|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Текст документа: Про затвердження Регіональної програми передачі гуртожитків Луганської області у власність територіальних громад на 2013-2015 роки |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ РОЗПОРЯДЖЕННЯ від 16 квітня 2013 року № 470 Про затвердження Регіональної програми передачі гуртожитків Луганської області у власність територіальних громад на 2013-2015 роки
Відповідно до законів України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків» та «Про Загальнодержавну цільову програму передачі гуртожитків у власність територіальних громад на 2012-2015 роки»:
1. Затвердити Регіональну програму передачі гуртожитків Луганської області у власність територіальних громад на 2013-2015 роки (додається).
2. Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва облдержадміністрації забезпечити виконання Регіональної програми передачі гуртожитків Луганської області у власність територіальних громад на 2013-2015 роки.
3. Перевальській, Попаснянській, Слов’яносербській райдерж-адміністраціям, рекомендувати виконавчим органам Алчевської, Антрацитівської, Лисичанської, Луганської, Ровеньківської міських рад розробити та подати на затвердження відповідним радам проекти місцевих програм передачі гуртожитків у власність територіальних громад та щорічно передбачати необхідні кошти, під час розроблення і затвердження проектів місцевих бюджетів, для забезпечення виконання заходів цих програм.
4. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Міхєєва С.О.
Голова В.М.ПРИСТЮК
РЕГІОНАЛЬНА ПРОГРАМА ПЕРЕДАЧІ ГУРТОЖИТКІВ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ У ВЛАСНІСТЬ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД НА 2013 - 2015 РОКИ
Луганськ – 2013 Паспорт
Регіональної програми передачі гуртожитків Луганської області у власність територіальних громад на 2013-2015 роки
Назва: Регіональна програма передачі гуртожитків Луганської області у власність територіальних громад на 2013-2015 роки (далі – Програма).
Підстава для розроблення: - закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про Загальнодержавну цільову програму передачі гуртожитків у власність територіальних громад на 2012 – 2015 роки», «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правового регулювання забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків», «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності»; - Указ Президента України від 24.11.2008 № 1073/2008 «Про заходи щодо забезпечення житлових прав мешканців гуртожитків»; - розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.01.2010 № 83-р «Про схвалення Концепції Загальнодержавної цільової програми передачі гуртожитків у власність територіальних громад на 2010 – 2014 роки»; - постанови Кабінету Міністрів України від 05.09.2012 № 822 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для капітального ремонту гуртожитків, що передаються з державної власності у власність територіальних громад», від 06.11.1995 № 891 «Про затвердження Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або оперативному управлінні підприємств, установ та організацій», від 27.10.2010 № 973 «Про утворення робочої групи з розв’язання проблем мешканців гуртожитків та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2008 № 1159»; - наказ Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 16.12.2009 № 396 «Про затвердження Положення про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян».
Ініціатор розроблення Програми: Департамент житлово-комунального господарства та будівництва облдержадміністрації. Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми: Закон України «Про Загальнодержавну цільову програму передачі гуртожитків у власність територіальних громад на 2012 – 2015 роки».
Розробник Програми: Департамент житлово-комунального господарства та будівництва облдержадміністрації. Співрозробники Програми: немає.
Відповідальний виконавець Програми: Департамент житлово-комунального господарства та будівництва облдержадміністрації.
Учасники Програми: департаменти облдержадміністрації: житлово-комунального господарства та будівництва, фінансів, економічного розвитку і торгівлі; виконкоми сільських, селищних, міських рад, райдержадміністрації.
Термін реалізації Програми: 2013 – 2015 роки.
Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми: державний та місцеві бюджети відповідних територіальних громад. Конкретні обсяги видатків на реалізацію заходів Програми визначаються щорічно при затвердженні державного та місцевих бюджетів.
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, становить 142154,1 тис. грн, у тому числі кошти: - державного бюджету – 71077,05 тис. грн; - місцевих бюджетів – 71077,05 тис. грн.
ЗМІСТ Загальна частина …………………………………………………………….. 3 1. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМ, НА РОЗВ’ЯЗАННЯ ЯКих СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА ………………………………………………………………………….. 3 2. МЕТА ПРОГРАМИ ……………………………………………………………… 4 3. SWOT-АНАЛІЗ Факторів впливу на проблему та ресурсів для реалізації Програми …………………………………………………………. 4 5. ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ і ЗАХОДІВ пРОГРАМИ та РЕЗУЛЬТАТИВНІ ПОКАЗНИКИ ……………………………………………………………………….. 5 6. НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЗАХОДИ ПРОГРАМИ ………………… 6 7. РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ…………………………………………………. 6 8. ОРГАНІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ та КОНТРОЛЮ …………………………… 6 9. РОЗРАХУНОК очікуваних результатів ……………………………... 7
ДОДАТКИ
1. Графік передачі гуртожитків державної форми власності у комунальну власність територіальних громад Луганської області у 2013 – 2015 роках ……......
2. Напрями діяльності та заходи Регіональної програми передачі гуртожитків Луганської області у власність територіальних громад на 2013-2015 роки …
3. Ресурсне забезпечення Регіональної програми передачі гуртожитків Луганської області у власність територіальних громад на 2013-2015 роки …
Загальна частина
Відповідно до Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків» громадяни, які проживають у гуртожитках державної форми власності та на яких поширюється дія зазначеного закону, можуть приватизувати займані ними житлові приміщення після передачі гуртожитків у власність територіальних громад.
1. Визначення проблем, на розв’язання яких спрямована Програма
На сьогодні в області існує значна кількість громадян (15,5 тис. осіб), які тривалий час проживають у гуртожитках, призначених для проживання одиноких громадян або сімей. Більшість підприємств, установ та організацій, які мають гуртожитки, позбавлені можливості забезпечити таких громадян постійним житлом. За даними інвентаризації гуртожитків, проведеної на виконання п.п. 3 п. 6 прикінцевих положень Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків», у 2010 році в області перебувало 95 гуртожитків у власності територіальних громад, 84 – у державній власності та 27 – у приватній. Органами місцевого самоврядування була розпочата робота щодо прийняття гуртожитків, які є об’єктами права державної власності, а також тих, що перебувають у повному господарському віданні чи оперативному управлінні підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності або увійшли до статутних фондів акціонерних товариств чи колективних підприємств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації, у власність територіальних громад. Внаслідок цього у 2011 році налічувалося 102 гуртожитки у власності територіальних громад, 80 – у державній власності та 24 – у приватній. На сьогоднішній день налічується 204 гуртожитки, з яких 108 перебуває у власності територіальних громад, 74 – у державній і 22 – у приватній. Останнім часом гуртожитки були прийняті в комунальну власність територіальних громад без капітального ремонту та фінансового супроводу чи фінансування витрат на ремонт й утримання. Будівлі знаходяться у незадовільному стані та потребують капітального ремонту. Одним із шляхів реалізації зазначеними громадянами конституційного права на житло відповідно до Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків» є приватизація житла в гуртожитках за умови їх передачі у власність територіальних громад. У комунальну власність із подальшою їх приватизацією передаються гуртожитки, які є об’єктами права державної власності, крім гуртожитків, що знаходяться на балансі військових частин, закладів, установ і організацій Збройних Сил України та Міністерства внутрішніх справ України, а також спеціальних гуртожитків, призначених для тимчасового проживання у зв’язку з навчанням, перенавчанням чи підвищенням кваліфікації у навчальних закладах, з роботою (службою) за контрактом.
Подальше використання гуртожитків визначається органом місцевого самоврядування. Програму розроблено на основі інформації, отриманої від органів місцевого самоврядування. Таким чином, існує необхідність комплексного врегулювання питання щодо передачі гуртожитків на основі єдиного підходу. Реалізація Програми сприятиме поліпшенню технічного стану будівель гуртожитків, підвищенню ефективності та відповідальності за їх використання, створенню сприятливих умов для залучення інвесторів до облаштування гуртожитків, зниженню рівня громадського незадоволення та послабленню соціальної напруги із цього питання.
2. Мета Програми
Метою Програми є передача гуртожитків у власність територіальних громад для забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків.
3. Аналіз факторів впливу на проблему та ресурсів для реалізації Програми (SWOT – аналіз)
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми
Вирішення проблем, які пов’язані з гуртожитками державної форми власності, може відбуватися за декількома альтернативними варіантами: 1. Залишити гуртожитки в державній формі власності. 2. Передати гуртожитки з державної форми власності у комунальну без капітального ремонту. 3. Передати гуртожитки з державної форми власності у комунальну після капітального ремонту. Перший варіант. Одним із варіантів є залишення гуртожитків у державній формі власності, однак він не є оптимальним тому, що більшість підприємств, на балансі яких перебувають гуртожитки, через дефіцит коштів не спроможні їх утримувати та здійснювати поточний і капітальний ремонти. Другий варіант. Більшість будівель гуртожитків знаходиться у незадовільному технічному стані та потребує капітального ремонту. Підприємства, на балансі яких перебувають гуртожитки, та органи місцевого самоврядування не мають фінансової можливості здійснити капітальний ремонт вказаних гуртожитків у повному обсязі. Отже, другий варіант також не є оптимальним. Третій варіант є оптимальним, оскільки передбачає поєднання зусиль центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, у власності чи повному господарському віданні яких перебувають гуртожитки, надання державної підтримки, зокрема фінансової, під час передачі гуртожитків. Зазначений варіант забезпечує комплексний підхід до вирішення питання щодо передачі гуртожитків та ефективне використання бюджетних коштів. Програма розрахована на 3 роки: початок – з 01.01.2013, закінчення – 31.12.2015 і передбачає один етап реалізації. У ході реалізації Програми проблему передбачається розв’язати шляхом прийняття гуртожитків у комунальну власність відповідно до чинного законодавства та реалізації графіка передачі гуртожитків, які є об’єктами права державної власності. Виконання заходів з прийому-передачі повинно здійснюватися в межах чинного законодавства.
5. Перелік завдань і заходів Програми та результативні показники
Організація роботи з передачі гуртожитків, які знаходяться у відомстві територіальної одиниці, покладається на відповідні органи місцевого самоврядування. Заходами з передачі гуртожитків у власність територіальних громад міст і районів області передбачається проведення комплексу робіт щодо капітального ремонту будівель гуртожитків. Результативними показниками виступає кількість відремонтованих і переданих гуртожитків згідно з графіком.
6. Напрями діяльності та заходи Програми
Органами місцевого самоврядування прийняття гуртожитків державної форми власності в комунальну у 2013 – 2015 роках здійснюється за графіком (додаток 1). Діяльність та заходи з виконання Програми наведені в додатку 2, прогнозні обсяги та джерела фінансування Програми – у додатку 3.
7. Ресурсне забезпечення
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, які згідно з п. 6 ст. 3 Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків» держава виділяє місцевим бюджетам на заходи, пов’язані з прийняттям у комунальну власність гуртожитків (їх цілісних майнових комплексів), а саме: на виготовлення необхідної технічної документації, проведення капітального ремонту тощо за заявками місцевих рад в обсягах та порядку, що визначаються законом про Державний бюджет України на відповідний фінансовий рік, а також коштів місцевих бюджетів відповідних територіальних громад. Обсяг видатків на виконання Програми уточнюється під час складання проектів державного і місцевих бюджетів на відповідний рік. Розпорядником коштів визначено обласну державну адміністрацію, а нижчого рівня – виконкоми місцевих рад. За розрахунками територій, потреба у коштах, необхідних для передачі у 2013 – 2015 роках гуртожитків області у власність територіальних громад, становить 142154,10 тис. грн, з яких кошти державного бюджету – 71077,05 тис. грн, місцевих бюджетів – 71077,05 тис. грн.
8. Організація управління та контролю
Координацію та контроль за ходом виконання Програми здійснює відповідно до своїх повноважень Департамент житлово-комунального господарства та будівництва облдержадміністрації. Ефективне проведення моніторингу виконання заходів Програми забезпечить дворівнева система аналізу і контролю: - перший рівень (виконкоми міських рад, райдержадміністрації) – контроль за організацією та здійсненням заходів з прийому-передачі, освоєнням виділених для цього асигнувань; - другий рівень (облдержадміністрація) – контроль за виконанням графіків передачі. Наявність зазначеної системи контролю забезпечуватиме належний рівень якості та оперативне подання аналітичної інформації щодо виконання заходів з передачі гуртожитків у власність територіальних громад Луганської області до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, що, у свою чергу, підвищить ефективність координації виконання основних напрямів державної житлової політики у регіональних масштабах. Контроль за використанням бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється в порядку, встановленому чинним законодавством.
9. Розрахунок очікуваних результатів
У результаті виконання Програми у власність територіальних громад планується передати 52 гуртожитки загальною площею 119,9 тис. кв. метрів, які є об’єктами права державної власності. Рівень ефективності виконання Програми визначається за результатами щорічного моніторингу з урахуванням дотримання строків здійснення та фінансування передбачених нею заходів, кількості гуртожитків, переданих у власність територіальних громад.
Заступник керівника апарату С.Г.ТИХОНОВСЬКИЙ
Додаток 1 до Програми
Графік передачі гуртожитків державної форми власності у комунальну власність територіальних громад Луганської області у 2013 – 2015 роках
Заступник керівника апарату С.Г.ТИХОНОВСЬКИЙ
Додаток 2 до Програми
Напрями діяльності та заходи Регіональної програми передачі гуртожитків Луганської області у власність територіальних громад на 2013-2015 роки
2
Заступник керівника апарату С.Г.ТИХОНОВСЬКИЙ
Додаток 3 до Програми
Ресурсне забезпечення Регіональної програми передачі гуртожитків Луганської області у власність територіальних громад на 2013-2015 роки
2
Заступник керівника апарату С.Г.ТИХОНОВСЬКИЙ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||