Текст документа: Про стан підготовки об’єктів житлово- комунального господарства, соціальної сфери області до роботи в осінньо-зимовий період 2007-2008 років та завдання із забезпечення стабільного проходження опалювального сезону


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 10 липня 2007 року № 869


Про стан підготовки об’єктів житлово- комунального господарства, соціальної сфери області до роботи в осінньо-зимовий період 2007-2008 років та завдання із забезпечення стабільного проходження опалювального сезону

Аналіз виконання Плану заходів з підготовки житлово-комунального господарства та об’єктів соціального призначення області до сталої роботи в опалювальний сезон 2007-2008 років (далі – План заходів), затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації від 14.05.2007 № 541, свідчить про те, що органи місцевої виконавчої влади, керівники підприємств, установ і організацій не забезпечили у повному обсязі їх виконання.
Згідно з Планом заходів на 1 липня 2007 року готовність об’єктів житлово-комунального господарства і соціального призначення області мала складати 30 % від запланованих об’ємів. Фактично підготовлено: опалювальних  котелень – 37,5 % (413 од.); теплових мереж – 16,7 % (18 км); систем центрального опалення – 32 % (2636 од.); житлових будинків – 33 % (7408 од.).
Ці показники на рівні середніх по області за аналогічний період минулого року.
Нижче середньообласних показників підготовлено:
– опалювальні котельні в містах: Ровеньках – 3,4 %, Сєверодонецьку – 14,3 %, Красному Лучі – 20,3 %, Краснодоні – 23,3%, Стаханові – 26,8 %, Антрациті – 28,6 %,   Лисичанську – 31,8 %   і в районах: Старобільському – 11,1 %, Новопсковському – 25 %, Перевальському – 28 %, Краснодонському – 31,3 %, Сватівському – 33,3 %. Нульові показники мають м. Рубіжне, Біловодський, Білокуракинський, Марківський, Міловський та Троїцький райони;
– теплові мережі в містах: Красному Лучі – 0,7 %, Сєверодонецьку – 10,2 %, Рубіжному – 11,3 %, Краснодоні – 13,8 % та в районах: Перевальському – 13 % і Лутугинському – 15 %. Нульові показники в містах Брянці, Кіровську, Стаханові та Біловодському, Краснодонському, Станично-Луганському, Старобільському і Троїцькому районах;
– житлові будинки в містах: Антрациті – 7 %, Стаханові – 9 %, Краснодоні – 17 %, Ровеньках – 22 %, Рубіжному – 23 %, Красному Лучі – 25 %, Луганську – 26 %, Лисичанську і Сєверодонецьку – по 30 %, в районах: Перевальському – 4 %, Новопсковському – 14 %, Марківському – 24 %, Міловському – 26 %, Станично-Луганському і Старобільському – по 29 %, Кремінському – 30 % і Білокуракинському – 31 %;
– системи центрального опалення в містах: Красному Лучі – 12 %, Ровеньках – 14 %, Брянці – 17 %, Антрациті – 20 %, Рубіжному – 23 %, Стаханові – 26 %, Первомайську – 27 %, Сєверодонецьку – 30 %, Лисичанську – 31 % та в районах: Перевальському і Старобільському – по 12 %, Станично-Луганському – 17 %, Лутугинському – 22 %, Кремінському й Новопсковському – по 24 %, Міловському – 26 %. Нульові показники в Марківському районі.
По соціальній інфраструктурі промислових підприємств ситуація складається таким чином: опалювальні котельні, при середньообласному показнику підготовки 37,6 %, підготовлено на 32,9 %, теплові мережі, при середньообласному показнику 16,7 %, - на 18,8 %; житлові будинки при середньообласному показнику 33 %, - на 34,7 %; системи центрального опалення при середньообласному показнику 32 %, - на 26,7 %.
Рівень готовності бюджетних об’єктів соціального призначення складає: освіти – 28 %, соціального захисту населення – 43 %, культури – 11 %. Не підготовлено в повному обсязі жодного об’єкта охорони здоров’я.
На стан підготовки до зими негативно впливає незадовільне впровадження заходів з реформування житлово-комунального господарства, а також невиконання завдань по створенню об’єднань співвласників багатоквартирних будинків. У поточному році їх створено лише 40 (15,2 % до завдання).
Крім цього, відсутня системність у визначенні   органами місцевого самоврядування виконавців послуг в житлових будинках, у тому числі по їх управлінню. Це не дає змоги запровадити договірні відносини на житлово-комунальні послуги. Рівень укладених договорів на послуги з водопостачання становить лише 28 %, теплопостачання – 23 %, обслуговування житла – 31 %.
Не збільшуються темпи повторного заселення квартир, кинутих їх мешканцями. Станом на 01.07.2007 в області нараховується 8191 незаселена квартира. Найбільша їх кількість припадає на міста: Брянку – 1181, Кіровськ – 917, Красний Луч – 682, Лисичанськ – 640, Краснодон – 550, райони: Лутугинський –   681 і Кремінський – 544.
На сьогоднішній день галузь не забезпечена фінансовими ресурсами, що ставить під загрозу темпи підготовки до зими та, відповідно, стабільність її роботи в осінньо-зимовий період.
         В цілому збитки підприємств житлово-комунального господарства в першому півріччі поточного року склали 51,2 млн грн (зниження до першого півріччя 2006 року – на 46,5 млн грн), у тому числі: підприємств з теплопостачання – 20,9 млн грн; водопостачання і водовідведення – 26,6 млн грн; житлового господарства – 3,7 млн грн.
         За оперативними даними в першому півріччі, в середньому по області, фактичні витрати в цілому по підприємствах відшкодовують чинні тарифи за спожиті послуги з водопостачання – на 75,9 %, теплопостачання – на 85,3 %, на утримання будинків і прибудинкових територій – на 95,2 %.
         Основними причинами невідшкодування чинними тарифами витрат підприємств тепло-, водопостачання на виробництво послуг є незбалансованість потужностей та фактичного споживання послуг. Це призводить до незабезпечення розрахунків за енергоносії, невиплати заробітної плати тощо.
За оперативними даними за 6 місяців 2007 року в цілому підприємствами житлово-комунального господарства області за спожиту електроенергію сплачено 69,3 млн грн, або 63,9, (за 6 місяців 2006 року – 62,1 %), у тому числі: підприємствами водопостачання і водовідведення – на 54,2 %, теплопостачання – на 84,5 %. Найнижчий рівень розрахунків мають КП „Тепло”, м. Молодогвардійськ, – 47,5 %, ОКП „Компанія „Луганськвода” – 48,7 %, КП „Краснодонтеплосервіс” – 53,6 %, ЛОКСТП „Луганськтеплокомуненерго” – 59,6 %.
Договори поставки газу на майбутній опалювальний сезон не укладені у зв¢язку з низьким рівнем оплати за спожитий газ і невиконанням графіків погашення заборгованості перед ДК «Газ України».
За даними компанії у поточному році станом на 03.07.2007 підприємства комунальної теплової енергетики розрахувалися за природний газ на 64,0 %.
         Заборгованість за природний газ, спожитий у поточному році, станом на 03.07.2007 складає 96,5 млн грн. В цілому заборгованість за квітень-червень 2007 року скорочена на 16,5 млн грн.
Найнижчий рівень розрахунків на підприємствах: ЛОКСТП „Луганськ-теплокомуненерго” – 32,0 %, КП „Сєверодонецьктеплокомуненерго” – 55,0 %, ЛМКП „Теплокомуненерго”, м. Луганськ, – 59,0 %, СП „Лисичанськтепло- мережа” – 61,0 %, КП „Первомайськтеплокомуненерго” – 70,0 %, КП „Краснодонтеплосервіс” – 64,0 %, КП „Тепло”, м. Молодогвардійськ, – 72,0 %.
Невиконання Плану заходів зумовлено незбалансованістю економіки підприємств галузі, збитковістю їх роботи та ненадходженням коштів держбюджету на фінансування бюджетних програм розвитку житлово-комунального господарства і субвенції державного бюджету місцевим бюджетам.
         З метою сприяння своєчасній підготовці житлово-комунального господарства та об’єктів соціальної сфери області до сталої роботи в опалювальному сезоні 2007-2008 років:
1. Затвердити склад оперативного штабу з підготовки житлово-комунального господарства та об’єктів соціального призначення області до сталої роботи в опалювальний сезон 2007-2008 років (додається).
2. Звернути увагу міських голів, вказати головам райдержадміністрацій, керівникам підприємств, установ і організацій на недостатню роботу з вирішення питань підготовки житлово-комунального господарства області до роботи в осінньо-зимовий період 2007-2008 років та реформування житлово-комунального господарства в частині впровадження нових форм управління, в першу чергу створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, та договірних відносин між постачальниками, виконавцями і споживачами житлово-комунальних послуг.
3. Зобов’язати голів райдержадміністрацій, рекомендувати міським головам міст обласного значення:
3.1. Забезпечити підготовку об’єктів житлово-комунального господарства та соціального призначення до роботи в осінньо-зимовий період 2007-2008 років в наступних обсягах та указані строки:
-  40 % запланованих обсягів робіт - до 15.07.2007;
-  50 % - до 01.08.2007;
-  60 % - до 15.08.2007;
-  70 % - до 01.09.2007;
-  80 % - до 15.09.2007;
-   90 % - до 01.10.2007;
-  100 % - до 15.10.2007.
3.2. В період з 1 до 15 жовтня п.р. організувати проведення пробних пусків теплоносія споживачам, забезпечивши теплопостачальні підприємства природним газом, електричною енергією, водою, та усунути виявлені недоліки.
3.3. Проаналізувати стан виконання заходів з підготовки житлово-комунального господарства та протягом липня поточного року розглянути на засіданнях колегій райдержадміністрацій та сесіях районних, міських рад хід підготовки об’єктів житлово-комунального господарства та соціальної сфери до роботи в зимових умовах 2007-2008 років.
3.4. У разі невідповідності чинних тарифів на послуги централізованого водо-, теплопостачання та водовідведення економічно обґрунтованій вартості їх виробництва забезпечити їх перезатвердження до початку опалювального сезону або передбачити в місцевих бюджетах дотацію підприємствам для забезпечення розрахунків з постачальними організаціями за спожиті енергоносії.
3.5. Проаналізувати стан забезпеченості організацій, що фінансуються з місцевих бюджетів, та, у разі необхідності, переглянути і скорегувати видатки для проведення розрахунків за комунальні послуги та енергоносії у повному обсязі.
3.6. Забезпечити контроль за своєчасним виділенням запланованих обсягів фінансування з місцевих бюджетів для виконання заходів з підготовки житлово-комунального господарства до зими 2007-2008 років.
3.7. Забезпечити контроль за проведенням поточних розрахунків та виконанням графіків погашення заборгованості за спожиті енергоносії, а також до 1 жовтня поточного року укладення договорів з ДК “Газ України” на поставку природного газу в опалювальний сезон 2007-2008 років.
3.8. Сприяти виконанню робіт на об’єктах житлово-комунального призначення, фінансування яких у поточному році здійснюються за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на ліквідацію аварій і попередження надзвичайних ситуацій у житлово-комунальному господарстві та енергозбереження. Сприяти виконанню робіт, передбачених бюджетними програмами розвитку житлово-комунального господарства.
3.9. Головам Лутугинської, Слов’яносербської райдержадміністрацій, міським головам міст Красного Луча, Ровеньків, Свердловська стимулювати прийняття у комунальну власність територіальних громад міст і селищ соціальної сфери підприємств Мінвуглепрому у межах виділених коштів.
3.10. Міському голові м. Луганська забезпечити прийняття у комунальну власність територіальної громади житлового фонду Державного підприємства “Виробниче об’єднання “Луганський верстатобудівний завод” у межах коштів, виділених Мінпромполітики.
3.11. Сприяти організації роботи створених комунальних теплопостачальних підприємств та забезпечити їх необхідними фінансовими, матеріальними і трудовими ресурсами. Організувати постійний контроль за їх діяльністю та недопущення збиткової роботи.
3.12. Взяти під контроль завершення протягом поточного року укладення договорів з населенням на житлово-комунальні послуги.
3.13. Сприяти посиленню претензійно-позовної роботи, спрямованої на придбання територіальними громадами права власності на квартири, покинуті мешканцями, для подальшого відновлення їх експлуатаційних якостей та надання згідно з чергою.
4. Головному управлінню житлово-комунального господарства облдержадміністрації (Головін В.П.), райдержадміністраціям, рекомендувати   в. о. директора Луганського обласного спеціалізованого теплопостачального підприємства “Луганськтеплокомуненерго” (Жабінцев А.В.), виконкомам міськрад міст обласного значення завершити протягом липня поточного року оптимізацію управління основними фондами філіалів, експлуатаційних районів (дільниць) ЛОКСТП “Луганськтеплокомуненерго” та створення місцевих комунальних теплопостачальних підприємств з передачею їм в управління основних фондів загальної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області у відповідності до Концепції Програми реформування теплопостачання Луганської області, затвердженої обласною радою від 01.06.2007 № 3/20.
5. Головним управлінням облдержадміністрації: промисловості та розвитку інфраструктури (Смірнов М.М.), агропромислового розвитку (Ольшанський О.П.), праці і соціального захисту населення (Поліщук О.А.), охорони здоров’я (Висоцький А.А.), житлово-комунального господарства (Головін В.П.); управлінням облдержадміністрації: освіти і науки (Цимбал І.І.), транспорту і зв’язку (Балінський В.А.), культури і туризму (Овчаренко Г.Е.) до 15 вересня поточного року забезпечити завершення виконання заходів з підготовки до опалювального сезону 2007-2008 років об’єктів загальної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, управління якими їм делеговано обласною радою.  
6. Галузевим управлінням облдержадміністрації, в підпорядкуванні яких знаходяться об’єкти соціальної сфери, Головному фінансовому управлінню облдержадміністрації (Балковий Ю.І.) проаналізувати стан фінансового забезпечення установ і організацій загальної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області та, у разі необхідності, переглянути й поставити питання про корегування видатків для проведення розрахунків за комунальні послуги, енергоносії та виконання ремонтних робіт на об’єктах у повному обсязі.
7. Головному управлінню житлово-комунального господарства облдержадміністрації (Головін В.П.) забезпечити:
7.1. Постійний контроль за ходом підготовки житлово-комунального господарства до опалювального сезону 2007-2008 років та двічі на місяць (станом на 1 та 15 число) інформувати про це обласну держадміністрацію.
7.2. Своєчасне, цільове та ефективне використання коштів держбюджету, виділених на фінансування цільових бюджетних програм розвитку житлово-комунального господарства.
7.3. Проведення робіт на об’єктах житлово-комунального призначення, фінансування яких у поточному році здійснюється за рахунок бюджетних програм розвитку житлово-комунального господарства. Сприяти виконанню робіт за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на ліквідацію аварій і попередження надзвичайних ситуацій у житлово-комунальному господарстві та енергозбереження.
7.4. Виконання державних повноважень у частині контролю за роботою житлово-комунального комплексу області та своєчасного внесення програм його розвитку на розгляд і затвердження облрадою.
8. Управлінням облдержадміністрації: у справах преси та інформації (Желєзний В.О.), з питань внутрішньої політики (Фурсенко Р.В), Державній організації Луганська обласна державна телерадіокомпанія (Мірошник Р.В., за згодою) забезпечити висвітлення ходу підготовки житлово-комунального господарства та об’єктів соціальної сфери до опалювального сезону 2007-2008 років у засобах масової інформації.
9. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Рисухіна Л.І.
 
 
Голова обласної
держадміністрації                                                                        О.М.АНТІПОВ