Текст документа:

Порядок розроблення регіональних цільових програм, фінансування, моніторингу та звітності про їх виконання


Додаток до розпорядження голови облдержадміністрації
від 17 березня 2007 року № 293

(Документ втратив чинність)


Порядок розроблення регіональних цільових програм, фінансування, моніторингу та звітності про їх виконання


Порядок розроблення регіональнихцільових програм, фінансування, моніторингу та звітності про їх виконання (далі – Порядок) розроблено відповідно до вимог Конституції України, положень Бюджетного кодексу України, Закону України “Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України”, постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 106 «Про затвердження Порядку розроблення та виконання державних цільових програм», наказу Міністерства економіки України від 04.12.2006 № 367 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення регіональних цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання» й інших законів України та підзаконних нормативно-правових актів, прийнятих на їх виконання, з метою встановлення єдиного порядку розроблення та підвищення ефективності реалізації регіональнихцільових Програм, використання коштів, спрямованих на їх виконання, організації контролю та звітності про їх виконання.
Перелік регіональнихцільових Програм включається окремим розділом до щорічної програми економічного і соціального розвитку області.
 
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Регіональнацільова Програма (далі – Програма)– це документ, який містить комплекс взаємопов’язаних завдань і заходів, які спрямовані на вирішення найважливіших проблем розвитку області, окремих її галузей економіки або адміністративно-територіальних одиниць, здійснюються з використанням коштів обласного бюджету (загального або спеціального фонду) та узгоджені за строками виконання, складом відповідальних виконавців, ресурсним забезпеченням.
1.2. У випадку, якщо Програма передбачає залучення коштів декількох місцевих бюджетів та/або реалізацію заходів, які будуть фінансуватися за кількома кодами функціональної класифікації видатків бюджету, така Програма вважається комплексною. Районні (міські) Програми, прийняті на виконання комплексної Програми, вважаються її складовими.
Програма розробляється з метою вирішення проблем розвитку окремої галузі чи території, забезпечення концентрації фінансових, матеріально-технічних, інших ресурсів, а також координації діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій для розв’язання найважливіших проблем у випадку, якщо зазначені проблеми не можуть бути розв’язанні ними самостійно.
1.3. Регіон – це суб’єкт системи адміністративно-територіального
устрою, яким є Луганська область.
1.4. Ініціатором розроблення Програми, її розробником та відповідальним виконавцем може бути як один і той же місцевий орган виконавчої влади, територіальний орган міністерства та іншого центрального органу виконавчої влади, так і різні органи влади та місцевого самоврядування.
Відповідальним виконавцем Програми може бути тільки юридична особа, що має окремий рахунок та бухгалтерський баланс.
1.5. Програма розробляється за наявності таких умов:
-       існування проблеми на рівні регіону, розв’язання якої потребує залучення бюджетних кошів, координації спільних дій місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій;
-       наявність у місцевому бюджеті реальної можливості ресурсного забезпечення виконання заходів Програми та відповідність мети Програми пріоритетним напрямам розвитку регіону.
1.6. За своєю спрямованістю Програми поділяються на:
-       економічні - спрямовані на вирішення комплексних галузевих і міжгалузевих проблем виробництва, підвищення його ефективності та якісних характеристик, забезпечення ресурсозбереження, створення нових виробництв, розвиток виробничої кооперації;
-       наукові - метою яких є забезпечення виконання досліджень у галузі природничих, суспільних і технічних наук;
-       науково-технічні - розробляються для вирішення найважливіших науково-технічних проблем, створення принципово нових технологій, засобів виробництва, матеріалів, іншої наукоємної та конкурентоспроможної продукції;
-       соціальні - передбачають вирішення завдань щодо підвищення рівня та якості життя, проблем безробіття, соціального захисту населення, поліпшення умов праці, розвиток охорони здоров’я та освіти;
-       національно-культурні - спрямовані на вирішення проблем національно-культурного розвитку, збереження національно-культурної спадщини, задоволення інтелектуальних та духовних потреб людини;
-       екологічні - метою яких є здійснення природоохоронних заходів, запобігання катастрофам екологічного характеру та ліквідація їх наслідків.
 
Приклади:
Регіональнацільова економічна програма “Створення нових виробництв біопалива”;
Регіональнацільова національно-культурна програма “Збереження та використання об’єктів культурної спадщини”;
Регіональнацільова екологічна програма “Питна вода”;
Регіональнацільова соціальна програма “Відпочинок та оздоровлення дітей”;
Регіональнацільова науково-технічна програма “Створення принципово нової технології та технології надвисоких частот”;
Регіональнацільова правоохоронна програма “Контрабанді - СТОП”.
 
1.7. Програма не повинна мати аналогів, а її заходи - дублювати інші регіональні програми.
 
2. НЕОБХІДНІСТЬ РОЗРОБЛЕННЯ ПРОГРАМИ
2.1. Ініціатор готує пропозиції щодо необхідності розроблення Програми, які повинні містити:
-       визначення проблеми (дається формулювання проблеми, на вирішення якої спрямована Програма, наводиться аналіз причин, окреслюються її масштаби);
-       пояснення, чому вирішення цієї проблеми потребує розроблення і виконання Програми;
-       обґрунтування відповідності мети Програми пріоритетним напрямам регіональної політики (посилання на нормативно-правові акти з визначенням пріоритетів розвитку області, стратегічних напрямів та відповідність оперативним завданням Стратегії розвитку Луганської області до 2011 року);
-       суттєві фактори (викладаються статистичні, аналітичні та інші дані, які мають бути взяті до уваги під час прийняття рішення щодо розроблення Програми);
-       визначення орієнтовних обсягів фінансових витрат, необхідних для виконання Програми, та джерел їх покриття;
-       оцінку очікуваних результатів виконання Програми (економічних, соціальних, екологічних тощо) та визначення її ефективності.
2.2. Умови, зазначені вище, в обов’язковому порядку подаються у вигляді інформаційної записки Головному управлінню економіки обласної державної адміністрації.
2.3. Головне управління економіки обласної державної адміністрації протягом 7 робочих днів готує висновок про доцільність розроблення проекту Програми.
 
3. РОЗРОБЛЕННЯ ПРОЕКТУ ПРОГРАМИ
3.1. Проект Програми готується розробником відповідно до чинного законодавства та цього Порядку.
3.2. Проект Програми повинен містити такі складові частини (розділи):
-       паспорт Програми;
-       визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма;
-       визначення мети Програми;
-       аналіз факторів впливу на проблему та ресурсів для реалізації (SWOT-аналіз);
-       обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми;
-       перелік завдань і заходів програми та результативні показники;
-       напрями діяльності та заходи Програми;
-       ресурсне забезпечення;
-       організація управління та контролю;
-       розрахунок очікуваних результатів.
3.2.1. Паспорт Програми
Містить назву Програми, зазначений розділ, визначення ініціатора, розробника, співрозробника, відповідального виконавця, учасників, дату, номер і назву розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми, строки і етапи виконання, перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми, загальні обсяги фінансування, очікувані результати виконання (додаток 1).
3.2.2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
Розділ повинен містити характеристику стану та головних проблем у відповідній сфері діяльності, аналіз причин виникнення та обґрунтування необхідності їх вирішення шляхом виконання Програми.
Визначення проблеми (проблем), на розв’язання якої (яких) спрямована Програма, повинно мати чітке формулювання, яке логічно випливає з визначеного (визначених) в установленому порядку пріоритетного напряму (пріоритетних напрямів) розвитку області, окремих її галузей економіки та адміністративно-територіальних одиниць з посиланням на конкретний документ. Зазначене визначення проблеми в обов’язковому порядку повинно мати обґрунтування щодо віднесення її до найважливіших з використанням офіційних статистичних даних, як правило, не менш як за 3-5 років до початку розроблення проекту Програми (з посиланням на джерела інформації); місця і ролі у валовій доданій вартості області (далі - ВДВ), зведеній по місцевих та обласному бюджетах; порівняння з відповідними показниками регіонів України. При розробленні регіональної цільової науково-технічної програми необхідно надати порівняльний аналіз стану розв’язання зазначеної науково-технічної проблеми в Україні та країнах ЄС. Здійснюється аналіз виконання прийнятих раніше програм з аналогічних проблем, для вирішення яких розроблятиметься проект, та обґрунтовується неможливість розв’язання проблеми в рамках цих Програм. Визначення проблеми є основою для формулювання мети та всіх інших розділів проекту Програми.
Аналіз причин виникнення проблем формулюється і здійснюється у чіткій послідовності шляхом нумерації окремими пунктами.
Обґрунтування необхідності розв’язання проблеми шляхом розроблення і виконання Програми здійснюється за наявності сукупності умов, викладених у розділі ІІ зазначеного Порядку. При цьому вказані обґрунтування слід надавати щодо кожної з умов.
Аналіз причин виникнення проблеми слід доповнити аналізом причин неможливості їх реалізації в рамках Програми економічного і соціального розвитку області або програм економічного і соціального розвитку міст і районів області.
 
 
3.2.3. Визначення мети Програми
Оскільки Програма є документом, у якому наведено комплекс взаємозв’язаних завдань і заходів, які спрямовані на розв’язання найважливіших проблем розвитку області, окремих її галузей економіки та адміністративно-територіальних одиниць, то визначення мети Програми має бути тісно пов’язано з визначенням проблеми. Формулювання мети повинно давати змогу оцінити її виконання та результат. У зв’язку із цим при визначенні мети слід уникати слів “розвиток”, “посилення ролі”, “підвищення рівня”, “регіональна підтримка” тощо. Крім того, сформульоване визначення мети Програми повинно мати логічний зв’язок із назвою Програми.
Мета Програми поєднує комплекс взаємопов’язаних завдань і заходів, які спрямовані на розв’язання найважливіших проблем розвитку регіону, окремих галузей економіки та адміністративно-територіальних одиниць.
Мета Програми має досягатися завдяки виконанню завдань, що здійснюється за допомогою системи заходів. Система завдань повинна бути наведена у вигляді розгорнутої взаємопов’язаної сукупності, яка допускає ранжування за рівнями і значенням.
Крім того, формулювання окремих положень Програми повинні відповідати умовам повноти, несуперечливості, недубльованості, досяжності, взаємоузгодженості. Формування сукупності завдань та рішень має визначатися комплексом виробничо-господарських, організаційно-правових, соціально-економічних, екологічних вимог.
Вибір мети повинен узгоджуватися з прогнозними оцінками соціально-економічної динаміки та тенденціями науково-технічного розвитку в області.
 
Приклади:
-       ліквідація такого явища, як безпритульність дітей;
-       створення 5 міжнародних технологічних центрів тощо.
3.2.4. Аналіз факторів впливу на проблему та ресурсів для реалізації (SWOT-аналіз)
Повинен містити перелік факторів (не більше 10) у кожному розділі SWOT-аналізу (додаток 2).
3.2.5. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання
Зазначений розділ повинен містити визначення проблеми, порівняльний аналіз можливих варіантів її розв’язання та обґрунтування оптимального варіанта.
Визначають початок і закінчення виконання Програми, етапи її реалізації. Залежно від строку виконання Програми можуть реалізовуватись в один етап (до 5 років), два етапи (від 5 до 10 років), три етапи (понад 10 років).
3.2.6. Перелік завдань і заходів Програми та результативні показники
У розділі визначається система програмних завдань, заходів і показників, виконання яких дасть змогу досягти мети Програми та усунути причини виникнення проблеми.
Завдання Програми – це конкретні напрями та заходи, які планується здійснити протягом певного періоду і які повинні забезпечити досягнення цілей Програми.
Результативні показники Програми – це кількісні та якісні показники, які характеризують результати виконання Програми (у цілому і за етапами) та підтверджуються формами державних статистичних спостережень, бухгалтерською та іншою звітністю і на підставі яких здійснюється оцінка ефективності використання коштів місцевих бюджетів на виконання Програми, аналіз досягнутих результатів та витрат.
Розробник Програми визначає показники, за якими комплексно і всебічно можна здійснювати оцінку її виконання. Система вибраних показників використовується для відстеження динаміки процесів та оцінки кількісних змін.
Результативні показники наводяться диференційовано з розбивкою за роками. У разі коли Програма виконується не за один етап, результативні показники другого та третього етапів можуть визначатися без розбивки за роками.
Результативні показники поділяються на такі групи:
- показники витрат (ресурсне забезпечення Програми) – визначають обсяги і структуру ресурсів, які забезпечують виконання Програми.
У зазначеному розділі вказуються орієнтовні обсяги фінансових витрат, необхідних для виконання Програми в цілому та диференційовано за роками з визначенням джерел фінансування. Розрахунок фінансових витрат супроводжується економічним обґрунтуванням.
Розробник Програми у разі потреби складає додаткову розшифровку розрахунку витрат, яка також додається до Програми;
-       показники продукту – це, зокрема, кількість користувачів товарами (роботами, послугами), виробленими в процесі виконання Програми, які використовуються для оцінки досягнення її цілей;
-       показники ефективності – співвідношення кількості вироблених товарів (виконаних робіт, наданих послуг) до їх вартості в грошовому або людському вимірі (витрати ресурсів на одиницю показника продукту);
-       показники якості – відображають якість вироблених товарів (виконаних робіт, наданих послуг) і оцінюють їх за результатами досягнення ними своєї мети або виконання завдання.
3.2.7. Напрями діяльності та заходи Програми
Включають систему програмних завдань, заходів і показників, виконання яких дозволить ліквідувати причини виникнення проблем, а заходи сприятимуть виконанню завдань, які визначені Програмою.
Перелік повинен містити визначення конкретних завдань і показників з деталізацією за етапами та строками, а також перелік заходів, які сприятимуть виконанню завдань та досягненню мети Програми. Завдання, показники та заходи повинні бути сформульовані в чіткій послідовності та згідно з переліком проблем, визначених відповідно до пункту 3.2.2 зазначеного Порядку.
Напрями діяльності та заходи формуються та подаються у вигляді таблиці (додаток 3). Завдання, показники та заходи формулюються у чіткій послідовності шляхом нумерації окремими пунктами. Після формулювання завдання повинні бути наведені показники з деталізацією за роками. Застосування показників дає змогу чітко показати ефективність виконання завдань, співвідношення досягнутих результатів, їх відповідність визначеній меті, а також порівняти результати виконання завдань у динаміці за роками. Після визначення показників слід сформулювати заходи, які спрямовуються на виконання зазначеного завдання.
Заходи групуються по напрямах: організаційні, наукові та науково-технічні, реконструкція і нове будівництво, закупівля обладнання.
Щодо кожного заходу може бути визначено декілька відповідальних виконавців. У разі коли до виконання завдань і заходів Програми планується залучити на конкурсних засадах підприємства, установи та організації, у графі “Виконавець” зазначається: “виконавець визначається на конкурсних засадах”.
Наступний крок - визначення джерел фінансування кожного із заходів та відповідальних виконавців. Обсяги фінансових ресурсів визначаються у розрізі джерел фінансування (кошти місцевих бюджетів та позабюджетні кошти) з деталізацією за роками.
У кінці кожного завдання обов’язково наводиться підсумок обсягів фінансових ресурсів за всіма відповідальними виконавцями заходів, які спрямовуються на виконання цього завдання. Зведений обсяг фінансових ресурсів наводиться у розрізі джерел фінансування (кошти місцевих бюджетів та позабюджетні кошти) з деталізацією за роками.
Така послідовність застосовується щодо кожного завдання.
У кінці переліку завдань і заходів також здійснюється підсумок обсягів фінансових ресурсів за всіма завданнями, у тому числі у розрізі відповідальних виконавців з деталізацією за роками.
Заходи, обсяги фінансування на їх виконання, в яких передбачається участь місцевих органів виконавчої влади, та конкретні органи місцевого самоврядування, повинні в обов’язковому порядку бути узгоджені з відповідним місцевим органом виконавчої влади та органом місцевого самоврядування з наданням відповідних документів.
3.2.8. Ресурсне забезпечення
Цей розділ має містити:
-                орієнтовні обсяги фінансових витрат, необхідних для виконання Програми в цілому і диференційовано за роками з визначенням джерел фінансування (додаток 4);
-                визначення потреби у матеріально-технічних, кадрових та інших ресурсах для виконання Програми.
Ресурсне забезпечення визначається на основі SWOT-аналізу та техніко-економічного обґрунтування, оцінки всіх витрат, які можуть надаватись як додатки до Програми.
3.2.9. Організація управління та контролю
Ці функції здійснює відповідальний виконавець, діяльність якого пов’язана з реалізацією Програми, строків та форм звітності про хід її виконання, створення допоміжних органів управління (координаційних рад тощо).
 
3.2.10. Розрахунок очікуваних результатів
У розділі стосовно очікуваних результатів виконання Програми та її ефективності зазначаються кінцеві результати, зокрема конкретні кількісні та якісні показники (економічні, соціальні, екологічні, наукові, енергозберігаючі тощо), які будуть досягнуті в результаті виконання Програми.
Критерії оцінки ефективності виконання Програми визначаються відповідальним виконавцем з урахуванням її специфіки та наведених кінцевих результатів.
 
Приклади:
економічні показники:
збільшення темпів зростання ВДВ області;
збільшення темпів зростання обсягів перевезень вантажів, пасажирів;
збільшення частки експорту продукції у загальному обсязі виробленої продукції;
збільшення частки витрат на інноваційну діяльність у загальному обсязі витрат на виробництво продукції (виконання робіт, надання послуг);
збільшення частки витрат інноваційних капіталовкладень у загальному обсязі капіталовкладень на виробництво продукції (виконання робіт, надання послуг);
збільшення частки інноваційної продукції (робіт, послуг) у загальному обсязі реалізованої продукції (робіт, послуг);
підвищення рівня рентабельності, приріст виробництва;
поліпшення показників продуктивності праці;
зниження вартості одиниці виробленої продукції або наданих послуг тощо;
 
соціальні показники:
збільшення доходів населення;
підвищення рівня зайнятості;
поліпшення співвідношення мінімальної заробітної плати до прожиткового мінімуму для працездатних;
підвищення рівня забезпечення галузей економіки спеціалістами;
підвищення рівня забезпечення населення медичними спеціалістами;
поліпшення забезпеченості лікарськими засобами та виробами медичного призначення;
збільшення середньодобового обсягу телевізійного мовлення, радіомовлення;
збільшення обсягу випуску газет і журналів;
поліпшення показників охоплення освітою;
зниження частки оплати населенням послуг освіти;
зниження частки оплати населенням медичних послуг;
зниження рівня материнської смертності;
зниження рівня смертності дітей віком до 5 років;
зниження рівня безробіття тощо;
 
екологічні показники:
збільшення частки територій та об’єктів природно-заповідного фонду;
збільшення частки населення (міста, району), яке користується питною водою, що відповідає національним стандартам;
зниження обсягів шкідливих викидів, що потрапляють у атмосферу від стаціонарних джерел забруднення тощо.
 
4. ЕКСПЕРТИЗА ПРОГРАМИ
4.1. Підготовлений проект Програми надається Головному управлінню економіки обласної державної адміністрації, яке здійснює експертизу обґрунтованості визначення результативних показників, реальності та доцільності включених до неї заходів тощо.
При здійсненні експертизи можуть залучатися фахівці інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади та науковці. Під час експертизи мають бути враховані:
4.1.1. Ресурсне забезпечення Програми (складається відповідно до техніко-економічних обґрунтувань). Обсяги фінансового забезпечення Програми зазначаються в цілому і диференційовано за роками з визначенням джерел фінансування кожного заходу відповідно до п. 3.2.7 цього Порядку. Окремо виділяються обсяги фінансування, спрямовані на капітальні вкладення, інноваційну діяльність (дослідження та розробки), а також інші джерела фінансування (власні кошти відповідального виконавця, гранти, залучені кредити та інші джерела, не заборонені чинним законодавством). Для обґрунтування обсягів фінансування слід використовувати дані розрахунку очікуваних результатів виконання Програми.
4.1.2.   Пріоритетність проблеми.
4.1.3.   Обґрунтованість, комплексність та екологічна безпека заходів, терміни їх реалізації.
4.1.4.   Залучення, перш за все, позабюджетних коштів і коштів місцевих бюджетів для реалізації Програми.
4.1.5.   Соціально-економічна ефективність Програми в цілому, очікувані кінцеві результати її реалізації та вплив на соціально-економічний і культурний розвиток області.
4.2. Кожен з органів, що залучався до експертизи, не пізніше ніж через
10 робочих днів надає відповідальному виконавцю Програми висновок довільної форми, в якому викладаються зауваження до проекту Програми. При наявності зауважень відповідальний розробник Програми доопрацьовує її з урахуванням недоліків, викладених у висновках, та надає Головному управлінню економіки облдержадміністрації для заключного експертного висновку.
 
5. ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТА РЕЄСТРАЦІЯ ПРОГРАМИ
5.1. Після отримання позитивного експертного висновку Головного управління економіки облдержадміністрації розробник готує проект рішення обласної ради, в якому обов’язково визначається обсяг фінансування Програми, строк її виконання, головний розпорядник коштів, відповідальний виконавець Програми, терміни та періодичність звітування про хід виконання на сесіях обласної ради тощо.
Фінансування окремих Програм може здійснюватися одночасно за декількома кодами функціональної класифікації видатків бюджету. У такому випадку за кожним кодом визначається головний розпорядник коштів.
5.2. Проект рішення обласної ради про затвердження Програми розробник надає голові облдержадміністрації для офіційного внесення на розгляд обласної ради.
5.3. Прийняте у встановленому порядку рішення обласної ради про затвердження Програми разом із затвердженою Програмою протягом
10 робочих днів надаються Головному управлінню економіки облдержадміністрації для внесення її в єдиний реєстр регіональних цільових програм, який веде зазначене управління (далі - Реєстр). Відповідальним за надання Програми для реєстрації визначається її розробник.
5.4. Головне управління економіки облдержадміністрації після надання йому Програми протягом трьох робочих днів вносить її до Реєстру та повідомляє реєстраційний номер відповідальному виконавцю.
 
6. ЗАТВЕРДЖЕННЯ БЮДЖЕТНИХ ПРИЗНАЧЕНЬ НА ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ, ВКЛЮЧЕННЯ ПРОГРАМИ ДО ЩОРІЧНИХ ПРОГРАМ ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОБЛАСТІ
6.1. За затвердженою обласною радою Програмою головний розпорядник коштів до 15 вересня року, що передує плановому, надає Головному фінансовому управлінню обласної державної адміністрації бюджетний запит щодо її фінансування за рахунок коштів обласного бюджету.
При необхідності невідкладного фінансування Програми бюджетний запит щодо виділення коштів подається Головному фінансовому управлінню облдержадміністрації не пізніше 1 червня та 1 вересня поточного бюджетного року для включення у проект рішення обласної ради про внесення змін до обласного бюджету.
6.2. Головне фінансове управління облдержадміністрації аналізує подані бюджетні запити щодо реальних можливостей бюджету і включає пропозиції до проекту обласного бюджету на відповідний рік (проекту внесення змін до бюджету).
Головне фінансове управління облдержадміністрації надає Головному управлінню економіки облдержадміністрації узагальнену інформацію про фінансування Програми на наступний рік.
6.3. Фінансування Програми здійснюється виключно за умови затвердження бюджетних призначень на її виконання рішенням обласної ради про обласний бюджет на відповідний рік (рішення про внесення змін до обласного бюджету на відповідний рік), згідно з розподілом видатків обласного бюджету.
Видатки на виконання Програми плануються у місцевому бюджеті за відповідними кодами функціональної класифікації видатків та за кодами економічної класифікації видатків бюджету 1171 «Дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації регіональних програм» та 1172 «Окремі заходи по реалізації регіональних програм, не віднесені до заходів розвитку».
 
7. ЗДІЙСНЕННЯ МОНІТОРИНГУ ТА ПІДГОТОВКА ЩОРІЧНИХ ЗВІТІВ (ПРОМІЖНИХ ЗВІТІВ) ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ, ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПРОГРАМИ
7.1. Відповідальний виконавець Програми раз на рік готує та подає Головному управлінню економіки обласної державної адміністрації узагальнену інформацію про стан її виконання.
Інформація повинна містити дані про заплановані та фактичні обсяги і джерела фінансування Програми, виконання результативних показників у динаміці з початку дії Програми згідно з додатком 6 до Порядку та пояснювальну записку про роботу співвиконавців Програми щодо її виконання, у разі невиконання – обґрунтування причин невиконання.
Зазначена інформація використовується для аналізу ефективності виконання Програми та надання пропозицій щодо доцільності продовження її фінансування та виконання.
Головне управління економіки обласної державної адміністрації здійснює узагальнення звітів відповідальних виконавців про поточне та остаточне виконання регіональних програм, проводить аналіз вказаних звітів та включає його результати до щорічного звіту про виконання програми соціально-економічного розвитку регіону.
7.2. Відповідальний виконавець Програми щороку здійснює обґрунтовану оцінку результатів виконання Програми та у разі потреби розробляє пропозиції щодо доцільності продовження тих чи інших заходів, включення додаткових заходів і завдань, уточнення показників, обсягів і джерел фінансування, переліку відповідальних виконавців, строків виконання Програми та окремих заходів і завдань тощо.
Відповідальний виконавець довгострокової Програми після завершення відповідного етапу її дії готує пропозиції щодо уточнення показників, обсягів і джерел фінансування, строків виконання Програми та окремих заходів і завдань тощо на наступний етап Програми.
У разі необхідності внесення змін до Програми проект змін до неї з уточненими показниками і заходами проходить експертизу, погоджується та затверджується відповідно до пункту V-VII Порядку.
7.3. Щороку в строки, визначені рішенням органу місцевого самовря­дування, інформація відповідального виконавця про хід виконання Програми та ефективність реалізації її заходів заслуховується на сесіях органу місцевого самоврядування.
За ініціативою органу місцевого самоврядування, місцевого органу виконавчої влади або відповідального виконавця (головного розпорядника коштів) Програми розгляд проміжного звіту про хід виконання Програми, ефективність реалізації її завдань і заходів, досягнення проміжних цілей та ефективність використання коштів може розглядатися на сесіях органу місцевого самоврядування протягом року в разі виникнення потреби.
7.4. Виконання Програми припиняється після закінчення встановленого строку, після чого відповідальний виконавець Програми складає заключний звіт (додаток 7) про результати її виконання та подає його на розгляд сесії органу місцевого самоврядування разом із пояснювальною запискою про кінцеві результати виконання Програми не пізніше ніж у двомісячний строк після закінчення встановленого строку її виконання.
Пояснювальна записка до заключного звіту містить таку інформацію: досягнення мети Програми, рівень виконання запланованих результативних показників, дані про роботу учасників бюджетної програми з її виконання із обґрунтуванням причин невиконання або недосягнення очікуваних результатів.
7.5. У разі необхідності відповідальний виконавець публікує основні досягнуті результати реалізації Програми у місцевій пресі.
7.6. Дострокове припинення виконання Програми відбувається у разі втрати актуальності основної її мети за спільним поданням відповідального виконавця Програми, структурних підрозділів з питань економіки та з питань фінансів місцевого органу виконавчої влади.
Рішення про дострокове припинення Програми приймає орган місцевого самоврядування.