Текст документа: Про стан розрахунків з виплати заробітної плати й виконання графіків ліквідації заборгованості минулих років


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 02 серпня 2005 року № 564


Про стан розрахунків з виплати заробітної плати й виконання графіків ліквідації заборгованості минулих років

Аналіз стану розрахунків із виплати заробітної плати свідчить про недостатнє вжиття місцевими органами виконавчої влади, виконавчими органами місцевого самоврядування заходів щодо ліквідації з її заборгованості на підприємствах, в установах та організаціях області.

Як наслідок, у першому півріччі цього року спостерігається негативна тенденція нарощування заборгованості з виплати заробітної плати. За станом на 01.07.2005 її рівень становить 138,9 млн. грн., що на 24,6 млн. грн., або на 21,5 % більше порівняно з початком року та на 6,2 млн. грн., або на 4,6 % більше, ніж у попередньому місяці.

Зростання у першому півріччі допущено у вугільній промисловості - на 9,3 млн. грн., або 36 %, сільському господарстві - на 84,2 %, харчовій промисловості - на 57,9 %, легкій промисловості - на 17,7 %, підприємствами з виробництва гумових та пластмасових виробів - у 12 разів, електроенергії, газу та води - на 73 %, електричного та електронного устаткування - на 25,9 %.

По економічно активних підприємствах 42,1 млн. грн. не виплачено у державному секторі економіки (53,1 %), 28,3 млн. грн. - приватному секторі (35,7 %), 8,9 млн. грн. - підприємствами комунальної власності територіальних громад (11,2 %).

Як і в минулі роки, найбільший обсяг боргів мають підприємства вугільної промисловості.

Райдержадміністрації, виконавчі органи місцевих рад послабили контроль за станом розрахунків із заробітної плати підприємствами комунальної власності, що призвело до зростання в поточному році невиплат на 3,6 млн. грн., або в 1,7 раза. При цьому місцевими органами влади ініційовано перед уповноваженими державними органами контролю лише 35 перевірок.

Ефективність роботи у сфері нагляду за дотриманням законодавства з виплати заробітної плати з боку уповноважених на здійснення контролю державних органів виконавчої влади є недостатньою та потребує удосконалення.

У першому півріччі поточного року із спрямованих до суду 30 кримінальних справ на керівників підприємств, які заборгували заробітну плату, не прийнято жодного рішення з притягнення винних осіб до відповідальності. Із 606 подань Територіальної державної інспекції праці у Луганській області судами прийняті рішення лише за 458, у тому числі з накладенням штрафних санкцій - за 294.

Зниження темпів погашення боргів із заробітної плати спричинено невжиттям тривалий час керівниками підприємств-боржників заходів щодо стабілізації роботи суб'єктів господарювання, зміцнення їх фінансового стану, ігноруванням з боку власників необхідності дотримання державних гарантій працівникам у сфері оплати праці.

Управління облдержадміністрації, виконавчі органи міських рад, райдержадміністрації недостатньо вживають заходів для вирішення цих питань, а також не ініціюють звільнення керівників із займаних посад, фінансового оздоровлення підприємств, залучення стратегічних інвесторів.

Не виконали поставлені завдання в напрямку погашення заборгованості із заробітної плати Головні управління: промислової політики (Смірнов М. М.), сільського господарства і продовольства (Махортов Ю. О.), управління транспорту і зв'язку (Бешенко С. В.), управління: будівництва (Мухін М. В.), житлово-комунального господарства (Гурський І. М.) облдержадміністрації.

Графіки погашення заборгованості із виплати заробітної плати на підприємствах складаються формально, без визначення реальних ресурсів.

До цього часу не узгоджені Мінпаливенерго України графіки ліквідації невиплат підприємствами галузі палива та енергетики. Не визначилися з обсягами і строками погашення заборгованостей минулих років найбільші боржники - підприємства державної і недержавної форми власності.

Керівники значної кількості підприємств області не дбають про виплату середньомісячної заробітної плати працівникам на рівні, не нижчому встановленого прожиткового мінімуму для працездатної особи.

Проведеними перевірками встановлено порушення чинного законодавства у сфері колективно-договірних відносин, встановлення мінімальної тарифної ставки для визначення міжкваліфікаційних і міжпосадових співвідношень на рівні, нижчому за встановлену мінімальну заробітну плату.

Цим фактам не надається принципова оцінка з боку галузевих управлінь обласної держадміністрації.

З метою забезпечення виконання державних гарантій у сфері оплати праці, виконання доручення Президента України від 15.17.2005 N 1-1/678 та ліквідації до 1 жовтня цього року заборгованості з виплати заробітної плати в повному обсязі:

1. Визнати незадовільною роботу Головних управлінь: промислової політики (Смірнов М. М.), сільського господарства і продовольства (Махортов Ю. О.), управлінь: транспорту і зв'язку (Бешенко С. В.), будівництва (Мухін М. В.) облдержадміністрації, а також Кремінської, Троїцької районних держадміністрацій з питань виконання завдань щодо погашення заборгованості із заробітної плати на підприємствах, в установах, організаціях.

2. За допущене зростання заборгованості із заробітної плати, невжиття заходів щодо керівників підприємств комунальної власності територіальних громад, які порушують законодавство про працю, позбавити премії за підсумками роботи в липні 2005 року голів: Біловодської, Лутугинської, Новопсковської, Перевальської, Попаснянської, Сватівської, Слов'яносербської, Станично-Луганської, Старобільської, Троїцької райдержадміністрацій.

3. Звернути увагу виконавчих органів Луганської, Антрацитівської, Брянківської, Кіровської, Краснодонської, Краснолуцької, Первомайської, Ровеньківської, Рубіжанської, Сєверодонецької, Стахановської міських рад на недостатній контроль за станом розрахунків із заробітної плати працівникам підприємств, установ, організацій, розташованих на відповідних адміністративних територіях. Запропонувати міським головам зазначених міст притягти в установленому порядку до відповідальності керівників підприємств комунальної власності, які не забезпечили її погашення.

Рекомендувати Луганському, Антрацитівському, Алчевському, Краснодонському, Лисичанському, Сєверодонецькому міським головам позбавити премій своїх заступників з питань діяльності виконавчих органів рад, відповідальних за питання погашення заборгованості із заробітної плати.

Про вжиті заходи інформувати обласну держадміністрацію до 20.08.2005.

4. Головним управлінням: промислової політики (Смірнов М. М.), сільського господарства і продовольства (Махортов Ю. О.), управлінням: транспорту і зв'язку (Бешенко С. В.), будівництва (Мухін М. В.) обласної держадміністрації, районним держадміністраціям проаналізувати причини незадовільних темпів розрахунків із поточної заробітної плати, невиконання графіків скорочення боргів минулих років на підприємствах та внести пропозиції щодо притягнення до відповідальності їх керівників або ініціювати питання про розірвання контрактів з ними.

Пропонувати виконавчим органам міських рад провести аналогічну роботу.

5. Голові робочої групи обласної держадміністрації з координації дій місцевих органів виконавчої влади щодо забезпечення податкових та інших надходжень до бюджетів і погашення заборгованості із заробітної плати й інших соціальних виплат, головам районних держадміністрацій, міським головам підвищити ефективність роботи відповідних комісій та робочих груп.

6. Управлінням облдержадміністрації, райдержадміністраціям, виконавчим органам міських рад посилити співпрацю з обласною радою соціального партнерства й професійними спілками з розв'язання в регіоні найбільш важливих соціально-економічних проблем, зокрема, з підвищення рівня оплати праці, збільшення темпів скорочення заборгованості.

7. Головному управлінню економіки облдержадміністрації спільно з Луганським обласним управлінням з питань банкрутства Мінекономіки України та Луганською філією Державної госпрозрахункової установи "Агентство з питань банкрутства" проаналізувати стан виконання арбітражними керуючими чинного законодавства та планів санації в частині розрахунків із заробітної плати з працівниками підприємств, що проходять процедури відновлення платоспроможності.

У разі виявлення порушень ініціювати в установленому порядку прийняття заходів до порушників, у тому числі шляхом позбавлення відповідних ліцензій.

8. Галузевим управлінням облдержадміністрації:

- ініціювати перед відповідними центральними органами державної виконавчої влади, яким передані функції з управління державними підприємствами та державними корпоративними правами у відкритих акціонерних товариствах, питання про вжиття невідкладних заходів щодо ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати, забезпечення своєчасних поточних виплат;

- звернутися до голів спостережних рад акціонерних товариств-боржників, власників приватних підприємств з вимогою вжити невідкладних заходів щодо дотримання державних гарантій у сфері оплати праці, погашення боргів.

9. Управлінню у справах преси та інформації облдержадміністрації, райдержадміністраціям, виконавчим органам місцевого самоврядування запровадити щомісячне оприлюднення в засобах масової інформації матеріалів про керівників підприємств - боржників з виплати заробітної плати.

10. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови обласної держадміністрації Гузара З. Т.

 

Заступник голови,
виконуючий обов'язки голови
облдержадміністрації 

 
 
З. Т. Гузар 


 

Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.