Текст документа:

Про затвердження Положення про сектор внутрішнього аудиту апарату Луганської обласної державної адміністрації, посадових інструкцій завідувача та головного спеціаліста цього сектору


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 10 вересня 2013 року № 1307


Про затвердження Положення про сектор внутрішнього аудиту апарату Луганської обласної державної адміністрації, посадових інструкцій завідувача та головного спеціаліста цього сектору


Відповідно до статей 5, 44 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», статті 11 Закону України «Про державну службу», постанов Кабінету Міністрів України від 28.09.2011 № 1001 «Деякі питання утворення структурних підрозділів внутрішнього аудиту та проведення такого аудиту в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, їх територіальних органах та бюджетних установах, які належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади», Довідника типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 13.09.2011 № 11:

затвердити Положення про сектор внутрішнього аудиту апарату Луганської обласної державної адміністрації, посадові інструкції завідувача та головного спеціаліста цього сектору, що додаються.

 

 

Голова                                                                                               В.М.ПРИСТЮК

 

                                             ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                             Розпорядження голови

облдержадміністрації

                                                                             10 вересня 2013 р.  №  1307

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про сектор внутрішнього аудиту

апарату Луганської обласної державної адміністрації

 

1. Сектор внутрішнього аудиту апарату Луганської обласної державної адміністрації (далі – сектор) є структурним підрозділом апарату обласної держадміністрації, який утворюється розпорядженням голови Луганської обласної державної адміністрації.

 

2. Сектор у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови облдержадміністрації та цим Положенням.

 

3. Основним завданням сектору є надання голові облдержадміністрації об’єктивних і незалежних висновків та рекомендацій щодо:

функціонування системи внутрішнього контролю в облдержадміністрації та її удосконалення;

удосконалення системи управління в облдержадміністрації;

запобігання фактам незаконного, неефективного та нерезультативного використання бюджетних коштів;

запобігання виникненню помилок чи інших недоліків у діяльності облдержадміністрації. 

 

4. Сектор відповідно до покладених на нього завдань:

1) проводить оцінку:

ефективності функціонування системи внутрішнього контролю;

ступеня виконання і досягнення цілей, визначених у стратегічних та річних планах;

ефективності планування і виконання бюджетних програм та результатів їх виконання;

якості надання адміністративних послуг та виконання контрольно-наглядових функцій, завдань, визначених актами законодавства;

стану збереження активів та інформації;

стану управління державним майном;

правильності ведення бухгалтерського обліку та достовірності фінансової і бюджетної звітності;

ризиків, які негативно впливають на виконання функцій і завдань  облдержадміністрації;

2) проводить за дорученням голови облдержадміністрації аналіз проектів  розпоряджень голови облдержадміністрації та інших документів, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, для забезпечення їх цільового та ефективного використання;

3) планує, організовує та проводить внутрішні аудити, документує їх результати, готує аудиторські звіти, висновки та рекомендації, а також проводить моніторинг врахування рекомендацій;

4) взаємодіє з іншими відділами апарату облдержадміністрації, структурними підрозділами облдержадміністрації, райдержадміністраціями, територіальними підрозділами центральних органів виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, їх об’єднаннями, установами та організаціями з питань проведення внутрішнього аудиту;

5) подає голові облдержадміністрації аудиторські звіти та рекомендації для прийняття відповідних управлінських рішень;

6) звітує про результати діяльності сектору відповідно до вимог чинного законодавства;

7) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів  місцевих рад;

8) забезпечує доступ до публічної інформації, якою він володіє;

9) забезпечує у межах своїх повноважень захист інформації з обмеженим доступом;

10) забезпечує захист персональних даних;

11) виконує інші функції відповідно до його повноважень.

 

         5. Сектор має право:

одержувати в установленому законодавством порядку від структурних підрозділів облдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на сектор завдань;

отримувати безперешкодний доступ до документів, інформації та баз даних, що стосуються аудиторських завдань, включаючи інформацію з обмеженим доступом, що надається в установленому законодавством порядку;

залучати працівників структурних підрозділів облдержадміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до компетенції сектору;

вносити голові облдержадміністрації пропозиції з питань удосконалення роботи облдержадміністрації, її структури та взаємодії з іншими організаціями;

 визначати цілі, обсяг, методи аудиту і ресурси, які необхідні для виконання кожного аудиторського завдання.

 

6. Сектор очолює завідувач, який призначається на посаду і звільняється з посади головою облдержадміністрації.

 

         7. Завідувач сектору:

1) здійснює керівництво діяльністю сектору й несе персональну відповідальність за виконання покладених на сектор завдань;

         2) забезпечує:

планування, організацію та проведення на належному рівні внутрішнього аудиту;

подання голові облдержадміністрації аудиторських звітів;

підготовку та своєчасне подання звіту про результати діяльності сектору відповідно до вимог чинного законодавства та стандартів внутрішнього аудиту;

проведення моніторингу виконання (врахування) рекомендацій за результатами проведення внутрішнього аудиту;

3) здійснює заходи щодо усунення виявлених Держфінінспекцією України   порушень і недоліків, установлених за результатами оцінки якості внутрішнього аудиту.

 

8. Штатна чисельність сектору, Положення про сектор та посадові інструкції працівників сектору затверджуються, а посадові оклади та надбавки встановлюються розпорядженням голови облдержадміністрації.

 

9. Працівники сектору призначаються на посади та звільняються з посад головою облдержадміністрації у встановленому законодавством порядку.

 

10. Сектор має свою печатку.

 

 

 

Заступник голови – керівник апарату                               С.Г.ТИХОНОВСЬКИЙ

 

                                                  

 

 

 

 

 ЗАТВЕРДЖЕНО

 Розпорядження голови

 облдержадміністрації

 10 вересня 2013 р.  №  1307

 

 

Посадова інструкція

завідувача сектору внутрішнього аудиту

апарату Луганської обласної державної адміністрації

 

1. Загальні положення

 

Посада завідувача сектору внутрішнього аудиту апарату Луганської обласної державної адміністрації (далі – сектор) згідно зі статтею 25 Закону України «Про державну службу» та відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 09.08.2005 № 333 «Про віднесення посад керівних працівників апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій до відповідних категорій посад державних службовців» відноситься до V категорії посад державних службовців.

Завідувач сектору призначається на посаду та звільняється з посади  головою Луганської обласної державної адміністрації.

Завідувач сектору підпорядковується і звітує безпосередньо голові облдержадміністрації.

На посаду завідувача сектору призначається особа, яка має:

вищу освіту (спеціаліст, магістр) за напрямами підготовки «Право», «Економіка та підприємництво»;

стаж роботи за фахом на державній службі на керівних посадах не менше
5 років;

післядипломну освіту у сфері управління: магістр державного управління.

У своїй діяльності завідувач сектору керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Держфінінспекції України, Регламентом Луганської обласної державної адміністрації, іншими нормативно-правовими актами з питань фінансів, обліку і аудиту та цим Положенням.

У разі відсутності завідувача сектору його заміщує головний спеціаліст сектору.

 

2. Завдання та обов’язки

 

Завідувач сектору:

здійснює керівництво сектором, несе персональну відповідальність за результати його діяльності;

визначає ризикові сфери діяльності об’єктів внутрішнього аудиту;

організовує ведення бази даних об’єктів внутрішнього аудиту, забезпечує  своєчасне її оновлення;

забезпечує планування, організацію та проведення на належному рівні планових внутрішніх аудитів, а за рішенням голови облдержадміністрації – позапланових;

здійснює документування результатів аудитів, підготовку аудиторських звітів, висновків і рекомендацій;

подає голові облдержадміністрації аудиторські звіти;

проводить моніторинг виконання (врахування) рекомендацій за результатами проведення внутрішнього аудиту;

інформує голову облдержадміністрації про виникнення обставин, які перешкоджають виконанню працівниками або завідувачем сектору їх обов’язків, втручання в їх діяльність посадових осіб або інших осіб державних органів та письмово повідомляє про це Держфінінспекцію для вивчення нею зазначених обставин та здійснення заходів відповідно до законодавства;

здійснює підготовку та своєчасне подання Держфінінспекції звітів про результати діяльності сектору відповідно до вимог чинного законодавства;

подає на розгляд та затвердження голові облдержадміністрації погоджені з Держфінінспекцією в Луганській області плани діяльності з внутрішнього аудиту та зміни до планів;

здійснює заходи щодо усунення виявлених Держфінінспекцією  порушень і недоліків, установлених за результатами оцінки якості внутрішнього аудиту;

звітує перед головою облдержадміністрації про виконання покладених на сектор завдань та затверджених планів роботи;

організовує в межах своєї компетенції розробку проектів розпоряджень голови облдержадміністрації;

проводить аналіз проектів наказів, розпоряджень та інших документів, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, для забезпечення їх цільового та ефективного використання;

дотримується вимог стандартів внутрішнього аудиту та інших нормативно-правових актів з відповідних питань;

не розголошує інформацію, яка стала йому відома під час виконання покладених на сектор завдань, крім випадків, передбачених чинним законодавством;

невідкладно інформує голову облдержадміністрації про ознаки шахрайства, корупційних діянь або нецільового використання бюджетних коштів, марнотратства, зловживання службовим становищем та інших   порушень фінансово-бюджетної дисципліни, які призвели до втрат чи збитків,  з наданням рекомендацій щодо вжиття необхідних заходів;

уникає та не допускає виникнення конфлікту інтересів відповідно до чинного законодавства;

подає згідно з чинним законодавством пропозиції голові облдержадміністрації про призначення на посади, звільнення з посад працівників сектору, своєчасне заміщення вакансій, присвоєння рангів державного службовця, застосування до працівників сектору заохочень, дисциплінарних стягнень, заходів дисциплінарного впливу;

надає пропозиції стосовно кандидатур для включення до кадрового резерву сектору, бере участь у проведенні атестації, щорічної оцінки працівників сектору;

забезпечує систематичне підвищення кваліфікації працівників сектору;

бере участь у семінарах, нарадах, навчаннях, які організовуються органами Держфінінспекції;

забезпечує дотримання працівниками сектору законодавства України з питань державної служби, боротьби з корупцією;

створює належні умови праці, контролює дотримання працівниками сектору трудової, виконавської дисципліни, правил поведінки державного службовця та норм охорони праці й протипожежного захисту;

бере в установленому законодавством порядку участь у розгляді звернень громадян, громадських об'єднань, підприємств, установ та організацій різних форм власності, органів виконавчої влади й органів місцевого самоврядування;

          виконує інші обов’язки відповідно до покладених на сектор завдань.

 

Завідувач сектору повинен знати:

Конституцію України, закони України, акти Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, інші нормативно-правові акти фінансових і контрольно-ревізійних органів з організації бухгалтерського обліку, складання звітності, проведення аудиту;

акти законодавства, що стосуються державної служби, діяльності облдержадміністрації, сектору;

практику застосування законодавства у сфері фінансів, обліку та аудиту;

основи державного управління, права;

правила ділового етикету;

правила поведінки державного службовця;

основні принципи роботи на комп'ютері та відповідні програмні засоби;

правила і норми охорони праці та протипожежного захисту.

 

3. Права

 

   Відповідно до покладених завдань та обов’язків завідувач сектору має право:

вносити в установленому порядку голові облдержадміністрації пропозиції щодо вдосконалення роботи облдержадміністрації та сектору;

на безперешкодний доступ до документів, інформації та баз  даних, які стосуються аудиторських завдань, включаючи інформацію з обмеженим доступом, що надається в установленому законодавством порядку;

проводити анкетування, опитування та інтерв'ювання працівників структурних підрозділів облдержадміністрації за їх згодою, готувати запити до юридичних осіб з метою отримання необхідної інформації для проведення внутрішнього аудиту;

ініціювати перед головою облдержадміністрації залучення експерта для забезпечення виконання аудиторського завдання;

визначати цілі, обсяг, методи аудиту і ресурси, необхідні для виконання кожного аудиторського завдання;

проводити за рішенням голови облдержадміністрації позапланові внутрішні аудити;

залучати працівників структурних підрозділів облдержадміністрації та її апарату, райдержадміністрацій, виконкомів міських рад міст обласного значення, а також підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян (за згодою їх керівників) до розгляду питань, що належать  до компетенції сектору;

одержувати в установленому порядку від структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконкомів міських рад міст обласного значення, підприємств, установ, організацій та об'єднань громадян інформацію і матеріали, необхідні для виконання покладених на сектор завдань;

брати участь у засіданнях, нарадах, семінарах, що проводяться в облдержадміністрації.

 

4. Відповідальність

 

Завідувач сектору несе відповідальність за:

виконання покладених на сектор завдань;

неналежне виконання своїх посадових обов'язків, що передбачені цією посадовою інструкцією, недотримання норм Кодексу етики працівників підрозділу внутрішнього аудиту, порушення норм етики поведінки державного службовця – дисциплінарну – в межах, визначених чинним законодавством про                працю та Законом України «Про державну службу»;          правопорушення, скоєні в процесі виконання посадових обов'язків, – в межах, визначених адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України;

завдання матеріальної шкоди – в межах, визначених чинним цивільним законодавством та законодавством про працю України.

Діяльність завідувача сектору підлягає атестації та щорічній оцінці. Показниками оцінки його роботи є якість і своєчасність виконання посадових завдань та обов'язків, дотримання етики поведінки державного службовця та норм Кодексу етики працівників підрозділу внутрішнього аудиту.

 

5. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою

 

Завідувач сектору в процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє зі структурними підрозділами облдержадміністрації та її апарату, райдержадміністраціями, центральними органами виконавчої влади та їх територіальними підрозділами, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, об'єднаннями громадян з питань виконання завдань, що покладені на сектор.

 

Заступник голови – керівник апарату                              С.Г.ТИХОНОВСЬКИЙ

 

 

 

 ЗАТВЕРДЖЕНО

 Розпорядження голови

 облдержадміністрації

 10 вересня 2013 р.  №  1307

 

 

 

Посадова інструкція

головного спеціаліста сектору внутрішнього аудиту

апарату Луганської обласної державної адміністрації

 

1. Загальні положення

 

Посада головного спеціаліста сектору внутрішнього аудиту апарату Луганської обласної державної адміністрації (далі – сектор) згідно зі статтею 25 Закону України «Про державну службу» відноситься до V категорії посад державних службовців.

Головний спеціаліст сектору призначається на посаду та звільняється з посади головою Луганської обласної державної адміністрації.

Головний спеціаліст сектору підпорядковується безпосередньо завідувачу сектору.

На посаду головного спеціаліста сектору призначається особа, яка має:

вищу освіту (спеціаліст, магістр) за напрямами підготовки «Право», «Економіка та підприємництво»;

стаж роботи за фахом на державній службі не менш як 3 роки;

післядипломну освіту у сфері управління: магістр державного управління.

У своїй діяльності головний спеціаліст сектору керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Держфінінспекції України, Регламентом Луганської обласної державної адміністрації, іншими нормативно-правовими актами з питань фінансів, обліку і аудиту та цим Положенням.

У разі відсутності завідувача сектору заміщує його.

 

2. Завдання та обов’язки

 

Головний спеціаліст сектору:

1) бере участь у:

проведенні планових та позапланових внутрішніх аудитів;

проведенні повторних внутрішніх аудитів (планових, позапланових);

визначенні ризикових сфер діяльності об’єктів внутрішнього аудиту;

підготовці пропозицій голові облдержадміністрації щодо визначення  тем внутрішнього аудиту та включення їх до планів діяльності з внутрішнього аудиту за визначеними ризиковими сферами в діяльності облдержадміністрації;

розгляді та аналізі проектів розпоряджень голови облдержадміністрації та інших документів, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, на предмет їх законності та доцільності;

складанні та веденні бази даних щодо об’єктів внутрішнього аудиту, своєчасному її оновленні;

підготовці звітності про результати діяльності сектору відповідно до вимог чинного законодавства;

підвищенні кваліфікації, в семінарах, нарадах, навчаннях, які організовуються органами Держфінінспекції;

2) здійснює документування результатів аудитів, підготовку аудиторських звітів, висновків й рекомендацій;

3) формує та зберігає матеріали внутрішніх аудитів, передає їх до архіву згідно з порядком, встановленим чинним законодавством;

4) дотримується вимог стандартів внутрішнього аудиту та інших нормативно-правових актів з відповідних питань;

5) не розголошує інформацію, яка стала йому відома під час виконання покладених на сектор завдань, крім випадків, передбачених чинним законодавством;

6) невідкладно інформує завідувача сектору про ознаки шахрайства, корупційних діянь або нецільового використання бюджетних коштів, марнотратства, зловживання службовим становищем та інших порушень фінансово-бюджетної дисципліни, які призвели до втрат чи збитків, надає рекомендації щодо вжиття необхідних заходів;

7) уникає та не допускає виникнення конфлікту інтересів відповідно до чинного законодавства;

8) повідомляє завідувачу сектору про виникнення обставин, які перешкоджають виконанню його обов’язків, втручання в його діяльність посадових осіб або інших осіб облдержадміністрації;

9) бере в установленому законодавством порядку участь у розгляді звернень громадян, громадських об'єднань, підприємств, установ та організацій різних форм власності, органів виконавчої влади й органів місцевого самоврядування;

          10) виконує інші обов’язки, що випливають з покладеного на сектор завдання.

 

Головний спеціаліст сектору повинен знати:

Конституцію України, закони України, акти Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, інші нормативно-правові акти фінансових і контрольно-ревізійних органів з організації бухгалтерського обліку, складання звітності, проведення аудиту;

акти законодавства, що стосуються державної служби, діяльності облдержадміністрації, сектору;

практику застосування законодавства у сфері фінансів, обліку та аудиту;

основи державного управління, права;

правила ділового етикету;

правила поведінки державного службовця;

основні принципи роботи на комп'ютері та відповідні програмні засоби;

правила і норми охорони праці та протипожежного захисту.

 

3. Права

 

 Відповідно до покладених завдань та обов’язків головний спеціаліст  сектору має право:

вносити в установленому порядку завідувачу сектору пропозиції щодо вдосконалення роботи облдержадміністрації та сектору;

на безперешкодний доступ до документів, інформації та баз  даних, які стосуються аудиторських завдань, включаючи інформацію з обмеженим доступом, що надається в установленому законодавством порядку;

проводити анкетування, опитування та інтерв'ювання працівників структурних підрозділів облдержадміністрації за їх згодою, готувати запити до юридичних осіб з метою отримання необхідної інформації для проведення внутрішнього аудиту;

проводити за рішенням голови облдержадміністрації позапланові внутрішні аудити;

одержувати в установленому порядку від структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконкомів міських рад міст обласного значення, підприємств, установ, організацій та об'єднань громадян інформацію і матеріали, необхідні для виконання покладених на сектор завдань;

брати участь у засіданнях, нарадах, семінарах, що проводяться в облдержадміністрації.

 

4. Відповідальність

 

Головний спеціаліст сектору несе відповідальність за:

виконання покладених на сектор завдань;

неналежне виконання своїх посадових обов'язків, що передбачені цією посадовою інструкцією, недотримання норм Кодексу етики працівників підрозділу внутрішнього аудиту, порушення норм етики поведінки державного службовця – дисциплінарну – в межах, визначених чинним законодавством про працю та Законом України «Про державну службу»;          правопорушення, скоєні в процесі виконання посадових обов'язків, – в межах, визначених адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України;

завдання матеріальної шкоди – в межах, визначених чинним цивільним законодавством та законодавством про працю України.

Діяльність головного спеціаліста сектору підлягає атестації та щорічній оцінці. Показниками оцінки його роботи є якість і своєчасність виконання посадових завдань та обов'язків, дотримання етики поведінки державного службовця та норм Кодексу етики працівників підрозділу внутрішнього аудиту.

5. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою

 

Головний спеціаліст сектору в процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє зі структурними підрозділами облдержадміністрації та її апарату, райдержадміністраціями, центральними органами виконавчої влади та їх територіальними підрозділами, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, об'єднаннями громадян з питань виконання завдань, що покладені на сектор.

 

 

 

Заступник голови – керівник апарату                              С.Г.ТИХОНОВСЬКИЙ