Текст документа: ПОЛОЖЕННЯ ПРО ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ


Додаток до розпорядження голови облдержадміністрації
від 27 лютого 2007 року № 218


ПОЛОЖЕННЯ ПРО ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

1. ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ   (далі – Головне управління) є спеціально уповноваженим органом державної виконавчої влади в структурі обласної державної адміністрації, що утворюється головою обласної державної адміністрації за згодою Міністра охорони здоров’я України, і підконтрольним в своїй діяльності голові обласної державної адміністрації та Міністерству охорони здоров’я України.
 
2. Головне управління є правонаступником управління охорони здоров’я обласної державної адміністрації.
 
3. Головне управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України й Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства охорони здоров’я України, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, в межах його компетенції, рішеннями обласної ради, в межах її компетенції, а також цим Положенням.
 
4.     Основними завданнями Головного управління є:
- забезпечення виконання реалізації державної політики в галузі охорони здоров’я;
- прогнозування розвитку та реформування структури системи охорони здоров’я області та мережі закладів охорони здоров’я, з метою покращання забезпечення населення лікувально-профілактичною допомогою;
- здійснення заходів, спрямованих на запобігання інфекційним захворюванням, епідеміям і на їх ліквідацію;
- організація надання медико-санітарної допомоги населенню, роботи органів медико-соціальної експертизи, закладів судово-медичної та судово-психіатричної експертизи;
- забезпечення виконання актів законодавства України в галузі охорони здоров’я, державних стандартів, критеріїв та вимог, спрямованих на збереження навколишнього природного середовища й санітарно-епідемічного благополуччя населення, а також додержання нормативів професійної діяльності в галузі охорони здоров’я, вимог Державної фармакопеї, стандартів медичного обслуговування, медичних матеріалів і технологій.
 
 
5.     Головне управління відповідно до покладених на нього завдань:
- готує пропозиції і здійснює виконання регіональних комплексних і цільових програм в системі охорони здоров’я;
- готує пропозиції до проектів програм соціально-економічного розвитку області та обласного бюджету, надає їх на розгляд обласної державної адміністрації та сесії обласної ради, контролює та забезпечує їх виконання;
- сприяє, у межах своєї компетенції, органам виконавчої влади та місцевого самоврядування у вирішенні питань соціально-економічного розвитку області;
- вивчає стан здоров’я населення, вживає заходів щодо запобігання й зниження захворюваності, втрати працездатності, а також збільшення тривалості життя людей;
- надає Міністерству охорони здоров’я України в установленому законодавством порядку необхідну інформацію, документи та матеріали;
- здійснює на основі вимог чинного законодавства України та галузевих медичних стандартів контроль за діяльністю та обсягом медико-санітарної допомоги, що надається закладами охорони здоров’я всіх форм власності;
- організовує роботу з охорони здоров’я материнства й дитинства, відбір дітей та підлітків на санаторно-курортне лікування, контролює стан здоров’я дітей у дошкільних та інших навчальних закладах незалежно від форми власності, виробництво і якість продуктів дитячого харчування в закладах охорони здоров’я;
- організовує проведення систематичного медичного обстеження (диспансеризації) осіб, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, евакуйованих та відселених із зони відчуження;
- здійснює необхідне реформування в галузі охорони здоров’я та готує пропозиції, спрямовані на його проведення й подає їх на відповідний розгляд обласної державної адміністрації та обласної ради; 
- визначає потребу в медичній техніці, медикаментах, будівельних матеріалах, інвентарі, паливі, засобах транспорту тощо;
- розробляє, подає та погоджує пропозиції проектів планів приватизації та подальшого розвитку як окремих закладів охорони здоров’я, так і усієї мережі взагалі; 
- здійснює організаційне й методичне керівництво роботою закладів охорони здоров’я, насамперед з питань надання лікувально-профілактичної допомоги, забезпечення санітарно-епідемічного благополуччя населення на території області;
- здійснює фінансування закладів охорони здоров’я, які утримуються за рахунок коштів обласного бюджету, контролює ефективне використання ними фінансових, матеріальних та трудових ресурсів;
- сприяє розвитку медичної науки й техніки, реалізації регіональних науково-технічних програм, впроваджує в практику наукові досягнення та передовий досвід у галузі охорони здоров’я;
- забезпечує здійснення контролю за підтриманням належного санітарного та епідемічного стану, організовує пропаганду наукових медичних і гігієнічних знань серед населення області;
- вживає заходів щодо збереження мережі закладів охорони здоров’я області, розробляє прогнози та варіанти її розвитку, враховує це під час розроблення проектів програм соціально-економічного розвитку області;
- проводить у встановленому порядку державну акредитацію комунальних закладів охорони здоров’я;
- сприяє реалізації права громадян на участь в управлінні охороною здоров’я шляхом проведення відповідної громадської експертизи, налагодження діяльності громадських консультативних або наглядових рад, громадських організацій працівників охорони здоров’я та інших об’єднань громадян;
- організовує правове забезпечення діяльності галузі та виховання працівників, роз’яснення законодавства про охорону здоров’я; 
- здійснює контроль за діяльністю медичних та фармацевтичних навчальних закладів, що належать до сфери його управління;
- визначає потребу у фахівцях різних спеціальностей для галузі охорони здоров’я, формує замовлення та проводить у встановленому порядку підготовку, перепідготовку та атестацію працівників охорони здоров’я;
- організовує роботу з питань охорони праці, її безпечних умов, безпеки руху засобів автотранспорту й протипожежного захисту закладів охорони здоров’я;
- організовує й здійснює медико-санітарне забезпечення під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
- забезпечує у визначений законом термін розгляд звернень громадян та їх об’єднань, здійснює контроль за цією роботою в закладах охорони здоров’я;
- проводить роботу, пов’язану з розробленням та здійсненням заходів щодо медичного обслуговування біженців, а також депортованих осіб, які добровільно повертаються у райони колишнього проживання;
- сприяє санаторно-курортному лікуванню інвалідів, ветеранів війни та праці, осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- сприяє розвитку міжнародного співробітництва в галузі охорони здоров’я;
- здійснює систематичний контроль за додержанням актів законодавства України, у тому числі з питань охорони здоров’я та санітарних правил, керівниками закладів охорони здоров’я незалежно від форми власності; 
- виконує інші функції, пов’язані з реалізацією покладених на обласну державну адміністрацію та обласну раду завдань у галузі охорони здоров’я;
- забезпечує реалізацію державної політики щодо державної таємниці та здійснює державний контроль за додержанням підприємствами, установами й організаціями галузі охорони здоров’я законодавства з питань державної таємниці та інформації;
- забезпечує в межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки та готовності галузі охорони здоров’я.
 
6. Головне управління має право:
         - видавати згідно із законодавством обов’язкові для виконання накази та розпорядження керівникам установ, підприємств, організацій, їх філій, відділень незалежно від форми власності й громадянам з питань, що належать до його компетенції, порушувати питання про їх відповідальність, у тому числі й дисциплінарну, у встановленому законодавством порядку;
- залучати спеціалістів інших структурних підрозділів обласної держадміністрації, підприємств, установ, організацій та об’єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) для розгляду та вирішення питань, що належать до його компетенції;
- одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали, а від Луганського обласного управління статистики – безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
- скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції;
- використовувати в установленому порядку кошти, добровільно передані підприємствами, установами, організаціями та окремими громадянами, для розвитку матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я;
- сприяти наданню на договірних засадах медико-санітарної допомоги працівникам підприємств, установ та організацій.
 
7. Головне управління з метою більш ефективного виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями та об’єднаннями громадян. 
 
8. Головне управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з неї головою обласної державної адміністрації за погодженням з Міністерством охорони здоров’я України.
Начальник управління має заступників, які призначаються на посаду та звільняються з неї головою обласної державної адміністрації за поданням начальника управління та погодженням з Міністерством охорони здоров’я України.
 
9. Начальник Головного управління:
- здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність, в рамках своїх повноважень, за виконання покладених на управління завдань перед головою обласної державної адміністрації та Міністерством охорони здоров’я України.  Визначає обсяг повноважень та ступінь відповідальності заступників начальника управління, керівників структурних підрозділів управління, фахівців, в тому числі і головних, та працівників управління;
- видає у межах своєї компетенції накази, організовує й контролює їх виконання;
- затверджує положення про структурні підрозділи управління й функціональні обов’язки його працівників;
- розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису доходів і видатків;
- призначає та звільняє з посад фахівців і працівників управління, в межах своєї компетенції;
- розглядає й затверджує кошториси доходів і видатків, штатні розписи та баланси підвідомчих закладів охорони здоров’я й освіти, забезпечує своєчасне подання фінансовим органам бухгалтерської та статистичної звітностей;
- приймає участь у засіданнях органів виконавчої влади та місцевого самоврядування та виступає на них, зокрема з питань, що належать до його компетенції;
- здійснює заходи щодо постійного інформування населення про стан виконання повноважень, покладених на управління, у тому числі із залученням відповідних засобів масової інформації.
 
10. Для погодження вирішення питань, що належать до компетенції управління, у ньому утворюється колегія в складі начальника управління (голова колегії), його заступників за посадою, а також інших працівників управління.
Членом колегії управління за посадою є також головний державний санітарний лікар області. До її складу можуть входити керівники інших структурних підрозділів облдержадміністрації та працівники закладів охорони здоров’я.
Колегія здійснює свою діяльність відповідно до положення.
Склад колегії та положення затверджуються головою обласної державної адміністрації за поданням начальника управління.
Рішення колегії оформлюються наказами начальника управління. 
 
11. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо розвитку галузі та вирішення інших питань в управлінні можуть утворюватися наукові ради й профільні комісії із залученням до їх роботи представників медичної громади та відповідних громадських організацій (за згодою їх керівників).
Склад наукових рад і комісій та положення про них затверджує начальник управління.
 
12. Головне управління утримується за рахунок коштів державного бюджету. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників управління та видатки на їх утримання визначає голова обласної державної адміністрації в межах виділених Головному управлінню асигнувань.
Кошторис доходів і видатків, штатний розпис управління затверджує голова обласної держадміністрації після попереднього відповідного їх погодження з Головним фінансовим управлінням обласної державної адміністрації.
 
13. Головне управління є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України й своїм найменуванням.