Текст документа: Про затвердження Програми розвитку інвестиційної діяльності в Луганській області на 2003 - 2004 роки


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 01 липня 2003 року № 357


Про затвердження Програми розвитку інвестиційної діяльності в Луганській області на 2003 - 2004 роки

На виконання Указів Президента України від 22 лютого 2001 р. N 108 "Про додаткові заходи щодо збільшення надходжень інвестицій в економіку України" та від 12 липня 2001 р. N 512 "Про заходи щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні" та з метою збільшення обсягів інвестиційного капіталу в економіку області:

1. Затвердити Програму розвитку інвестиційної діяльності в Луганській області на 2003 - 2004 роки (додається).

2. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Пілієва С. Г.

 

Голова
обласної держадміністрації 

 
О. С. Єфремов 


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації
від 1 липня 2003 р. N 357 


Програма розвитку
інвестиційної діяльності в Луганській області на 2003 - 2004 роки

Паспорт Програми

1. Назва Програми:

Програма розвитку інвестиційної діяльності в Луганській області на 2003 - 2004 роки.

2. Підстава для прийняття рішення про розробку Програми:

Укази Президента України від 22 лютого 2001 р. N 108 "Про додаткові заходи щодо збільшення надходжень інвестицій в економіку України", від 12 липня 2001 р. N 512 "Про заходи щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні", постанова Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2001 р. N 1801 "Про затвердження Програми розвитку інвестиційної діяльності на 2002 - 2010 роки", розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2002 р. N 477-р "Про схвалення Програми "Інвестиційний імідж України".

3. Програма ґрунтується на положеннях:

Послання Президента України до Верховної Ради України "Україна: поступ у XXI століття. Стратегія економічної та соціальної політики на 2000 - 2004 роки", постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 1995 р. N 384 "Про Концепцію регулювання інвестиційної діяльності в умовах ринкової трансформації економіки", розпорядження Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2002 року N 440-р "Про схвалення плану заходів щодо виконання Програми розвитку інвестиційної діяльності на 2002 - 2010 роки", Програми соціально-економічного розвитку Луганської області на 1999 - 2010 роки, Закону України від 15 липня 1999 року N 970-XIV "Про спеціальний режим інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку в Луганській області".

4. Замовник Програми:

Луганська обласна держадміністрація.

5. Розробник Програми:

Головне управління економіки облдержадміністрації.

6. Виконавці Програми:

Структурні підрозділи облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області, рада з питань залучення іноземних інвестицій при обласній держадміністрації, Регіональна міжвідомча рада з питань територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності в Луганській області.

1. Мета та основні завдання Програми

Досягнення стабільного соціально-економічного розвитку Луганської області потребує нарощування інвестиційних ресурсів, оптимізації напрямків їх вкладення й ефективного використання.

Головною метою Програми є створення ефективної системи залучення інвестиційних ресурсів та спрямування їх на реалізацію пріоритетних напрямків розвитку економіки Луганської області.

Основні напрямки регіональної інвестиційної політики в 2003 - 2004 роках:

1. Удосконалення законодавчої і нормативно-правової бази.

2. Дослідження проблем інвестиційної діяльності підприємств області.

3. Формування привабливого інвестиційного іміджу регіону.

4. Формування ефективної системи інфраструктури інвестиційного ринку області, у т.ч. розвиток фондового ринку.

5. Розвиток територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності.

6. Розвиток інноваційно-інвестиційних процесів у регіоні.

Заходами, які зазначені в даній Програмі, передбачається розширення бази інвестиційних ресурсів шляхом створення умов для подальшого поліпшення інвестиційного клімату, збільшення обсягів залучення іноземних інвестицій в економіку області та першочергового їх направлення у пріоритетні галузі економіки.

2. Аналіз стану інвестиційної діяльності в області

Одним з найважливіших елементів поліпшення економічної ситуації в Луганській області, як і в Україні в цілому, є залучення інвестиційного капіталу як вітчизняних, так й іноземних інвесторів, спрямованого у сферу виробництва.

Розраховувати на залучення інвестицій можна за умови створення сприятливого інвестиційного клімату, основними елементами якого є прибутковість на рівні, що відповідає ступеню ризиків, і зменшення ступеня цих ризиків, прогнозована і стабільна податкова політика з визначеним рівнем податків, надійні гарантії та захист інтересів і прав інвесторів, стабільність законодавства.

2.1. Інвестиції в основний капітал

У 2002 році, як і раніше в 2001 та 2000 роках, спостерігається тенденція зростання інвестицій в основний капітал.

За січень - вересень 2002 р. підприємствами та організаціями за рахунок усіх джерел фінансування освоєно 880,6 млн. грн. капітальних вкладень та введено у дію основних фондів за фактичною вартістю на 664,5 млн. грн., що більше проти січня - вересня 2001 року відповідно на 10,8 та 4,6 відсотків (додаток 1). У порівнянні з 2000 роком обсяги інвестицій в основний капітал зросли у більшості (21) регіонах області (додаток 5).

Більшу частку вкладень (64,8 відсотка у 2001 р.; 65,0 відс. за 9 міс. 2001 р.; 66,4 відс. за 9 міс. 2002 р.) складають витрати на придбання машин, обладнання та устаткування.

Основним джерелом інвестицій протягом останніх років є власні кошти підприємств та організацій. Так, у січні - вересні 2002 вони становили дві третини (69,8 відсотка) загального обсягу. За рахунок державного бюджету освоєно 21,3 відсотка загального обсягу капітальних вкладень, або 187,9 млн. грн. Кошти місцевих бюджетів складали 1,5 відсотка усіх освоєних обсягів інвестицій в області. Кошти іноземних інвесторів складали 1,6 відсотка. Населенням на будівництво власних житлових будинків використано 34,6 млн. грн. (3,9 відсотка). Кошти кредитів банків та інші позики в загальному обсязі інвестицій становили 1,6 відсотка (додаток 2).

Державними підприємствами та організаціями за 9 місяців 2002 р. освоєно 62,3 відсотка усього обсягу інвестицій, колективними - 26,2 відсотка, приватними підприємствами та індивідуальними забудовниками - 5,8 відсотка, підприємствами комунальної форми власності - 5,7 відсотка (додаток 3).

2.2. Іноземні інвестиції

За останні роки сукупний капітал нерезидентів в області зростає. Загальний обсяг інвестицій на 01.01.2003 склав 51,6 млн. дол. США, що на 31,4 відс. більше, ніж на 01.01.2002 року. Протягом 2002 року іноземними інвесторами вкладено 12,1 млн. дол. США, що складає 109,0 відс. до рівня 2001 року (порівняльні дані по роках наведені в додатках 7, 10).

Найбільший приріст іноземних інвестицій спостерігався в 2001 році в порівнянні з 2000 роком (24,8 відс.). Незважаючи на всі негативні фактори, обережне ставлення інвесторів до вкладення капіталу в економіку області, загальний обсяг інвестицій має зростаючу тенденцію, але залишається на значно низькому рівні в порівнянні з іншими областями України (20-е місце по Україні) і не задовольняє реальні потреби економіки області в капіталовкладеннях.

Прямі іноземні інвестиції на душу населення протягом 2002 року зросли на 25 відс. і склали 20,0 дол. США (у 2001 році - 15,2 дол. США; у 2000 році - 12 дол. США).

Основними формами вкладення іноземного капіталу в економіку області за період з 2000 по 2002 роки були внески у вигляді рухомого і нерухомого майна та іноземної валюти (додаток 8). Так, із загального обсягу вкладених іноземних інвестицій протягом 2002 року рухоме і нерухоме майно складає 50,5 відс. (6,1 млн. дол. США), грошові внески - 45,7 відс. (5,5 млн. дол. США).

Інтерес у інвесторів щодо напрямків вкладення капіталу в область протягом останніх років особливо не змінився. Це - обробна та добувна промисловість, внутрішня торгівля (динаміка вкладень іноземних інвестицій по галузях наведена в додатках 11, 12).

За 2002 рік більша частка сукупного капіталу нерезидентів - 56,9 відс. до загального обсягу, або 29,4 млн. дол. США, вкладена в обробну промисловість. З них: 6,0 млн. дол. США - у виробництво коксу; 5,9 млн. дол. США - у хімічну і нафтохімічну промисловість; 2,6 млн. дол. США - у харчову та перероблення сільськогосподарських продуктів. У транспортну галузь вкладено 6,7 млн. дол. США, оптову торгівлю та послуги - 3,9 млн. дол. США.

Інвестиції в економіку регіону надійшли з 30 країн світу, але найбільші обсяги внесені нерезидентами з Угорщини - 20,2 відс. до загального обсягу, Іспанії - 18,7 відс., Нідерландів - 9,6 відс., Великобританії - 7,4 відс., Данії - 6,5 відс., Кіпру - 5,2 відс. (додатки 13, 14).

Станом на 01.01.2003 іноземні інвестиції вкладені в 94 підприємства області, що в порівнянні з 2002 роком більше на 23,7 відс.

Найбільші вкладення здійснені в підприємства міст Луганська - 15,0 млн. дол. США (44 підприємства, 29,1 відс. від загального обсягу), Свердловська - 9,7 млн. дол. США (3 підприємства, отримано - 18,8 відс.), Сєверодонецька - 7,2 млн. дол. США (13 підприємств, 14,0 відс.), Красного Луча - 6,5 млн. дол. США (3 підприємства, 12,7 відс.), Алчевська - 5,5 млн. дол. США (5 підприємств, 10,6 відс.). Дані наведені в додатках 15, 16.

Як правило, іноземні інвестиції розміщуються на підприємствах малого і середнього бізнесу, що, в свою чергу, пов'язано з бажанням максимально зменшити ризики і забезпечити швидку окупність інвестицій.

Такі галузі, як машинобудування, чорна металургія, будівництво, фінансово-банківська сфера, сфера послуг у даний час не знайшли попиту потенційного інвестора.

Аналіз показує, що поряд із процесом зростання потоку іноземних інвестицій в економіку області склалася тенденція вкладення коштів у видобувні галузі, екологічно небезпечне виробництво, сферу торгівлі.

Тому задача органів місцевого самоврядування - у створенні умов, які сприяють не тільки росту загального обсягу інвестицій, але й переорієнтації їх потоку в переробні галузі, виробництво кінцевого продукту.

2.3. Функціонування спеціального режиму інвестиційної діяльності на ТПР в Луганській області

Одним з основних напрямків у реалізації регіональної інвестиційної політики є створення сприятливого зовнішнього середовища для ведення підприємницької діяльності. Найбільш позитивним кроком на цьому шляху є встановлення спеціального режиму інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку, до яких на цей час входять 9 міст та районів області: міста - Брянка, Краснодон, Красний Луч, Первомайськ, Свердловськ, Стаханов; райони - Антрацитівський, Краснодонський, Кремінський.

За період функціонування ТПР до реалізації затверджено 24 інвестиційних проекти кошторисною вартістю 91,2 млн. дол. США.

Фактично залучено 31,5 млн. дол. інвестиційних ресурсів, у тому числі за 2002 рік 3,5 млн. дол. США. Основним джерелом вкладання інвестицій є вітчизняний капітал - 29,2 млн. дол. США (92,7 відс. до загального обсягу). Іноземні інвестори вклали 2,3 млн. дол. США (7,3 відс. до загального обсягу).

За рахунок реалізації інвестиційних проектів у 2002 році створено 496 нових робочих місць, збережено 404 існуючих, або 98,8 відсотка від запланованих. З початку функціонування ТПР загальна кількість створених робочих місць складає 2330 чол., збережених - 10589 чол. і протягом останнього року зросла на 7,5 відс.

Станом на 01.01.2003 у спеціальному режимі інвестиційної діяльності працюють 17 інвестиційних проектів, кошторисною вартістю 79,8 млн. дол. США, реалізація яких передбачає створення 2008 нових та збереження 2615 існуючих робочих місць (додатки 17 - 19).

Основним напрямком вкладення інвестицій, передбачених інвестиційними проектами, є вугільна промисловість - 5 проектів на суму 37,5 млн. дол. США. В обробній промисловості - 6 проектів на суму 38,1 млн. дол. США, легкій - 4 проекти (4,9 млн. дол. США), транспорті - 1 проект (5,2 млн. дол. США), харчовій - 1 проект (0,6 млн. дол. США) (додаток 20).

На даний час по сумах залучених інвестицій найбільша частка належить м. Краснодону - 38,4 відс. та м. Свердловську - 24,4 відс. У м. Стаханові вкладено 17,5 відс. від загального обсягу, м. Красному Лучі - 6,2 відс., м. Брянці - 4,5 відс., Кремінському районі - 2,6 відс., м. Первомайську - 1,4 відс. В Антрацитівському та Краснодонському районі інвестиційних вкладень не відбувалося (додаток 21).

3. Проблеми розвитку інвестиційної діяльності

Основною перешкодою розвитку інвестиційних процесів в області на сучасному етапі економічних перетворень є обмежена можливість використання внутрішніх джерел і стримані наміри іноземних інвесторів по вкладенню інвестиційних ресурсів.

Через падіння виробництва протягом ряду років, неефективну систему оподатковування і недосконалу амортизаційну політику скоротилися обсяги прибутку й амортизаційних відрахувань - основних джерел власних інвестицій підприємств. Не забезпечує зріст обсягу інвестицій у регіональну економіку діяльність банківської системи, фондового ринку.

Є ряд негативних ознак, які стримують сталий розвиток економіки:

 передусім, це високий ступінь зносу основних фондів, який на початку 2001 р. становив у цілому 46,9 відс., у т. ч. у промисловості - 44,0 відс., у сільському господарстві - 46,5 відс., будівництві - 57,5 відс., на транспорті - 58,8 відс., у сфері охорони здоров'я - 84,6 відс.;

 структура внутрішніх інвестицій вказує на практичну вичерпність стимулюючих факторів до їх нарощення. Так, основним джерелом інвестицій, як і раніше, залишаються власні кошти підприємств і організацій, які станом на 01.10.2002 становлять більше ніж дві третини загального обсягу освоєних інвестицій. Враховуючи складний фінансовий стан підприємств (лише 52 відс. підприємств за підсумками 9 місяців 2002 року отримали за результатами своєї діяльності прибутки) та податкове навантаження, набуває значної ваги проблема зниження ефективності у процесах оновлення основних фондів та впровадження енергозберігаючих, конкурентоспроможних технологій від цієї складової інвестицій в основний капітал;

 залишається незначною і має тенденцію до зменшення частка вкладень, освоєних за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів (за 9 міс. 2002 р. у загальному обсязі інвестицій в основний капітал вона становила 22,8 відс., що на 5,8 відсоткових пунктів менше, ніж за 9 міс. 2002 року);

 знизилась також за 9 міс. 2002 р. і питома вага вкладень населення, використаних ними на будівництво власних житлових будинків, - 3,9 відс. усіх капітальних вкладень (у січні - вересні 2001 р. - 4,1 відс.);

 частка іноземного капіталу в оновленні основних фондів залишається мізерною (1,6 відс. від загального обсягу інвестицій в основний капітал).

Основні проблеми, що перешкоджають широкомасштабному залученню інвестицій в економіку регіону та потребують вирішення у 2003 році:

 нестабільність законодавчої бази;

 непрогнозованість інвестиційної діяльності як однієї із складових бізнесу;

 низький рівень правого та судового захисту прав інвесторів;

 негативний інвестиційний імідж країни в цілому;

 низький рівень капіталізації прибутків підприємств;

 нецільове використання амортизаційних фондів;

 відсутність підготовленого менеджменту для роботи у сфері інвестиційної діяльності;

 відсутність механізмів страхування інвестиційних ризиків;

 нерозвиненість фондового ринку;

 відсутність розвиненої фінансово-інвестиційної інфраструктури;

 відсутність ефективного державного регулювання у використанні державного інвестиційного ресурсу.

Основною перешкодою для потенційних інвесторів є високий ступень ризиків, з них найбільш поширені види:

 політичний ризик - можливість збитків або скорочення розмірів прибутку, які є наслідком державної політики;

 валютний ризик - потенційні збитки, які можуть понести суб'єкти господарської діяльності від змін у валютних курсах;

 інфляційний ризик - можливість понести збитки або недоотримати прибутку у наслідок змін у темпах інфляції;

 структурний ризик - поточна та майбутня циклічність економіки, її схильність до негативних або, навпаки, позитивних змін, ступінь впливу стабільності або нестабільності на суб'єкти господарської діяльності;

 регуляторний ризик - несприятлива або, навпаки, стимулююча політика держави, пов'язана з регулюванням умов здійснення підприємницької діяльності.

4. Очікувані результати

Критеріями досягнення Програми є:

 збільшення обсягів інвестицій в основний капітал не менше 12 - 14 відс.;

 збільшення обсягів прямих іноземних інвестицій;

 впровадження ефективних інвестиційних проектів у пріоритетних напрямах розвитку економіки.

Інвестиції в основний капітал

2003 р. - 1,4 млрд. грн.,

2004 р. - 1,6 млрд. грн.

Іноземні інвестиції

Звітний період (рік) 

Сукупний капітал нерезидента на кінець звітного періоду, тис. дол. США 

Темп росту до попереднього року, % 

Збільшення капіталу нерезидента, тис. дол. США 

Темп росту до попереднього року, % 

1995 

23229,21 

4793,81 

1996 

24343,88 

104,8 

2360,45 

49,2 

1997 

27932,11 

114,7 

9718,50 

411,5 

1998 

28231,54 

101,1 

2809,21 

28,9 

1999 

27585,99 

97,7 

2199,96 

78,3 

2000 

31445,80 

114,0 

5946,60 

270,8 

2001 

39254,23 

124,8 

11058,55 

186,0 

2002 

51617,68 

131,5 

12110,13 

9,5 

2003 (очікуване) 

57811,82 

112,0 

13358,4 

110,3 

2004 (прогноз) 

65905,48 

114,0 

15565,5 

116,5 


Території пріоритетного розвитку

Параметри (прогнозні показники) 

Одиниця виміру 

Роки 

Усього 2003 - 2004 роки 

2003 

2004 

Інвестиційна діяльність 

  

  

  

  

Залучення інвестицій, усього 

тис. дол. 

26045,5 

22739,1 

48784,6 

у тому числі іноземних інвестицій 

тис. дол. 

7761,1 

15564,1 

23325,2 

Виробнича діяльність 

  

  

  

  

Виробництво продукції (товарів, робіт, послуг), усього  

тис. грн. 

213490,6 

355320,9 

568811,5 

Зовнішньоекономічна діяльність 

  

  

  

  

Експорт 

тис. дол. 

4543,8 

5667,8 

10211,6 

Імпорт 

тис. дол. 

2334,5 

1420,4 

3754,9 

Зайнятість та доходи населення 

  

  

  

  

Кількість новостворених робочих місць 

тис. од. 

1,458 

1,369 

2,827 

у тому числі для працевлаштування шахтарів 

тис. од. 

0,678 

0,930 

1,608 

Кількість збережених робочих місць 

тис. од. 

0,676 

1,012 

1,688 

у тому числі для працевлаштування шахтарів 

тис. од. 

0,0 

0,0 

0,0 

Середньомісячна заробітна плата 

грн. 

374,1 

382,3 

756,4 

Розрахунки з бюджетом 

  

  

  

  

Сума пільг з оподаткування, усього 

тис. грн. 

27247,9 

35343,4 

62591,3 

у тому числі: 

  

  

  

  

податок на прибуток 

тис. грн. 

17337,8 

25108,9 

42446,7 

податок на додану вартість 

тис. грн. 

8482,6 

9070,6 

17553,2 

мито на ввезення 

тис. грн. 

1326,6 

953,5 

2280,1 

інші 

тис. грн. 

100,9 

210,4 

311,3 

Нарахування до бюджету податків, зборів та інших обов'язкових платежів, усього 

тис. грн. 

21380,3 

41325,6 

62705,9 

у тому числі: 

  

  

  

  

податок на прибуток 

тис. грн. 

832,0 

9136,2 

9968,2 

податок на додану вартість 

тис. грн. 

18459,8 

29274,7 

47734,5 

прибутковий податок з громадян 

тис. грн. 

1631,2 

2174,7 

3805,9 

інші 

тис. грн. 

457,3 

740,0 

1197,3 

Збори до державних цільових фондів, усього  

тис. грн. 

6533,0 

7896,5 

14429,5 

у тому числі: 

  

  

  

  

збір до фонду соціального страхування 

тис. грн. 

598,1 

700,4 

1298,5 

збір на обов'язкове державне пенсійне страхування 

тис. грн. 

5556,1 

6725,7 

12281,8 

збір до державного фонду на випадок безробіття 

тис. грн. 

368,8 

446,6 

815,4 

Сальдо податкових пільг та нарахувань до бюджету податків, зборів та інших обов'язкових платежів 

тис. грн. 

665,4 

13878,7 

14544,1 


5. Фінансове забезпечення виконання Програми

Реалізація Програми буде здійснюватися за рахунок коштів, які виділяються Головному управлінню економіки облдержадміністрації та Комітету з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області на проведення загальнообласних заходів.

6. Механізм реалізації та контроль за виконанням Програми

Забезпечення виконання завдань Програми передбачається шляхом поетапного та якісного виконання заходів усіма виконавцями, підвищення ефективності взаємодії з питань розвитку малого підприємництва місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування, підприємств та організацій області, об'єктів ринкової інфраструктури.

Координацію діяльності місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств та організацій області щодо виконання основних заходів Програми здійснює Головне управління економіки обласної державної адміністрації.

Виконавці заходів Програми щоквартально, до 10 числа місяця, що настає за звітним кварталом, інформують Головне управління економіки облдержадміністрації про хід їх виконання.

Головне управління економіки облдержадміністрації щоквартально, до 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, інформує керівництво облдержадміністрації про хід та результати виконання Програми.

7. Заходи щодо збільшення обсягів залучення в область інвестиційних ресурсів

  

Зміст заходів 

Термін виконання 

Відповідальні 

Очікувані результати 

1. Удосконалення законодавчої та нормативно-правової бази 

1.1. 

Розробка та надання центральним органам державної влади пропозицій щодо внесення змін і доповнень: 

  

  

  

1.1.1. 

до Закону України "Про спеціальний режим інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку в Луганській області" стосовно впровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності на територіях міст Антрацит, Кіровськ, Луганськ, Рубіжне, Ровеньки  

2003 рік 

Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області, Головне управління економіки облдержадміністрації, органи місцевого самоврядування 

Залучення додаткових інвестиційних ресурсів

 

1.1.2. 

до постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2001 N 895 "Про затвердження переліку галузей (підгалузей) виробництва, які є пріоритетними для реалізації інвестиційних проектів на територіях пріоритетного розвитку в Луганській області" щодо розширення переліку пріоритетних видів економічної діяльності 

2003 - 2004 роки 

Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області, Головне управління економіки облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування 

Створення умов для додаткових інвестиційних ресурсів в пріоритетні види економічної діяльності 

1.1.3. 

до постанови Кабінету Міністрів України від 25.10.99 N 1968 "Про затвердження переліку галузей (підгалузей) виробництва, які є пріоритетними для реалізації інвестиційних проектів на територіях пріоритетного розвитку в Луганській області, та Порядку розгляду і затвердження інвестиційних проектів, що реалізуються у пріоритетних галузях (підгалузях) виробництва на територіях пріоритетного розвитку в Луганській області" щодо удосконалення порядку розгляду та затвердження інвестиційних проектів 

2003 рік 

Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області, Головне управління економіки облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування 

Прискорення процедури розгляду та затвердження інвестиційних проектів 

1.1.4. 

до наказів Державного комітету статистики від 07.12.2001 N 487 "Про затвердження форм державної статистичної звітності із статистики інвестицій зовнішньоекономічної діяльності та інструкцій щодо їх заповнення", від 02.08.2002 N 294 "Про затвердження форм державних статистичних спостережень з статистики інвестицій та будівництва" та від 12.12.2001 N 491 "Про затвердження форми державної статистичної звітності N 2-інвестиції - квартальна "Звіт про капітальні інвестиції" та інструкції щодо її складання" щодо форм статистичної звітності N 10-ЗЕЗ "Звіт про іноземні інвестиції в Україну", N 1-інвестиції "Звіт про інвестиції в основний капітал (капітальні вкладення)" та N 2-інвестиції - квартальні "Звіт про капітальні інвестиції" 

2003 рік 

Луганське обласне управління статистики, Головне управління економіки, управління будівництва облдержадміністрації 

Упорядкування статистичних даних щодо залучених в область інвестиційних ресурсів 

2. Дослідження проблем інвестиційної діяльності підприємств області 

2.1. 

Розробка та запровадження системи оцінки інвестиційної привабливості міст (районів), окремих підприємств 

2003 - 2004 роки 

Головне управління економіки, Головне управління промислової політики, Головне управління сільського господарства та продовольства, управління будівництва, управління транспорту та зв'язку, Головне управління освіти і науки, Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області 

Створення привабливого інвестиційного іміджу регіону, залучення додаткових інвестиційних ресурсів 

2.2. 

Визначення потреб підприємств у інвестиційних ресурсах 

2003 - 2004 роки 

Головне управління економіки, Головне управління промислової політики, Головне управління сільського господарства та продовольства, управління будівництва, управління транспорту та зв'язку, Головне управління освіти, Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області 

Інформування потенційних інвесторів про можливі напрямки інвестування 

2.3. 

Визначення пріоритетних сфер (галузей) інвестування 

2003 - 2004 роки 

Головне управління економіки, головні управління, управління облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області 

Залучення додаткових інвестиційних ресурсів до пріоритетних видів економічної діяльності 

3. Формування привабливого інвестиційного іміджу регіону 

3.1. 

Організація інформування потенційних інвесторів через засоби масової інформації та міжнародну інформаційну мережу Internet про правове регулювання інвестиційної діяльності в Україні й в області, про інвестиційні проекти та пропозиції, а також регулярне висвітлення ситуації щодо надходження інвестицій в економіку Луганської області, реалізації інвестиційних проектів 

2003 - 2004 роки 

Управління у справах преси та інформації, Головне управління економіки облдержадміністрації, Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області, відділ інформаційно-комп'ютерного забезпечення облдержадміністрації 

Створення привабливого інвестиційного іміджу регіону, залучення додаткових інвестиційних ресурсів 

3.2. 

Організація інформування дипломатичних представництв іноземних держав в Україні, дипломатичних представництв України за кордоном, торговельно-економічних місій при посольствах України в зарубіжних країнах, вітчизняних та іноземних фінансово-кредитних установ про можливості інвестування в економіку Луганської області та інвестиційного потенціалу області 

2003 - 2004 роки 

Управління зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності, Головне управління економіки облдержадміністрації 

Підвищення рівня інформованості щодо напрямків інвестування в економіку області, залучення додаткових інвестиційних ресурсів 

3.3. 

Сприяння забезпеченню умов для діяльності іноземних інвесторів та розв'язанню проблем, що виникають у їхній роботі 

2003 - 2004 роки 

Рада з питань залучення іноземних інвестицій при обласній держадміністрації, управління зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності, Головне управління промислової політики, Головне управління сільського господарства і продовольства, управління будівництва, управління транспорту та зв'язку облдержадміністрації 

Забезпечення привабливих умов для діяльності іноземних інвесторів 

3.4. 

Підготовка матеріалів до інформаційно-довідкових видань про економічний та інвестиційний потенціал області: "Інвестиційний портрет Луганської області", "Каталог товаровиробників Луганської області", буклет "Луганська область: території пріоритетного розвитку" 

2003 - 2004 роки 

Головне управління економіки, управління облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області 

Підвищення рівня інформованості інвесторів, розширення інформації про інвестиційні та інноваційні проекти 

3.5. 

Сприяння участі підприємств і організацій області в економічних бізнес-форумах, міжнародних конференціях, семінарах, виставкових заходах 

2003 - 2004 роки 

Луганська регіональна торговельно-промислова палата, Головне управління економіки, управління облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області 

Підвищення рівня інформованості суб'єктів 

3.6. 

Організація проведення семінарів та "круглих столів" з питань залучення інвестиційних ресурсів 

2003 - 2004 роки 

Головне управління економіки, управління облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області 

Запровадження методів ефективного корпоративного управління, навичок залучення вітчизняних та іноземних інвестицій для розвитку регіону 

4. Формування ефективної системи інфраструктури інвестиційного ринку області, у т. ч. розвиток фондового ринку 

4.1. 

Опрацювання питання створення Агентства сприяння інвестиціям 

2003 - 2004 роки 

Головне управління економіки облдержадміністрації, Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування 

Створення умов для залучення додаткових інвестиційних ресурсів 

4.2. 

Організація роботи з постійного інформування банківських установ, розташованих на території області, про наявні інвестиційні пропозиції щодо розвитку пріоритетних галузей та підприємств.
Вивчення пропозицій установ комерційних банків щодо кредитування окремих підприємств на території області, складання календарного плану реалізації прийнятих до фінансування проектів 

2003 - 2004 роки 

Головне управління економіки, Головне управління промислової політики, Головне управління сільського господарства і продовольства, управління будівництва, управління транспорту та зв'язку облдержадміністрації 

Створення умов для залучення додаткових інвестиційних ресурсів 

4.3. 

Опрацювання питання створення на території області транснаціональних коридорів шляхом залучення інвестицій у розвиток транспортної інфраструктури, дорожнього господарства з використанням механізмів концесії та лізингу 

2003 - 2004 роки 

Управління транспорту та зв'язку облдержадміністрації 

Розвиток ринку транспортних послуг, інтеграція до європейської транспортної системи, збільшення обсягів транспортних перевезень 

4.4. 

Розширення і модернізація транспортної інфраструктури, а саме газотранспортної системи 

2003 - 2004 роки 

Управління транспорту та зв'язку облдержадміністрації 

Розвиток ринку транспортних послуг, інтеграція до європейської транспортної системи, збільшення обсягів транспортних перевезень 

4.5. 

Проведення роботи щодо залучення міжнародної технічної допомоги для розв'язання соціально-економічних проблем окремих територій області, у т. ч. реалізація проекту Міністерства Міжнародного розвитку Великобританії "Соціальне та економічне відродження Донбасу" 

2003 - 2004 роки 

Головне управління економіки облдержадміністрації, Головне управління промислової політики, Головне управління сільського господарства і продовольства, управління будівництва, управління транспорту та зв'язку, Головне управління освіти і науки, Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування 

Підвищення ефективності співробітництва з міжнародними фінансовими організаціями, залучення додаткових інвестиційних ресурсів 

4.6. 

Активізація роботи щодо залучення кредитних коштів по муніципальній кредитній лінії Міністерства фінансів України, відкритої Світовим банком у рамках проекту реструктуризації вугільної промисловості  

2003 - 2004 роки 

Головне управління економіки облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування 

Залучення додаткових інвестиційних ресурсів для переоснащення комунальної інфраструктури міст та районів 

4.7. 

Надання консультаційних послуг з питань розробки бізнес-планів та підготовки висновків про доцільність їх реалізації в рамках спеціального режиму інвестиційної діяльності. Організація і проведення семінарів, конференцій з питань інвестиційної діяльності 

2003 - 2004 роки 

Головне управління економіки облдержадміністрації, Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області 

Підвищення рівня інвестиційного менеджменту на підприємствах області  

4.8. 

Запровадження системи моніторингу фондового ринку Луганської області з оперативним реагуванням на проблеми, пов'язані з його розвитком  

2003 - 2004 роки 

Луганське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 

Визначення тенденцій розвитку фондового ринку області  

4.9. 

Опрацювання питання створення фондової біржи на території області або відновлення роботи Луганської філії УФБ 

2003 рік 

Облдержадміністрація, Луганське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 

Збільшення обігу цінних паперів. Формування позитивної ділової репутації емітента для потенційних інвесторів 

4.10. 

Насичення ринку інформацією щодо діяльності акціонерних товариств Луганської області, необхідної можливим інвесторам для оцінки об'єктів фінансування  

2003 - 2004 роки 

Луганське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 

Удосконалення створеної загальнодержавної інформаційної системи розкриття інформації про фінансово-господарську діяльність акціонерних товариств за міжнародними стандартами 

4.11. 

Проведення семінарів і навчання керівників акціонерних товариств з питань розвитку фондового ринку  

2003 - 2004 роки 

Луганське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 

Підвищення кваліфікації менеджменту акціонерних товариств, зокрема у сфері інвестиційної діяльності  

5. Розвиток територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності 

5.1. 

Забезпечення розробки Програми функціонування територій пріоритетного розвитку в Луганській області до 2010 року 

2003 рік 

Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області, Головне управління економіки облдержадміністрації 

Визначення перспективних напрямків розвитку ТПР 

5.2. 

Розробка та затвердження перспективних та поточних програм розвитку територій пріоритетного розвитку  

2003 рік 

Райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області, Головне управління економіки облдержадміністрації 

Визначення перспективних напрямків розвитку міст та районів області з урахуванням функціонування на територіях спеціального режиму інвестиційної діяльності 

5.3. 

Забезпечення проведення аналізу функціонування територій пріоритетного розвитку в Луганській області 

2003 - 2004 роки 

Головне управління економіки облдержадміністрації, Головне фінансове управління, Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування 

Визначення тенденцій розвитку ТПР Луганської області 

5.4. 

Проведення міжвідомчих нарад і семінарів з питань аналізу функціонування територій пріоритетного розвитку, зокрема з питань митного регулювання, оподаткування, бізнес-планування, експертизи інвестиційних проектів, підготовки статистичної звітності 

2003 рік 

Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області, Головне управління економіки облдержадміністрації, члени міжвідомчої ради 

Забезпечення інформованості суб'єктів підприємницької діяльності щодо умов впровадження інвестиційних проектів у рамках спеціального режиму інвестиційної діяльності  

5.5. 

Проведення наради за участю підприємств - суб'єктів територій пріоритетного розвитку щодо удосконалення статистичної звітності функціонування спеціальних територій 

2003 рік 

Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області, Головне управління економіки облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, Луганське обласне управління статистики 

Підвищення ефективності економічного аналізу функціонування ТПР 

6. Розвиток інноваційно-інвестиційних процесів у регіоні 

6.1. 

Створення бази даних інноваційних проектів  

2003 рік 

Головне управління економіки, відділ науки облдержадміністрації 

Інформування потенційних інвесторів, залучення додаткових інвестиційних ресурсів 

6.2. 

Проведення роботи щодо стимулювання залучення інвестицій у наукову, науково-технічну та інноваційну діяльність 

2003 - 2004 роки 

Головне управління економіки облдержадміністрації 

Інформування потенційних інвесторів, залучення додаткових інвестиційних ресурсів 


 

Додаток 1 


Інвестиції в основний капітал та введення в дію основних фондів, млн. грн.

  

2000 р. 

2001 р. 

9 міс. 2001 р. 

9 міс. 2002 р. 

у факт. цінах 

у % до відп. періоду мин. року 

у факт. цінах 

у % до відп. періоду мин. року 

у факт. цінах 

у % до відп. періоду мин. року 

у факт. цінах 

у % до відп. періоду мин. року 

Вкладено інвестицій в основний капітал, всього 

927,2 

118,3 

1146,6 

107,6 

770,6 

116,4 

880,6 

110,8 

У т. ч. будівельно-монтажні роботи 

293,4 

82,8 

334,3 

100,5 

226,0 

102,9 

242,1 

101,6 

Введення в дію основних фондів, всього 

845,7 

67,0 * 

1198,1 

141,7* 

635,2 

131,6* 

664,5 

104,6* 


___________
* у фактичних цінах.

 

Додаток 2 


Інвестиції в основний капітал за джерелами фінансування, млн. грн.

 

2001 р. 

9 міс. 2001 р. 

9 міс. 2002 р. 

у факт. цінах 

у % до загал. обсягу 

у факт. цінах 

у % до загал. обсягу 

у факт. цінах 

у % до загал. обсягу 

Вкладено інвестицій в основний капітал, всього, у т. ч.: 

1146,6 

100,0 

770,6 

100,0 

880634 

100,0 

За рахунок коштів державного бюджету 

249,9 

21,8 

197,6 

25,6 

187892 

21,3 

За рахунок коштів місцевого бюджету 

30,7 

2,7 

23,0 

3,0 

13453 

1,5 

За рахунок власних коштів підприємств, організацій та інш. юр. осіб 

782,4 

68,2 

467,0 

60,6 

614912 

69,8 

За рахунок кредитів банків та інших позик 

21,0 

1,8 

10,0 

1,3 

14000 

1,6 

За рахунок інших джерел фінансування (включаючи кошти населення) 

62,7 

5,5 

73,2 

9,5 

50377 

5,7 


 

Додаток 3 


Інвестиції в основний капітал за формами власності, млн. грн.

  

2001 р. 

9 міс. 2001 р. 

9 міс. 2002 р. 

у факт. цінах 

у % до загал. обсягу 

у факт. цінах 

у % до загал. обсягу 

у факт. цінах 

у % до загал. обсягу 

Вкладено інвестицій в основний капітал, всього, у т. ч.: 

1146,6 

100,0 

770,6 

100,0 

880634 

100,0 

Державна 

765,2 

66,7 

531,3 

68,9 

548,8 

62,3 

Комунальна  

39,0 

3,4 

26,5 

3,4 

49,7 

5,7 

Приватна 

58,1 

5,2 

35,8 

4,7 

50,9 

5,8 

Колективна  

284,3 

24,8 

177,1 

23,0 

231,1 

26,2 


 

Додаток 4 


Інвестиції в основний капітал та введення в дію основних фондів, млн. грн.

 

 

Додаток 5 


Інвестиції в основний капітал по містах та районах області

Міста, райони 

Інвестиції в основний капітал 

Освоєно у 2001 р. 

Освоєно за січень - вересень 2001 р. 

Освоєно за січень - вересень 2002 р. 

у факт. цінах, тис. грн. 

У % до відпо-
відного періоду минулого року 

На душу насе-
лення (у факт. цінах) 

у факт. цінах, тис. грн. 

У % до відпо-
відного періоду минулого року 

На душу насе-
лення (у факт. цінах) 

у факт. цінах, тис. грн. 

У % до відпо- відного періоду минулого року

На душу насе-
лення (у факт. цінах) 

Всього по області 

1146600 

107,6 

441,9