ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 13 травня 2003 року № 253
Про створення державної установи Центр з питань ліцензування, атестації навчальних закладів і видачі документів про освіту
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ РОЗПОРЯДЖЕННЯ від 13.05.2003 р. N 253 Про створення державної установи Центр з питань ліцензування, атестації навчальних закладів і видачі документів про освіту -->Згідно із законами України від 09.04.99 N 586-XIV "Про місцеві державні адміністрації", від 01.06.2000 N 1775-III "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", постановами Кабінету Міністрів України від 12.02.96 N 200 "Про ліцензування, атестацію та акредитацію навчальних закладів", від 12.11.97 N 1260 "Про документи про освіту та вчені звання" та з метою впорядкування роботи щодо ліцензування освітньої діяльності, атестації навчальних закладів і видачі документів про освіту, підвищення якості освітніх послуг: 1. Створити державну установу при Головному управлінні освіти і науки облдержадміністрації - Центр з питань ліцензування, атестації навчальних закладів та видачі документів про освіту (далі - Центр) і затвердити Положення про Центр (додається). 2. Головному управлінню освіти і науки облдержадміністрації (Омельченко О. П.) зареєструвати Центр у встановленому порядку. 3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Грищенка В. О. Голова обласної держадміністрації | О. С. Єфремов |
ЗАТВЕРДЖЕНО розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації від 13 травня 2003 р. N 253 |
ПОЛОЖЕННЯ про Центр з питань ліцензування, атестації навчальних закладів і видачі документів про освіту I. Загальні положення 1.1. Державна установа Центр з ліцензування, атестації навчальних закладів і видачі документів про освіту (далі - Центр) створена згідно з розпорядженням голови Луганської обласної державної адміністрації від "___"____________ 2003 N ___ та діє на госпрозрахунковій основі при Головному управлінні освіти і науки облдержадміністрації. 1.2. Повна назва установи - Центр з питань ліцензування, атестації навчальних закладів і видачі документів про освіту, скорочена назва - ЦЛАВД. 1.3. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, рішеннями обласної ради, розпорядженнями голови облдержадміністрації, наказами Головного управління освіти і науки облдержадміністрації, Типовим положенням про регіональну експертну раду (центр) з ліцензування та атестації закладів освіти, які здійснюють діяльність, пов'язану з одержанням загальної середньої та професійної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти України від 11.03.96 N 72, а також цим Положенням. 1.4. Центр є неприбутковою установою, наділений правами юридичної особи, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, гербову печатку та фірмовий бланк. 1.5. Центр набуває права юридичної особи з дня його державної реєстрації. 1.6. Юридична адреса Центру: 91011, м. Луганськ, вул. Оборонна, 4, к. 103. II. Основна мета і предмет діяльності Центру 2.1. Основною метою діяльності Центру є діяльність, пов'язана з ліцензуванням освітньої діяльності, атестацією навчальних закладів і видачею документів про освіту. 2.2. Основними завданнями Центру є: - видача документів про освіту; - надання методичної допомоги навчальним закладам з питань впровадження державних стандартів освіти при здійсненні їх ліцензування та атестації; - надання консультативних послуг і здійснення методичного супроводження ліцензійного процесу, атестаційного самоаналізу освітньої діяльності навчальних закладів; - надання інформаційних послуг навчальним закладам з підготовки матеріалів щодо їх ліцензування та атестації; - оперативний розгляд та обробка матеріалів самоаналізу освітньої діяльності навчальних закладів при їх атестації; - первинна перевірка ліцензійних і атестаційних матеріалів навчальних закладів; - здійснення експертизи матеріалів з ліцензування, атестації та видачі документів про освіту; - участь у здійсненні контролю за виконанням навчальними закладами ліцензійних і атестаційних умов провадження освітньої діяльності; - підготовка матеріалів для розгляду регіональною експертною радою (далі - РЕР), фаховою радою, Державною акредитаційною комісією щодо ліцензування та атестації навчальних закладів; 2.3. Центр відповідно до покладених на нього завдань: - забезпечує функціонування регіональної експертної ради при Головному управлінні освіти і науки облдержадміністрації; - складає плани (графіки) проведення ліцензійної експертизи, доводить їх до відома закладів освіти; - укладає цивільно-правові угоди з членами експертних комісій на виконання експертних або перевірочних робіт і здійснює оплату цих робіт; - складає кошториси витрат, пов'язаних з проведенням перевірок спроможності провадження навчальними закладами освітньої діяльності, проведенням консультацій, методичної допомоги та інших послуг, що надаються Центром; - готує до розгляду РЕР апеляції навчальних закладів за фактами порушення процедури проведення ліцензійної та атестаційної експертизи; - готує у межах своєї компетенції пропозиції до положень, інструкцій тощо з процедури ліцензування та атестації закладів освіти; - створює умови для: а) організації здійснення експертизи змісту підготовки кваліфікованих робітників, їх перепідготовки з наданням другої кваліфікації за напрямом (професією), підвищення кваліфікації робітничих кадрів і службовців певному професійному напряму; б) організації здійснення експертизи змісту освітньої діяльності за напрямами дошкільної, загальноосвітньої, допрофесійної підготовки, з розвитку здібностей молоді та поглиблення знань окремих предметів загальноосвітньої школи; в) визначення реального стану організації та якості здійснення навчально-виховної діяльності закладами освіти, відповідності їх державним вимогам (стандартам освіти); г) координації та здійснення ліцензійної та атестаційної експертизи закладів освіти на заявлений статус та рівень (ступінь) підготовки за напрямом (професією); - супроводжує процес оформлення та видачі дозвільних документів навчальним закладам; - збирає інформацію (в тому числі попередню), готує та надає замовлення (в тому числі попередні) в Державний центр прикладних інформаційних технологій Міністерства освіти і науки України (надалі - ДЦПІТ); отримує від ДЦПІТ, видає, веде звіт та облік документів про освіту: а) свідоцтва про базову загальну середню освіту; б) свідоцтва про базову загальну середню освіту з відзнакою; в) атестати про повну загальну середню освіту; г) атестати про повну загальну середню освіту (для випускників, нагороджених срібною медаллю); ґ) атестати про повну загальну середню освіту (для випускників, нагороджених золотою медаллю); д) дипломи про закінчення професійно-технічного навчального закладу; е) дипломи з відзнакою про закінчення професійно-технічного навчального закладу; ж) інші документи; - здійснює збір, контроль, обробку, збереження та оновлення інформації, що стосується документів про освіту; - забезпечує цілісність, достовірність інформації у межах надання довідково-інформаційних послуг щодо надрукованих документів про освіту: навчальних, методичних підручників, посібників та інших допоміжних друкованих матеріалів; - здійснює автенфікацію інформації на різних етапах обробки даних в інформаційно-виробничій системі (ІВС) "Освіта"; - сприяє централізованому підходу до управління всіма процесами виготовлення освітніх документів на рівні регіону. III. Права і обов'язки Центру 3.1. З метою забезпечення виконання покладених на нього завдань Центр має право: - розпоряджатися наданим йому майном і ресурсами для здійснення діяльності, передбаченої цим Положенням; - укладати в межах своїх повноважень угоди та договори і одержувати для їх виконання матеріальні кошти; - користуватися банківськими кредитами; - запроваджувати, передавати досвід щодо ліцензування освітньої діяльності, атестації навчальних закладів та видачі документів про освіту; - залучати в установленому порядку фахівців до розгляду питань, що належать до компетенції РЕР, а також до проведення консультацій з ліцензійної та атестаційної експертизи; - повертати навчальним закладам матеріали з ліцензування, атестації на доопрацювання чи додаткове рецензування; - отримувати під час проведення експертизи спроможності провадження освітньої діяльності документацію, інформацію щодо організації навчально-виховної та іншої діяльності навчальних закладів; - вносити пропозиції щодо зупинення дії ліцензії чи її анулювання у разі невиконання або порушення навчальним закладом умов провадження освітньої діяльності, подання навчальним закладом недостовірної інформації про її провадження; - здійснювати будь-які інші дії, не заборонені чинним законодавством відповідно до завдань, які визначаються цим Положенням. 3.2. Центр: - забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань; - відповідно до укладених угод і договорів виконує взяті на себе обов'язки; - створює належні умови для високопродуктивної праці, забезпечує дотримання законодавства про працю і соціальне страхування; - здійснює бухгалтерський, оперативний облік і веде статистичну звітність згідно із чинним законодавством. Керівник підприємства та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за дотримання порядку ведення і достовірності обліку та статистичної звітності. IV. Майно Центру 4.1. Майно Центру складається з основних фондів обігових коштів, а також інших матеріальних цінностей, відображених у бухгалтерському обліку Центру. 4.2. Майно Центру є державною власністю та закріплюється за ним на праві оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, Центр володіє та користується зазначеним майном. Центр має право розпоряджатися закріпленим за ним майном по узгодженню з обласною держадміністрацією. 4.3. Джерелами фінансування Центру можуть бути: - кошти, передані йому Луганською обласною радою, Луганською обласною державною адміністрацією; - кошти, отримані від надання послуг, пов'язаних з ліцензуванням, атестацією навчальних закладів і видачею документів про освіту; - благодійні внески, пожертвування фізичних і юридичних осіб, у тому числі міжнародних організацій; - інші джерела, не заборонені законодавством України. 4.4. Центр самостійно здійснює бухгалтерський облік, веде статистичну звітність, подає відомості на вимогу органів, які відповідно до законодавства України, мають право контролювати діяльність Центру. V. Управління Центром 5.1. Центр очолює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади головою облдержадміністрації за поданням начальника Головного управління освіти і науки облдержадміністрації. 5.2. Структуру та штатний розпис Центру затверджує голова обласної державної адміністрації. 5.3. Директор Центру: - несе відповідальність за діяльність Центру; - організовує роботу Центру; - діє без довіреності від імені Центру, представляє його інтереси в усіх підприємствах, установах і організаціях; - укладає договори, видає довіреності, відкриває в установах банків поточний та інші рахунки; - розпоряджається майном та коштами Центру відповідно до чинного законодавства; - у межах своїх повноважень видає накази і розпорядження, обов'язкові для всіх працівників Центру; - приймає та звільняє з роботи працівників Центру; - визначає функціональні обов'язки працівників Центру; - забезпечує дотримання законодавства про працю та внутрішній трудовий розпорядок у Центрі; - в установленому порядку притягає до дисциплінарної відповідальності працівників Центру; - визначає порядок та розміри преміювання, форми та розміри інших винагород працівникам. VI. Трудовий колектив Центру 6.1. Трудовий колектив Центру складається з осіб, які беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) з дотриманням чинного законодавства України про працю. 6.2. Відносини між адміністрацією Центру та трудовим колективом регулюються колективним договором. 6.3. На всіх працівників Центру ведуться трудові книжки в порядку, передбаченому чинним законодавством. VII. Контроль за діяльністю Центру 7.1. Контроль за діяльністю Центру здійснює Головне управління освіти і науки облдержадміністрації та інші державні органи в межах чинного законодавства України. VIII. Порядок внесення змін та доповнень до Положення 8.1. Внесення змін та доповнень до цього Положення затверджується розпорядженням голови обласної держадміністрації. 8.2. У разі прийняття рішення про внесення змін до назви Центру, його організаційної форми чи форми власності майна, на якому воно засновано, провадиться державна реєстрація Центру відповідно до чинного законодавства. IX. Припинення діяльності Центру 9.1. Діяльність Центру припиняється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) або ліквідації. 9.2. Реорганізація Центру здійснюється за розпорядженням голови облдержадміністрації. У разі реорганізації Центру його права та обов'язки переходять до правонаступника. 9.3. Центр ліквідується за розпорядженням голови облдержадміністрації або за рішенням суду. Ліквідація Центру провадиться призначеною ліквідаційною комісією. Центр вважається ліквідованим з моменту виключення його з Єдиного державного реєстру підприємств, установ і організацій. 9.4. У разі ліквідації чи реорганізації Центру працівникам, які звільняються, забезпечуються соціально-правові гарантії, передбачені чинним законодавством України. ____________ Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.
|