Текст документа: Про стан справ і заходи щодо погашення заборгованості з виплати заробітної плати в області


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 19 вересня 2003 року № 580


Про стан справ і заходи щодо погашення заборгованості з виплати заробітної плати в області

Місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання вживаються заходи щодо стабілізації становища на ринку праці, виконання в цьому напрямі показників Програми соціально-економічного розвитку Луганської області на 2003 рік.

У січні - липні темпи зростання фонду оплати праці становили 19,1 відсотка, номінальної середньомісячної заробітної плати - 19,9 відсотка, реальної заробітної плати - 16,3 відсотка. У липні рівень заробітної плати складав 497,55 грн., а співвідношення темпів збільшення заробітної плати та споживчих цін 113,2 відсотка до прожиткового мінімуму для працездатної особи від встановленого на 2003 рік - 136,3 відсотка, розрахункового розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи в області (342,80 грн.) - 145,1 відсотка.

Стабілізувались поточні виплати заробітної плати.

Налагоджена співпраця й координація роботи обласної держадміністрації з Міністерством палива та енергетики України, наслідком якої стало забезпечення в серпні стовідсоткових поточних виплат шахтарям і скорочення заборгованості за попередній період у сумі 9,7 млн. грн.

Активізували роботу територіальні підрозділи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.

Питання стану виконання Указу Президента України від 07.05.2001 N 292/2001 "Про невідкладні заходи щодо прискорення погашення заборгованості із заробітної плати" постійно розглядаються на засіданнях обласної робочої групи з координації дій місцевих органів виконавчої влади щодо забезпечення податкових та інших надходжень до бюджетів усіх рівнів і погашення заборгованості із заробітної плати й інших соціальних виплат; на засіданнях міських і районних комісій, колегіях управлінь обласної держадміністрації, районних держадміністрацій. Оперативно вживаються заходи реагування на факти зростання заборгованості.

Разом з тим заборгованість з оплати праці за станом на 1 серпня ц. р. становила 347,2 млн. грн. і збільшилась з початку року на 26,2 млн. грн., або 8,2 відсотка, зокрема, у сільському господарстві, будівництві, підприємствах транспорту і зв'язку. Найбільш складне становище з розрахунками на підприємствах державної форми власності, частка яких у структурі заборгованості по області становить 215,6 млн. грн., або 62,1 відсотка, з них за системою Міністерства палива та енергетики України - 174,1 млн.грн., або 50,1 відсотка.

Недостатніми темпами ліквідується заборгованість із заробітної плати в машинобудуванні, на підприємствах з виробництва електроенергії, газу та води, закладах Державного департаменту України з питань виконання покарань, в організаціях житлового господарства, досліджень і розробок, з послуг, які надаються переважно юридичним особам.

Структурні підрозділи обласної державної адміністрації недостатньо здійснюють координацію роботи з центральними органами державної виконавчої влади й не ініціюють перед ними питання щодо вжиття заходів з відновлення платоспроможності суб'єктів господарювання - боржників шляхом досудової санації, передприватизаційної підготовки, безповоротної державної допомоги з державного бюджету.

Не погоджені з центральними органами державної виконавчої влади графіки погашення заборгованості з оплати праці підприємствами державної форми власності або із часткою державного майна в статутних фондах на рівні 50 і більше відсотків.

Мінпаливенерго України не передбачені заходи щодо погашення заборгованості з оплати праці суб'єктами господарювання - боржниками, крім вугільних, вуглепереробних, вуглебудівних організацій, які є структурними підрозділами державних вугільних підприємств.

Вкрай незадовільно здійснюються розрахунки з оплати праці підприємствами спільної власності територіальних громад сіл, селищ і міст області.

Виконавчі органи значної частини місцевих рад не забезпечили ефективне використання майна підприємств комунальної форми власності, їх стабільну роботу та ліквідацію заборгованості з оплати праці в обсягах, передбачених затвердженими зведеними графіками. Як наслідок, по цій категорії підприємств невиплати зменшені з початку року всього на 0,3 млн. грн., або 3,9 відсотка, а в містах: Антрациті, Брянці, Красному Лучі, Лисичанську, Ровеньках, Сєверодонецьку, Стаханові, районах: Лутугинському, Марківському, Міловському, Сватівському, Старобільському зросли в цілому на 0,6 млн. грн., або на 15,3 відсотка.

Виконавчі органи місцевих рад не надають підприємствам належну фінансову допомогу й не сприяють вишуканню інших ресурсних джерел.

Не знайдені ефективні шляхи стабілізації роботи з ліквідації заборгованості при застосуванні Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Недостатньо проводиться робота із зазначених питань з підприємствами-боржниками недержавної форми власності. Керівники практично всіх перевірених підприємств не дотримуються чинного законодавства про працю.

Враховуючи викладене:

1. Визнати роботу головних управлінь, управлінь обласної держадміністрації, виконавчих органів Антрацитівської, Брянківської, Краснолуцької, Кіровської, Луганської, Рубіжанської, Свердловської міських рад, Антрацитівської, Біловодської, Білокуракинської, Краснодонської, Кремінської, Лутугинської, Марківської, Міловської, Новоайдарської, Сватівської, Слов'яносербської, Перевальської, Троїцької райдержадміністрацій стосовно виконання вимог Указу Президента України від 07.05.2001 N 292/2001 "Про невідкладні заходи щодо прискорення погашення заборгованості із заробітної плати" недостатньою.

2. Головам райдержадміністрацій, міським головам вжити заходів щодо виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 19 травня 2003 р. N 740 "Про підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) працівників установ організацій окремих галузей бюджетної сфери".

3. Головним управлінням: економіки (Косарев С. В.), сільського господарства і продовольства (Іванов В. О.), промислової політики (Смірнов М. М.), управлінням: транспорту і зв'язку (Шкуть В. В.), будівництва (Мухін М. В.), житлово-комунального господарства (Андрійчук М. Д.) обласної держадміністрації:

3.1. Здійснити спільно з підприємствами-боржниками з оплати праці аналіз причин незадовільних темпів відновлення платоспроможності та розробити заходи щодо ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати;

3.2. Проаналізувати в місячний термін стан виконання керівниками підприємств-боржників державної форми власності, господарських товариств з державним пакетом акцій 50 і більше відсотків виконання умов контрактів щодо зобов'язань з ліквідації заборгованості із заробітної плати та внести, у разі потреби, до 01.11.2003 пропозиції стосовно доцільності їх подальшого перебування на займаних посадах.

4. Внести пропозиції Федерації профспілок області, профспілковим організаціям суб'єктів господарювання, незалежно від форм власності, щодо ініціювання в установленому порядку звітів керівників підприємств, виконавчих органів господарських товариств перед трудовими колективами про хід виконання в поточному році колективних договорів (угод) стосовно зобов'язань у сфері оплати праці.

Про результати проведеної роботи поінформувати до 18.11.2003.

5. Запропонувати територіальній державній інспекції праці Луганської області (Нестеренко К. Б.) посилити контроль за законодавством про працю, ініціювати питання щодо притягнення до відповідальності керівників підприємств-боржників з оплати праці.

6. Звернути увагу Антрацитівського, Брянківського, Алчевського, Краснолуцького, Лисичанського, Ровеньківського, Сєверодонецького та Стахановського міських голів, голів Марківської, Міловської, Сватівської, Старобільської райдержадміністрацій на погіршення ситуації з виплатою заробітної плати на підприємствах комунальної власності й рекомендувати вжити заходів щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників підприємств-боржників, які не забезпечують поточні виплати та зменшення існуючої заборгованості із заробітної плати.

7. Головному управлінню промислової політики облдержадміністрації ініціювати перед Міністерством палива та енергетики України питання щодо визначення шляхів погашення заборгованості із заробітної плати працівникам підприємств - структурних підрозділів вугільних державних підприємств, крім вугледобувних, вуглепереробних і вуглебудівних.

Про результати поінформувати до 01.11.2003.

8. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на першого заступника голови обласної держадміністрації Дзоня В. М.

 

Голова обласної держадміністрації 

О. С. Єфремов 


 

Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.