Текст документа: ПОЛОЖЕННЯ про службу у справах дітей Луганської обласної державної адміністрації


Додаток до розпорядження голови облдержадміністрації
від 20 липня 2007 року № 918


ПОЛОЖЕННЯ про службу у справах дітей Луганської обласної державної адміністрації

1. СЛУЖБА У СПРАВАХ ДІТЕЙ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – Служба) є структурним підрозділом обласної держадміністрації, який утворюється головою обласної держадміністрації та підзвітний і підконтрольний відповідно голові обласної держадміністрації та Міністерству України у справах сім'ї, молоді та спорту .
2. Служба у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту розпорядженнями голови облдержадміністрації, рішеннями сесії обласної ради.
3. Основними завданнями служби є:
- реалізація на території області державної політики з питань соціального захисту дітей і запобігання дитячій бездоглядності та вчиненню правопорушень дітьми;
- підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання бездоглядності та профілактика правопорушень серед них;
- визначення пріоритетних напрямів поліпшення становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові дітей, запобігання дитячій бездоглядності та профілактика правопорушень серед них на території області;
- розроблення і здійснення самостійно й разом з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації та органів місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, об'єднаннями громадян заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей, запобігання бездоглядності та вчиненню ними правопорушень, усунення причин, що породжують ці явища; контроль за виконанням цих заходів;
- координація зусиль райдержадміністрацій і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій всіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи, спрямованої на запобігання бездоглядності та правопорушень серед них;
- формування громадської думки щодо поліпшення становища дітей, профілактики їх правопорушень, сприяння реалізації державної політики з питань соціального захисту дітей.
4. Служба відповідно до покладених на неї завдань:
- організовує розроблення й здійснення заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх фізичного, інтелектуального і духовного розвитку, запобігання бездоглядності та правопорушень серед дітей на території області;
- забезпечує здійснення на території області профілактичних заходів щодо виявлення та усунення причин і умов, які сприяють вчиненню дітьми правопорушень, а також вивчення позитивного впливу на поведінку окремих дітей сім'ї, трудових колективів, підприємств, установ та організацій всіх форм власності;
- надає райдержадміністраціям і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям всіх форм власності, громадським організаціям, громадянам у межах своєї компетенції практичну, методичну й консультаційну допомогу та координує їх зусилля у вирішенні питань соціального захисту дітей і профілактики правопорушень серед них;
- контролює і координує діяльність служб у справах дітей районних держадміністрацій, надає практичну і методичну допомогу, узагальнює і поширює позитивний досвід роботи, сприяє підвищенню кваліфікації працівників цих служб;
- подає пропозиції до проектів державних та регіональних програм, планів і прогнозів у частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей, а також запобігання вчиненню ними правопорушень;
- забезпечує в межах своєї компетенції контроль за виконанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень, дотримання законодавства про працю дітей на підприємствах, в установах, організаціях всіх форм власності;
- здійснює контроль за умовами утримання й виховання дітей у спеціальних установах для дітей, організацією виховної роботи в навчальних закладах усіх форм власності та за місцем проживання;
- бере участь у правовому вихованні дітей, забезпечує їх інформування з питань навчання, оздоровлення та відпочинку, разом з іншими зацікавленими органами сприяє їх працевлаштуванню;
- разом з відповідними структурними підрозділами центральних і місцевих органів виконавчої влади, науковими установами організовує та проводить соціологічні дослідження, готує статистичні й інформаційні матеріали про причини, умови вчинення дітьми правопорушень, вивчає та поширює передовий міжнародний досвід з питань соціального захисту дітей, їх прав й інтересів;
- утворює, реорганізовує й ліквідує притулки для дітей, погоджує їх утворення з іншими організаціями та громадянами;
- аналізує стан справ у сфері соціального захисту дітей, запобігання вчиненню ними правопорушень та подає відповідним органам, підприємствам, установам, організаціям всіх форм власності пропозиції щодо вдосконалення роботи з дітьми;
- організовує й здійснює разом з іншими структурними підрозділами обласної держадміністрації, кримінальною міліцією у справах дітей заходи щодо соціального захисту дітей, виявлення причин та умов, що спричиняють дитячу бездоглядність, і профілактики правопорушень серед них;
- бере участь разом з Головним управлінням охорони здоров'я облдержадміністрації в утворенні центрів медико-соціальної реабілітації дітей;
- розробляє й подає на розгляд обласної держадміністрації пропозиції щодо бюджетних асигнувань на реалізацію програм і здійснення заходів соціального захисту дітей та утримання підпорядкованих їй закладів;
- готує та подає в установленому порядку статистичну звітність відповідно до законодавства та міжнародних стандартів;
- забезпечує розгляд в установленому порядку звернень громадян;
- проводить інформаційно-роз'яснювальну роботу в межах своєї компетенції через засоби масової інформації;
- координує та бере участь у здійсненні заходів щодо соціального захисту і захисту прав та інтересів дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, несе відповідальність за їх дотримання;
- здійснює контроль за умовами влаштування й утримання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
- здійснює моніторинг діяльності стосовно дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
- здійснює інші заходи стосовно дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
- здійснює інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства.
5. Служба має право:
- приймати з питань, що належать до її компетенції, рішення, які є обов'язковими для виконання райдержадміністраціями, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, посадовими особами, громадянами;
- отримувати у визначений нею термін від райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій усіх форм власності, посадових осіб повідомлення про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень;
- отримувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів обласної та районних держадміністрацій, відповідних органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій всіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до її компетенції, і від місцевих органів державної статистики – статистичні дані, необхідні для виконання покладених на неї завдань;
- звертатися до райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій усіх форм власності у разі порушення прав та інтересів дітей, а також з питань працевлаштування, надання їм іншої допомоги;
- перевіряти стан виховної роботи з дітьми в навчальних закладах, за місцем проживання, на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності, де працюють діти;
- перевіряти умови утримання та виховання дітей у спеціальних установах для дітей;
- брати участь у розгляді судами справ щодо дітей і захисту їх прав та інтересів;
- порушувати перед відповідними місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про накладення дисциплінарних стягнень на посадових осіб у разі невиконання ними рішень, прийнятих відповідною службою у справах дітей;
- визначати потребу у створенні й функціонуванні спеціальних установ для дітей на території області та подавати в установленому порядку пропозиції щодо їх утворення;
- укладати в установленому порядку угоди про співробітництво з науковими установами, жіночими, молодіжними, дитячими та іншими об'єднаннями громадян і благодійними організаціями;
- скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до її компетенції;
- залучати до розгляду питань, що належать до її компетенції, спеціалістів інших підрозділів обласної держадміністрації, підприємств, установ, організацій всіх форм власності, об'єднань громадян і благодійних організацій (за погодженням з їх керівниками);
- розробляти й реалізовувати власні та підтримувати громадські проекти програм соціального спрямування з метою забезпечення й реалізації прав, свобод і законних інтересів дітей, запобігання вчиненню ними правопорушень;
- порушувати перед відповідними органами питання про притягнення до відповідальності згідно із законодавством фізичних та юридичних осіб, які допустили порушення прав, свобод і законних інтересів дітей;
- відвідувати дітей, які опинилися у складних життєвих умовах, перебувають на обліку в службі у справах дітей, за місцем їх проживання, навчання, роботи, проводити відповідну профілактичну роботу.
6. Служба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, об'єднаннями громадян і громадянами.
7. Службу очолює начальник, який призначається на посаду й звільняється з неї головою обласної держадміністрації за погодженням з Міністерством України у справах сім’ї, молоді та спорту 
8. Начальник Служби:
- здійснює керівництво діяльністю Служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на неї завдань, а також за роботу підпорядкованих їй закладів;
- призначає на посаду й звільняє з неї працівників Служби;
- видає у межах своєї компетенції накази, організовує та контролює їх виконання;
- подає на затвердження голові обласної держадміністрації кошторис доходів і видатків, штатний розпис Служби в межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників;
- затверджує положення про структурні підрозділи та функціональні обов'язки працівників Служби;
- розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису витрат на утримання Служби та реалізацію цільових програм.
9. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Служби, в ній може утворюватися колегія у складі начальника Служби (голова колегії), його заступників за посадою, керівників інших структурних підрозділів обласної держадміністрації, органів внутрішніх справ, районних відділів у справах сім'ї та молоді, служб у справах дітей, директорів центрів соціальних служб для молоді, представників підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян і благодійних організацій.
Склад колегії затверджується головою обласної держадміністрації за поданням начальника Служби.
Рішення колегії провадяться в життя наказами начальника Служби.
10. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо поліпшення діяльності та вирішення інших питань у Службі можуть утворюватися наукові та координаційні ради й комісії.
Склад цих рад і комісій, положення про них затверджує начальник Служби.
11. Служба утримується за рахунок коштів Державного бюджету України, передбачених на утримання обласної держадміністрації.
Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників і видатки на утримання Служби затверджуються головою обласної держадміністрації.
Матеріально-технічне забезпечення Служби здійснює обласна держадміністрація.
Кошторис доходів і видатків, штатний розпис Служби затверджуються головою обласної держадміністрації в межах встановленої граничної чисельності та фонду оплати праці її працівників.
12. Служба є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банку, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.