Текст документа: Про стан виконання бюджетних зобов’язань підприємствами області та заходи щодо підвищення відповідальності суб’єктів господарювання, податкових органів, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування за наповнюваність бюджетів усіх рівнів у 2007 році


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 10 липня 2007 року № 868


Про стан виконання бюджетних зобов’язань підприємствами області та заходи щодо підвищення відповідальності суб’єктів господарювання, податкових органів, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування за наповнюваність бюджетів усіх рівнів у 2007 році

Органами державної податкової служби в Луганській області та місцевими органами виконавчої влади області протягом січня-червня п. р. було вжито комплекс організаційних і практичних заходів щодо виконання зобов’язань перед бюджетом підприємствами області, що сприяло досягненню певних позитивних зрушень у забезпеченні контролю за своєчасністю і повнотою сплати платежів до бюджету та наповнення його дохідної частини.
За 6 місяців п. р. органами державної податкової служби області до бюджетів усіх рівнів зібрано 2285,2 млн грн, що на 296,7 млн грн, або на 14,9 відс., більше, ніж за аналогічний період минулого року.
В обсязі всіх надходжень значно нижчими є темпи росту надходжень до Державного бюджету України (3,3 відс.), що призвело до перерахування дотацій вирівнювання не в повному об’ємі.
Це зумовлено, зокрема, тим, що зменшили надходження податку на прибуток такі бюджетоутворюючі підприємства області, як ЗАТ “Сєверодонецьке об'єднання Азот”, ДП “Антрацит”, ВАТ “Стахановський завод феросплавів”.
            Забезпечено збір до місцевих бюджетів області. Виконання нормативів, затверджених місцевими радами, у цілому по області склало 110,8 відсотка.    Однак, суб’єкти господарської діяльності міст Брянки, Рубіжного та Старобільського району нормативи по податку на прибуток, затверджені місцевими радами, не виконали.
         На надходження до місцевих бюджетів впливає також низький рівень заробітної плати. Так, більше 2 тисяч підприємств області із загальною чисельністю працівників близько 21 тис. осіб в офіційній звітності показують заробітну плату нижче встановленого мінімуму. Майже половина із цих підприємств зосереджена у містах Луганську, Сєверодонецьку, Антрациті, Алчевську та Лисичанську.
         Органами місцевого самоврядування не задіяні усі резерви щодо забезпечення надходжень від підприємств по сплаті податку за землю. У бюджетах низки місцевих рад не передбачені кошти на проведення інвентаризації та грошової оцінки землі.
У містах Антрациті, Кіровську, Краснодоні, в Антрацитівському, Краснодонському, Кремінському та Старобільському районах місцевими радами встановлені ставки ринкового збору в розмірі, значно нижчому, ніж встановлений чинним законодавством максимальний рівень.
         За підсумками роботи шести місяців п. р. заборгованість до зведеного бюджету скоротилася на 66,2 млн грн. Станом на 01.07.2007 вона по області становить958,6млн грн.
У загальному обсязі заборгованості основна її частина припадає на підприємства вугільної галузі – 535,7 млн грн від загальної суми боргу. Таке, зокрема, стало можливим тому, що завдання, встановлене розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15.11.2006 № 565-р по скороченню податкового боргу, не було виконане (виконання в цілому становить лише 82,9 відсотка).
Незначне скорочення заборгованості перед бюджетами всіх рівнів зумовлене також недостатньою організаційною роботою деяких місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Так, органи місцевого самоврядування не завжди використовують такий дієвий важіль, як розірвання контрактів з керівниками підприємств-боржників комунальної форми власності за поданнями органів державної податкової служби. Вважають за недоцільне розірвання контрактів з керівниками підприємств-боржників органи місцевого самоврядування у містах Первомайську, Краснодоні та Сєверодонецьку.
Органи державної виконавчої служби не дотримуються строків виконання рішень судів про стягнення активів платників податків у рахунок погашення податкового боргу. 
Державні реєстратори допускають випадки надання неповної інформації щодо вчинених реєстраційних дій, зокрема невірних ідентифікаційних номерів засновників та кодів видів економічної діяльності, що зменшує можливість контролю за надходженнями до бюджетів всіх рівнів.
 
         Керуючись пунктом 2 статті 16, частини 3 статті 31 Закону України “Про місцеві державні адміністрації”:
 
         1. Рекомендувати Державній податковій адміністрації в Луганській     області (Мироненко А.П.):
 
         1.1.  До 01.08.2007 провести розширене засідання колегії ДПА в Луганській області, на якій розглянути звіти керівників податкових органів області про роботу за І півріччя 2007 року та за її підсумками внести керівництву ДПА України пропозиції про притягнення до дисциплінарної відповідальності посадових осіб номенклатури ДПА України.
         1.2. До 01.08.2007 розробити та довести до підпорядкованих податкових органів області організаційні заходи щодо забезпечення виконання завдань з мобілізації надходжень до місцевих та державного бюджетів за рахунок підвищення рівня адміністрування податків, зменшення податкового боргу, підвищення якості контрольно-перевірочної роботи і провадження відповідної роботи з підприємствами, які ухиляються від сплати податків. 
         1.3. Організувати роботу підрозділів податкової міліції щодо посилення боротьби зі злочинністю у сфері оподаткування та підвищення протидії відтоку грошових коштів до тіньового сектору економіки.
        1.4. До 01.09.2007 проаналізувати стан розслідування кримінальних справ, порушених за фактами ухилення від сплати податків і незаконного відшкодування ПДВ; вжити дієвих заходів, спрямованих на ефективне та своєчасне закінчення досудового слідства у справах зазначеної категорії.
         1.5. До 01.09.2007 забезпечити належну взаємодію з органами МВС, митної служби, СБУ та іншими контролюючими органами щодо оподаткування підприємств, а також фізичних осіб, які отримали доходи за межами України, від здачі у найом житла та іншої нерухомості.
          1.6. Запровадити моніторинг фінансових результатів діяльності юридичних осіб, які зменшили перерахування податків до бюджетів, проте нарощують обсяги виробництва або капітальних інвестицій. За його результатами забезпечити внесення пропозицій щодо включення таких суб’єктів господарювання до плану-графіку документальних перевірок на       III квартал п.р.
          1.7. Забезпечити належний контроль за своєчасністю та повнотою надання інформації нотаріусами як податковими агентами про всі правочини, які підпадають під оподаткування.
          1.8. Забезпечити ефективне застосування непрямих методів контролю у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв і тютюнових виробів на основі інформації про використання суб’єктами господарювання сировини, електроенергії, води, етикеток, тари, пробкових матеріалів, захисних елементів тощо.
         1.9. До 01.01.2008 посилити оперативну та контрольно-перевірочну роботу щодо виявлення порушень податкового законодавства, у тому числі фактів незаконного відчуження заставного майна, та забезпечити повноту застосування адміністративного арешту активів підприємств-боржників.
         1.10. До 01.10.2007 забезпечити оперативне відпрацювання схем ухилення від сплати податкового боргу великих боржників з притягненням таких підприємств до відповідальності згідно з чинним законодавством.
        1.11. До 01.09.2007 проаналізувати стан роботи з розгляду скарг платників податків за І півріччя 2007 року та за його результатами вжити заходів щодо забезпечення дотримання податковими органами вимог нормативно-правових актів і наказів ДПА України при здійсненні перевірок платників податків, оформленні та реалізації матеріалів перевірок і розгляду скарг (заяв) платників податків в адміністративному порядку, підвищення ролі та відповідальності керівників ДПІ та структурних підрозділів за стан роботи із зазначених питань.
         1.12. До 15.09.2007 провести детальний аналіз консолідованої сплати податку на прибуток філіями або відокремленими підрозділами підприємств, які здійснюють діяльність на території області та вжити заходів щодо збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів.
         1.13. До 01.01.2008 з метою запобігання безпідставно заявлених до відшкодування сум ПДВ у взаємодії з іншими контролюючими органами забезпечити належне відпрацювання суб’єктів господарювання, які використовують схеми штучного формування податкового кредиту, мінімізують власні податкові зобов’язання або задіяні у схемах мінімізації інших підприємств.
         2. Рекомендувати Луганському обласному головному управлінню земельних ресурсів (Мілєхін П.О.) активізувати роботу щодо проведення у 2008 році інвентаризації та грошової оцінки земель населених пунктів.
         3. Рекомендувати виконавчим органам місцевого самоврядування:
         3.1. Вжити заходів зі сприяння проведенню у 2008 році інвентаризації та грошової оцінки земель населених пунктів.
         3.2. Винести на розгляд відповідних рад питання щодо стану сплати земельного податку користувачами земельних ділянок підприємствами-боржниками та вжити до них відповідних заходів.
         3.3. З метою ліквідації стихійної торгівлі організувати роботу з перевірки ринків на предмет правильності застосування ставок та повноти сплати ринкового збору, організації додаткових ринків та упорядкування місць ринкової торгівлі.
         3.4. До 01.09.2007 розробити заходи щодо стимулювання та розширення малого та середнього бізнесу.
         4. Головам райдержадміністрацій та рекомендувати виконкомам міст обласного значення:
         4.1. Здійснювати моніторинг стану погашення підприємствами заборгованості перед бюджетом та направляти до відповідних міністерств, спостережних рад, засновників підприємств звернення щодо вжиття необхідних заходів, в тому числі зміни їх керівників.
         4.2. До 01.08.2007 організувати спільне обговорення стану погашення заборгованості із заробітної плати за участю керівників економічно активних підприємств та арбітражних керуючих з метою визначення заходів щодо вирішення цієї проблеми. 
         5. Рекомендувати виконкомам місцевих рад міст обласного значення до 01.08.2007 розглянути питання щодо економічно обґрунтованого перегляду ставок фіксованого і єдиного податків.
         6.  Головам райдержадміністрацій, рекомендувати міським головам міст обласного значення внести на розгляд відповідних рад питання щодо визначення майна підприємств комунальної власності, яке не входить до складу цілісних майнових комплексів підприємств, і подати переліки такого майна органам державної податкової служби для врахування під час проведення операцій з активами, які перебувають в податковій заставі.
         7. Рекомендувати міським головам міст Брянки та Сєверодонецька   розглянути питання розірвання трудових договорів (контрактів) з керівниками комунальних підприємств – начальником КП «Саночистка» Гафєєвим Ю.М. та директором КП «Сєверодонецький водоканал» Потапкіним К.В. за невиконання завдань із скорочення податкового боргу, відповідно до вимог розпорядження Кабінету Міністрів України від 15.11.2006 № 565-р «Про заходи щодо забезпечення скорочення податкового боргу», та допущений приріст податкового боргу.
         8. Рекомендувати Головному управлінню юстиції у Луганській області (Запорожець І.Г.) до 01.09.2007 розглянути на засіданні колегії питання про стан виконання судових рішень щодо стягнення активів платників податків у рахунок погашення податкового боргу та заборгованості із заробітної плати.             
         9. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Кривулю В.М.
 
 
 
Голова обласної
держадміністрації                                                                О.М.АНТІПОВ