Текст документа:

Про підсумки виконання Програми економічного і соціального розвитку Луганської області за 2008 рік та пріоритетні напрямки роботи на I півріччя 2009 року з урахуванням антикризових програм державного та регіонального рівня


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 10 березня 2009 року № 206


Про підсумки виконання Програми економічного і соціального розвитку Луганської області за 2008 рік та пріоритетні напрямки роботи на I півріччя 2009 року з урахуванням антикризових програм державного та регіонального рівня


 

З метою мінімізації впливу світової фінансової кризи на соціально-економічний розвиток області, виходячи з підсумків виконання за 2008 рік Програми економічного і соціального розвитку Луганської області, керуючись п. 2 частини першої ст. 13 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»:
 
1.     Інформацію про підсумки виконання Програми економічного і соціального розвитку Луганської області за 2008 рік взяти до відома (додається).
 
2.     Головному управлінню промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації (Безлепкін В.М.), головам райдержадміністрацій та рекомендувати виконкомам міських рад міст обласного значення:
 
2.1.    До 01.04.2009 розробити заходи щодо впровадження міжгалузевої кооперації між промисловими підприємствами та організаціями Луганської області з метою максимального використання матеріалів, обладнання та устаткування, виробленого промисловими підприємствами області. 
 
2.2.    З метою зменшення споживання природного газу вжити відповідних заходів щодо інформування підприємств, організацій, установ та населення області про можливості запровадження більш ефективного енергозберігаючого обладнання та переходу на альтернативні види палива.
 
3.     Головним управлінням облдержадміністрації: економіки
(Агібалов І.В.), промисловості та розвитку інфраструктури (Безлепкін В.М.)
до 20.03.2009 підготувати звернення до Кабінету Міністрів України:
стосовно внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік” в частині зняття заборони на надання відстрочок щодо термінів сплати податкових зобов’язань суб’єктів господарювання-імпортерів за податком на додану вартість; 
щодо розширення переліку підприємств, які отримують природний газ за пільговими цінами.
 
4.     Головним управлінням облдержадміністрації: промисловості та розвитку інфраструктури (Безлепкін В.М.), житлово-комунального господарства (Махуренко С.В.) до 01.04.2009 підготувати Комплексну програму енергозбереження Луганської області на 2010-2015 роки.
 
5.     Рекомендувати керівникам підприємств-експортерів області спрямовувати повернуті суми ПДВ в першочерговому порядку на розвиток виробництва та погашення боргів із заробітної плати працівникам.
 
6.     З метою забезпечення виконання місцевих бюджетів рекомендувати Державній податковій адміністрації в Луганській області (Рекіянов С.О.) та виконавчим органам місцевого самоврядування вжити вичерпних заходів щодо мобілізації податків і зборів в обсягах, затверджених місцевими радами на 2009 рік, а також щодо зменшення існуючого податкового боргу до державного та місцевих бюджетів.
 
7.     Головному фінансовому управлінню облдержадміністрації
(Балковий Ю.І.), головам райдержадміністрацій та рекомендувати виконкомам міських рад міст обласного значення:
 
7.1.    Протягом І півріччя 2009 року вжити заходів щодо обмеження обсягів бюджетних зобов’язань з урахуванням реальних надходжень до місцевих бюджетів та необхідності забезпечення жорсткого режиму економії бюджетних коштів; оптимізації бюджетних видатків, мережі і штатів бюджетних установ; скорочення витрат на незахищені статті бюджету.
 
7.2.    У разі недоотримання доходів загального фонду бюджету в обсягах, врахованих у відповідних рішеннях місцевих рад про затвердження показників місцевих бюджетів на 2009 рік, вжити заходів щодо збалансування місцевих бюджетів та приведення бюджетних видатків у відповідність до наявних фінансових ресурсів шляхом внесення змін до відповідних рішень про місцеві бюджети.
 
8.     З метою підвищення ефективності процедур санації на підприємствах з державною часткою майна:
 
8.1.    Запропонувати Державній податковій адміністрації в Луганській області (Рекіянов С.О.), головному управлінню Пенсійного фонду України в Луганській області (Тураєв В.О.) інформувати облдержадміністрацію, регіональне відділення Фонду державного майна України по Луганській області щодо кожного звернення до суду із заявами про порушення справ про банкрутство.
 
8.2.    Рекомендувати регіональному відділенню Фонду державного майна України по Луганській області (Пшенічний М.М.) разом з головними управліннями облдержадміністрації: економіки (Агібалов І.В.), промисловості та розвитку інфраструктури (Безлепкін В.М.), Луганським обласним відділом з питань банкрутства сприяти пошуку інвесторів для підприємств, до яких запроваджено процедуру санації.
 
9.     Управлінню містобудування і архітектури облдержадміністрації (Поречний В.О.) у строк до 10.03.2009 підготувати пропозиції Міністерству регіонального розвитку та будівництва України щодо виділення цільової субвенції з держбюджету для реалізації в Луганській області пілотних проектів з будівництва доступного житла з метою збільшення темпів житлового будівництва і забезпечення громадян житлом.
 
10.       Головному управлінню агропромислового розвитку облдержадміністрації (Хворостяненко С.І.), головам райдержадміністрацій, рекомендувати Свердловському і Ровеньківському міським головам вжити організаційних заходів щодо своєчасного проведення весняно-польових робіт та забезпечення матеріально-технічними ресурсами сільгосптоваровиробників.
 
11.       Головному управлінню агропромислового розвитку облдержадміністрації (Хворостяненко С.І.) спільно з виконкомом Луганської міської ради організувати систематичне проведення ярмарків з продажу сільськогосподарської продукції в обласному центрі.
 
12.Головам райдержадміністрацій, рекомендувати міським, селищним головам здійснити заходи щодо виділення додаткових торговельних місць на ринках області для реалізації власної продукції сільгосптоваровиробниками.
 
13.       Головному управлінню економіки облдержадміністрації
(Агібалов І.В.) відповідно до порядку укладання Угоди щодо регіонального розвитку забезпечити своєчасну підготовку та погодження протоколу намірів та проекту зазначеної Угоди і опрацювання її з міністерствами економіки й будівництва та регіонального розвитку України.
 
14.       Головному управлінню економіки облдержадміністрації
(Агібалов І.В.), головам райдержадміністрацій, рекомендувати виконкомам міських рад міст обласного значення:
 
14.1.     З метою створення сприятливих умов для місцевих товаровиробників узяти під контроль виконання заходів, спрямованих на розширення спеціалізованої та виїзної торгівлі, виділення додаткових торговельних площ виробникам продукції харчової промисловості та сільськогосподарської продукції, розглянути можливість зниження ставок ринкового збору.
 
14.2.     Підготувати пропозиції щодо створення оптових ринків сільськогосподарської продукції та насичення споживчого ринку продуктами харчування місцевого виробництва у строк до 20.03.2009.
 
14.3.     Вжити заходів щодо:
розробки інвестиційних проектів з організації додаткових ринкових площ із застосуванням легких будівельних конструкцій для продажу сільськогосподарської продукції;
координації взаємодії з ДП «Луганський регіональний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» і Луганською обласною санітарно-епідеміологічною станцією для запобігання надходженню на споживчий ринок неякісних, фальсифікованих та небезпечних для життя і здоров’я людей товарів;
упорядкування ринкової торгівлі, ліквідації несанкціонованої торгівлі, перетворення ринків у сучасні торгові центри і комплекси.
 
15.       Головному управлінню економіки облдержадміністрації
(Агібалов І.В.) до 18.03.2009, у рамках обласного форуму «Бізнес і влада – партнери», провести “круглі столи” з актуальних питань розвитку підприємництва за участю міських голів, голів райдержадміністрацій, керівників правоохоронних і контролюючих органів, підприємницьких структур регіону та їх громадських і профспілкових об’єднань.
 
16.       Головному управлінню житлово-комунального господарства облдержадміністрації (Махуренко С.В.), головам райдержадміністрацій та рекомендувати виконкомам міських рад міст обласного значення підготувати пропозиції щодо використання альтернативних джерел енергії та відповідних технологій у житлово-комунальній сфері.
 
17.       Луганському обласному центру зайнятості (Черкасов А.В.), головам райдержадміністрацій, рекомендувати міським головам міст обласного значення визначити перелік громадських робіт з благоустрою територій з метою працевлаштування осіб, які знаходяться на обліку у державній службі зайнятості.
18.       Луганському обласному управлінню лісового і мисливського господарства (Янченко В.І.), головам райдержадміністрацій, рекомендувати міським головам міст обласного значення визначити ділянки, які підлягають залісненню, та разом з Луганським обласним центром зайнятості           (Черкасов А.В.) підготувати пропозиції щодо залучення незайнятого населення до відповідних громадських робіт.
 
19.       З метою оперативного прийняття управлінських рішень першому заступнику голови облдержадміністрації Ареф’єву Ю.Є. разом із заступником голови облдержадміністрації Кривулею В.М. до 06.03.2009 підготувати пропозиції щодо складу ради з питань протидії впливу фінансової та економічної кризи при голові облдержадміністрації.
 
20.       Головному управлінню охорони здоров’я облдержадміністрації  (Малиш П.М.) створити до 01.05.2009 обласний комп’ютерний реєстр хворих на туберкульоз та оптимізувати мережу закладів охорони здоров’я з метою підвищення ефективності їх діяльності та використання бюджетних коштів.
 
21.       Управлінню у справах преси та інформації облдержадміністрації (Желєзний В.О.) забезпечити оприлюднення в місцевих засобах масової інформації підсумків виконання Програми економічного і соціально розвитку Луганської області за 2008 рік.
 
22.       Відповідальним за виконання завдань, визначених цим розпорядженням, структурним підрозділам облдержадміністрації, головам райдержадміністрацій, територіальним органам міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, міським головам міст обласного значення інформацію про підсумки виконання надати Головному управлінню економіки облдержадміністрації (Агібалов І.В.) до 25.07.2009 для узагальнення.
 
23.       Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на першого заступника голови облдержадміністрації Ареф’єва Ю.Є.
 
 
 
 
 
Голова обласної
держадміністрації                                                                                                                                                                      О.М.Антіпов


Додаток
до розпорядження голови
облдержадміністрації
« 10 » березня 2009 р. № 206
 
Інформація
про підсумки виконання Програми економічного і соціального розвитку Луганської області за 2008 рік
 
Аналіз виконання завдань Програми економічного і соціального розвитку Луганської області на 2008 рік (далі – Програма) свідчить про необхідність прискорення вирішення проблем та мінімізації наслідків світової фінансової кризи, які стримують соціально-економічний розвиток області, визначення пріоритетних напрямків роботи на I півріччя 2009 року з урахуванням антикризових програм державного та регіонального рівня.
За 2008 рік темп промислового виробництва становив 94,1 % до 2007 року (при запланованому Програмою темпі 106,9 %).
Темпи виробництва, вищезапланованих на поточний рік Програмою, забезпечено в таких галузях: легка промисловість – 104,8 % (за Програмою – 102 %), виробництво іншої неметалевої мінеральної продукції – 112,0 % (100,0 %).
Нижче показників Програми темпи зростання у добувній промисловості – 103,9 % (за Програмою – 109,2 %), виробництві харчових продуктів, напоїв та тютюнових виробів – 96,1 % (105,6 %), хімічному та нафтохімічному – 97,2 % (103,2 %), целюлозно-паперовому виробництві та видавничій діяльності – 85,0 % (112,7 %), виробництві коксу, продуктів нафтоперероблення – 78,9 % (91,9 %), металургії та обробленні металу – 104,4 (127,9 %), машинобудуванні – 116,6 % (133,4 %), виробництві та розподіленні електроенергії, газу та води – 99,1 % (100,8 %).
У 2008 році проти 2007 року збільшили обсяги виробництва промислові підприємства 7 міст та 6 районів області. Найбільший приріст обсягів промислового виробництва забезпечили підприємства міст: Луганська (12,5 %), Алчевська (8,2 %), Кіровська (6,1 %), Ровеньків (6,0 %), Краснодона (5,9 %), Стаханова (9,6 %) та Перевальського (36,2 %), Марківського (35,8 %), Біловодського (20,0 %), Антрацитівського (17,3 %) та Краснодонського (16,9 %) районів. Водночас скоротили обсяги промислового виробництва у 2008 році проти 2007 року підприємства міст: Лисичанська (на 24,1 %), Стаханова (на 10,9 %), Рубіжного (на 10,1 %), Свердловська (на 7,0 %) та Новоайдарського (на 69,8 %), Попаснянського (на 24,3 %), Сватівського (на 22,9 %), Троїцького (на 20,6 %), Новопсковського (на 18,1 %) та Старобільського (на 15,6 %) районів.
За підсумками 2008 року область посіла третє місце в Україні за обсягами реалізованої промислової продукції, що склали майже 70,7 млрд грн, або 9,0 % від загальнодержавного обсягу.
У 2008 році в агропромисловому комплексі обсяг сільськогосподарської продукції в усіх категоріях господарств порівняно з 2007 роком зріс на 23,7 % (за Програмою – на 8,5 %), у тому числі в сільськогосподарських підприємствах – на 38,3 %, у господарствах населення – на 12,2 %.
Обсяг продукції тваринництва збільшився у порівнянні з 2007 роком на 13,0 % (за Програмою – на 8,4 %). Усіма категоріями господарств з початку поточного року реалізовано на забій худоби та птиці 60,3 тис. т (91,5 %), молока – 318,8 тис. т (91,3 %), яєць – 740,4 млн шт. (118,6 %). У 2008 році передбачалося забезпечити реалізацію худоби та птиці на рівні 114,3 % до попереднього року, виробництво молока – 100,9 %, яєць – 106,5 %.
У 2008 році чисельність птиці становила 5,7 млн голів. Приріст за 2008 рік в усіх категоріях господарств становить 5,4 %, у тому числі у сільськогосподарських підприємствах – 10,0 %.
Інвестиційна діяльність є одним із пріоритетних напрямів у досягненні стабільного соціально-економічного розвитку регіону.
За січень-вересень 2008 року освоєно 7085,4 млн грн капітальних інвестицій. Переважну частку з них 6177,2млн грн, або 87,2 % від загального обсягу, становили інвестиції в основний капітал, що на 18,9 % менше, ніж у січні-вересні 2007 року (за Програмою – зростання на 14,9 %).
На будівництво житлових будівель освоєно 260 млн грн, що на 19,5 % менше, ніж у відповідному періоді минулого року. Темпи освоєння інвестицій у будівництво індивідуального житла зменшилися на 16,3 %.
За рахунок коштів державного бюджету введено в експлуатацію 1704 кв. м, що складає лише 0,7 % від загального обсягу введеного житла по області.
За 2008 рік введено в експлуатацію житла загальною площею 249,3 тис. кв. м, що на 3,8 % менше, ніж у 2007 році. Більшість уведеного житла побудовано у міських поселеннях – 201,0 тис. кв. м (80,6 % загального обсягу), що на 3,9 % менше, ніж у 2007 р. У сільській місцевості зменшилися обсяги введеного житла на 3,3 %.
За рахунок усіх джерел фінансування введено в експлуатацію 1840 квартир, у тому числі у сільській місцевості – 384.
За 2008 рік підприємства області виконали будівельних робіт на суму 1830,8 млн грн, що на 30,8 % менше, ніж у 2007 р.
Зниження обсягів будівельних робіт у 2008 р. спостерігалося на підприємствах 14 міст і такої ж кількості районів області.
Більше половини (60,8 %) загального обсягу будівельних робіт області виконано підприємствами міст: Луганська, Сєвєродонецька та Алчевська.  
Зокрема, 29,9 % обсягів робіт області виконано будівельниками м. Луганська, які знизили обсяги будівництва на 35,9 %.
У 2008 р. працювало 88,9 % загальної кількості підприємств (у 2007 р. – 90,5 %). Збільшили обсяги будівництва 31,3 % працюючих підприємств, що на 19,0 в.п. менше, ніж торік.
За 2008 рік в область іноземними інвесторами вкладено 50,5 млн дол. США прямих інвестицій, що у 3 рази більше, ніж у 2007 році, у т.ч. з країн СНД – 2,0 млн дол. (3,9 % до загального обсягу), з інших країн світу – 48,5 млн дол. (96,1 %). У той же час нерезидентами вилучено капіталу на 5,6 млн дол. США.
Загальний обсяг прямих іноземних інвестицій, внесених в область на 1 січня 2009 р. становив 336,1 млн дол. США, що складає 142,2 долара на одну особу.
Інвестиції надійшли із 41 країни світу, при цьому на чотири з них припадає 82,2 % їх загального обсягу, це Сполучені Штати Америки – 126,1 млн дол. (37,5 % загального обсягу), Кіпр – 79,6 млн дол. (23,7 %), Угорщина – 36,5 млн дол. (10,9 %), Сполучене Королівство – 34,0 млн дол. (10,1 %). Також основними країнами-інвесторами постають Іспанія – 9,2 млн дол. (2,7 %) та Німеччина – 7,7 млн дол (2,3 %).
За 2008 рік підприємствами транспорту області перевезено 36,4 млн т вантажів, що на 2,1 % менше, ніж у 2007 році. Вантажооборот збільшився на 0,6 % і становив 4387,2 млн ткм.
Залізничним транспортом за 2008 р. перевезено 27,4 млн т вантажів, що на 6,7 % менше обсягу перевезень у 2007 р.
За 2008 р. громадським транспортом відправлено 460,4 млн пасажирів, що на 4,3 % більше, ніж у 2007 р. За цей період виконано пасажирську роботу в обсязі 5459,7 млн пас. км, що на 12,8 % більше порівняно з 2007 р.
Залізничним транспортом надано послуг 12,1 млн пасажирів, що на 1,0 % менше, ніж у 2007 р.
Обсяг відправлених пасажирів автомобільним транспортом за 2008 р. склав 331,1 млн, у т.ч. по основному колу перевізників – 131,0 млн (39,6 % від загального обсягу). Пасажирооборот склав відповідно 4210,6 і 1706,8 млн пас. км (40,5 %). Обсяг відправлених пасажирів збільшився на
6,1 % проти 2007 р., пасажирооборот – на 18,2 %.
Зовнішньоторговельний оборот товарів та послуг області за 2008 рік становив 10950,7 млн дол. США і збільшився порівняно з 2007 роком на 41,7 %. При цьому обсяги експорту товарів та послуг збільшилися в 1,6 раза, імпорту – на 21,8 % і склали відповідно 6407,4 та 4543,3 млн дол. Позитивне сальдо зовнішньоторговельного балансу області за 2008 р. становило 1864,1 млн дол. (за 2007 р. – 268,7 млн дол.).
Оборот зовнішньої торгівлі товарами за 2008 р. склав 10822,6 млн дол. і проти 2007 р. збільшився на 42,4 %.
Обсяг експорту зовнішньої торгівлі товарами за 2008 р. становив 6361,0 млн дол. і збільшився порівняно з 2007 р. у 1,6 раза, імпорту – 4461,6 млн дол. і збільшився на 22,7 %. Позитивне сальдо зовнішньої торгівлі товарами становило 1899,4 млн дол. (у 2007 р. – 328,9 млн дол.).
Зовнішньоторговельні операції з товарами область здійснювала з партнерами зі 128 країн світу.
Отримав подальший розвиток споживчий ринок області. Оборот роздрібної торгівлі (до якого залучено роздрібний товарооборот підприємств роздрібної торгівлі, розрахункові дані щодо обсягів продажу товарів на ринках та фізичними особами-підприємцями) за 2008 рік становив 18013,7 млн грн, що на 15,3 % більше обсягу 2007 року (за Програмою – на 20 %). У структурі обороту роздрібної торгівлі на організовані і неформальні ринки припадало 37,0 %.
Оборот ресторанного господарства (з урахуванням обороту фізичних осіб-підприємців) у 2008 р. проти 2007 р. збільшився на 7,1 % і становив 711,7 млн грн.
Індекс споживчих цін за грудень 2008 року у відсотках до грудня попереднього року складає 123,3 % (по Україні – 122,3), до попереднього місяця 101,8 % (по Україні – 102,1).
Такий рівень індексу інфляції в 2008 році був сформований за рахунок подорожчання продуктів харчування.
Питома вага продуктів харчування в індексі цін складає 55,1 %. За підсумками 2008 року ціни на продукти харчування подорожчали в цілому на 25,8 %. Найбільше (на 72,1 % і 43,2 %) подорожчали тваринні жири і фрукти. Істотно також подорожчали хліб (26,7 %), м’ясо і м’ясопродукти (31,1 %), яйце (32,6 %), риба (24,8 %). Підвищилися ціни на овочі (12,6 %).
До зведеного бюджету за 2008 року юридичні і фізичні особи Луганської області сплатили 6407,5млн грн, що на 1252,9 млн грн більше минулорічного збору. За грудень зібрано на 69,5 млн грн більше, ніж у 2007 року.
До Державного бюджету України сплачено 3844,4 млн грн з приростом до минулого року на 18,7 % (+ 606,7 млн грн). Контрольні показники Міністерства фінансів України виконані на 97,4 %.
До загального фонду Державного бюджету України за січень-грудень 2008 року зібрано 2908,2 млн грн, що на 767,8 млн грн більше збору у 2007 році (135,9 %). Контрольні показники Міністерства фінансів України виконані на 107,6 %, додатково до загального фонду надійшло 206,4 млн грн.
Також на 450,0 млн грн, або майже в 1,5 раза, перевиконані контрольні показники по податку на прибуток (к.ц. МФУ – 1055,8 млн грн, фактично надійшло – 1505,9 млн грн). У порівнянні з 2007 роком надходження зросли на 575,3 млн грн, або в 1,6 раза.
Станом на 01.01.2009 податковий борг підприємств області (з урахуванням банкрутів) становить: до зведеного бюджету – 1043,4 млн грн, до державного бюджету – 885,6 млн грн.
У порівнянні з 01.01.2008 податковий борг до державного бюджету збільшився на 206,2 млн грн, або на 27,8 %, до зведеного бюджету – 227,2 млн грн, або на 30,4 %.
До доходної частини загального фонду місцевих бюджетів без урахування міжбюджетних трансфертів у 2008 році зараховано 2503,3 млн грн податків, зборів та інших обов’язкових платежів, або 111,0 % до розрахункових показників Мінфіну та 98,1 % до плану, затвердженого місцевими радами з урахуванням змін. У порівнянні з минулим роком доходи збільшилися на 34,7 %, або 644,2 млн грн.
До спеціального фонду (без трансфертів з держбюджету) надійшло 631,9 млн грн, що складає 163,0 % до розрахункової норми та 98,0 % до затвердженого з урахуванням змін плану на рік. У порівнянні з минулим роком доходи спеціального фонду збільшилися на 13,0 %. У звітному періоді до спеціального фонду отримано субвенцій з держбюджету 358,6 млн грн, що складає 97,7 % до річних призначень.
Серед міст обласного значення не забезпечено виконання прийнятих зобов’язань по наповненню загального фонду місцевих бюджетів за доходами по Біловодському району – 98,6 %, Краснодонському району – 96,2 %.
Усіма районами забезпечено виконання прийнятих зобов’язань по наповненню загального фонду місцевих бюджетів за доходами. У порівнянні з минулим роком надходження до загального фонду збільшилися по всіх місцевих бюджетах.
На фінансування видатків загального фонду місцевих бюджетів області за 2008 рік спрямовано 4531,5 млн грн, що на 27,2 % більше показників минулого року і становить 94,9 % до обсягу, передбаченого розписом на рік.
Забезпечені своєчасні розрахунки з працівниками бюджетних установ з виплати заробітної плати та соціальних виплат.
Фінансовий результат суб’єктів господарювання від звичайної діяльності до оподаткування (крім малих підприємств та установ, що утримуються за рахунок бюджету) за 2008 рік склав 329,5 млн грн прибутку. Питома вага прибуткових підприємств становила 63,7 %. Ними отримано прибутку 3058,2 млн грн, що на 7,4 % більше проти 2007 року. Прибуток склався за рахунок ВАТ «Краснодонвугілля», ЗАТ «Сєвєродонецьке об’єднання «Азот», ВАТ «Стахановський завод феросплавів».
Питома вага збиткових підприємств становила 36,3 % і в порівнянні з минулим роком збільшилася на 6,5 в.п. Сума отриманих збитків по області за 2008 р. складає 2728,7 млн грн, що на 73,6 % більше обсягів 2007 р.
На 1 жовтня 2008 року дебіторська та кредиторська заборгованість суб’єктів господарювання (з урахуванням довгострокової, без малих підприємств та бюджетних установ) становить відповідно 24494,6 млн грн та 32683,4 млн грн.
З початку року дебіторська заборгованість збільшилася на 43,3 %, кредиторська – на 28,6 %. У порівнянні з даними на 1 липня 2008 року дебіторська заборгованість збільшилася на 12,2 %, кредиторська – на 98,5 %.
Частка довгострокової дебіторської і кредиторської заборгованості в загальному обсязі боргів становила 0,8 % та 8,0 %. Частка поточної дебіторської і кредиторської заборгованості в загальному обсязі боргів - 99,2 % та 92,0 %.
Середній розмір заробітної плати в розрахунку на одного штатного працівника області за 2008 рік становить 1768,69 грн, що на 33,7 % більше, ніж за 2007 рік. За розміром середньомісячної заробітної плати Луганська область займає 6 місце серед регіонів України (по Україні – 1806 грн).
За попередніми даними загальна сума заборгованості із виплати заробітної плати в цілому по Луганській області на 1 січня 2009 р. становила 91,3 млн грн, що на 17,3 % або на 13,5 млн грн більше, ніж на 1 січня 2008 р.
По економічно активних підприємствах сума боргу по заробітній платі за попередніми даними становила 55,3 млн грн, що на 34,6 %, або на 14,2 млн грн більше, ніж на 1 січня 2008 р.
По підприємствах-банкрутах сума боргу по заробітній платі за попередніми даними становила 33,4 млн грн, що на 12,0 %, або на 3,6 млн грн більше, ніж на 1 січня 2008 р.
По економічно неактивних підприємствах, що призупинили діяльність у 2007 році та попередніх роках, сума боргу по заробітній платі за попередніми даними становила 2,6 млн грн, що на 62,8 %, або на 4,3 млн грн менше, ніж на 1 січня 2008 р.
Станом на 01.01.2009 в області чисельність пенсіонерів усіх категорій становить 734,2 тис. осіб (на 01.01.2008 – 740,7 тис. осіб). Середній розмір призначених пенсій – 1087,29 грн. Протягом поточного року забезпечено своєчасну виплату пенсій.
За 2008 рік надійшло власних коштів до Пенсійного фонду України 4919,3 млн грн. Проти 2007 року доходи збільшилися на 1269,6 млн грн, або 34,8 %.
Виплачено пенсій та грошової допомоги за 2008 рік на суму 9432,7 млн грн, що на 3539,5 млн грн більше, ніж у 2007 році.
Станом на 01.01.2009 заборгованість суб’єктів господарювання перед Пенсійним фондом України дорівнює 443,5 млн грн і збільшилася проти 01.01.2008 на 134,6 млн грн, або 43,6 %.
За результатами вибіркового обстеження населення з питань економічної активності за 9 місяців 2008 р. середньомісячна чисельність економічно активного населення віком 15-70 років становила 1151,1 тис. осіб, з яких 1077,7 тис. осіб були зайняті економічною діяльністю. Рівень зайнятості населення у віці 15-70 років становив 62,5 %, а в працездатному віці – 72,7 %. Рівень безробіття (за методологією МОП) серед економічно активного населення віком 15-70 років становив 6,4 %, а працездатного віку – 6,9 % та був нижчим порівняно з відповідним періодом 2007 р. (6,6 % та 7,1 % відповідно).
На 1 січня 2009 р. на обліку в державній службі зайнятості перебувало 35,9 тис. осіб, що на 25,8 % більше відносно 1 грудня 2008 р. та на 32,2 % – ніж на 1 січня 2008 р.
Офіційного статусу безробітних на зазначену дату набули 96,7 % незайнятих громадян, з них 75,0 % отримували допомогу по безробіттю. Серед безробітних осіб кожний другий раніше займав місце робітника, кожний третій – посаду службовця, кожний шостий – не мав професійної підготовки.
Рівень зареєстрованого безробіття в цілому по області на 1 січня 2009 р. становив 2,4 % від кількості населення працездатного віку, що на 0,6 в.п. більше показника попереднього місяця та минулорічного показника на 1 січня 2008 р. При цьому рівень безробіття серед сільського населення становив 6,1 % сільського населення працездатного віку, а серед міського – був більше ніж утричі нижчим (1,9 %).
Зміни в економічному розвитку області вплинули на ситуацію в соціальній тагуманітарній сферах.
В області діє розвинута мережа закладів освіти, яка повністю відповідає потребам населення. Дошкільну освіту надають 418 дошкільних закладів усіх форм власності, в яких виховується 44,4 тис. дітей. Охоплення дітей дошкільною освітою становить 57,1 %. Відновили роботу 3 дошкільних заклади в с. Коломийчисі Сватівського району, с. Воєводському Троїцького району, м. Лисичанську «Червона шапочка». На 52 одиниці збільшилася кількість груп у функціонуючих дошкільних закладах. Створено комплекси «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад» у містах Брянці та Кіровську.
Функціонують 732 загальноосвітніх навчальних закладів, в яких навчається 186,2 тис. учнів. У міських поселеннях 460 шкіл, де навчається 160,6 тис. учнів, у сільських – 272 школи – 25,5 тис. учнів.
Проведенао організаційну роботу щодо створення 110 пунктів незалежного тестування у кожному місті, районному центрі. Усі 110 пунктів тестування відповідали вимогам Українського центру оцінювання якості освіти. Найбільшу кількість пунктів тестування створено у містах: Луганську, Красному Лучі, Свердловську, Сєвєродонецьку, Стаханові, Ровеньках, Лисичанську, Краснодоні, Алчевську.
У 2008 році розпочато будівництво спального корпусу для 50 вихованців в Теплогірській спеціальній школі-інтернаті. Це – сучасна будівля зі спальними кімнатами, в яких буде розміщено від 2 до 4 дітей, з обладнаним санітарно-гігієнічним комплексом.
Протягом 2008 року бюджет закладів освіти збільшився і видатки на одного вихованця на рік становлять 27,9 тис. грн, що більше на 53,3 % у порівнянні з 2007 роком.
З метою збільшення охоплення дітей позашкільною освітою розширено мережу гуртків та творчих об’єднань на базі навчальних закладів (6090 гуртків різних профілів, 112,2 тис. дітей). У порівнянні з минулими роками в області збільшилася кількість гуртків декоративно-прикладного та науково-технічного напрямків.
Проте зменшується кількість гуртків спортивно-технічного та науково-технічного напрямків, особливо авіамодельних гуртків з причин недостатнього фінансування, матеріального забезпечення та дефіциту кваліфікованих кадрів.
Збільшується кількість школярів, які займаються науково-дослідницькою діяльністю: 2,996 тис. учнів навчаються у 40 філіях та наукових товариствах, які працюють у 12 містах та 6 районах області. Понад 17,6 тис. учнів взяли участь у Всеукраїнських масових заходах, що проводила МАН України.
У 2008 році відбулися зміни в мережі ПТНЗ, ПТУ № 51 м. Лисичанська реорганізовано у ДПТНЗ «Лисичанський професійний ліцей» та Луганський професійний машинобудівний ліцей став структурним підрозділом Луганського національного університету імені Тараса Шевченка.
У 2008 році державне замовлення на підготовку робітничих кадрів виконано в обсязі 12040 осіб, що відповідає плановим показникам. Доходи від виробничої практики ПТНЗ склали 8,4 млн грн, що на 53 % більше 2007 року.
Систему вищої освіти регіону у 2008 році представляли 38 вищих навчальних закладів, з них 10 – III-IV рівнів акредитації (6 університетів, зокрема три національних, 4 інститути (з них один приватний) та 28 вищих навчальних закладів I-II рівнів акредитації. В області створені належні умови для реалізації конституційних прав громадян України на здобуття вищої освіти. Луганська область посідає 11 місце в Україні за кількістю студентів на 10 тис. населення (475 осіб).
За всіма формами навчання у вищих навчальних закладах області у 2008 році навчалося 116,9 тис. студентів, що на 0,8 % менше, ніж у 2007 році. Скорочення чисельності студентів відбувається у зв’язку із загальним зменшенням демографічних показників населення області.
У 2008 році в області відкрито нову спортивну школу інвалідів, де займається 241 спортсмен у 5 видах спорту: легка атлетика, баскетбол, боротьба вільна, плавання, шахи.
У вересні 2008 року у м. Пекіні (Китай) відбулися ХІІІ літні Паралімпійські ігри, в яких від області взяли участь 3 спортсмени з легкої атлетики. Майстер спорту України міжнародного класу Микола Жабняк завоював срібну медаль у метанні диску, встановивши світовий рекорд.
У 2008 році введено в експлуатацію 2 спортивних зали, 36 спортивних майданчиків, 68 спортивних майданчиків з тренажерним обладнанням, 9 приміщень для фізкультурно-оздоровчих занять, з них обладнано 1 приміщення тренажерним комплексом.
На чемпіонатах, кубках світу та Європи в олімпійських видах програми у 2008 році здобуто 12 золотих, 14 срібних і 13 бронзових медалей; ще 27 результатів спортсменів увійшли до шістки кращих.
Медичну допомогу в області надає розгалужена мережа закладів охорони здоров’я, яку представлено 861 лікувально-профілактичним закладом, у тому числі: 123 лікарні, 33 диспансери, 120 амбулаторно-поліклінічних установ, 13 станцій та 31 відділення швидкої медичної допомоги, 397 фельдшерсько-акушерських пунктів, 10 санаторіїв і 2 будинки дитини, в яких медичну допомогу надають 9003 лікаря і 21471 молодший спеціаліст з медичною освітою – середній медичний працівник (2007 рік – 9005 лікарів та 21716 середніх медичних працівників).
У 2008 році проводилася реорганізація ліжкового фонду стаціонарів, який становить 23272 ліжка (2007 рік – 23527), та продовжувався розвиток стаціонарозамінних форм медичного обслуговування – кількість ліжок у денних стаціонарах збільшилася та становить 4664, що дозволило оздоровити в амбулаторних умовах понад 126,0 тис. (126042) хворих (2007 рік – 4592 ліжка, оздоровлено 120,9 тис. хворих).
Одним з найбільш актуальних питань є становлення та розвиток сімейної медицини.
Таку форму медичного обслуговування запроваджено у 95 лікувально-профілактичних закладах області (2007 рік – 81 заклад), в яких організовано 176 ділянок сімейної медицини (2007 рік – 148 ділянок) та працює 155 лікарів і 262 молодших медичних працівників (2007 рік – 136 та 238 відповідно).
У 2008 році загальна народжуваність становить 9,5 ‰ (2007 рік – 8,6 ‰), загальна смертність становить 18,0‰ померлих на 1000 жителів
(2007 рік – 17,7 померлих на 1000 жителів).
Знижується показник материнської смертності:
-          у 2007 році – 14,8 на 100 тис. населення,
-          у 2008 році – 9,0 на 100 тис. населення.
Рівень смертності дітей віком до 1 року в області в 2008 році склав 14,42 (2007 рік – 14,1 ‰) на 1 тис. новонароджених.
Завдяки виконанню заходів обласної програми протидії захворюванню на туберкульоз у 2007-2011 роках у 2008 році захворюваність усіма формами туберкульозу порівняно з 2007 роком зменшилась на 2,0 % та склала 101,4 на 100 тис. населення (2007 рік – 103,5), серед дитячого населення – на 7,2 % (інтенсивний показник 14,1 на 100 тис. населення).
Поширеність туберкульозу також зменшилася (на 1,5 %) і становить 182,8 на 100 тис. населення.
Епідемія ВІЛ-інфекції/СНІД у Луганській області продовжує поширюватися в усіх адміністративних регіонах. У 2008 році зареєстровано 678 нових випадків ВІЛ-інфекції (інтенсивний показник – 28,8), що на 24,7 % вище, ніж за минулий рік (548 випадків, інтенсивний показник – 23,1).
Серед ВІЛ-інфікованих в поточному році було діагностовано 200 випадків СНІДу.
Показник захворюваності на СНІД – 8,5 на 100 тис. населення, що на 28,8 % вище, показника 2007 р. (інтенсивний показник – 6,6), що свідчить   про прогресування перебігу ВІЛ-інфекції в області.
З метою профілактики вертикальної трансмісії ВІЛ-інфекції організовано консультування і добровільне тестування вагітних жінок на ВІЛ-інфекцію (обстежено у 2008 році на ВІЛ – 49820 вагітних, 2007 рік – 44267). Відсоток охоплення обстеженням на ВІЛ вагітних становить 99,7 %.
Станом на 01.01.2009 в області на диспансерному обліку знаходиться 2999 ВІЛ-інфікованих, у т.ч. 208 – дітей до 18 років (2007 рік – 2680).
Лікування хворих проводиться за кошти Міжнародного альянсу по ВІЛ/СНІД в Україні та Державного бюджету України.
Стабілізувалася ситуація із захворюваністю злоякісними новоутвореннями:
-          у 2007 році – 300,5 на 100 тис. населення;
-          у 2008 році – 302,0 на 100 тис. населення.
Робота щодо запобігання в сфері охорони здоров’я негативним наслідкам фінансової кризи проводитиметься відповідно до Плану антикризових заходів щодо мінімізації наслідків фінансової кризи в системі охорони здоров’я області, затвердженого заступником голови облдержадміністрації. Відповідні плани розроблені в усіх ЛПЗ міст та районів області.
Медичні установи розробили заходи щодо скорочення обсягу енергетичних ресурсів та запровадження контролю за їх виконанням.
Визначено працівників, які відповідають за дотриманням режиму економії електроенергії та води у службових приміщеннях, на місцях загального користування бюджетних установ.
З метою економії електроенергії звичайні електролампи заміняються на енергозберігаючі лампи денного світла з економічним режимом.
Улітку 2008 року з місцевих бюджетів оздоровчу кампанію профінансовано на суму 7988, тис. грн, або на 113 % від запланованої суми (у 2007 році – 5284 тис. грн), з обласного – 8168,95 тис. грн, або на 97 % від запланованої суми (у 2007 році – 8343 тис. грн), за рахунок Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності профінансовано 9659,0 тис. грн, або на 119 % від запланованої суми (у 2007 році – 6690 тис. грн), залучено позабюджетних коштів більше 87 млн грн (у
2007 році – 46,9 млн грн).
З Державного бюджету України через Міністерство аграрної політики України на компенсацію вартості путівок для оздоровлення і відпочинку дітей працівників агропромислового комплексу надійшло 614,68 тис. грн (у 2007 році – 509,7 тис. грн), оздоровленням охоплено 1397 та 1416 дітей відповідно.
Також з державного бюджету по лінії Міністерства освіти та науки України на оздоровлення дітей Луганської області додатково виділено 320 тис. грн (у 2007 році – 398 тис. грн).
Улітку працювало 1045 дитячих оздоровчих закладів різних типів, або    106 % від запланованої кількості (у 2007 році – 940), з них:
-          41 заміський (у 2007 році – 41);
-          4 санаторного типу (у 2007 році – 2);
-          696 з денним перебуванням (у 2007 році – 655);
-          100 профільних (у 2007 році – 92);
-          186 комплексного типу (у 2007 році – 133);
-          10 праці і відпочинку (у 2007 році – 8);
-          5 для старшокласників (у 2007 році – 8).
Кількість заміських оздоровчих закладів у порівнянні з минулим роком збільшилася на 1 за рахунок організації на базі дитячого оздоровчого центру «Незабудка» Головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації санаторного оздоровлення дітей.
Всього оздоровленням охоплено 174602 дитини, або 104 % від плану та 83,7 % від загального числа дітей шкільного віку. У 2007 році було оздоровлено 144830 дітей, що склало 71,5 % від загальної кількості дітей.
У заміських дитячих оздоровчих закладах оздоровленням охоплено 121,86 тис. дітей, або 115,2 % від плану, та 60,7 % від загальної кількості дітей шкільного віку. У 2007 році у заміських закладах було оздоровлено 83638 дитини, або 41 % від загальної кількості дітей.
У 2008 році порушено 30 кримінальних справ (у 2007 р. – 29) за ознаками злочину, передбаченого ст. 149 КК України (торгівля людьми). До кримінальної відповідальності притягнуто 17 трафікерів, попереджено вивіз 42 жінок, з яких 24 неповнолітні, виявлено та ліквідовано 3 злочинні групи.
У порівнянні з 2007 роком збільшені обсяги фінансування видатків на освіту – на 33,2 %, або на 331085,9 тис. грн, охорону здоров’я – на 34,5 %, або на 316817,1 тис. грн, соціальний захист населення – на 20,6 %, або на 161373,5 тис. грн, культуру і мистецтво – на 47,5 %, або на 63.754,7 тис. грн, засоби масової інформації – на 35,4 %, або на 2152,6 тис. грн, здійснення заходів з фізичної культури і спорту – на 40,5 %, або на 20686,2 тис. грн.
За рахунок коштів спеціального фонду здійснено видатки у сумі 1.047.392,4 тис. грн, у тому числі на правоохоронну діяльність – 1,3 тис. грн, утримання установ освіти – 94443,1 тис. грн, охорону здоров’я – 86311,6 тис. грн, соціальне забезпечення – 33852,1 тис. грн, культуру і мистецтво – 17143,6 тис. грн, засоби масової інформації – 20,7 тис. грн, фізичну культуру і спорт – 7674,3 тис. грн, житлово-комунальне господарство – 402320,4 тис. грн, будівництво – 276789,5 тис. грн, сільське і лісове господарство – 49,7 тис. грн, транспорт, шляхове господарство – 61753,3 тис. грн, інші послуги, пов’язані з економічною діяльністю, – 16288,3 тис. грн, охорону навколишнього природного середовища –
1511,1 тис. грн, заходи з попередження та ліквідації надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха – 208,6 тис. грн, фонд охорони навколишнього природного середовища та інші фонди – 35169,6 тис. грн, видатки, не віднесені до основних груп, – 3356,4 тис. грн.
 
 
 
 
Заступник голови – керівник
апарату облдержадміністрації                                                                                                                                                      С.Г.ТИХОНОВСЬКИЙ