | 2172,133 | 2172,133 | 2172,133 | 2172,133 | 1.5 | діти від 7 р. до 16 р. включно | ПДФ-Ш (ША) | 288606 | 213,78 | 61698,191 | 6169,819 | 6169,819 | 6169,819 | 6169,819 | 6169,819 | 6169,819 | 6169,819 | 6169,819 | 6169,819 | 6169,819 | Разом з Державного бюджету України | 415014,86 | 41501,5 | 41501,5 | 41501,5 | 41501,5 | 41501,5 | 41501,5 | 41501,5 | 41501,5 | 41501,5 | 41501,5 | 2. | Працююче населення, за винятком особового складу невоєнізованих формувань | ЦП-7, респіратор | 596599 | 183,18 | 10928,5005 | 10928,5005 | 10928,5005 | 10928,5005 | 10928,5005 | 10928,5005 | 10928,5005 | 10928,5005 | 10928,5005 | 10928,5005 | 10928,5005 | власні кошти підприємств | керівники об'єктів | 3. | Територіальні невоєнізовані формування | | | | | | | | | | | | | | | кошти місцевих бюджетів | Головне управління з питань НС облдержадміністрації, районні держадміністрації та міськради | 3.1 | ЦП-7 | 5464 | 182,40 | 996,634 | 99,66 | 99,66 | 99,66 | 99,66 | 99,66 | 99,66 | 99,66 | 99,66 | 99,66 | 99,66 | 3.2 | засоби захисту шкіри | 5722 | 48,96 | 280,149 | 28,01 | 28,01 | 28,01 | 28,01 | 28,01 | 28,01 | 28,01 | 28,01 | 28,01 | 28,01 | 3.3 | респіратори | 5464 | 0,78 | 4,262 | 0,426 | 0,426 | 0,426 | 0,426 | 0,426 | 0,426 | 0,426 | 0,426 | 0,426 | 0,426 | 3.4 | прилади радіаційної розвідки | 132 | 4800,00 | 633,6 | 63,36 | 63,36 | 63,36 | 63,36 | 63,36 | 63,36 | 63,36 | 63,36 | 63,36 | 63,36 | 3.5 | прилади хімічної розвідки | 44 | 2960,00 | 130,24 | 13,02 | 13,02 | 13,02 | 13,02 | 13,02 | 13,02 | 13,02 | 13,02 | 13,02 | 13,02 | 3.6 | дозиметри | 5206 | 22,85 | 118,957 | 11,90 | 11,90 | 11,90 | 11,90 | 11,90 | 11,90 | 11,90 | 11,90 | 11,90 | 11,90 | Разом з міських бюджетів | 2163,842 | 216,376 | 216,376 | 216,376 | 216,376 | 216,376 | 216,376 | 216,376 | 216,376 | 216,376 | 216,376 | 4 | Об'єктові невоєнізованих формувань | Засоби радіаційного та хімічного захисту | згідно з номенклатурою | | 50233,413 | 5023,341 | 5023,341 | 5023,341 | 5023,341 | 5023,341 | 5023,341 | 5023,341 | 5023,341 | 5023,341 | 5023,341 | власні кошти підприємств | керівники об'єктів | Разом з бюджетів різних рівнів в умовах воєнного стану | 576697,119 | 57669,75 | 57669,75 | 57669,75 | 57669,75 | 57669,75 | 57669,75 | 57669,75 | 57669,75 | 57669,75 | 57669,75 | II. У разі виникнення надзвичайної ситуації на хімічно небезпечних об'єктах в умовах мирного часу | 5 | Непрацююче населення, яке проживає в ПЗХЗ | 5.1 | дорослі | протигази промислові фільтруючі | 35632 | 22,14 | 788,892 | 78,889 | 78,889 | 78,889 | 78,889 | 78,889 | 78,889 | 78,889 | 78,889 | 78,889 | 78,889 | кошти місцевих бюджетів | Головне управління з питань НС облдержадміністрації, районні держадміністрації та міськради | 5.2 | пенсіонери | коробка КД | 38475 | 22,14 | 851,837 | 85,184 | 85,184 | 85,184 | 85,184 | 85,184 | 85,184 | 85,184 | 85,184 | 85,184 | 85,184 | 5.3 | діти від 1,5 р. до 6 р. | ПДФ-Д (ДА) з коробкою | 4907 | 22,14 | 108,641 | 10,864 | 10,864 | 10,864 | 10,864 | 10,864 | 10,864 | 10,864 | 10,864 | 10,864 | 10,864 | 5.4 | діти від 7 р. до 16 р. включно | ПДФ-Ш (ША) | 13815 | 22,14 | 305,864 | 30,586 | 30,586 | 30,586 | 30,586 | 30,586 | 30,586 | 30,586 | 30,586 | 30,586 | 30,586 | 6 | Особовий склад територіальних НФ, які залучаються до ліквідації наслідків хімічних аварій | | | | | | | | | | | | | | | | | 6.1 | ЦП-7, з відповідними коробками | 5206 | 22,14 | 115,261 | 11,53 | 11,53 | 11,53 | 11,53 | 11,53 | 11,53 | 11,53 | 11,53 | 11,53 | 11,53 | 6.2 | спеціальні прилади хімрозвідки | 44 | 2960,0 | 130,240 | 13,02 | 13,02 | 13,02 | 13,02 | 13,02 | 13,02 | 13,02 | 13,02 | 13,02 | 13,02 | Разом з міських бюджетів | 2300,735 | 230,07 | 230,07 | 230,07 | 230,07 | 230,07 | 230,07 | 230,07 | 230,07 | 230,07 | 230,07 | | | 7 | Працююче населення, яке працює у ЗМХЗ | ЦП-7, з відповідними коробками | 188404 | 22,14 | 4117,265 | 417,127 | 417,127 | 417,127 | 417,127 | 417,127 | 417,127 | 417,127 | 417,127 | 417,127 | 417,127 | власні кошти підприємств | керівники об'єктів | 8 | Особовий склад об'єктових НФ, які залучаються до ліквідації наслідків хімічних аварій | | | | | | | | | | | | | | | власні кошти підприємств | керівники об'єктів | 8.1 | ЦП-7, з відповідними коробками | 34975 | 22,14 | 774,347 | 77,435 | 77,435 | 77,435 | 77,435 | 77,435 | 77,435 | 77,435 | 77,435 | 77,435 | 77,435 | 8.2 | спеціальні прилади хімрозвідки | 1044 | 2960 | 3090,24 | 309,024 | 309,024 | 309,024 | 309,024 | 309,024 | 309,024 | 309,024 | 309,024 | 309,024 | 309,024 | Разом з бюджетів різних рівнів в умовах мирного стану | 10091,086 | Разом в умовах воєнного та мирного стану за Програму | 587033,70 тис. грн. | З Державного бюджету України | 415014,86 тис. грн. | З міських бюджетів | 4464,577 тис. грн. | Власні кошти підприємств | 167554,27 тис. грн. |
____________ Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.
|