Текст документа: Про підсумки соціально-економічного розвитку області за 2005 рік, січень - лютий поточного року та завдання на 2006 рік


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 21 березня 2006 року № 269


Про підсумки соціально-економічного розвитку області за 2005 рік, січень - лютий поточного року та завдання на 2006 рік

Аналіз підсумків соціально-економічного розвитку області за 2005 рік, січень - лютий поточного року відображає соціальну спрямованість роботи місцевих органів виконавчої влади та виконавчих органів місцевого самоврядування, свідчить про збереження позитивної динаміки більшості показників роботи господарського комплексу області.

З урахуванням результатів соціально-економічного розвитку області та макроекономічних тенденцій:

1. Взяти до відома звіт Головного управління економіки облдержадміністрації про підсумки соціально-економічного розвитку області за 2005 рік, січень - лютий поточного року (додається).

2. Зобов'язати керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, голів райдержадміністрацій та рекомендувати міським головам міст обласного значення провести аналіз стану розвитку галузей економіки і територій, здійснити практичні заходи щодо створення необхідних умов для нарощування обсягів виробництва, досягнення прогнозних показників.

3. Керівникам галузевих управлінь облдержадміністрації, головам райдержадміністрацій та рекомендувати міським головам міст обласного значення, до сфери управління яких належать підприємства-боржники, вжити дієвих заходів щодо погашення до 1 травня 2006 р. не менше як 50 відсотків загальної суми заборгованості з виплати заробітної плати працівникам підприємств державної форми власності та акціонерних товариств, у статутному фонді яких державна частка перевищує 50 відсотків, і до кінця року - в повному обсязі.

4. Головним управлінням: економіки (Зінченко А. М.), фінансовому (Балковий Ю. І.), промисловості та розвитку інфраструктури (Смірнов М. М.), агропромислового розвитку (Махортов Ю. О.), управлінням: транспорту та зв'язку (Бешенко С. В.), освіти і науки (Цимбал І. І.), головам райдержадміністрацій та рекомендувати міським головам міст обласного значення з метою формування сприятливого інвестиційного клімату зосередити увагу на здійсненні у поточному році заходів, спрямованих на створення умов економічної заінтересованості підприємств щодо реінвестування прибутку, зростання обсягу виробничих інвестицій, стимулювання використання результатів прикладних науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт.

5. Головному управлінню економіки облдержадміністрації (Зінченко А. М.), керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації з метою підвищення ефективності регіональної політики, на основі реальних макроекономічних показників економіки України за січень - лютий 2006 року, підготувати пропозиції для внесення відповідних змін до Програми економічного і соціального розвитку Луганської області на 2006 рік.

6. Відзначити незадовільний стан, що склався в області з підготовки об'єктів соціально-культурного призначення, житлового фонду для експлуатації в зимовий період 2005/2006 року.

Райдержадміністраціям, рекомендувати виконавчим органам місцевого самоврядування вжити невідкладних заходів щодо своєчасної підготовки житлово-комунального господарства до осінньо-зимового періоду 2006/2007 року.

7. Головному управлінню агропромислового розвитку облдержадміністрації (Махортов Ю. О.), головам райдержадміністрацій, рекомендувати міським головам міст обласного значення вжити заходів щодо організації весняно-польових робіт, створення умов для отримання високого врожаю сільськогосподарських культур, подолання негативних тенденцій у галузі тваринництва.

8. Звернути увагу керівників підприємств вугільної галузі на виконання затверджених програм на 2006 рік, які передбачають введення додаткових потужностей, збільшення обсягів виробництва, і, як наслідок, вихід на прибутковий фінансовий результат, приведення умов оплати праці у відповідність до мінімально затверджених розмірів.

Головному управлінню промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації (Смірнов М. М.) продовжити роботу з Міністерством вугільної промисловості України з вирішення нагальних проблем щодо ліквідації наслідків реструктуризації шахт та стабілізації їх роботи, забезпечення запланованого бюджетного фінансування вугільної галузі області, впорядкування розрахунків за відвантажене вугілля. У разі необхідності підготувати та ініціювати разом із Міністерством вугільної промисловості України та за підтримки народних депутатів України прийняття відповідних нормативних актів.

9. Управлінням освіти і науки (Цимбал І. І.), у справах молоді та спорту (Глоба О. П.), службі у справах неповнолітніх (Родіна Р. В.) облдержадміністрації забезпечити працевлаштування випускників професійно-технічних навчальних закладів, підвищення охоплення школярів, особливо дітей сиріт, дітей із неблагополучних сімей, різними формами літнього відпочинку та оздоровлення, вжити додаткових заходів щодо скорочення правопорушень серед неповнолітніх.

10. Зобов'язати голів райдержадміністрацій, рекомендувати міським головам міст обласного значення:

10.1. Проаналізувати стан виконання місцевих бюджетів усіх рівнів та вжити заходів щодо скорочення витрат відповідних бюджетів, оптимізації мережі, штатів і контингентів бюджетних установ, залучення додаткових надходжень з метою збалансованості бюджетів та недопущення зростання кредиторської заборгованості.

10.2. Провести аналіз наданих податкових пільг юридичним і фізичним особам з платежів до місцевих бюджетів та утриматися від їх надання під час виконання місцевих бюджетів у 2006 році.

10.3. Разом із відповідними територіальними органами Державної податкової адміністрації України вжити вичерпних заходів щодо мобілізації податків і зборів в обсягах, затверджених відповідними місцевими радами, розробити план заходів щодо суттєвого зниження у 2006 році податкового боргу до бюджетів усіх рівнів.

10.4. Встановити особистий контроль за своєчасним та в повному обсязі фінансуванням видатків на виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ з урахуванням поетапного збільшення розміру мінімальної заробітної плати, недопускаючи порушень термінів її виплати.

11. Рекомендувати Державній податковій адміністрації в Луганській області, Луганській та Старобільській митницям вжити дієвих заходів для забезпечення виконання завдань з мобілізації надходжень до державного бюджету.

12. Управлінню у справах преси та інформації облдержадміністрації (Желєзний В. О.), Луганській обласній державній телерадіокомпанії (Небольсін О. А.) разом з управлінням з питань внутрішньої політики облдержадміністрації (Пшенянік Н. В.) забезпечити висвітлення підсумків соціально-економічного розвитку області за 2005 рік, січень - лютий поточного року та завдання на 2006 рік.

13. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Попова М. І.

 

Голова обласної
держадміністрацїі 

 
Г. Г. Москаль 


 

Додаток
до розпорядження Луганської обласної державної адміністрації
від 21 березня 2006 р. N 269 


Звіт
про підсумки соціально-економічного розвитку області за 2005 рік, січень - лютий поточного року

У ході реалізації завдань у напрямку підвищення добробуту населення забезпечено позитивну динаміку соціальних показників.

У 2005 році досягнуто значне зростання грошових доходів населення. На одного мешканця області їх очікуваний обсяг складає 5652 грн., що на 38,1 відс. більше рівня 2004 року. Реальні наявні доходи населення минулого року зросли на 27,2 відс.

У структурі грошових доходів випереджаючими темпами зростають соціальні виплати та інші поточні трансферти. Питома вага заробітної плати складає 44 відс.

Середньомісячна заробітна плата за 2005 рік становила 804,85 грн., що на 35,1 відс. вище показника 2004 року. За цим показником область посідає 6 місце в Україні. У 2006 році триває позитивна тенденція зростання заробітної плати. Індекс реальної заробітної плати в січні 2006 року становив 122,4 відс. до січня попереднього року. Середньомісячна заробітна плата штатних працівників за лютий 2006 року становить 901,87 грн. і перевищує розмір мінімальної заробітної плати у 2,6 раза, розрахунковий рівень прожиткового мінімуму - в 1,9 раза.

Залишається значною регіональна диференціація заробітної плати. Максимальний рівень номінальної заробітної плати за лютий 2006 року спостерігався в містах: Краснодоні (1271,08 грн.), Ровеньках (1201,08 грн.), Алчевську (1052,56 грн.), Свердловську (1039,83 грн.). Найменшу номінальну заробітну плату отримали працівники в районах: Марківському (495,80 грн.), Білокуракинському (506,14 грн.), Біловодському (524,80 грн.), Троїцькому (558,31 грн.). Таке коливання рівня заробітної плати є достатньо об'єктивним: оплата праці на вугільних підприємствах і в металургійному виробництві значно вище, ніж у сільськогосподарських суб'єктів.

Максимальний темп зростання заробітної плати в лютому 2006 року до попереднього місяця досягнутий у Новопсковському (126,7 відс.), Попаснянському (119,3 відс.), Слов'яносербському (110,4 відс.) районах і містах Луганську (107,2 відс.), Сєверодонецьку (105,2 відс.).

Зменшення розміру номінальної заробітної плати в лютому 2006 року до січня п. р. допущено в містах: Стаханові (96,9 відс.), Первомайську (96,9 відс.), Свердловську (97,1 відс.) і Біловодському районі (98,5 відс.).

У 2005 році значно збільшені соціальні виплати різним категоріям громадян. Зокрема, підвищений розмір одноразової виплати при народженні дитини, допомоги з догляду за дитиною, соціальної допомоги інвалідам з дитинства й дітям-інвалідам і т. д. В області забезпечено виконання державних програм у сфері соціального забезпечення і соціального захисту населення.

Злагоджено працює система соціального страхування. Здійснювалося фінансування за існуючими програмами соціального страхування. Своєчасно і в повному обсязі забезпечуються поточні виплати страховок, адекватні втраченому заробітку. Мінімальні виплати страховок поступово наближаються до розміру прожиткового мінімуму.

У 2005 році забезпечено випереджаючі темпи наповнення бюджетів усіх рівнів.

У 2005 році надійшло до зведеного бюджету України 3 млрд. 88 млн. грн., що більше, ніж за 2004 рік на 573 млн. грн., або на 22,8 відс. У поточному році ця позитивна тенденція триває. За два місяці 2006 року до зведеного бюджету надійшло 599,9 млн. грн. Це на 107,1 млн. грн., або на 21,7 відс. більше, ніж за січень-лютий минулого року.

Надходження до Державного бюджету України за 2005 рік становлять 2 млрд. 5 млн. грн., що на 356 млн. грн., або 21,6 відс. більше, ніж за 2004 рік. Контрольні показники Мінфіну України по Луганській області з надходження платежів до загального фонду державного бюджету виконані на 104 відс. За січень-лютий 2006 року надходження до державного бюджету становили 423,8 млн. грн., що на 74,6 млн. грн., або на 21,3 відс. більше, ніж за аналогічний період 2005 року. Контрольний показник Мінфіну України перевиконаний на 83,1 млн. грн., або на 24,4 відс.

До доходної частини загального фонду місцевих бюджетів області без урахування міжбюджетних трансфертів за 2005 рік надійшло 1 млрд. 41 млн. грн., або 104,7 відс. до розрахункових показників Мінфіну України та 95,5 відс. до плану, затвердженого місцевими радами. У порівнянні з 2004 роком доходи збільшилися на 25,3 відс., або 210,3 млн. грн.

До спеціального фонду місцевих бюджетів зараховано 236 млн. грн., або 128,7 відс. до розрахункової норми та 97,2 відс. до затвердженого плану на рік.

Забезпечено виконання прийнятих зобов'язань з наповнення загального фонду місцевих бюджетів за доходами 5-ти бюджетів міст обласного значення із 14-ти та бюджетами 15-ти районів із 17-ти.

Серед бюджетів міст найвищі показники виконання затверджених планів з урахуванням внесених змін у містах: Кіровську - 108,1 відс., Первомайську - 104,1 відс., Рубіжному - 101,4 відс. Найнижчі показники виконання плану загального фонду бюджету в містах: Краснодоні - 80,9 відс., Красному Лучі - 82,7 відс., Стаханові - 86,8 відс. Серед бюджетів районів найвищі показники виконання затверджених планів з урахуванням внесених змін у Біловодському - 119,0 відс., Новоайдарському - 114,2 відс., Білокуракинському - 113,3 відс. районах. Найнижчі показники виконання плану в Лутугинському - 95,6 відс., Кремінському районах - 99,4 відс.

Заробітна плата працівникам бюджетних установ виплачується місцевими бюджетами області своєчасно.

За підсумками роботи за січень - лютий 2006 року до загального фонду місцевих бюджетів надійшло 169,6 млн. грн. податків та зборів (обов'язкових платежів), що складає 102,0 відс. до розрахункових показників Міністерства фінансів України та 97,9 відс. до затверджених місцевими радами показників на цей період. Недоотримано до запланованих показників 3,7 млн. грн. податків і зборів. У порівнянні з відповідним періодом минулого року фактичний обсяг надходжень до загального фонду місцевих бюджетів збільшився в усіх містах і районах, окрім м. Лисичанська, у цілому на 23,5 відс.

Аналіз підсумків роботи господарського комплексу області за 2005 рік і січень - лютий 2006 року свідчить, що розвиток регіону відбувався в руслі загальних макроекономічних тенденцій.

У 2005 році темп зростання обсягів промислового виробництва становив 101,6 відс. проти 2004 року (по Україні - 103,1 відс.). Приріст забезпечено в галузях: хімічної та нафтохімічної промисловості - на 13,5 відс. (по Україні - на 9,8 відс.), металургії і оброблення металу - на 6,6 відс. (по Україні допущено спад - на 1,5), машинобудування - на 7,7 відс. (приріст на 7,1), харчової та перероблення сільгосппродукції - на 4,6 відс. (приріст на 13,7), виробництва продукції целюлозно-паперової продукції, видавничої діяльності - на 14,4 відс. (приріст на 12,7), виробництва і розподілення електроенергії, газу та води - на 12,6 відс. (приріст на 2,9 відс.).

Зниження загальних темпів зростання обсягів за 2005 рік відбулося, головним чином, за рахунок галузі виробництва коксу та продуктів нафтоперероблення на 5,3 відс. (по Україні зниження на 13,4 відс.). Реальна економіка не в змозі перекрити втрати обсягів промислового виробництва, спричиненого зупинкою ВАТ "ЛиНОС", який в обсязі промисловості області займає близько 30 відс.

Основною причиною падіння обсягів виробництва у легкій промисловості у 2005 році, є те, що галузь, як і в цілому по Україні, більше ніж на 90 відс. працює на давальницькій сировині іноземних фірм, тому непередбачувана затримка надходження сировини для переробки, у зв'язку зі змінами в законодавстві, митних інструкціях, зупинила роботу багатьох підприємств від 1 до 2-х місяців.

У 2005 році відбувся спад виробництва у добувній промисловості на 0,5 відс. Державна підтримка вугільної галузі характеризувалася нерівномірним фінансуванням, основні кошти були направлені в другій половині року, що не дозволило виконати планові завдання. Не було введено 8 і не повністю укомплектовано обладнанням 15 лав.

У 2005 році проводилася реконструкція базового підприємства будіндустрії - "Лисичанський завод "Пролетарій", що вплинуло на роботу галузі в цілому і спричинило зниження темпів промислового виробництва на 0,9 відс.

На розвиток регіональної економіки негативно позначаються проблеми, зумовлені її надмірною матеріало- та енергоємністю, погіршенням кон'юнктури на світовому ринку, зміною цін на метал, енергоносії дезорієнтацією виробників унаслідок політичних заяв щодо реприватизації.

За січень - лютий 2006 року темп зростання у промисловості становив 101,3 відс. Підвищилося виробництво продукції в добувній промисловості - на 7,3 відс., металургії та обробленні металу - на 6,9 відс., харчовій промисловості та переробленні сільськогосподарських продуктів - на 15,8 відс., целюлозно-паперовій промисловості та видавничій справі - на 18,8 відс., виробництві й розподіленні електроенергії та води - на 22 відс.

Забезпечення позитивної динаміки соціальних показників досягнуто за рахунок ефективного управління господарським сектором, у якому, незважаючи на дестабілізаційні процеси міжвиборчого періоду, не допущено зниження обсягів виробництва. Збільшилися обсяги промислового виробництва у містах: Антрациті (темп приросту промислового виробництва за січень - лютий 2006 року становив 21,9 відс.), Брянці (17,0), Луганську (13,9), Стаханові (15,6), Краснодоні (5,3), Свердловську (0,4 відс.) та Новопсковському (107,8 відс.), Сватівському (88,3), Краснодонському (44,7), Антрацитівському (94,7), Старобільському (46,8), Слов'яносербському (29,3), Попаснянському (20,7), Перевальському (19,9), Міловському (18,1), Біловодському (15,3), Троїцькому (15,1), Кремінському (2,8 відс.).

Разом із тим, кількісні зміни макроекономічних та фінансових показників ще не супроводжуються якісними зрушеннями у матеріальному виробництві, стані соціальної інфраструктури населених пунктів області, що вимагає істотного коригування стилю і методів роботи райдержадміністрацій та органів місцевого самоврядування, спрямування їх діяльності на досягнення більшої результативності й реального соціального ефекту. Не досягнуто стабільного і динамічного розвитку економіки в містах: Кіровську (темп зниження промислового виробництва за січень - лютий 2006 року становив 29,1 відс.), Рубіжному (15,4), Первомайську (9,5), Сєверодонецьку (8,9), Красному Лучі (4,1), Алчевську (0,1 відс.) та Марківському (25,8 відс.), Новоайдарському (22,5), Станично-Луганському (12,5) та Лутугинському (1,1 відс.) районах.

2005 рік був успішний для агропромислового комплексу. Обсяг продукції сільського господарства в усіх категоріях господарств збільшився проти 2004 року на 20,2 відс. (по Україні - 1,0 відс.), у тому числі на сільськогосподарських підприємствах - на 15,1 відс., у господарствах населення - на 24,3 відс. Приріст забезпечено переважно за рахунок рослинництва - 30,4 відс. до 2004 року. Завдяки вжитим заходам, підвищенню рівня організації праці й культури землеробства зібрано 1,3 млн. тонн зернових (без кукурудзи), у тому числі 851 тис. тонн пшениці. Це найкращий показник за останнє десятиріччя.

Обсяг продукції тваринництва за 2005 рік, у порівнянні з 2004 збільшився на 5,8 відс. Збільшені обсяги виробництва м'яса (реалізація худоби та птиці на забій у живій вазі) - на 1,7 відс., молока - на 2,8 відс., яєць - на 2,9 відс.

За січень - лютий 2006 року спостерігалося погіршення ситуації: обсяг продукції скоротився на 1,1 відс. У галузі тваринництва спад становив 1,1 відс.

Зростання доходів населення, підвищення рівня його платоспроможності позитивно вплинуло на показники розвитку роздрібної торгівлі, оборот якої за 2005 рік становив 5890,7 млн. грн., що на 10,4 відс. більше обсягів 2004 року.

Позитивні тенденції розвитку збережені й у січні - лютому 2006 року: обсяги роздрібної зросли проти відповідного періоду 2005 року на 11,6 відс. і становили 1050,6 млн. грн.

Область характеризується активною зовнішньоекономічною діяльністю. Зовнішньоторговельний оборот товарів за 2005 рік становив 4580,1 млн. дол. США і збільшився порівняно з 2004 роком на 101,9 відс. При цьому обсяги експорту товарів зросли на 14,1 відс., імпорту - у 6,5 раза і склали відповідно 2167,6 та 2412,5 млн. дол. США.

За січень 2006 року зовнішньоторговельний оборот товарів зменшився на 19,7 відс. проти січня 2005 року і становив 406,0 млн. дол. США. При цьому обсяги експорту зменшились на 26,3 відс., імпорту - на 12,1 відс. і склали відповідно 200,5 млн. дол. США та 205,5 млн. дол. США.

За 2005 рік освоєно 5128,7 млн. грн. капітальних інвестицій. Переважну частку з них 4362,6 млн. грн., або 85,1 відс. від загального обсягу становили інвестиції в основний капітал, що на 22,7 відс. більше, ніж у 2004 році.

70 відс. загального обсягу капітальних інвестицій освоєно у 5 містах: Алчевську, Луганську, Лисичанську, Сєверодонецьку та Краснодоні.

За підсумками 2005 року в області введено в експлуатацію 252,8 тис. кв. м загальної площі житла, що на 2,8 відс. нижче, ніж у 2004 році, у тому числі за цільовими регіональними програмами:

- програма розвитку молодіжного житлового кредитування - 3,8 тис. кв. м, квартири отримала 51 молода сім'я;

- цільова регіональна програма "Власний дім" - збудовано 186 будинків площею 9,6 тис. кв. м.

Основна причина невиконання прогнозних показників житлового будівництва є зменшення обсягів введення житла індивідуальними забудовниками.

За 2005 рік обсяги введеного житла зросли у 12 регіонах області. Значного приросту вводу досягнуто забудовниками міст: Антрацита, Луганська, Красного Луча, Первомайська, Попаснянського, Свердловського, Троїцького районів.

За підсумками 2005 року в населених пунктах області побудовано 924,4 км газопроводів, газифіковано 23,25 тис. будинків та квартир, до 36 населених пунктів області вперше підведено газ. Рівень газифікації населених пунктів області зріс на 2,2 відс. та за станом на 01.01.2006 становив 64,8 відс.

Основна причина невиконання прогнозних показників програми газифікації населених пунктів (план: 1041,8 км, 27133 будинки та квартири) є недофінансування субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2005 N 687 "Про затвердження переліку об'єктів, що фінансуються в 2005 році за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво газопроводів-відводів та газифікацію населених пунктів, насамперед сільських", якою передбачено фінансування в сумі 21700 тис. грн.

За станом на 31.12.2005 на рахунок спеціального фонду обласного бюджету надійшли кошти в обсязі 6607,72 тис. грн., тобто 30,4 відс. від загального обсягу.

Протягом січня - лютого поточного року за участю міст та районів проведено роботу щодо формування переліку об'єктів газифікації, що фінансуватимуться у 2006 році за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво газопроводів - відводів та газифікацію населених пунктів, насамперед сільських, у сумі 23249,2 тис. грн.

За січень - лютий 2006 року введено до експлуатації 66,9 км газових мереж, газифіковано 3395 будинків та квартир.

У 2005 році спостерігалася активізація інвестиційної діяльності. Протягом року в економіку області іноземними інвесторами вкладено 135,2 млн. дол. США, у тому числі прямих інвестицій - 135,1 млн. дол. США, що 1,5 раза більше, ніж у 2004 році.

За підсумками 2005 року на душу населення доводилося 112 дол. США іноземних інвестицій, що майже в 2 рази більше рівня 2004 року.

Основною формою залучення прямих інвестицій у 2005 році були грошові внески - 68,7 млн. дол., рухоме і нерухоме майно - 62,3 млн. дол. США.

Прямі інвестиції надійшли з 35 країн світу, найбільші обсяги внесені нерезидентами зі Сполучених Штатів Америки, Кіпру, Угорщини.

За видами економічної діяльності найбільш інвестиційно привабливими є такі види, як хімічна та нафтохімічна промисловість (хімічне виробництво, виробництво гумових та пластмасових виробів) - 132,3 млн. дол. США, будівництво - 58,6 млн. дол. США, наземний транспорт - 25,7 млн. дол. США, металургія та оброблення металу - 12,8 млн. дол. США.

Протягом 2005 року прямі іноземні інвестиції мали 125 підприємств області, портфельні - 3 підприємства. Серед регіонів області найбільші обсяги інвестицій отримали підприємства міст Сєверодонецька, Алчевська та Луганська.

Позитивні тенденції розвитку економіки певною мірою впливають на фінансовий сектор.

Протягом 2005 року спостерігалася тенденція поліпшення фінансового стану суб'єктів господарювання. У 2005 році економіка області спрацювала прибутково.

Фінансовий результат суб'єктів господарювання від звичайної діяльності до оподаткування (крім малих підприємств та установ, що утримуються за рахунок бюджету) за 2005 рік становив 710,0 млн. грн. прибутку, що в 1,6 раза більше, ніж за відповідний період минулого року. Ефективну роботу забезпечили 60,2 відс. підприємств, які отримали прибуток у сумі 1,7 млрд. грн., що в 1,1 раза більше минулого року.

Збитково спрацювали у 2005 році 39,8 відс. підприємств області. Ними допущено збитків на суму 1025 млн. грн.

Основна їх частка доводиться на підприємства вугільної галузі, машинобудування, оптової торгівлі й операцій з нерухомістю та із виробництва і розподілу електроенергії, газу і води.

Загальними причинами збільшення збитків для вугільних підприємств є висока собівартість продукції, яка не покривається бюджетною дотацією. Відповідно до Програми "Українське вугілля" ці підприємства є планово-збитковими до 2010 року.

Збитки на підприємствах житлово-комунального господарства, які є планово-дотаційними, утворилися за рахунок тарифної різниці й наднормативних втрат. Загальні проблеми галузі залишаються невирішеними і на сьогодні, а саме: реформування застарілої системи управління підприємствами житлово-комунального господарства, знос основних фондів (більше 60 відсотків), незбалансованість економіки підприємств житлово-комунального господарства.

Збитки від звичайної діяльності на підприємствах машинобудування отримані в основному за рахунок: зменшення замовлень на продукцію, яка виготовляється за рахунок бюджетних коштів; часткової відмови підприємств вугільної галузі від послуг спеціалізованих машинобудівних і ремонтно-механічних заводів області з виготовлення і ремонту гірничошахтного устаткування; неефективної санації підприємств-боржників; зменшення попиту на опалювальне устаткування у зв'язку з насиченням ринку продукцією інших виробників, у тому числі імпортною продукцією, і неконкурентоспроможності продукції на споживчому ринку.

Фінансовий результат суб'єктів господарювання від звичайної діяльності до оподаткування за січень 2006 року становив 51,6 млн. грн. збитку. Це відбулося за рахунок ТОВ "ЛиНОС", ВАТ "Краснодонвугілля", ЗАТ "Луганський завод колінчастих валів".

Прибуткові підприємства отримали прибуток 111,8 млн. грн., що на 23,8 відс. менше проти минулого року. Збитково працювало 46,1 відс. підприємств, ними допущено збитків на суму 163,4 млн грн, які порівняно з попереднім роком збільшилися на 73,7 відс.

Значні суми збиткового фінансового результату отримано у містах: Луганську (29,8 млн. грн.), Лисичанську (26,2), Краснодоні (20,0), Красному Лучі (12,4), Кіровську (3,6), Антрациту (2,8), Стаханові (2,7), Первомайську (2,5), Брянці (1,0 млн. грн.) та у Лутугинському (4,4 млн. грн.), Перевальському (2,3), Слов'яносербському (0,7), Старобільському (0,4), Міловському (0,3), Біловодському (0,2), Новопсковському (0,1 млн. грн.) районах.

Серед районів та міст прибутковий фінансовий результат від звичайної діяльності до оподаткування склався на підприємствах та організаціях міст: Сєверодонецька (26,0 млн. грн.), Рубіжного (9,4), Свердловська (5,8), Алчевська (5,1), Ровеньків (1,2 млн. грн.) та Кремінського (9,3 млн. грн.), Станично-Луганського (0,5 млн. грн.) районів.

Покращилася в 2005 році платіжна дисципліна підприємств, значно скорочені обсяги дебіторської і кредиторської заборгованості.

У порівнянні з 2004 роком дебіторська заборгованість скоротилася на 0,1 відс. і склала на 1 січня 2006 року - 11,7 млрд. грн., кредиторська - на 2,6 відс. і склала 17,7 млрд. грн.

За видами економічної діяльності найбільша питома вага в загальній сумі кредиторської заборгованості доводиться на промисловість - 82,7 відс., з неї на підприємства вугільної галузі - 26,4 відс., з виробництва коксу і продуктів нафтопереробки - 23,2 відс., металургії - 9,4 відс. і підприємства житлово-комунального господарства - 27,7 відс. заборгованості.

Складним залишається становище щодо заборгованості із заробітної плати, загальна сума якої на 01.03.2006 становила 98,2 млн. грн., що на 1,1 відс., або 1,0 млн. грн. більше, ніж у попередньому місяці і на 15,8 відс., або на 13,4 млн. грн. більше, ніж на 01.01.2006.

По економічно активних підприємствах сума боргу із заробітної плати за попередніми даними становила 48,6 млн. грн., що на 0,7 відс., або 0,3 млн. грн. менше, ніж у попередньому місяці і на 16,2 відс., або на 6,8 млн. грн. більше, ніж на 01.01.2006.

По підприємствах-банкрутах сума боргу із заробітної плати за попередніми даними становила 42,7 млн грн, що на 4,0 відс., або 1,6 млн грн більше, ніж у попередньому місяці і на 13,1 відс., або на 4,9 млн грн більше, ніж на 01.01.2006.

По економічно неактивних підприємствах, що призупинили діяльність у 2001 - 2005 роках, сума боргу із заробітної плати за попередніми даними становила 6,9 млн. грн, що на 3,6 відс., або 0,3 млн грн. менше, ніж у попередньому місяці і на 31,8 відс., або на 1,7 млн. грн. більше, ніж на 01.01.2006.

Скоротили заборгованість із заробітної плати у порівнянні з початком року лише 5 регіонів області - міста: Красний Луч (на 27,6 відс.), Рубіжне (на 18,9), Сєверодонецьк (на 66,3), Антрацитівський (на 61,0 відс.), Новоайдарський (на 73,9 відс.) райони.

Не знято напругу на ринку праці. За станом на 01.01.2006 рівень зареєстрованого безробіття становив 2,3 відс. За два місяці поточного року він зріс на 0,1 відс. пункти і на 01.03.2006 склав 2,4 відс.

Розширено сферу застосування праці шляхом створення у 2005 році 43,7 тис. нових робочих місць, або 124,9 відс. завдання на 2005 рік (по Україні - 113,9 відс.).

 

Заступник голови - керівник
апарату облдержадміністрації 

 
С. Г. Тихоновський