ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 12 серпня 2003 року № 465
Про затвердження Регіональної програми протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на 2003 - 2010 роки
З метою виконання постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2003 N 877 "Про затвердження Програми реалізації державної політики у сфері боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на 2003 - 2010 роки": 1. Затвердити Регіональну програму протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на 2003 - 2010 роки (додається). 2. Зобов'язати голів райдержадміністрацій, рекомендувати виконкомам міських рад міст обласного значення передбачати в проектах місцевих бюджетів на 2004 - 2010 роки кошти на забезпечення реалізації Регіональної програми протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів. 3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Пристюка В. М. Голова обласної держадміністрації | О. С. Єфремов |
ЗАТВЕРДЖЕНО розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації 12 серпня 2003 р. N 465 |
РЕГІОНАЛЬНА ПРОГРАМА протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на 2003 - 2010 роки 1. Загальні положення Регіональна програма протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на 2003 - 2010 роки (далі - Програма) спрямована на забезпечення зменшення обсягів незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зниження рівня незаконного вживання наркотичних засобів і психотропних речовин. Незважаючи на комплекс запобіжних заходів, що здійснюються органами державної влади, рівень поширення наркоманії в Луганській області продовжує підвищуватися. На кожні 10 тис. населення в середньому 23 особи незаконно вживають наркотичні засоби та психотропні речовини. Особливе занепокоєння викликає підвищення рівня розповсюдження й вживання наркотичних засобів і психотропних речовин серед молоді, підлітків та дітей. Відсутність чіткого механізму надання допомоги громадянам у критичній ситуації, яка може спричинити незаконне вживання наркотичних засобів і психотропних речовин, низький рівень їх обізнаності з наслідками такого вживання та недостатня можливість отримання кваліфікованої інформації з цих питань призводять до загострення проблеми. Не відповідає рівню загрози наркоманії в області стан первинної профілактичної і соціальної роботи серед молоді та у сфері лікування і реабілітації осіб, хворих на наркоманію. Збільшуються обсяги контрабандного надходження наркотичних засобів на територію області. Відбувається перебудова нелегального наркоринку - висококонцентрований опій, героїн, синтетичні наркотичні засоби витісняють традиційні для області макову соломку та коноплю. Мають місце факти надходження наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів у незаконний обіг унаслідок порушення правил їх виробництва, зберігання, розподілу та торгівлі. 2. Мета, етапи та завдання Метою Програми є визначення та здійснення у період до 2010 року заходів щодо протидії наркоманії й злочинності, пов'язаної з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів. Програма виконуватиметься поетапно. На першому етапі (2003 - 2005 роки) робота проводитиметься за такими напрямками: - проведення моніторингу поширення наркоманії й незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та пов'язаних з цим втрат суспільства, а також коригування на основі його результатів програми протидії поширенню наркоманії й злочинності, пов'язаної з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на регіональному рівні; - сприяння удосконаленню механізму міжвідомчого співробітництва у сфері протидії поширенню наркоманії шляхом обміну інформацією, досвідом роботи, проведення спільних заходів; - удосконалення заходів превентивного характеру щодо запобігання незаконному вживанню наркотичних засобів і психотропних речовин шляхом інформування, виховання, освіти, раннього втручання, консультування, лікування, реабілітації, недопущення рецидивів, подальшого обстеження й соціальної реабілітації за умови надання можливості особам, які цього потребують, своєчасно отримувати необхідну допомогу й послуги відповідних служб; - забезпечення стабільного функціонування та удосконалення наркологічних закладів області; - удосконалення системи контролю у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та недопущення їх відпливу в незаконний обіг. На другому етапі (2006 - 2010 роки) робота здійснюватиметься за такими напрямками: - інтеграція в інформаційний простір, обмін інформацією з питань боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів; - впровадження науково-технічних розробок щодо медико-соціального та економічного розв'язання проблеми скорочення попиту на наркотичні засоби; - постійне удосконалення методики проведення антинаркотичної профілактичної роботи; - збільшення кількості відповідних спеціалістів у сфері профілактики наркоманії та лікування осіб, хворих на наркоманію; - впровадження в практику нових концепцій та методик лікування, надання спеціалізованої психологічної допомоги, здійснення реабілітації й ресоціалізації осіб, хворих на наркоманію; - забезпечення функціонування та розвитку мережі спеціальних виховних закладів для дітей і підлітків з девіантною поведінкою, молодіжних клубів антинаркотичної спрямованості, опорних навчально-методичних центрів розроблення й впровадження науково-обґрунтованих програм профілактики наркоманії, лікування, реабілітації й ресоціалізації осіб, хворих на наркоманію. 3. Очікувані результати Виконання Програми передбачає: - скорочення обсягів незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зниження рівня незаконного вживання наркотичних засобів і психотропних речовин; - формування в суспільстві, насамперед у молоді неприйнятного ставлення до наркоманії як явища та підвищення ефективності існуючого механізму боротьби з його поширенням; - створення цілісної системи взаємодії державних органів, підприємств, установ, організацій та громадських об'єднань у сфері боротьби з наркоманією, незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та здійснення превентивних заходів на регіональному рівні. 4. Організаційне та фінансове забезпечення Виконавцями Програми визначаються управління й відділи обласної держадміністрації, райдержадміністрації. Питання щодо стану виконання Програми щороку розглядається на засіданні Координаційної ради боротьби з наркоманією при облдержадміністрації із заслуховуванням звітів управлінь, відділів та райдержадміністрацій - виконавців Програми. Фінансування заходів Програми здійснюється відповідно до законодавства за рахунок коштів державного й місцевих бюджетів, підприємств, установ, організацій, залучених в установленому порядку коштів міжнародних організацій, а також інших джерел, не заборонених законодавством. За рахунок коштів державного бюджету фінансується здійснення профілактичних заходів, діагностика, лікування й реабілітація осіб, хворих на наркоманію. 5. Заходи щодо посилення боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів 1. Залучати в установленому порядку недержавні благодійні та громадські організації з метою фінансової підтримки заходів, передбачених Програмою управління охорони здоров'я облдержадміністрації, міськвиконкоми, райдержадміністрації 2003 - 2005 роки |
2. Проводити аналіз стану виконання цієї Програми та ефективності здійснених передбачених Програмою заходів на засіданнях Координаційної ради боротьби з наркоманією при облдержадміністрації управління охорони здоров'я облдержадміністрації, міськвиконкоми, райдержадміністрації постійно |
3. Сприяти наданню консультацій психолого-педагогічної допомоги неповнолітнім та молоді в навчальних закладах, центрах соціальних служб для молоді, а також підтримувати програми, здійснювані іншими закладами й установами соціального спрямування, діяльність яких пов'язана з профілактикою негативних проявів у молодіжному середовищі управління у справах сім'ї та молоді, управління охорони здоров'я, Головне управління освіти і науки облдержадміністрації постійно |
4. Забезпечити проведення центрами соціальних служб для молоді просвітницьких заходів через мережу спеціалізованих служб для дітей, молоді, їх батьків з питань профілактики наркоманії, пропаганди здорового способу життя, формування практичних навичок протистояння шкідливому впливу наркотичних засобів і психотропних речовин управління у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації, Луганський обласний центр соціальних служб для молоді постійно |
5. Розробити й впровадити систему підготовки соціальних працівників для роботи в наркологічних закладах, інших закладах і установах соціального спрямування, діяльність яких пов'язана з профілактикою негативних проявів у молодіжному середовищі. Вивчити практику залучення до антинаркотичної роботи осіб, які вилікувались від наркотичної залежності та їх родичів управління у справах сім'ї та молоді, управління охорони здоров'я облдержадміністрації 2003 - 2010 роки |
6. Переглянути й внести зміни до навчальних програм з наркології у вищих медичних закладах та закладах післядипломної освіти з урахуванням державних стандартів надання наркологічної допомоги управління охорони здоров'я облдержадміністрації, Луганський державний медичний університет 2003 - 2004 роки |
7. Вжити заходів до формування у молоді навичок ведення здорового способу життя. З урахуванням вікових особливостей розробити буклети, пам'ятки, плакати, що містять застереження щодо незаконного вживання наркотичних засобів або психотропних речовин управління у справах сім'ї та молоді, управління у справах преси та інформації, Головне управління освіти і науки, управління охорони здоров'я облдержадміністрації 2003 - 2010 роки |
8. Проводити культурно-мистецькі заходи під гаслом "Життя без наркотиків", а також видовищно-освітні акції до Всесвітнього дня боротьби з наркоманією ("Мистецтво проти наркоманії", "Рок проти наркотиків" тощо) з метою пропаганди здорового способу життя серед молоді управління у справах сім'ї та молоді, Головне управління освіти і науки, управління культури і мистецтв облдержадміністрації постійно |
9. Розробити й забезпечити різні види зовнішньої реклами, а також тиражування інформаційно-просвітницьких матеріалів (буклетів, плакатів, пам'яток) із застережливими написами та розміщенням їх у громадських місцях з метою формування у свідомості громадян, особливо молоді, негативного ставлення до вживання наркотичних засобів і психотропних речовин управління сім'ї та молоді, Головне управління освіти і науки, управління охорони здоров'я облдержадміністрації 2003 - 2010 роки |
10. Забезпечити здійснення контролю за впровадженням галузевих стандартів медичних технологій діагностично-лікувального процесу у сфері наркологічної діяльності в практику лікувально-реабілітаційних закладів незалежно від їх відомчого підпорядкування та форми власності з метою підвищення якості медико-соціальної антинаркотичної роботи управління охорони здоров'я облдержадміністрації 2003 - 2005 роки |
11. Забезпечити вивчення вітчизняного досвіду роботи із застосування методик "замісної терапії" для лікування та соціальної реабілітації осіб, хворих на наркоманію управління охорони здоров'я облдержадміністрації 2003 - 2010 роки |
12. Забезпечити існуючу мережу державних та комунальних територіальних наркологічних закладів необхідним устаткуванням з метою зміцнення матеріально-технічної бази, недопущення об'єднання їх із закладами іншого профілю міськвиконкоми, райдержадміністрації, управління охорони здоров'я облдержадміністрації постійно |
13. Здійснювати державний контроль за дотриманням лікувально-профілактичними закладами законодавства щодо діяльності, пов'язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та за обґрунтованістю списання наркотичних і психотропних препаратів з простроченою дією. Забезпечити проведення перевірок дотримання онкологічною службою порядку призначення наркотичних і психотропних лікарських засобів онкохворим, які лікуються у домашніх умовах. Встановити суворий облік використання лікарських засобів, які викликають наркотичну залежність управління охорони здоров'я облдержадміністрації постійно |
____________ Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.
|