ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 15 квітня 1999 року № 255
Про заходи щодо поліпшення інформаційної діяльності та основні напрями розвитку інформаційного простору області
В області створена і функціонує розвинена інформаційна сфера, до якої належать 250 друкованих видань, 30 телерадіоорганізацій, 275 суб'єктів видавничої та поліграфічної діяльності. Діє чітка система інформаційного забезпечення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування із залученням до цієї справи різних засобів масової інформації незалежно від форм власності. Загострення кризових явищ, зростання соціальної напруги в суспільстві, значна комерціалізація та політизація духовної сфери, в тому числі інформаційних послуг, вимагають відповідних зрушень в інформаційному просторі, перш за все у її державному секторі, який складає лише 13,7 відсотка від загальної кількості засобів масової інформації та поліграфічних підприємств. Останнім часом через низьку купівельну спроможність, жорстку конкуренцію на інформаційному ринку, обмежене фінансування державні друковані ЗМІ втратили майже 30 відсотків читачів. На 1 січня 1999 року на 1000 населення припадає 51 примірник газет органів влади, що становить 12,5 відсотка від разового тиражу всіх періодичних видань. Обсяг мовлення незалежних телерадіокомпаній перевищує ефірний час державних майже у чотири рази. За умов невиконання співзасновниками фінансових зобов'язань перед створеними засобами масової інформації 24 редакції газет з 32 працюють збитково, мають загальну заборгованість по заробітній платні, поліграфічних послугах та інших платежах близько 409 тис. грн. З фінансових причин майже припинили свою діяльність п'ять телерадіокомпаній, в багатьох населених пунктах не функціонує місцеве проводове радіо. Через безгосподарність зіпсовано 374 км ліній радіофікацій. Далеко не всі ЗМІ дотримуються мовного статусу. Потребує покращення наповнення телерадіоефіру. Залишається незадовільним рівень використання поліграфічних потужностей, стан технічного забезпечення інформаційної сфери, умови отримання та обробки інформації все більше відстають від сучасних вимог. Це значно звужує можливості засобів масової інформації органів влади та органів місцевого самоврядування у всебічному інформуванні населення області, роз'ясненні поточних питань державотворення та основних засад економічної та соціальної політики, діяльності центральних та місцевих органів влади. З метою поліпшення забезпечення конституційного права громадян у сфері інформації, а також реалізації законів України "Про інформацію", "Про порядок висвітлення діяльності органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації" та інших актів законодавства, а також на виконання Розпорядження Президента України "Про додаткові заходи щодо поліпшення інформаційної діяльності" від 5 жовтня 1998 року N 514/98-рп: 1. Затвердити Програму здійснення інформаційної політики та розвитку інформаційного простору Луганської області на 1999 - 2001 роки (додається). Взяти до відома, що співвиконавцями програми є міськвиконкоми та райдержадміністрації, з якими її попередньо узгоджено. 2. Рекомендувати виконкомам міських рад, доручити райдержадміністраціям: 2.1. Здійснити в I півріччі 1999 року комплекс заходів, спрямованих на зміцнення фінансово-економічного становища, матеріально-технічної бази та організаційних засад інформаційної діяльності, переведення підпорядкованих газет на комп'ютерний набір, створення електронно-комп'ютерної системи своєчасного отримання і використання ЗМІ інформаційних матеріалів суспільно-політичної та соціальної спрямованості. 2.2. Запровадити згідно з чинним законодавством щорічне укладання договорів із засобами масової інформації на висвітлення діяльності місцевих органів державної влади та органів місцевого самоврядування з відповідним фінансуванням з місцевого бюджету. 2.3. За умов обмеженого фінансування розглянути можливі заходи щодо стабілізації інформаційної інфраструктури в містах та районах області, розширення складу співзасновників державних видань, залучення і використання внутрішніх інвестицій, коштів підприємств та об'єднань, громадян для їх організаційної та фінансової підтримки. 2.4. Додати зусиль щодо збільшення тиражів місцевих видань державницького спрямування, охоплення населення міст і районів телерадіомовленням, відновлення роботи редакцій місцевого проводового радіо, зіпсованих ліній радіофікації, встановлення гучномовців, обладнання у населених пунктах інформаційних центрів, газетних вітрин. 3. Комітету інформації облдержадміністрації (Є. М. Селіванов): 3.1. Продовжити практику надання необхідної організаційної, технічної та матеріальної допомоги редакціям державних засобів масової інформації із залученням коштів, передбачених обласним та місцевими бюджетами для підтримки місцевої преси. 3.2. Скоординувати дії обласної державної телерадіокомпанії (М. А. Тимошенко), обласного об'єднання "Луганське кабельне телебачення" (Г. Ю. Кудінов), місцевих телерадіокомпаній щодо створення додаткового регіонального телевізійного мовлення та поширення високоякісної телепродукції. 3.3. Провести у I півріччі 1999 року семінар-нараду редакторів державних ЗМІ області з питань створення та функціонування єдиної електронно-комп'ютерної мережі та ефективного її використання з метою підвищення якості інформаційної діяльності. 3.4. Вдосконалити підготовку та оперативне розповсюдження у ЗМІ регіону інформації про діяльність Президента України, Кабінету Міністрів, Верховної Ради, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. 3.5. Забезпечити більш активне використання державними ЗМІ систематичних виступів керівництва облдержадміністрації, міських голів та голів райдержадміністрацій, їх заступників щодо вирішення соціально-економічних питань, розробити графік виступів керівників місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування на обласних теле- і радіоканалах. 4. Управлінню внутрішньої політики (Калинська Л. Я.): 4.1. Забезпечити більш ефективну роботу лекторської групи облдержадміністрації щодо поліпшення інформування широких верств населення про діяльність центральних та місцевих органів влади по вирішенню нагальних проблем соціально-економічної політики. 4.2. Сприяти створенню та налагодженню діяльності інформаційно-дослідницьких центрів з питань вивчення громадської думки, соціологічних прогнозів, організувати проведення експрес-аналізу громадської думки, інших соціологічних досліджень щодо сприйняття населенням найважливіших рішень та дій центральних, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з подальшим висвітленням отриманих результатів у ЗМІ. 4.3. Запровадити щомісячні зустрічі керівників області з лідерами політичних партій, профспілкових та інших громадських організацій, представниками засобів масової інформації щодо розв'язання гострих економічних проблем, зниження соціальної напруги в суспільстві. 5. Прес-службі облдержадміністрації (Мірошник Р. В.): 5.1. Вдосконалити практику проведення щотижневих брифінгів, прес-конференцій, підготовки прес-релізів для роз'яснення соціально-економічних проблем регіону та перспектив їх вирішення. 5.2. Визначити чіткий регламент роботи із ЗМІ керівників облдержадміністрації, розробити систему проведення "гарячих ліній", "діалогів у прямому ефірі", "днів відкритого листа" та інших інформаційних заходів. 5.3. Підготувати у місячний термін розпорядження голови облдержадміністрації "Про підвищення ролі структурних підрозділів облдержадміністрації в інформаційній діяльності". 6. Обласним та місцевим державним засобам масової інформації: 6.1. Разом із співзасновниками здійснити комплекс заходів, спрямованих на поліпшення фінансово-господарської діяльності, матеріально-технічного забезпечення та електронно-комп'ютерного переобладнання інформаційного виробництва. 6.2. Активізувати роботу редакційних колективів щодо широкого висвітлення процесів державотворення, діяльності центральних, місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування щодо розв'язання нагальних соціально-економічних проблем з коментарем провідних вчених та експертів, авторитетних фахівців. 7. Управлінням, комітетам та відділам облдержадміністрації призначити працівників, відповідальних за зв'язок з пресою, організувати збір та обробку соціальної інформації про стан справ у підвідомчих галузях та забезпечити підготовку відповідних матеріалів для засобів масової інформації - статей, коментарів, інтерв'ю тощо. 8. Головному управлінню економіки та власності (Ахромкин Є. М.) щомісячно готувати аналітичні довідки для ЗМІ з питань соціально-економічної ситуації в області, різних галузях, тенденціях та проблемах, довідкові матеріали про підприємства, які потребують інформаційної підтримки з метою розповсюдження їх у ЗМІ регіону. 9. Створити робочу групу з координації інформаційної діяльності та контролю за виконанням Програми здійснення інформаційної політики та розвитку інформаційного простору Луганської області на 1999 - 2001 роки (згідно з додатком). Робочій групі щорічно до 15 грудня надавати інформацію про хід виконання програми. 10. Обласному фінансовому управлінню (Балковий Ю. І.) спільно з комітетом інформації: 10.1. Під час формування бюджету області на 2000 та 2001 роки передбачити фінансові витрати, пов'язані з реалізацією Програми здійснення інформаційної діяльності та розвитку інформаційного простору Луганської області на 1999 - 2001 роки. 10.2. Забезпечити, згідно зі ст. 7 Закону України "Про державну підтримку преси і соціальний захист журналістів", розподіл та цільове використання державної економічної підтримки міських та районних газет. Внести на розгляд обласної ради пропозиції щодо перерозподілу асигнувань, передбачених в обласному бюджеті на 1999 рік, з поточних видатків на видатки з придбання оргтехніки для редакцій міських та районних газет в сумі 114,5 тис. грн. 11. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Надрагу В. І. Голова обласної держадміністрації | О. С. Єфремов |
ЗАТВЕРДЖЕНО розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації від 15 квітня 1999 р. N 255 |
ПРОГРАМА здійснення інформаційної політики та розвитку інформаційного простору Луганської області на 1999 - 2001 роки 1. Аналіз соціально-економічної ситуації в галузі 1.1. Друковані засоби масової інформації Станом на 1 січня 1999 року комітетом інформації зареєстровано 250 друкованих засобів масової інформації, в т. ч. 16 - україномовних, 156 - двомовних, що складає 68,1 відсотка від загальної кількості видань. В області виходять 32 державних періодичних друкованих видання, засновниками яких є обласна, міські і районні ради та їх виконавчі органи. За сферою розповсюдження у складі державних газет: 1 - обласна, 13 - міських, 1 - міськрайонна і 17 - районних. Засновниками і співзасновниками 28 газет виступають міські та районні ради, 4 - райдержадміністрації. Незважаючи на скрутне становище, практично усі газети виходять регулярно. У поточному році державним друкованим ЗМІ була передбачена у обласному бюджеті фінансова підтримка на придбання газетного паперу і покриття збитків на суму 251 тис. грн. Місцевими радами на вказані цілі додатково виділено 191 тис. грн. Станом на 1 січня 1999 року із загальної суми коштів профінансовано лише 332,6 тис. грн., що становить 75,5 відсотків. Збитки складають 397,4 тис. грн., що менше у порівнянні з відповідним періодом минулого року на 112,2 тис. грн. У той же час майже всі витрати - плата за поліграфічні послуги, доставку і розповсюдження, комунальні послуги, заробітна плата працівників - здійснюються за рахунок власних доходів. Аналіз динаміки тиражів міських і районних газет за останні чотири роки (1995 - 1998 рр.) показує їх зниження в середньому на 30 відсотків. За 1998 рік загальний тираж усіх газет області, засновниками яких є органи влади, склав 16,2 млн. примірників, їх разовий тираж - 155,3 тис. прим. На 1000 жителів області припадає 388 прим. друкованих періодичних видань, з них тільки 51 - газета органів влади. Збитковість і малотиражність державних газет не дає можливості редакціям поліпшити матеріально-технічну базу, тому стан їх технічного забезпечення, рівень оперативного отримання та обробки інформації все більше відстають від сучасних вимог. Це значно звужує можливості ЗМІ місцевих органів влади у всебічному інформуванні населення області, роз'ясненні поточних питань державотворення та основних засад економічної і соціальної політики, діяльності центральних та місцевих органів влади. 1.2. Електронні засоби інформації В області здійснюють мовлення 30 телерадіокомпаній, вісім з них створені за участю органів влади та державних установ. Серед існуючих телерадіоорганізацій 16 - ефірних телекомпаній, 8 - кабельних, 6 - приватних FM-радіо, 8 редакцій місцевого проводового радіомовлення. Обсяг мовлення незалежних телерадіокомпаній перевищує ефірний час державних більш ніж у чотири рази. Охоплення території області загальнонаціональним телебаченням становить: УТ-1 - 89,4 відсотка, УТ-2 - 97,4 відсотка, УТ-3 - 87,9 відсотка. Кабельним телебаченням охоплено близько 150 тис. жителів області. Через фінансову скруту деякі місцеві телекомпанії значно зменшили випуск власної продукції, 5 - майже припинили свою діяльність. За останні три роки в інформаційному просторі області створено шість приватних радіостудій, які працюють в основному діапазоні FM-частот: "Небесний шлях", "Вояж", "Мегаполіс", "Русское радио", "Эхо", "Континент". Три з них слухають у радіусі міст Стаханов, Лисичанськ, Алчевськ, Красний Луч, Новоайдар, Краснодон та ін. У той же час важке становище склалося з проводовими радіомережами. В багатьох населених пунктах місцеве проводове радіо не функціонує, а якщо і працює, то без ліцензії, тобто з порушенням Закону України "Про телебачення і радіомовлення". Через відсутність коштів в більшості редакцій міського і районного радіо устаткування фізично і морально застаріло і не підлягає подальшій експлуатації. В області на 1000 жителів припадає тільки 170 провідних радіоточок, а в містах Свердловськ, Краснодон, Красний Луч, Брянка та Перевальськ їх - від 50 до 90. На теперішній час зіпсовано 374 км ліній радіофікації внаслідок реконструкції і ремонту електропередавальних мереж. Тільки з цієї причини за даними Луганської дирекції "Укртелекому" не працює близько 10 тисяч радіоточок. 1.3. Поліграфічна промисловість Згідно зі статистичними даними, в області зареєстровано 128 підприємств, які в своїх установчих документах заявили про намір займатися поліграфічною діяльністю. З них 3 - поліграфічні підприємства, що знаходяться в обласній комунальній власності, та 19 - відкриті акціонерні товариства з часткою участі обласної ради від 26 до 85 відсотків. До загальнодержавної власності належить видавництво "Лугань". Аналіз фінансово-економічної діяльності поліграфічних підприємств свідчить, що за 1998 рік обсяг реалізованої ними поліграфічної продукції склав 4065,6 тис. грн., що становить 104,5 відсотка до відповідного періоду минулого року. Витрати на 1 грн. реалізованої продукції в середньому по галузі виросли на 0,1 грн. до відповідного періоду 1997 року і становлять 0,86 грн. Досягнення деяких позитивних результатів пов'язано з тим, що майже усі друкарні в умовах зменшення обсягів традиційних замовлень збільшили виробництво продукції вільної реалізації, зокрема, товарів широкого споживання - шкільних зошитів, альбомів для малювання, амбарних книг, різних видів бланків бухгалтерської звітності тощо. Крім того, вони займаються реалізацією поліграфічної продукції, здійснюють торговельно-закупівельну діяльність. Рівень використання поліграфічних виробничих потужностей свідчить про наявність чималих резервів. Так, устаткування для друку бланкової продукції протягом 1998 року використовувалось в середньому тільки на 20 відсотків, для друку газет - на 40 - 45 відсотків, книжок та журналів - лише на 5 відсотків. Не використовуються значні потужності видавництва "Лугань", спроможного випускати до 5 млн. примірників книжково-журнальної продукції, а також сучасне поліграфічне обладнання Луганської обласної друкарні для випуску обласних та міських газет, в той час, коли деякі з них продовжують друкуватися за межами області Зберігається тенденція подальшого скорочення обсягів виробництва в невеликих друкарнях, які розташовані здебільшого в сільських районних центрах і шахтарських містах. Тільки 10 з 22 поліграфічних підприємств мають комп'ютерну техніку. Слід також зазначити поширення розриву між міськими і районними друкарнями, з одного боку, і поліграфічними підприємствами, які утворилися за останній період, з другого боку, в плані їх матеріально-технічного і технологічного оснащення. Головні причини зазначених проблем - значне скорочення обсягів замовлень, неплатоспроможність споживачів, застаріла матеріально-технічна база друкарень, відсутність обігових коштів та інвестицій на придбання сучасного устаткування. 1.4. Стан матеріального забезпечення і соціального захисту працівників інформаційної сфери Стабілізація роботи підприємств інформаційно-видавничого комплексу регіону позначається також у підвищенні прибутків робітників. Так, за 1998 рік середньомісячний прибуток працівників державних засобів масової інформації в порівнянні з 1997 роком збільшився на 27,4 відсотка і склав 194 грн. При цьому фонд споживання редакційних колективів державних газет області за 1998 рік склав 923,2 тис. грн. проти 752,9 тис. грн. у 1997 році, тобто зріс на 22,6 відсотка. Фактичний фонд споживання за 1998 рік на підвідомчих комітету інформації підприємствах поліграфічної галузі збільшився проти 1997 року на 5,8 відсотка і склав 1232,3 тис. грн. проти 1225,2 тис. грн., середньомісячний прибуток на одного працюючого склав за цей період 184 грн. проти 153 грн. у 1997 році, тобто збільшився на 20,3 відсотка. Протягом всього 1998 року заробітна плата в більшості друкарень області виплачувалась своєчасно та в повному обсязі. Загальна заборгованість по заробітній платі в друкарнях на 01.01.99 року склала 37,7 тис. грн., в першу чергу з вини замовників (бюджетних установ, шахт, КСП). Загальна заборгованість працівникам державних засобів масової інформації на 01.01.99 року склала 93,8 тис. грн. Заборгованість утворилася з вини засновників, які не своєчасно і не в повному обсязі фінансують своє видання, не виконують своїх зобов'язань перед редакційними колективами. 2. Мета, основні завдання та механізм реалізації програми 2.1. Мета програми Метою програми є створення протягом 1998 - 2001 років передумов для: - поліпшення забезпечення конституційних прав та інтересів громадян у сфері інформації, формування високоефективної системи всебічного інформування населення області з політичних, економічних і соціальних питань; - посилення впливу регіональних засобів масової інформації на розв'язання конкретних соціально-економічних проблем та стабілізацію суспільно-політичної ситуації; - динамічного технічного і технологічного переозброєння та розвитку електронних і друкованих засобів масової інформації, поліграфічних підприємств; - задоволення соціально-культурних потреб населення Луганської області у високоякісній інформаційній та поліграфічній продукції. 2.2. Основні завдання програми Програма спрямована на вирішення таких основних завдань: - подальший розвиток і вдосконалення інформаційної інфраструктури у регіоні; - створення і реалізацію регіональної концепції формування, наповнення та захисту інформаційного простору Луганщини, активного поширення в ньому української мови; - зміцнення матеріально-технічної бази та організаційних засад інформаційної діяльності у регіоні, поліпшення організаційної та фінансової підтримки державних ЗМІ і друкарень в містах та районах області, підвищення ефективності їх роботи за рахунок впровадження сучасної техніки та нових технологій; - зниження енерго- та ресурсоємності поліграфічного виробництва шляхом впровадження сучасного устаткування і передових технологій, поступового виведення з експлуатації енергоємних та шкідливих виробництв; - підвищення доходів та поліпшення соціального захисту працівників інформаційної сфери. 2.3. Механізм реалізації програми Механізм реалізації програми базується на таких засадах: - проведення систематичного аналізу роботи місцевих органів влади, державних установ, засобів масової інформації і поліграфічних підприємств з виконання запланованих заходів; - розгляд на щоквартальних засіданнях колегії комітету інформації та нарадах з керівниками державних ЗМІ і поліграфічних підприємств питань, пов'язаних з реалізацією програми; - організація подальшої матеріальної підтримки державних ЗМІ, в тому числі за рахунок бюджетних коштів, а також шляхом залучення інвестицій та інноваційних вкладень, що одночасно повинно забезпечити певну стабільність завантаження поліграфічних підприємств; - організація підготовки і перепідготовки кадрів з метою забезпечення необхідного рівня кваліфікації для освоєння нових технологій, здійснення ефективного функціонування ЗМІ і поліграфічних підприємств в ринкових умовах; - проведення всебічної комп'ютеризації процесів збору, обробки, передачі інформації з питань забезпечення єдиної державної інформаційної політики, а також інформаційно-довідкового та фінансово-економічного аналізу та звітності підвідомчих редакцій газет і підприємств галузі; - всебічне сприяння впровадженню сучасної техніки та новітніх технологій. 3. Основні напрямки структурної перебудови та розвитку інформаційного простору області 3.1. Друковані засоби масової інформації 3.1.1. Продовжити практику фінансової підтримки обласних та місцевих друкованих засобів масової інформації, передбачивши на це відповідні статті видатків в обласному і місцевих бюджетах. 3.1.2. Розглянути питання щодо фінансової і технічної підтримки державних ЗМІ, які видаються державною мовою. Вжити заходи щодо приведення мови видання та тиражності періодичної преси в оптимальну відповідність з національним складом населення регіону. 3.1.3. Здійснити перехід газет місцевих органів влади на комп'ютерні технології збору, обробки і передачі інформації. Утворити єдину електронно-комп'ютерну мережу, яка буде поєднувати комітет інформації та державні засоби масової інформації, з метою поліпшення якості й оперативності їх інформаційного забезпечення. 3.1.4. Створити в області госпрозрахункове підприємство, метою якого повинно бути надання альтернативних поштових послуг до розповсюдження газетної продукції та їх здешевлення. 3.1.5. Вивчити і внести пропозиції щодо соціально-економічних передумов і наслідків створення міжрайонних газет, обласних видань, використавши форму "газети в газеті", можливостей випуску додатків (вкладок) до державних обласних, міських, районних газет з найважливішими матеріалами з життя України та регіону, діяльності центральних органів влади. 3.1.6. З метою підвищення рівня самоокупності та поліпшення матеріального стану обласних газет і газет місцевих органів влади вивчити можливість подальшого розвитку їх рекламної діяльності через організацію на базі комітету інформації централізованої реклами із залученням регіональних та загальноукраїнських рекламодавців, і її подальшої передачі в міста та райони області. 3.1.7. Обладнати в містах, селищах та сільських населених пунктах спеціальні інформаційні стенди, складовою частиною яких були б газетні вітрини. 3.2. Електронні засоби інформації З метою прискорення формування національного інформаційного простору в області та більшого охоплення населення місцевим телевізійним мовленням: 3.2.1. Забезпечити виконання поетапного проекту створення Луганського обласного телевізійного каналу. 3.2.2. Сприяти реалізації пропозиції щодо створення додаткового телевізійного інформаційного мовлення по існуючих в області телемережах, в т. ч. з урахуванням можливостей комерційних передавачів та телеканалів телерадіокомпаній міст та районів області. 3.2.3. Створити інформаційний банк телепрограм для подальшого обміну телерадіопродукцією між телерадіоорганізаціями області різних форм власності. 3.2.4. Забезпечити відновлення радіофікаційних мереж у містах та районах області. Встановити на майданах селищ і сіл радіотрансляційні гучномовці. 3.3. Інформаційно-аналітична діяльність 3.3.1. Створити при комітеті інформації інформаційно-аналітичний відділ, зосередивши його основну увагу на виробництві, підвищенні якості та оперативному розповсюдженні через регіональні та місцеві ЗМІ інформації про діяльність Президента України, Кабінету Міністрів, Верховної Ради, обласних та місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування стосовно вирішення питань соціально-економічного, суспільно-політичного та культурного життя держави та регіону. 3.3.2. Вдосконалити рівень інформаційно-аналітичних бюлетенів та орієнтировок комітету інформації з донесенням їх матеріалів до широких кіл громадськості, населення регіону, області через засоби масової інформації. Організувати підготовку та оперативне забезпечення редакцій інформаційною стрічкою про діяльність центральних і місцевих органів влади, актуальні події в житті регіону. 3.3.3. Рекомендувати органам місцевої влади та органам місцевого самоврядування ввести до своїх штатів посади спеціалістів з питань масової комунікації та інформаційно-аналітичної діяльності. 3.3.4. Продовжити практику вивчення громадської думки, суспільно-політичних прогнозів в містах і районах області шляхом збору інформації через обласні, міські та районні засоби масової інформації з наступним опрацюванням отриманих результатів. 3.3.5. Встановити на місцевих теле- і радіоканалах фіксований ефірний час для передач з питань діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоуправління, соціально-економічних проблем у регіоні та перспектив їх вирішення. Ввести щотижневі обласні та місцеві цикли телерадіопрограм "З перших уст" з постійним наданням ефіру керівникам області, міст і районів для відповідей на запитання та звернення громадян щодо оперативного вирішення соціально-економічних проблем. 3.3.6. Налагодити і ввести постійний моніторинг інформаційного середовища регіону. 3.3.7. Сформувати та систематично поповнювати банк інформаційно-аналітичних матеріалів щодо діяльності ЗМІ регіону. 3.4. Поліграфічна промисловість 3.4.1. З метою протидії монополізму на ринку поліграфічних послуг подати пропозиції до Міністерства фінансів, Міністерства інформації України, Державної податкової адміністрації України та інших державних органів управління про дозвіл виготовлення бланків суворої звітності різного ступеня захисту на базі ВАТ "Луганська обласна друкарня" та скасування численних галузевих постанов щодо централізованого виготовлення бланкової продукції суворої звітності. 3.4.2. Забезпечити постійний контроль за якістю друкованої продукції та її відповідністю нормативним документам. 3.4.3. З метою захисту місцевого товаровиробництва забезпечити виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 26 червня 1997 року N 574 "Про підтримку поліграфічних підприємств області" і здійснити заходи щодо випуску поліграфічної продукції для бюджетних організацій на місцевому рівні. 3.4.4. Сприяти завантаженню діючих потужностей видавництва "Лугань" друкуванням підручників, словників та іншої книжкової продукції, розміщенню замовлень на виготовлення етикеточної продукції. 3.4.5. Організувати забезпечення поліграфічних підприємств запасними частинами та матеріалами, надання централізованих транспортних послуг. 3.5. Підготовка кадрів 3.5.1. Забезпечити на базі обласного Центру підвищення кваліфікації державних службовців і керівників державних підприємств та організацій регулярне навчання редакторів державних газет та відповідальних за зв'язок із засобами масової інформації місцевих органів влади. 3.5.2. Організувати у 1999 році підготовку фахівців, журналістів для переходу редакцій державних ЗМІ на комп'ютерні технології збору та обробки інформації, підготовки газет до друку. 3.5.3. Вдосконалити практику проведення тематичних семінарів для журналістів щодо висвітлення актуальних питань соціально-економічного та суспільно-політичного життя, підтримки вітчизняного товаровиробника, проблем молодіжної політики, правової культури, журналістської етики. 3.5.4. Проаналізувати використання місцевими органами влади державних ЗМІ відділення журналістики Східноукраїнського університету для підготовки резерву кадрів, забезпечити більш цілеспрямовану роботу в цьому напрямку. 3.5.5. Організувати на базі коледжу культури та мистецтв курси підвищення кваліфікації звукорежисерів, телеоператорів, ведучих телепрограм, розглянути можливість підготовки у цьому навчальному закладі фахівців для інформаційної сфери. 3.5.6. Забезпечити обмін кращим досвідом фінансово-господарської діяльності редакцій місцевих засобів масової інформації, можливостей виходу із складних ситуацій за умов обмеженого фінансування. 3.5.7. Організувати на базі комітету інформації постійно діючий консультативний семінар з питань бухгалтерського і фінансово-економічного обліку та звітності на підприємствах видавничої сфери - в редакціях друкованих видань, на поліграфічних підприємствах, в телерадіоорганізаціях. 3.5.8. Продовжити проведення щоквартальних семінарів-практикумів з питань технічного і технологічного переобладнання та впровадження новітніх технологій у поліграфії, дотримання технологічних вимог і технічних умов і на продукцію. 3.5.9. Організувати з III кварталу 1999 року постійно діючий семінар з питань маркетингу для фахівців підприємств інформаційної сфери. 3.5.10. Продовжити практику підготовки та перепідготовки фахівців з питань охорони праці. 4. План заходів, спрямованих на зміцнення матеріально-технічної бази та організаційних засад інформаційної діяльності у регіоні на період до 2001 року N п/п | Зміст заходів | Термін виконання | Виконавці | Вартість заходів (тис. грн.) | Джерела фінансування | Державний бюджет | Обласний бюджет | Місцеві бюджети | Власні кошти підприємств | Інвестиції, спонсори | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1. | Створення єдиної електронно-комп'ютерної мережі, придбання і впровадження редакційно-видавничих комплексів з електронним обладнанням зв'язку в редакціях державних газет, МІСТ ТА РАЙОНІВ | 1999 | Комітет інформації облдержадміністрації, міськвиконкоми, райдержадміністрації, редакції газет, сектор оргтехніки і комп'ютеризації облдержадміністрації | 114,5 | | 114,5 | | | | - Алчевськ | | | 1,0 | | 1,0 | | | | - Антрацит (спільно з районом) | | | 1,0 | | 1,0 | | | | - Краснодон | | | 8,0 | | 8,0 | | | | - Лисичанськ | | | 1,0 | | 1,0 | | | | - Рубіжне | | | 1,0 | | 1,0 | | | | - Ровеньки | | | 8,0 | | 8,0 | | | | - Свердловськ | | | 8,0 | | 8,0 | | | | - Стаханов | | | 8,0 | | 8,0 | | | | - Біловодського | | | 8,0 | | 8,0 | | | | - Білокуракинського | | | 1,0 | | 1,0 | | | | - Краснодонського | | | 5,0 | | 5,0 | | | | - Кремінського | | | 1,0 | | 1,0 | | | | - Лугугинського | | | 8,0 | | 8,0 | | | | - Марківського | | | 8,0 | | 8,0 | | | | - Міловського | | | 8,0 | | 8,0 | | | | - Новоайдарського | | | 1,0 | | 1,0 | | | | - Новопсковського | | | 8,0 | | 8,0 | | | | - Перевальського | | | 1,0 | | 1,0 | | | | - Попаснянського | | | 8,0 | | 8,0 | | | | - Сватівського | | | 5,0 | | 5,0 | | | | - Слов'яносербського | | | 8,0 | | 8,0 | | | | - Станично-Луганського | | | 6,5 | | 6,5 | | | | - Старобільського | | | 1,0 | | 1,0 | | | | - Троїцького | | | 1,0 | | 1,0 | | | | 2. | Завершення створення при комітеті інформації інформаційно-аналітичного відділу для збору, обробки та розповсюдження офіційної інформації | 2000 | Комітет інформації, трудові колективи редакцій | 15,3 | | 15,3 | | | | 3. | Висвітлення діяльності обласної ради і облдержадміністрації та створення нового обласного телевізійного каналу | 1999 2000 | Комітет інформації облдержадміністрації, облдержтелерадіокомпанія, обласний радіотелепередавальний центр, редакції газет | | | 900,0 1486,6 | | | | 4. | Створення міжрайонних сучасних поліграфічних підприємств з випуску газет в м. Сватове, Старобільськ і смт Біловодськ з метою вирішення проблеми переходу на офсетний друк | 2000 - 2001 | Комітет інформації облдержадміністрації, райдержадміністрації Старобільського, Сватівського та Біловодського районів, районні друкарні | 600,0 | | | | 300,0 | 300,0 | 5. | Створення на базі Стахановської друкарні поліграфічного виробництва з випуску пакувальної продукції | 2000 - 2001 | Стахановський міськвиконком, міська друкарня, комітет інформації облдержадміністрації | 1000,0 | | | | 1000,0 | | 6. | Впровадження в Антрацитівській, Ровенківській, Свердловській друкарнях технології друкування з фотополімерних форм | 1999 - 2001 | Комітет інформації облдержадміністрації, міські друкарні | 75,0 | | | | 75,0 | | 7. | Придбання та впровадження комп'ютерної техніки в друкарнях: | | Комітет інформації облдержадміністрації, міські та районні друкарні | 252,0 | | | | 252,0 | | - Свердловській | 1999 | | 21,0 | | | | 21,0 | | - Новоайдарській | 1999 | | 21,0 | | | | 21,0 | | - Біловодській | 2000 | | 21,0 | | | | 21,0 | | - Білокуракинській | 2000 | | 21,0 | | | | 21,0 | | - Кремінській | 2000 | | 21,0 | | | | 21,0 | | - Сватівській | 2000 | | 21,0 | | | | 21,0 | | - Троїцькій | 2000 | | 21,0 | | | | 21,0 | | - Антрацитівській | 2001 | | 21,0 | | | | 21,0 | | - Краснодонській | 2001 | | 21,0 | | | | 21,0 | | - Попаснянській | 2001 | | 21,0 | | | | 21,0 | | - Марківській | 2001 | | 21,0 | | | | 21,0 | | - Новопсковській | 2001 | | 21,0 | | | | 21,0 | | 8. | Забезпечення згідно з Законом України "Про видавничу справу" введення Державного реєстру видавців, виготовників і розповсюджувачів видавничої продукції | 1999 - 2000 | Комітет інформації облдержадміністрації | 10,0 | | | | 10,0 | | 9. | Завершення ліцензування діяльності редакцій місцевого та районного проводового радіомовлення | 1999 - 2000 | Міськвиконкоми, райдержадміністрації, Луганська дирекція Українського державного підприємства електрозв'язку "Укртелеком", представництво Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення, комітет інформації облдержадміністрації | 23,0 | | | 23,0 | | | 10. | Відновлення радіофікаційних мереж у містах і районах області | I півріччя 1999 | Луганська дирекція Українського державного підприємства електрозв'язку "Укртелеком", міські та районні підприємства електромережі, міськвиконкоми, райдержадміністрації | 125,0 | | | | 125,0 | | 11. | Придбання обладнання остаточного запуску ефірного мовлення в м. Краснодон - зйомно-монтажного комплексу системи SVNS, передавальний комплекс | | Комітет інформації облдержадміністрації, Краснодонський міськвиконком, міська телерадіокомпанія | 60,6 | | | | | 60,6 | 12. | Організація постійно діючої фотовиставки "Луганщина сьогодні" | 1999 | Комітет інформації облдержадміністрації | 10,0 | | | | | 10,0 | 13. | Організація та проведення щорічного фестивалю телерадіопрограм "Зорі придінцеві" та творчого конкурсу "Журналіст року" | 1999 2000 2001 | Комітет інформації облдержадміністрації, обласна телерадіокомпанія, представництво Національної ради з питань телебачення та радіомовлення, обласна організація Союзу журналістів | 15,0 15,0 15,0 | | | | | 15,0 15,0 15,0 | 14. | Випуск інформаційного бюлетеня з метою здійснення інформаційної підтримки процесів реструктуризації вугільної та інших галузей промисловості | 1999 | Комітет інформації, TACIS | 10,0 | | | | | 10,0 | 15. | Організація навчання редакторів міських та районних газет, а також відповідальних від органів влади за зв'язки з пресою на базі центру підвищення кваліфікації держслужбовців | I півріччя 1999 | Комітет інформації облдержадміністрації, міськвиконкоми, райдержадміністрації, редакції газет | 3,5 | | | 3,5 | | | 16. | Організація навчання фахівців з питань електронно-комп'ютерного обслуговування | І півріччя 1999 | Комітет інформації облдержадміністрації, сектор оргтехніки і комп'ютеризації облдержадміністрації | 3,5 | | | | 3,5 | | 17. | Організація навчання звукорежисерів, операторів, ведучих телевізійних програм на базі коледжу культури та мистецтв | 1999 2000 2001 | Комітет інформації, представництво Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, телерадіоорганізації області | 15,0 15,0 15,0 | | | | 15,0 15,0 15,0 | | 18. | Організація навчання бухгалтерів підприємств інформаційної сфери з питань оподаткування, ціноутворення, оплати праці та звітності | 1999 2000 2001 | Комітет інформації облдержадміністрації | 1,0 1,0 1,0 | | | | 1,0 1,0 1,0 | |
5. Очікувані результати реалізації програми Реалізація усіх передбачених програмою заходів дозволить забезпечити помітні позитивні зрушення у розвитку інформаційної сфери регіону. Поширення зони і обсягів телевізійного мовлення, впровадження єдиної системи електронно-комп'ютерного забезпечення ЗМІ області інформаційними матеріалами суспільно-політичної та соціальної спрямованості, відновлення радіофікаційних мереж сприятимуть посиленню інформаційного впливу органів влади та місцевого самоврядування на ситуацію в регіоні. Це також створить умови для реалізації інформаційних потреб населення області, його конституційних прав у сфері інформації, підвищення політичної культури і громадської свідомості людей. Здійснення організаційно-творчих та організаційно-технічних заходів, узгодженість дій щодо оптимізації інформаційної сфери забезпечать подальший розвиток регіональних та місцевих ЗМІ, стабілізацію їх фінансово-економічного становища. Передбачена щорічна дотація дозволить зберегти передплатні ціни та збільшити тиражі державної преси області. Планується підвищення загальних тиражів газет місцевих органів влади у 2001 році проти 1996 року на 3,1 відсотка і збільшення доходів від реалізації - на 16,4 відсотка. Окрім того, доходи державних видань місцевих органів влади від реклами зростуть на 40,0 відсотків. Завантаження газетного виробництва місцевих друкарень буде забезпечено на 20 відсотків, а базових - на 50 відсотків. Обсяги виробленої продукції поліграфічних підприємств області зростуть у 2001 році проти 1996 року на 15,2 відсотка. Спеціалізація провідних поліграфічних підприємств області у виробництві книжкової, газетної, етикеточної, пакувальної продукції з урахуванням їх технічного переобладнання і завантаження видавництва "Лугань" дозволить на 15 відсотків збільшити обсяги виробництва, підвищити продуктивність праці та якість виробів. Своєчасне забезпечення поліграфічних підприємств необхідними матеріалами і запчастинами, організація стабільної роботи обладнання, організація друкування поліграфічної продукції підприємств та організацій області на території області збільшить його завантаження на 20 - 25 відсотків. Будуть скорочені запаси готової продукції, доведена до нормального співвідношення кредиторська та дебіторська заборгованість. Це дасть можливість підвищити питому вагу грошей у складі обігових коштів підприємств та прискорити їх обіг. Середньомісячний прибуток робітників поліграфічних підприємств, підпорядкованих комітету інформації, у 2001 році підвищиться на 6,4 відсотка в порівнянні з 1996 роком. Крім того, реалізація передбачених заходів дозволить звільнитись від металевого набору, захистити навколишнє середовище від забруднення відходами поліграфічного виробництва, покращання якості газетної та книжкової продукції. * * * Подальший розвиток підприємств інформаційної сфери неможливий без пожвавлення роботи основних галузей виробництва, залучення значних інвестицій, тому виконання Програми здійснення інформаційної політики та розвитку інформаційного простору Луганської області на 1999 - 2001 роки буде суттєво залежати від позитивних змін у загальному стані економіки країни та регіону. Показники роботи редакцій міських і районних газет за 1998 рік | Звіт 1997 | Звіт 1998 | 1998 до 199
|
|
|