Текст документа: Про проект регіональної програми "Питна вода Луганщини"


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 05 вересня 2005 року № 704


Про проект регіональної програми "Питна вода Луганщини"

Відповідно до Закону України "Про Загальнодержавну програму "Питна вода України" на 2006 - 2020 роки" та з метою забезпечення населення області якісною питною водою в достатній кількості:

1. Схвалити проект регіональної програми "Питна вода Луганщини" на 2006 - 2020 роки (додається) та винести його на розгляд чергової сесії обласної ради.

2. Затвердити Положення про регіональну комісію з реалізації регіональної програми "Питна вода Луганщини" на 2006 - 2020 роки та її персональний склад (додається).

3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Тітамира О. М.

 

Голова
обласної держадміністрації 

 
О. М. Данілов 


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації
від 5 вересня 2005 р. N 704 


ПОЛОЖЕННЯ
про регіональну комісію з реалізації регіональної програми "Питна вода Луганщини" на 2006 - 2020 роки
1. Загальні положення

1.1. Регіональна комісія створюється обласною державною адміністрацією за розпорядженням її голови.

1.2. Склад, голову та членів регіональної комісії затверджує голова обласної держадміністрації.

2. Основні завдання

2.1. Регіональна комісія:

2.1.1. Розробляє та вносить на узгодження голові обласної державної адміністрації завдання щодо виконання регіональної програми "Питна вода Луганщини" на 2006 - 2020 роки.

2.1.2. При формуванні обласного бюджету готує та вносить обласній державній адміністрації пропозиції щодо видатків на забезпечення виконання регіональної програми для забезпечення населення якісною питною водою в достатній кількості та інших водоохоронних заходів.

2.1.3. Обґрунтовує і щороку вносить центральному органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства пропозиції щодо включення до проекту Державної програми економічно-соціального розвитку об'єктів регіональної програми та до проекту Державного бюджету України щодо обсягів їх фінансування.

2.1.4. Здійснює контроль за виконанням регіональної програми, про що щороку до 1 лютого наступного за звітним роком звітує центральному органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.

2.1.5. Щороку вносить обґрунтовані пропозиції Головному управлінню фінансів та Головному управлінню економіки облдержадміністрації щодо необхідного розміру субвенції з Державного бюджету України місцевим бюджетам на здешевлення вартості електроенергії, яка використовується для подачі питної води та водовідведення до рівня розміру цін (тарифів), за якими населення сплачує за електроенергію в побуті.

3. Організація роботи

3.1. Засідання регіональної комісії проводиться, як правило, не рідше одного разу на квартал. За необхідності, залежно від конкретної ситуації та ходу виконання програми, можуть проводитись позачергові засідання.

3.2. Проекти рішень регіональної комісії готуються управлінням житлово-комунального господарства облдержадміністрації за пропозиціями членів комісії.

3.3. У разі розбіжності думок між членами регіональної комісії щодо організації окремих завдань програми остаточне рішення приймає голова комісії, а у разі його відсутності - заступник голови комісії.

3.4. У разі необхідності, за вимогою окремих членів комісії, можуть вноситись пропозиції щодо коригування заходів і завдань програми.

3.5. Про свої рішення комісія інформує громадськість та населення через засоби масової інформації, представники яких можуть бути присутні на її засіданнях.

3.6. Порядок підготовки проектів рішень комісії визначає її голова.

3.7. Рішення регіональної комісії є обов'язковим для виконавців програми.

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації
від 5 вересня 2005 р. N 704 


СКЛАД РЕГІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ
з реалізації програми "Питна вода Луганщини" на 2006 - 2020 роки

ТІТАМИР
Олег Миколайович 

заступник голови облдержадміністрації, голова комісії 

ШТОКОЛОВ
Олександр Пантелійович 

перший заступник начальника управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації, заступник голови комісії 

Члени комісії: 

БАЛКОВИЙ
Юрій Іванович 

начальник Головного фінансового управління облдержадміністрації 

ЗІНЧЕНКО
Альберт Миколайович 

начальник Головного управління економіки облдержадміністрації 

МАХОРТОВ
Юрій Олексійович 

начальник Головного управління сільського господарства і продовольства облдержадміністрації 

ДОКАШЕНКО
Анатолій Іванович 

головний державний санітарний лікар Луганської області (за згодою) 

КОНОНОВ
Юрій Олександрович 

начальник Державного управління екології та природних ресурсів Луганської області (за згодою) 

МАХОРТОВ
Михайло Олексійович 

начальник Луганського обласного виробничого управління меліорації та водного господарства (за згодою). 


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням сесії обласної ради
від 23 вересня 2005 р. N 20/85

СХВАЛЕНО
розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації
від 5 вересня 2005 р. N 704 


проект 

РЕГІОНАЛЬНА ПРОГРАМА
"Питна вода Луганщини" на 2006 - 2020 роки
Розділ I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Регіональна програма "Питна вода Луганщини" (далі - Програма) спрямована на реалізацію державної політики щодо забезпечення споживачів якісною питною водою відповідно до Закону України "Про питну воду та питне водопостачання" і статті 3 Закону України "Про Загальнодержавну програму "Питна вода України" на 2006 - 2020 роки".

Забезпечення населення області питною водою є однією з пріоритетних проблем, розв'язання якої необхідно для збереження здоров'я, поліпшення умов діяльності та підвищення рівня життя населення.

Розроблення Програми обумовлено:

• незадовільним екологічним станом поверхневих та підземних джерел питного водопостачання;

• потенційною загрозою ускладнення санітарно-епідемічної ситуації в області внаслідок низької якості питної води;

• незадовільним технічним станом і зношеністю основних фондів систем питного водопостачання та водовідведення населених пунктів; 

• застосування застарілих технологій і обладнання в системах питного водопостачання та водовідведення населених пунктів;

• високою енергоємністю централізованого водопостачання і водовідведення;

• недостатністю використання розвіданих запасів, перспективних і альтернативних ресурсів підземних вод для питного водопостачання населення;

• обмеженістю інвестицій і дефіцитом фінансових ресурсів, необхідних для розвитку, утримання в належному технічному стані та експлуатації систем питного водопостачання й водовідведення.

Розділ II
СУЧАСНИЙ СТАН ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНОЇ МЕРЕЖІ ТА ЯКОСТІ ПИТНОЇ ВОДИ

Питне водопостачання області на 82 % забезпечується з артезіанських свердловин і тільки на 18 % з поверхневих водозаборів (Західна та Янівська фільтрувальні станції). Якість води у водних об'єктах області є вирішальним чинником санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Основні ріки області - Сіверський Донець та Лугань, в долинах яких розміщені водозабори підземних вод, на усій протяжності забруднені скидами до них неочищених стоків. Так, у 2004 році до гідрографічної мережі цих річок скидалось 1073 тис. м куб. на добу стоків, з яких 60 % неочищених. Більш як 60 % усіх забруднених стічних вод скидають міста Рубіжне, Сєверодонецьк, Лисичанськ і Луганськ.

Крім того, у Рубіжансько-Лисичанському регіоні залишаються ставки-накопичувачі високомінералізованих рідких відходів хімічних підприємств ТОВ "Рубіжанський Краситель", ВАТ "Ліссода", з яких у весняний період або постійно, невеликими порціями, відходи скидаються у р. Сіверський Донець.

Видобуток вугілля в області та деформація усієї товщі пород призвели до регіональної зміні природного гідродинамічного режиму підземних і поверхневих вод.

У зв'язку із цим виникли дві найбільш складні у гідрогеологічному плані проблеми для нашої області: негативний вплив вугледобувних підприємств на геологічне середовище та зміна умов формування запасів прісної питної води.

З початку експлуатації Краснопільського і Печенізького водосховищ частота затоплення заплави зменшилась у середньому на 33 %, протяжність стояння води на заплаві зменшилась до 20 - 70 %. Все це в значній мірі зменшило поповнення запасів прісних підземних вод.

Фільтрація з річок забруднених стоками поверхневих вод, з включенням локальних дільниць хімічного забруднення, є основним джерелом забруднення підземних вод.

У результаті дії цих факторів в області виник дефіцит підземних вод питної якості, що призвело до використання некондиційної води. Тільки 16 % води, що здобувається відповідає ГОСТу "Вода питьевая".

Забруднення водних об'єктів з джерел питного водопостачання через недостатню ефективність водопровідних очисних споруд тягне за собою погіршення якості питної води та створює серйозну небезпеку для здоров'я населення, обумовлює високий рівень захворюваності кишковими інфекціями, гепатитом, збільшує ризик впливу на організм людини канцерогенних факторів.

Відставання України від розвинутих країн за середньою тривалістю життя та висока смертність певною мірою пов'язана із споживанням недоброякісної питної води.

Сучасний незадовільний стан водних об'єктів показує, що проблеми у сфері охорони вод від забруднення та виснаження не тільки не знайшли вирішення, а й значно загострились, особливо в останні роки. У таких умовах вивчення рівневого та гідрохімічного режиму підземних вод, нагляд за процесом забруднення має вирішальне значення щодо проблеми якісного водопостачання споживачів області.

Протяжність мережі водопровідно-каналізаційного господарства області складає майже 20 тис. км. Їх амортизація складає 60 - 75 %, а в деяких населених пунктах 100 %. Заміни чи санації вимагають 48 % трубопроводів і мереж. В аварійному стані знаходяться 4907,1 км водопроводів та 1203,9 каналізаційних колекторів і мереж. Більшість трубопроводів прокладені в одну нитку та 46 % їх протяжності проходять над гірничими виробками. Незадовільний стан та великий знос мають водопровідні очисні споруди: Яновська фільтрувальна станція - 82,5 % та Західна фільтрувальна станція - 55,4 %.

Витоки з аварійних та зношених мереж, крім можливого вторинного забруднення питної води, обумовлюють підтоплення території населених пунктів.

Питомі норми водоспоживання перевищують аналогічні показники розвинутих країн у 1,5 - 3,0 рази і досягають 300 л на особу за добу. Втрати в системах водопостачання сягають 40 - 50 %, а в окремих територіях перевищують 60 %.

Будівельні норми і правила, стандарти на питну воду і методики якісних показників у сфері питної води та питного водопостачання недосконалі та потребують приведення їх у відповідність із стандартами Європейського союзу. Згідно із цим потребує вдосконалення й наявна в області лабораторна база.

Тарифи на послуги питного водопостачання та водовідведення для населення не відшкодовують витрат на виробництво, не враховують інвестиційної складової, що обумовлює збитковість функціонування підгалузі в цілому та поступовий її занепад.

Враховуючи те, що вартість електроенергії є основною складовою вартості води господарсько-питного призначення, енергозбереження є однією з основних проблем модернізації системи питного водопостачання.

Проблеми водопостачання населення та якості питної води мають стратегічне значення і потребують комплексного вирішення.

Розділ III
МЕТА ТА ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ

Метою Програми є покращання забезпечення населення області питною водою нормативної якості в межах науково обґрунтованих нормативів (норм) питного водопостачання; реформування та розвиток водопровідно-каналізаційної мережі; підвищення ефективності та надійності її функціонування; поліпшення на цій основі стану здоров'я населення та оздоровлення соціально-екологічної ситуації в області; відновлення, охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання.

Для досягнення цієї мети необхідно вирішення завдань щодо:

• попередження забруднення джерел питного водопостачання на основі постійного моніторингу стану підземних вод та прогнозу зміни гідрогеологічної ситуації, забезпечення їх відповідності санітарно-епідемічним вимогам;

• підвищення ефективності та надійності функціонування систем водопостачання та водовідведення за рахунок реалізації водоохоронних, технічних, санітарних заходів;

• удосконалення технології підготовки води на водоочисних станціях;

• контролю якості питної води;

• розвитку систем забору, транспортування питної води та водовідведення;

• розвитку нормативно-правової бази з питань водопостачання та водовідведення;

• розвитку господарського механізму, що стимулює енергозбереження та економію води за рахунок державної підтримки, розвитку та сталого функціонування водопровідно-каналізаційної мережі.

Розділ IV
НАПРЯМИ ТА ЗАХОДИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

Виконання Програми здійснюється за такими основними напрямами:

• охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання;

• нормативно-правове та науково-технічне забезпечення з урахуванням стандартів, технологій, засобів і методів, прийнятих у Європейському союзі;

• розвиток і реконструкція систем водопостачання та водовідведення;

• забезпечення підприємств питного водопостачання та водовідведення ресурсоенергозберігаючими технологіями підготовки питної води та очищення стічних вод і відповідним обладнанням та приладами контролю.

Виконання Програми потребує нормативно-правового та науково-технічного забезпечення, реалізації центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування основних завдань щодо реалізації програми "Питна вода Луганщини" на 2006 - 20020 роки.

Охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання включає:

• очищення поверхневого стоку із селітебних територій, будівництво систем водовідведення в містах та у сільських населених пунктах, покращання стану зон санітарної охорони джерел водопостачання;

• благоустрій водоохоронних зон і прибережних захисних смуг водних об'єктів;

• захист джерел питного водопостачання від шкідливого впливу тваринницьких і птахівничих підприємств та інших сільськогосподарських об'єктів, що створюють загрозу забруднення вод;

• розчищення русел річок і дна водосховищ;

• укріплення берегів річок і водосховищ;

• моніторинг стану водних об'єктів, вода з яких використовується для питного водопостачання.

У результаті здійснення цих заходів, а також заходів, передбачених Загальнодержавною програмою розвитку водного господарства, іншими загальнодержавними та цільовими програмами, зменшиться потрапляння забруднюючих речовин у водні об'єкти - джерела питного водопостачання.

При цьому передбачається, що відповідно до програми "Питна вода України" до 2010 року переважно буде припинено надходження у водні об'єкти неочищених стічних вод, а до 2020 - недостатньо очищених; відбудеться й суттєве зниження процесів замулення водоймищ.

Серед заходів, що надають можливість значно поліпшити якість питного водопостачання, суттєве значення мають заходи щодо покращання стану зон санітарної охорони джерел питного водопостачання, які включають: проведення обстеження стану першого поясу зон санітарної охорони, їх відновлення; здійснення робіт з попередження міграції забруднюючих речовин у другому і третьому поясах зон санітарної охорони; винесення за межі другої зони санітарної охорони особливо небезпечних забруднювачів - звалищ, полігонів твердих побутових відходів, скотомогильників тощо.

Розрахункова вартість заходів з охорони та раціонального використання джерел питного водопостачання становить 2990 тис. грн., у тому числі на першому етапі (2006 - 2010 роки) - 2770 тис. грн.

Нормативно-правове забезпечення Програми передбачає виконання центральними органами виконавчої влади з урахуванням пропозицій з місць:

• розроблення та затвердження нормативно-правових актів з питань регулювання відносин у сфері гарантованого забезпечення населення якісною та безпечною для здоров'я питною водою;

• розроблення екологічних нормативів якості води у джерелах питного водопостачання;

• розроблення та затвердження нормативно-правових актів з питань аналізу води, високочутливих методик і засобів контролю та оцінки якості питної води;

• проведення гармонізації національних стандартів та інших нормативно-правових актів у сфері питної води та питного водопостачання до стандартів Європейського союзу;

• створення ефективної системи сертифікації у сфері питної води та питного водопостачання, яка б забезпечувала державний контроль за виконанням вимог до якості питної води.

Науково-технічне забезпечення Програми включає розроблення технологій щодо раціонального використання та економії питної води, вдосконалення водозаборів з поверхневих і підземних джерел питного водопостачання та технологій підготовки питної води.

Розроблення технологій щодо раціонального використання та економії питної води передбачає проведення науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт з розробки сучасного енергоресурсозберігаючого обладнання та технологій, встановлення оптимальних за параметрами насосів, гідравлічних розрахунків для оптимізації тиску у водоводах і водопровідних мережах, удосконалення систем контролю та обліку за використанням питної води, модернізацію енергетичного господарства водопровідних споруд.

Здійснення зазначених заходів дозволить забезпечити зниження споживання питної води, витрат на експлуатацію систем водопостачання та водовідведення, зменшити забруднення водних об'єктів за рахунок кращого очищення стічних вод при незмінній потужності очисних споруд, скоротити капітальні вкладання на будівництво головних споруд водопровідних мереж та питому вагу водоспоживання в житлово-комунальному господарстві.

Удосконалення водозаборів з поверхневих і підземних джерел питного водопостачання та технологій підготовки питної води передбачає:

• створення та впровадження удосконалених конструкцій водоприймальних споруд і пристроїв з метою підвищення ефективності роботи водозаборів з поверхневих джерел питного водопостачання та зменшення негативного впливу водозаборів на біорізноманітність водних об'єктів;

• проведення інвентаризації водозаборів підземних вод з визначенням техніко-економічних, санітарно-епідеміологічних та екологічних критеріїв водозаборів;

• здійснення робіт з вдосконалення конструкцій водозабірних свердловин, фільтрів, підйомного обладнання, контрольно-вимірювальної апаратури;

• вдосконалення методів і засобів фізико-хімічного та біологічного очищення води шляхом використання процесів ультрафільтрації, зворотнього осмосу, інтенсифікації реагентної обробки з використанням сучасних високоефективних коагулянтів, флокулянтів, флотореагентів, дозволених до використання органами виконавчої влади з питань охорони здоров'я;

• розробку комплексу заходів щодо захисту підземних вод від виснаження та забруднення;

• розробку комплексу гігієнічних вимог до методів аналізу, а також обладнання і матеріалів для підготовки питної води та контролю її якості;

• розробку технологій і створення блочних водоочисних установок малої продуктивності;

• створення автоматизованих баз даних систем централізованого водопостачання;

• розробку та впровадження нових і вдосконалення існуючих технологій підготовки питної води;

• розробку технічних рішень з реконструкції та будівництва водоочисних станцій;

• налагодження виробництва нових матеріалів та обладнання, які мають надійний антикорозійний захист і високий термін використання.

У 2006 - 2010 роках передбачається розширення використання індивідуальних і колективних установок (пристроїв) доочищення води для питних потреб у місцях її безпосереднього споживання. Такі установки (пристрої) питного водопостачання в першу чергу будуть використовуватися в регіонах з кризовою екологічною ситуацією, а також для оснащення лікувально-профілактичних, шкільних і дошкільних закладів, підприємств харчової промисловості та громадського харчування.

Науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи, що заплановані, передбачають розробку і впровадження системи екологічних критеріїв експлуатації джерел питного водопостачання, рекомендацій щодо локалізації та ліквідації аварійних забруднень водних об'єктів, технологій захисту водних об'єктів від забруднення стічними водами, сучасних споруд з очищення стічних вод промислових підприємств і комунального господарства.

Впровадження нових технологічних рішень з вдосконалення водозаборів буде здійснюватися тільки після проведення відповідної санітарно-гігієнічної експертизи.

Розвиток і реконструкція систем питного водопостачання та водовідведення передбачає:

• будівництво та реконструкцію водопровідних споруд;

• реконструкцію систем водопостачання житлових будинків;

• реконструкцію та технічне переоснащення водоочисних станцій;

• будівництво та реконструкцію споруд з очищення стічних вод;

• збір та очищення поверхневого стоку із селітебних територій;

• запобігання аваріям на підприємствах питного водопостачання та водовідведення.

Особлива увага буде приділятися розширенню використання підземних вод, у тому числі закритих шахт. Це викликано необхідністю забезпечення резервним водопостачанням населених пунктів на випадок надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру, що в першу чергу стосується великих міст і окремих регіонів, водопостачання в яких здійснюється переважно з поверхневих джерел.

Реконструкція та технічне переоснащення водоочисних станцій проводитиметься на основі нових сучасних технологій підготовки питної води. У 2006 - 2010 роках передбачається проведення таких робіт у регіонах з найбільшими відхиленнями в якості питної води від встановлених вимог (м. Лисичанськ, м. Рубіжне, м. Луганськ, м. Брянка).

Будівництво та реконструкцію споруд з очищення стічних вод передбачено в містах, у яких зафіксований найбільший негативний вплив стічних вод на якість води водозаборів питної води. У цих містах передбачені першочергові заходи із збору та очищення поверхневого стоку із селітебних територій.

Основним завданням розвитку систем питного водопостачання та водовідведення у сільських населених пунктах є здійснення заходів щодо забезпечення населення питною водою нормативної якості.

У 2006 - 2010 роках у сільській місцевості передбачено здійснити такі заходи:

• відновлення систем питного водопостачання, які знаходяться у непрацюючому стані;

• будівництво нових систем питного водопостачання в районах, де використовується питна вода некондиційної якості, встановлення контейнерних установок водопідготовки для забезпечення населення питною водою нормативної якості за тимчасовою схемою.

У сільських населених пунктах, де передбачено будівництво нових систем централізованого питного водопостачання, одночасно передбачається будівництво систем централізованого водовідведення з повним комплексом очисних споруд, що дасть змогу суттєво поліпшити благоустрій населених пунктів.

Завдання Програми можуть бути виконані за умови реалізації взаємопов'язаних заходів інших програм, зокрема, Загальнодержавної програми розвитку водного господарства, Загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004 - 2010 роки.

Розділ V
ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

Програма розрахована на 15 років і виконуватиметься у три етапи.

На першому етапі (2006 - 2010 роки) передбачається:

• стабілізація фінансово-економічного стану підприємств питного водопостачання та водовідведення шляхом запровадження економічно обґрунтованих тарифів на послуги з урахуванням витрат на здійснення капітальних вкладень;

• удосконалення нормативно-правового і науково-технічного забезпечення у сфері питної води та питного водопостачання з наближенням його до стандартів Європейського союзу (розроблення законодавчих та інших нормативно-правових актів, впровадження державних стандартів "Джерела централізованого питного водопостачання", "Питна вода. Гігієнічні вимоги та контроль якості" і "Фасована питна вода", будівельних норм і правил, науково обґрунтованих нормативів (норм) питного водопостачання, інших нормативних документів);

• здійснення заходів щодо економії питної води та зниження енергоємності її виробництва;

• створення сприятливих умов для залучення інвестиційних ресурсів з метою технічного переоснащення систем питного водопостачання та водовідведення;

• здійснення заходів з дослідження і охорони джерел питного водопостачання (інвентаризація та екологічна оцінка стану поверхневих і підземних джерел, розроблення прогнозів їх якості, проведення паспортизації джерел питного водопостачання);

• поліпшення стану і забезпечення дотримання режимів зон санітарної охорони та водоохоронних зон джерел питного водопостачання;

• розширення обсягів використання підземних вод у містах та регіонах з високим рівнем забруднення поверхневих вод;

• відновлення та реконструювання в сільських населених пунктах системи питного водопостачання, що знаходяться у непрацюючому стані або постачають воду, яка не відповідає нормативам якості питної води;

• покращання якості питної води в містах і регіонах з найбільшою невідповідністю якості питної води державним стандартам та санітарному законодавству;

• реалізація пілотних проектів з основних напрямів реформування і розвитку підприємств питного водопостачання та водовідведення.

На першому етапі виконання Програми використовуватимуться результати вже проведених наукових досліджень, доведених до стадії розробки конструкторської документації, буде забезпечено введення в експлуатацію дослідно-промислових зразків на основі новітніх технологій питного водопостачання та водовідведення. Одночасно в рамках науково-технічних та інноваційних підпрограм буде розгорнуто наукові дослідження і дослідно-конструкторські роботи, що забезпечать впровадження передових науково-технічних досягнень під час реалізації інвестиційних програм на наступних етапах. Таким чином, буде забезпечено випереджувальне виконання науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт та їх своєчасне впровадження у практику.

На другому етапі (2011 - 2015 роки) передбачається:

• розширення обсягів робіт з відновлення, реконструкції, будівництва систем питного водопостачання та водовідведення міст і сільських населених пунктів, а також з охорони та покращання стану водних об'єктів - джерел питного водопостачання;

• здійснення заходів щодо підвищення ефективності та надійності функціонування систем питного водопостачання і водовідведення, які забезпечать поступове поліпшення якості питної води, у тому числі за рахунок розширення обсягів використання підземних вод;

• забезпечення проведення державного моніторингу вод і державного обліку у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення.

На третьому етапі (2016 - 2020 роки) передбачається завершення найбільш капіталовитратних заходів, які дадуть змогу докорінно покращити забезпечення населення області якісною питною водою і в достатній кількості.

Розділ VI
ОСВІТА, ПІДГОТОВКА КАДРІВ, ВИХОВАННЯ, ІНФОРМУВАННЯ ТА УЧАСТЬ ГРОМАДСЬКОСТІ У РОЗВ'ЯЗАННІ ПРОБЛЕМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАСЕЛЕННЯ ПИТНОЮ ВОДОЮ

З метою сприяння розвитку системи екологічної освіти, виховання, інформування населення, підготовки професійних кадрів і формування екологічної свідомості та культури спеціалістів підприємств питного водопостачання і водовідведення для ефективного виконання пріоритетних напрямів реалізації Програми передбачається:

• перепідготовка та підвищення кваліфікації фахівців сфери управління водопровідно-каналізаційними мережами;

• підготовка і підвищення кваліфікації фахівців контрольно-вимірювальних лабораторій;

• залучення громадських організацій до участі у заходах, передбачених цією Програмою;

• організація конкурсів і виставок водозберігаючих, енергозберігаючих технологій, засобів підготовки та подачі питної води, систем водовідведення і знезараження стічних вод;

• підтримка природоохоронних акцій щодо захисту і збереження джерел питного водопостачання на обласному та місцевому рівнях.

Розділ VII
ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

Безперебійне питне водопостачання та водовідведення забезпечується на основі єдиного управління, впровадження новітніх технологій, освоєння капіталовкладень, стабілізації економічного становища підприємств питного водопостачання та водовідведення, зниження витрат матеріальних та енергетичних ресурсів.

В основу управління у сфері питного водопостачання та водовідведення покладено такі принципи: взаємоузгодженість діяльності підприємств водопровідно-каналізаційної мережі; удосконалення роботи з розмежування повноважень у цій сфері між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Організацію виконання Програми відповідно до своїх повноважень здійснюють:

• на обласному рівні - управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації;

• на місцевому рівні - структурні підрозділи (посадові особи) виконавчих органів міських, селищних, сільських рад та райдержадміністрацій;

• обласне управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації щорічно представляє облдержадміністрації звіти та необхідну інформацію про хід виконання завдань Програми.

• облдержадміністрація щорічно інформує обласну раду про хід виконання Програми і вносить пропозиції щодо коригування завдань Програми.

Розділ VIII
ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

Фінансування Програми, з урахуванням заходів, які фінансуються у рамках державних, регіональних та галузевих програм і проектів, що реалізуються, здійснюється за рахунок:

• коштів Державного бюджету України;

• коштів обласного бюджету;

• коштів місцевих бюджетів, коштів підприємств питного водопостачання та водовідведення відповідно до програм їх розвитку, затверджених органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом;

• інших джерел надходження, у тому числі зовнішніх і внутрішніх запозичень, грантів міжнародних організацій, коштів міжнародних програм, благодійних внесків тощо;

• удосконалення механізму розподілу платежів за спеціальне водокористування.

Відповідно до Закону України "Про Загальнодержавну програму "Питна вода України" обласна держадміністрація щорічно при підготовці пропозицій до проекту держбюджету надає заявки щодо надання субвенцій (дотацій) місцевим бюджетам на здешевлення вартості електроенергії, яка використовується для подачі питної води та водовідведення, до рівня розміру цін (тарифів), за якими населення сплачує за електроенергію в побуті.

Обґрунтування обсягів робіт та обсягів фінансування з Державного бюджету України управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації щорічно подає центральному органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства для включення їх до проекту Державної програми економічного і соціального розвитку та проекту Державного бюджету України на відповідний рік.

Кошти державного та обласного бюджетів можуть використовуватися на державну підтримку таких заходів:

• реконструкція та будівництво унікальних систем водопостачання та водовідведення;

• реконструкція та будівництво в сільській місцевості систем питного водопостачання, які потребують значних капітальних вкладень (міжрегіональні групові водопроводи, станції з очищення води);

• будівництво підприємств з виготовлення споруд і установок питного водопостачання та водовідведення в контейнерному чи блочному виконанні;

• роботи з поліпшення стану водних об'єктів - джерел питного водопостачання;

• попередження аварій та запобігання техногенним катастрофам у житлово-комунальному господарстві;

• здійснення досліджень та розробок з визначення технічних умов, регламентів, методів експлуатації обладнання в системах питного водопостачання;

• виробництво вітчизняних вимірювальних приладів з контролю якості води та оснащення ними лабораторій;

• вдосконалення нормативно-правової бази і науково-технічного забезпечення з питань питного водопостачання та водовідведення;

• методичне, метрологічне та аналітичне забезпечення впровадження державних стандартів у сфері питної води і питного водопостачання.

Реконструкція й будівництво системи питного водопостачання та водовідведення здійснюється за рахунок субвенції з Державного бюджету України місцевим бюджетам на виконання заходів з попередження аварій та запобігання техногенним катастрофам у житлово-комунальному господарстві у разі їх передбачення в Державному бюджеті України на відповідний рік, а також коштів місцевих бюджетів і підприємств на умовах співфінансування.

Головними розпорядниками бюджетних коштів з виконання заходів Програми є:

• на обласному рівні - орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства;

• на місцевому рівні - сільські, селищні, районні та міські ради.

Розділ IX
КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ПРОГРАМИ

Контроль за виконання цієї Програми, а також місцевих програм здійснює управління обласної адміністрації з питань житлово-комунального господарства, інші органи виконавчої влади в межах повноважень визначених Законом.

Громадський контроль за ходом реалізації Програми здійснюється відповідно до Законів України "Про питну воду та питне водопостачання" та "Про охорону навколишнього природного середовища".

Контроль за використанням коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється відповідно до діючого законодавства.

Розділ X
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

Виконання Програми дасть можливість забезпечити:

• реалізацію державної політики у сфері питної води та питного водопостачання;

• підвищення рівня якості послуг, що надаються населенню з питного водопостачання та водовідведення;

• населення області, підприємства, установи та організації питною водою нормативної якості в межах науково обґрунтованих нормативів питного водопостачання;

• поліпшення санітарно-епідемічної ситуації щодо забезпечення питною водою та зниження на цій основі захворюваності населення;

• охорону та раціональне використання джерел питного водопостачання та поступове їх відновлення;

• впровадження на підприємствах питного водопостачання та водовідведення сучасних технологій, матеріалів, реагентів, обладнання тощо;

• підвищення ефективності функціонування підприємств питного водопостачання та водовідведення;

• зниження витрат матеріальних і енергетичних ресурсів у процесі питного водопостачання та водовідведення;

• модернізацію інфраструктури підприємств питного водопостачання;

• оптимальне співвідношення рівня витрат на оплату послуг питного водопостачання та доходів населення.

 

Додаток N 1
до регіональної програми "Питна вода Луганщини" на 2006 - 2020 роки 


ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ОБЛАСНИХ І МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ ТА ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ "ПИТНА ВОДА ЛУГАНЩИНИ" НА 2006 - 2020 РОКИ

N
з/п 

Завдання 

Зміст заходу 

Термін виконання, роки 

Виконавці 

Очікуваний результат 

1. 

Охорона і раціональне використання джерел питного водопостачання 

Очищення поверхневого стоку з селитебних територій, будівництво систем водовідведення в містах та у сільських населених пунктах, поліпшення стану зон санітарної охорони джерел водопостачання 

2006 - 2020 

Міськвиконкоми, райдержадміністрації, обласне управління меліорації та водного господарства, ОКП "Компанія "Луганськвода" 

Зменшення надходження забруднюючих речовин у водні об'єкти - джерела питного водопостачання 

Благоустрій водоохороних зон та прибережних захисних смуг водних об'єктів 

2006 - 2020 

Обласне управління меліорації та водного господарства (далі - "Облводгосп") 

- " - 

Захист джерел питного водопостачання від шкідливого впливу об'єктів тваринництва 

2007 - 2020 

Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації 

- " - 

Розчищення русел і дна водосховищ 

2007 - 2020 

"Облводгосп" 

- " -