Текст документа:

Про підсумки роботи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області зі зверненнями громадян у 2012 році і завдання щодо її удосконалення у 2013 році


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 29 квітня 2013 року № 553


Про підсумки роботи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області зі зверненнями громадян у 2012 році і завдання щодо її удосконалення у 2013 році


 

У 2012 році до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області надійшло 83968 звернень, що на 1577, або на 1,8 %, менше,  ніж у 2011 році (85545).

                До облдержадміністрації надійшло 5292 звернення, що на 869 звернень, або на 14,1 %, менше в порівнянні з 2011 роком (6161). Найбільше зростання кількості звернень було зафіксовано від жителів Попаснянського, Новоайдарського, Сватівського та Троїцького районів, міста Ровеньків.   У той же час суттєво зменшилася кількість звернень від жителів Марківського, Міловського, Краснодонського районів та м. Брянки. 

У 2012 році громадянами порушено 5419 питань, в тому числі:            1170 - соціального захисту, 1405 - комунального господарства, 767 -  житлової політики. Значну частку звернень громадян з питань житлово-комунального господарства складають звернення з питань незадовільного опалення житла в містах: Стаханові, Красному Лучі та Первомайську, водопостачання в містах: Луганську, Алчевську, незадовільного електропостачання в місті Луганську, незадовільного стану доріг у сільській місцевості та майже у всіх містах. Основними причинами, що породжують звернення з питань житлово-комунального господарства, є  знос житлового фонду, магістральних  водогонів та розподільчих мереж, недостатнє фінансування на капітальний ремонт житлового фонду та ремонту автодоріг загального користування.

Забезпечено щомісячне проведення дня контролю, в рамках якого здійснювались виїзні перевірки стану виконання доручень, наданих головою облдержадміністрації місцевим органам виконавчої влади.  Як результат,    зменшилась кількість повторних звернень громадян (-18).

У 2012 році  до облдержадміністрації надійшло 778 колективних звернень, що на 14 звернень менше, ніж у 2011 році (792).

У  2012 році від центральних органів влади до облдержадміністрації надійшло 2816 звернень громадян, що на 248 менше, ніж у 2011 році.

 

Так, Адміністрацією Президента України надіслано на розгляд 1462 звернення, що на 496 (25,3 %) менше, ніж у 2011 році. Найбільше зростання кількості звернень до Президента України спостерігалося від жителів Кремінського, Новоайдарського, Біловодського районів.

Кабінетом Міністрів України надіслано на розгляд 575 звернень, що на 109 (23,4 %) більше попереднього року.

Протягом 2012 року головою та заступниками голови облдержадміністрації було проведено 236 особистих прийомів, у тому числі 104 виїзних,  на яких надійшло 836 звернень, що на 225 більше, ніж у 2011 році (611).

Безпосередньо головою облдержадміністрації проведено 38 прийомів, у тому числі 15 виїзних, на яких надійшло 225 звернень, що на 5 менше, ніж у 2011 році (230).

З метою забезпечення більш широкого спілкування громадян з владою для вирішення нагальних проблем з 12.01.2012 розпочато роботу телефонної «гарячої лінії» голови облдержадміністрації (0-800-502-079) в мережі Інтернет.

Станом на 01.01.2013 на телефонну «гарячу лінію» голови облдержадміністрації надійшло понад 3500 дзвінків, з яких 3175 взято на контроль, позитивно вирішено 524 питання, на решту надано роз’яснення.

У 2012 році було проведено 21 перевірку райдержадміністрацій, структурних підрозділів облдержадміністрації з організації роботи зі зверненнями громадян та 12 днів контролю по виконанню доручень, наданих головою облдержадміністрації та його заступниками, з розгляду звернень громадян.

Проведено 12 засідань комісії з питань розгляду звернень громадян щодо припинення розгляду повторних звернень та сприяння позитивному вирішенню питань, порушених у зверненнях громадян, які потребують соціального захисту і підтримки. Було розглянуто 20 питань та прийняті відповідні рішення.

З метою удосконалення роботи структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення  зі зверненнями громадян проведено 2 практичних семінари.

Поряд з позитивними результатами у 2012 році були виявлені певні недоліки в організації роботи зі зверненнями громадян.

Так, Біловодською, Кремінською, Лутугинською, Міловською, Новоайдарською, Сватівською, Старобільською та Троїцькою райдержадміністраціями не в повній мірі виконуються вимоги Указу Президента України від 07.02.2008  № 109/2008 щодо щомісячного проведення дня контролю, щомісячних засідань комісій з питань розгляду звернень громадян та особистого прийому не рідше чотирьох разів на місяць, у тому числі двох особистих виїзних прийомів громадян, та забезпечення проведення прийомів громадян за затвердженими графіками.

У 2012 році головами райдержадміністрацій: Сватівської  (Мормуль В.В.) проведено тільки 4 виїзних прийоми (прийнято 30 громадян), Міловської  (Савченко О.П.) - 6  (прийнято 27 громадян),  Біловодської  (Пронько Ю.О.) – 7 (прийнято 125 громадян).

На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», за підсумками аналізу розгляду звернень громадян органами виконавчої влади та місцевого самоврядування області протягом 2012 року:

 

1. Взяти до відома інформацію заступника керівника апарату облдержадміністрації Тихоновського С.Г. «Про підсумки роботи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області зі зверненнями громадян у 2012 році і завдання щодо її удосконалення у 2013 році» (додається).

 

2. Попередити голів Сватівської, Міловської та Біловодської райдержадміністрацій, про персональну відповідальність за організацію роботи зі зверненнями громадян, неухильне виконання норм Закону України «Про звернення громадян» та вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

 

3. Структурним підрозділам обласної державної адміністрації, райдержадміністраціям, рекомендувати виконкомам міських рад міст обласного значення:

 здійснити заходи щодо впровадження нових форм спілкування з громадянами, зокрема  телефонних «гарячих ліній» і «телефонів довіри»;

  забезпечити організацію особистого прийому осіб для надання безоплатної первинної правової допомоги згідно із Законом України «Про безоплатну правову допомогу»;

забезпечити щоквартальне оприлюднення у засобах масової інформації та на офіційних веб-сайтах узагальнених відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян, роз’яснення з найбільш актуальних питань, що хвилюють громадян, та висвітлення повноважень райдержадміністрацій, виконкомів міських рад міст обласного значення у вирішенні порушених у зверненнях питань;

проаналізувати ефективність розгляду звернень громадян у 2012 році, звернувши особливу увагу на звернення учасників Великої Вітчизняної війни, вжити заходів з усунення причин, які породжують звернення громадян, та надати відділу роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації інформацію за результатами роботи зі зверненнями громадян у І півріччі 2013 року до 15.07.2013.

 

 

4. Відділу роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації (Кадишев О.А.), державній установі «Луганський обласний контактний центр» (Прибудько Л.А.)  забезпечити систематичний аналіз та узагальнення питань, що порушуються у зверненнях громадян, у тому числі по телефонній «гарячій лінії» голови облдержадміністрації, особливо повторних, виявляти причини, що їх породжують, та за результатами такого аналізу щомісячно вносити в установленому порядку пропозиції щодо розв’язання найбільш актуальних проблем.

 

5. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника  керівника апарату обласної держадміністрації Тихоновського С.Г.

 

 

 

 

Голова                                                                                               В.М.ПРИСТЮК


Додаток

до розпорядження голови

облдержадміністрації

« 29 » квітня 2013 р. № 553

ІНФОРМАЦІЯ

про підсумки роботи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області зі зверненнями громадян у 2012 році і завдання щодо її

удосконалення у 2013 році

У 2012 році кількість звернень до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування зменшилась майже на 2 відсотка та склала 83968 звернень. За цим показником при середньому по країні 157 тисяч звернень область посідає 21 місце, а в розрахунку на 100 тисяч мешканців - 24.

Слід зазначити збільшення кількості звернень до райдержадміністрацій на 24 % та міських рад міст обласного значення - на 4 %, зменшення кількості звернень до сільських та селищних рад на 14 % і 6 % відповідно.

За 2012 рік до обласної державної адміністрації надійшло 5292 звернення громадян із пропозиціями, заявами та скаргами, що на 869, або 14,1 %, менше, ніж за 2011 рік (6161).

У порівнянні з 2011 роком найбільше зростання кількості звернень було зафіксовано від жителів Троїцького (+56,7%о), Попаснянського (+38,6%о), Новоайдарського (+32%) та Сватівського (+22,2%о) районів і міст Ровеньків (+29,9%), Свердловська (+10,2%) та Кіровська (+8%).

У той же час значно скоротилася кількість звернень від жителів Марківського (-49%), Міловського (-46,8%), Краснодонського (-13,2%)) районів та міст Брянки (-41%), Луганська (- 34,3%о) та Красного Луча (- 32%о).

У середньому на кожні 10 тис. населення припадає 24 звернення громадян районів та 22 - з міст області, що надійшли до облдержадміністрації.

Найчастіше зверталися до облдержадміністрації жителі Троїцького (47), Білокуракинського (36) та Краснодонського (36) районів, міст Кіровська (31) та Луганська (29).

Слід відмітити, що із загальної кількості звернень, які надійшли на адресу облдержадміністрації, майже 70 % питань належать до компетенції органів місцевого самоврядування.

Від центральних органів влади до облдержадміністрації надійшло 2816 звернень громадян, що на 248 менше, ніж за 2011 рік (3064), в тому числі від:

Адміністрації   Президента   України   -   1462   звернення,   що   на   496

(25,3 %) менше, ніж за 2011 рік (1958).

Разом із цим спостерігалось зростання звернень від мешканців Кремінського (+50%о), Біловодського (+44,4%о) та Новоайдарського (+42,9%о) районів.


Кабінету Міністрів України - 575 звернень, що на 109 (23,4 %) більше, ніж за 2011 рік (466), збільшилась кількість звернень від мешканців міст Алчевська (+94,4%), Первомайська (+57,1%), Ровеньків (+55,6%) та Рубіжного (+45,5%).

Верховної Ради України - 107 звернень, що нарівні 2011 року (103);

народних депутатів України - 340 звернень, що на 133 звернення (64,3 %) більше, ніж у 2011 році (207).

Слід відзначити, що у 2012 році до Президента України від мешканців області надійшло 5880 звернень, що на 8,8 % менше, ніж у 2011 році.

За цим показником область посідає 8 місце (у 2011 році - 7), а у розрахунку  на 100 тисяч населення - 12; за кількістю повторних звернень до

Глави держави - 20.

З Урядового контактного центру до облдержадміністрації за 2012 рік надійшло 7948 звернень громадян, що на 75,7 % більше, ніж за 2011 рік (4523), та у 2,2 раза більше, ніж у 2010 році (3598). Обробка звернень громадян проведена відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації.

Переважна кількість питань, порушених у зверненнях, стосувалась житлово-комунального та дорожнього господарства, соціального захисту, охорони здоров'я та виплати заборгованості із заробітної плати.

На виконання пункту 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від

09.06.2011                   № 589 "Про схвалення Концепції створення Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади" розпорядженням голови облдержадміністрації від 27.06.2012 № 812 створена державна установа «Луганський   обласний   контактний   центр».   Рішенням   обласної   ради   від

29.12.2011     №16/12 на створення і функціонування центру виділено більше 708 тис. грн. Центр зареєстровано 1 лютого 2013 року, призначено директора, затверджено штатний розпис і на цей час він приступив до виконання покладених на нього обов'язків.

Обласним контактним центром забезпечено обробку звернень громадян за телевізійним проектом «Діалог з країною» за участю Президента України. Відпрацьовано 310 звернень від мешканців області, з яких 39 вирішені по суті, на 236 надані відповідні роз'яснення та по 31 відмовлено у задоволенні.

У 2012 році до облдержадміністрації надійшло 778 колективних звернень, що на 14 менше, ніж за 2011 рік (792).

Найбільша кількість колективних звернень надійшла від мешканців міст: Луганська - 219, Красного Луча - 43, Стаханова - 39 та районів: Перевальського - 32, Слов'яносербського - 27 та Попаснянського - 25.

Від найменш соціально захищених категорій громадян за 2012 рік до обласної держадміністрації надійшло 3008 звернень, що на 929 менше, ніж за 2011 рік (3937), у тому числі:


- від інвалідів, ветеранів праці, інших   пенсіонерів - 2644 звернення

(2011р.-3486);

-   від учасників війни та бойових дій - 177 звернень (2011 р. - 244);

-   від членів багатодітних сімей та одиноких матерів - 187 звернень (2011 р. - 207).

У зверненнях до обласної держадміністрації у 2012 році громадянами було порушено 5419 питань, що на 912 (14,4 %) менше, ніж у 2011 році (6331).

В основному це питання комунального та дорожнього господарства (25,9%), соціального захисту (21,6 %), житлового господарства (14,2 %) та охорони здоров'я (7,5 %).

У 2012 році головою облдержадміністрації та його заступниками проведено 236 особистих прийомів, у тому числі 104 виїзних, на яких надійшло 836 звернень, що на 225 більше, ніж у 2011 році (611).

Збільшилось їх надходження від мешканців Перевальського (у 2,7 раза), Краснодонського (у 1,6 раза) та Міловського (у 1,2 раза) районів, міст Алчевська (на 50 %) та Луганська (на 32 %).

Слід зазначити, що із загальної кількості звернень майже 70 % питань належать до компетенції органів місцевого самоврядування та більше 53 % громадян, які звернулись на особистий прийом до голови облдержадміністрації, це мешканці міста Луганська.

Більшість питань, порушених у зверненнях, стосується житлових проблем, комунального господарства, соціального захисту, надання матеріальної та медичної допомоги. Позитивно вирішено 168 питань, на 596 надано роз'яснення, на додатковому контролі знаходяться  148 питань.

Безпосередньо до голови облдержадміністрації під час особистих прийомів надійшло 225 звернень проти 230 за 2011 рік. Проведено 38 особистих прийомів, у тому числі 15 виїзних. Вирішено позитивно 65 питань, на 162 надано роз'яснення, 25 питань знаходяться на додатковому контролі.

Відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації протягом 2012 року проведено 21 перевірку стану роботи й організації контролю за розглядом звернень громадян у всіх раидержадміністраціях, виконкомі Кіровської міської ради, головних управліннях праці та соціального захисту населення, охорони здоров'я, управлінні транспорту та зв'язку облдержадміністрації.

В облдержадміністрації забезпечено щомісячне проведення дня контролю, в рамках якого здійснюються виїзні перевірки стану виконання доручень керівництва облдержадміністрації щодо звернень громадян.

У 2012 році проведено 12 засідань комісії, на яких розглянуто 20 питань і прийнято відповідні рішення.

З метою підвищення рівня організації розгляду звернень громадян відділом  роботи   із  зверненнями   громадян   апарату  облдержадміністрації у


звітному періоді 2012 року проведено 2 практичних семінари для керівників і спеціалістів органів виконавчої влади.

Однією з інноваційних форм роботи з населенням є Інтернет-приймальня облдержадміністрації. У 2012 році до Інтернет-приймальні надійшло 311 звернень, що на 110, або на 48,1 %, більше, ніж у 2011 році (210).

Ефективною формою прямого діалогу між владою та громадою є прямі ефіри голови облдержадміністрації, які щомісяця проходили в рамках медіа-конференцій в ефірі ДО Луганська обласна державна телерадіокомпанія та проекту «Важливі люди» незалежної телерадіокомпанії «ІРТА».

Протягом року з питань роботи щодо звернень громадян проведено 65 прес-конференцій, вийшло в ефір 86 теле- і радіопередач і сюжетів, 332 матеріали у друкованих виданнях.

З метою забезпечення більш широкого спілкування громадян з владою для вирішення нагальних проблем з 12.01.2012 розпочато роботу телефонної «гарячої лінії» голови облдержадміністрації (0-800-502-079).

Станом на 01.01.2013 надійшло понад 3500 дзвінків, з яких 3175 взято на контроль, позитивно вирішено 524 питання, на решту надано роз'яснення.

Відповідно до окремого доручення голови облдержадміністрації забезпечено участь телефонної «гарячої лінії» голови облдержадміністрації у загальнообласній акції «Матері проти наркотиків».

Відповідно до графіку у роботі телефонної «гарячої лінії» брали участь заступники голови облдержадміністрації.

Слід зазначити, що деякі райдержадміністрації порушують вимоги Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 щодо проведення особистого прийому не рідше чотирьох разів на місяць, у тому числі двох особистих виїзних прийомів громадян, та забезпечувати проведення прийомів громадян за затвердженими графіками, щомісячного проведення засідань комісій з розгляду звернень громадян та днів контролю.

Так, у Сватівській райдержадміністрації проведено 11 засідань комісій, всього 3 дні контролю та 4 виїзних прийоми голови; у Міловській - 7 засідань комісії та 7 виїзних прийомів голови; у Біловодській - 7 засідань комісії, 8 днів прийому та 7 виїзних прийомів голови.

У зв'язку із цим, всім учасникам цього процесу необхідно проаналізувати можливості щодо покращання роботи із зверненнями громадян, ставити над усе увагу до людей та результативність у вирішенні порушених ними питань.

Заступник керівника апарату                             С.Г.ТИХОНОВСЬКИЙ