Текст документа: Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами на території Луганської області


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 25 червня 1999 року № 466


Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами на території Луганської області

На виконання Закону України "Про рекламу", постанов Кабінету Міністрів України від 23.09.98 р. N 1511, від 16.11.98 р. N 1811 та з метою регулювання діяльності у сфері розміщення зовнішньої реклами

1. Затвердити Правила розміщення зовнішньої реклами на території Луганської області (додаються). 

2. Зобов'язати районні державні адміністрації та рекомендувати органам місцевого самоврядування здійснювати розміщення зовнішньої реклами на територіях відповідних рад згідно з даними Правилами.

3. Комітету інформації облдержадміністрації (Селіванов Є. М.) забезпечити опублікування цих Правил у засобах масової інформації.

Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступників голови облдержадміністрації Рисухіна Л. І. та Попова М. І.

 

Голова обласної держадміністрації 

О. С. Єфремов 


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації
від 25 червня 1999 р. N 466 


ПРАВИЛА
розміщення зовнішньої реклами на території Луганської області

1. Правила розміщення зовнішньої реклами на території Луганської області (далі Правила) розроблені відповідно до Законів України "Про рекламу", "Про місцеві державні адміністрації", "Про місцеве самоврядування в Україні", Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 1998 р. N 1511, Єдиних правил ремонту та утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 р. N 198, інших нормативних актів, державних норм та правил. 

2. Ці Правила регулюють правові відносини між місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та фізичними і юридичними особами незалежно від форми власності, що виникають в процесі розміщення зовнішньої реклами на території України, й визначають порядок надання дозволів на розміщення такої реклами.

3. У цих Правилах наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:

зовнішня реклама - будь-яка спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується з метою прямого чи опосередкованого одержання прибутку засобами зовнішньої реклами, що розміщуються на окремих тимчасових і стаціонарних спеціальних конструкціях - установках, щитах, екранах тощо, розташованих просто неба, на фасадах будинків та споруд; опорах вуличного освітлення та над проїжджою частиною вулиць і доріг, елементах вуличного обладнання та будівлях (далі - місця розташування спеціальних конструкцій);

місце розташування спеціальної конструкції - певна площа поверхні будинку (будівлі), споруди, елементу вуличного обладнання, опори вуличного освітлення або відведеної території (зелена зона, асфальт, грунт), у тому числі в межах червоних ліній міських вулиць і доріг, у смугах відводу автомобільних і залізничних доріг, що перебувають у державній, комунальній, колективній або приватній власності та надаються розповсюджувачу зовнішньої реклами в тимчасове користування власником або уповноваженим ним органом (особами, зазначеними у пункті 5 статті 48 Закону України "Про власність", далі - власники); 

розповсюджувач зовнішньої реклами - особа, яка здійснює розміщення зовнішньої реклами;

розміщення зовнішньої реклами - розповсюдження зовнішньої реклами відповідними засобами зовнішньої реклами;

засоби зовнішньої реклами - засоби, що використовуються для доведення зовнішньої реклами до її споживача за допомогою рекламоносіїв;

рекламоносії - будь-які матеріальні носії інформації, які містять візуальне зображення реклами, зокрема, друкована продукція, аплікації, мальовані, світлові, електронні зображення тощо, в тому числі з аудіотрансляцією;

дозвіл - реєстраційний документ встановленої форми, виданий на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, що визначає право розповсюджувача зовнішньої реклами на встановлення окремої спеціальної конструкції на певний термін і у певному місці та містить відомості про розповсюджувача зовнішньої реклами, технічні характеристики спеціальної конструкції, місце її розташування з прив'язкою до генерального плану місцевості, фотографічний знімок місця до і після розташування спеціальної конструкції, узгоджувальну частину та інші необхідні відомості;

спеціальні конструкції - конструкції, що використовуються для розміщення рекламоносіїв, які розташовуються на будинках (дахах, фасадах, стінах, балконах тощо), інших будівлях та спорудах (підземних переходах, парканах, мостах, шляхопроводах, опорах вуличного освітлення тощо), над проїжджою частиною вулиць і доріг, на території зеленої зони, на асфальті, грунті, елементах вуличного обладнання або у повітрі: світлові та несвітлові, тимчасові та стаціонарні, наземні (повітряні), плоскі та об'ємні стенди, щити, панно, транспаранти, троли, таблички, короби, механічні, динамічні, електронні табло, екрани, панелі, тумби, складні просторові конструкції, аеростати, повітряні кулі тощо;

елементи вуличного обладнання - малі архітектурні форми;

робочий орган - орган містобудування та архітектури виконкому міської ради, міста обласного підпорядкування, районної державної адміністрації, що здійснює регулювання діяльності у сфері розміщення зовнішньої реклами.

Терміни, не визначені у пункті 3 цих Правил, вживаються у значенні, приведеному у статті 1 Закону України "Про рекламу".

Регулювання діяльності у сфері розміщення зовнішньої реклами

4. З метою регулювання діяльності у сфері розміщення зовнішньої реклами на території міст обласного підпорядкування та населених пунктів районів діє робочий орган в особі органів містобудування та архітектури міськвиконкомів та райдержадміністрацій.

5. До повноважень робочого органу належать:

контроль за виконанням цих Правил на відповідній території;

приймання, реєстрація та розгляд заявок від розповсюджувачів зовнішньої реклами на надання дозволів;

надання у разі потреби розповсюджувачам зовнішньої реклами архітектурно-планувального завдання на опрацювання проектно-технічної документації для розташування складних (дахових) спеціальних конструкцій;

розроблення проекту рішення про надання дозволу та пропозицій сільському, селищному, міському голові або уповноваженій ним посадовій особі, для прийняття відповідного рішення;

оформлення, реєстрація та видача розповсюджувачам зовнішньої реклами дозволів;

ведення інформаційного банку даних місць розташування спеціальних конструкцій, плану їх подальшого розміщення та передача в установленому порядку відповідної інформації для оновлення даних містобудівного кадастру населених пунктів;

подання сільському, селищному, міському голові або уповноваженій ним посадовій особі інформації про порушення розповсюджувачами зовнішньої реклами цих Правил для звернення з вимогою про їх усунення відповідно до пункту 61 цих Правил;

підготовка і подання Луганському обласному управлінню у справах захисту прав споживачів матеріалів про порушення законодавства про рекламу та цих Правил відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 1997 р. N 997; 

підготовка і подання сільському, селищному, міському голові для затвердження обгрунтованих пропозицій щодо розмірів плати за послуги робочого органу на підставі калькуляції витрат.

6. Робочий орган (силами госпрозрахункових проектно-виробничих архітектурно-планувальних бюро або інших госпрозрахункових підрозділів) при органах містобудування та архітектури міськвиконкомів та райдержадміністрацій може надавати платні послуги. Плата може справлятися за:

виготовлення топогеодезичних матеріалів знімання місцевості (м 1 : 500) з прив'язкою місця розташування наземної спеціальної конструкції та позначенням виду робіт;

розроблення проектно-технічної документації для розташування складних (дахових) спеціальних конструкцій;

надання розповсюджувачам зовнішньої реклами інформації про місця для розташування спеціальних конструкцій, які перебувають у комунальній власності та/або знаходяться в межах охоронних зон пам'яток історії та культури, об'єктів природно-заповідного фонду, з урахуванням стану існуючого будівельного фонду;

погодження пунктів 1, 2, 3 узгоджувальної частини дозволу;

надання вихідних даних на проектування та розроблення проектно-кошторисної документації для розташування складних (дахових) спеціальних конструкцій;

послуги, пов'язані з внесенням змін у дозвіл у випадках, передбачених пунктом 21 цих Правил;

інші види послуг, пов'язані з розташуванням зовнішньої реклами. 

Порядок надання дозволів

7. Для одержання дозволу розповсюджувач зовнішньої реклами (далі - заявник) подає робочому органу заявку за формою згідно з додатком 1 до цих Правил, до якої додаються:

два примірники відповідним чином заповненого та погодженого дозволу за формою згідно з додатком 2 до цих Правил:

фотографічний знімок місця або комп'ютерний макет фрагменту місцевості (розміром не менше як 13 х 18 см), де планується розташувати спеціальну конструкцію, та її ескіз з конструктивним рішенням;

топогеодезичний знімок місцевості (М 1 : 500) з прив'язкою місця розташування наземної спеціальної конструкції та позначенням виду робіт;

копія свідоцтва про державну реєстрацію заявника як суб'єкта підприємницької діяльності в Україні, вірність якої засвідчена нотаріально. Для юридичних осіб-нерезидентів подається документ, що засвідчує їх реєстрацію у країні місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського або судового реєстру тощо). Зазначені копія свідоцтва і документ подаються одноразово. 

Перелік документів, наведений у цьому пункті, є вичерпним для усіх населених пунктів області, зокрема міст обласного підпорядкування.

8. Дозвіл погоджується з:

власником місця, де планується розташувати спеціальну конструкцію, та у разі його вимоги - з іншими особами (організаціями);

Державтоінспекцію згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. N 341. Дозвіл підписується уповноваженою особою Державтоінспекції протягом п'яти робочих днів з дати звернення розповсюджувача зовнішньої реклами. При цьому до звернення додається фактичний план-схема дороги або вулиці, де планується розташувати спеціальну конструкцію (М 1 : 500);

відповідним органом у випадках, передбачених пунктом 5 статті 15 Закону України "Про рекламу". Зазначений орган погоджує дозвіл протягом п'яти робочих днів з дати звернення розповсюджувача зовнішньої реклами.

9. У разі відмови в погодженні дозволу органами, зазначеними в абзацах третьому і четвертому пункту 8 цих Правил, розповсюджувачу зовнішньої реклами надсилається мотивоване повідомлення за підписом уповноваженої особи відповідного органу.

Відмова у погодженні дозволу може бути оскаржена розповсюджувачем зовнішньої реклами відповідно до законодавства.

10. За наявністю всіх документів, передбачених пунктом 7 цих Правил, заявка реєструється робочим органом в журналі реєстрації заявок та дозволів на розміщення зовнішньої реклами, який ведеться за формою згідно з додатком 3 до цих Правил. Журнал має бути прошитим, а його сторінки пронумерованими. Кількість сторінок у журналі зазначається на останній сторінці та скріплюється підписом керівника робочого органу і печаткою. 

11. З моменту реєстрації заявки за заявником встановлюється пріоритет на відповідне місце розташування спеціальної конструкції до винесення виконавчим комітетом сільської, селищної, міської ради рішення з цього питання.

12. Під час подання заявки представник робочого органу в присутності заявника перевіряє комплектність документів та додержання вимог до їх оформлення і видає заявнику довідку з описом поданих документів за формою згідно з додатком 4 до цих Правил.

13. Робочий орган протягом не більше як десяти робочих днів з дати реєстрації заявки розглядає заявку та додані до неї матеріали, готує і подає сільському, селищному, міському голові або уповноваженій ним посадовій особі пропозиції з проектом відповідного рішення.

Якщо для розташування складної (дахової) спеціальної конструкції необхідно виконати архітектурно-планувальне завдання та розробити проектно-технічну документацію, керівником робочого органу може бути продовжено термін розгляду заявки на час, необхідний для подання такої документації. При цьому в останній графі журналу робиться відповідний запис, а заявникові надсилається повідомлення за підписом керівника робочого органу.

14. Виконком сільської, селищної, міської ради протягом п'яти робочих днів з дня отримання пропозицій від робочого органу має прийняти рішення про надання дозволу або про відмову в його наданні.

У разі прийняття рішення про надання дозволу робочим органом оформляється два примірники дозволу, який підписується сільським, селищним, міським головою або уповноваженою ним посадовою особою цього органу, скріплюється печаткою цього органу, реєструється в журналі реєстрації, зазначеному в пункті 10 цих Правил.

Перший примірник дозволу видається заявникові після одержання від нього документа, що підтверджує оплату наданих йому робочим органом послуг(якщо такі послуги платні), а другий - залишається в робочому органі для обліку та контролю.

15. У наданні дозволу розповсюджувачу зовнішньої реклами може бути відмовлено лише у разі:

встановлення на заявлене місце розташування спеціальної конструкції пріоритету або видачі зареєстрованого дозволу іншому розповсюджувачу зовнішньої реклами, що письмово підтверджується робочим органом;

виявлення невідповідності розташування спеціальної конструкції на заявленому місці встановленому порядку розміщення зовнішньої реклами або створення перешкод вільному огляду реклами на раніше встановлених спеціальних конструкціях;

наявності у розповсюджувача зовнішньої реклами заборгованості перед місцевим бюджетом з податку на рекламу.

16. У разі відмови у наданні дозволу заявникові надсилається мотивоване повідомлення за підписом сільського, селищного, міського голови або уповноваженої ним посадової особи цього органу з посиланням на конкретні підстави, зазначені в пункті 15 цих Правил.

17. Відмову в наданні дозволу може бути оскаржено заявником відповідно до законодавства.

18. Дозвіл надається на термін від шести місяців до п'яти років з урахуванням терміну, зазначеного у заявці. На встановлення складних (дахових) або наземних спеціальних конструкцій дозвіл надається на п'ять років, якщо менший термін не зазначено у заявці.

19. Зареєстрований та виданий відповідно до пункту 14 цих Правил дозвіл є підставою для встановлення спеціальної конструкції.

20. Після проведення робіт, пов'язаних з встановленням спеціальної конструкції, розповсюджувач зовнішньої реклами у п'ятиденний термін подає робочому органу фотографічний знімок місця (розміром не менше як 13 х 18 см), де розташовано спеціальну конструкцію, про що керівник робочого органу робить відмітку в обох примірниках дозволу та скріплює її підписом і печаткою.

21. Якщо протягом терміну дії дозволу виникла потреба у зміні технологічної схеми спеціальної конструкції, розповсюджувач зовнішньої реклами звертається до робочого органу з письмовою заявою про внесення у дозвіл відповідних змін. При цьому він подає до робочого органу технічну характеристику змін у технологічній схемі спеціальної конструкції, її фотографічний знімок та ескіз з конструктивним рішенням.

Робочий орган протягом не більше як десяти робочих днів з дати реєстрації заяви розглядає її і вносить у дозвіл відповідні зміни, які скріплюються підписом сільського, селищного, міського голови або уповноваженою ним посадовою особою та печаткою цього органу, або надсилає заявникові мотивовану письмову відмову за тим же підписом. Зміни у дозвіл вносяться за рахунок розповсюджувача зовнішньої реклами відповідно до затверджених розмірів оплати послуг робочого органу. Зміна технологічної схеми спеціальної конструкції не впливає на термін дії дозволу.

Заявнику може бути відмовлено у зміні технологічної схеми спеціальної конструкції на одній із підстав, викладених в абзаці третьому пункту 15 цих Правил.

Відмова у зміні технологічної схеми спеціальної конструкції може бути оскаржена заявником відповідно до законодавства.

22. У разі виникнення нагальної потреби в прийнятті рішення про реконструкцію, ремонт, будівництво місця розташування спеціальної конструкції, які зумовлюють необхідність відступу від порядку розміщення зовнішньої реклами, робочим органом у триденний термін надсилається розповсюджувачу зовнішньої реклами письмове повідомлення про це за підписом сільського, селищного, міського голови або уповноваженої ним посадової особи цього органу та у десятиденний термін з початку реконструкції, ремонту, будівництва вирішується питання про надання (за згодою розповсюджувача зовнішньої реклами) права на використання рівноцінного місця з внесенням у дозвіл відповідних змін. При цьому питання про відшкодування витрат, пов'язаних з демонтажем та монтажем спеціальної конструкції на новому місці, вирішується відповідно до договорів з власником місця розташування спеціальної конструкції. Зміни у дозвіл вносяться робочим органом на безоплатній основі. Термін дії дозволу в зв'язку з переміщенням відповідно до цього пункту спеціальної конструкції продовжується на десять днів. Після закінчення реконструкції, ремонту, будівництва місця розташування спеціальної конструкції розповсюджувач зовнішньої реклами має пріоритетне право на поновлення дозволу на це місце. 

Плата за послуги робочого органу та інші платежі

23. Рішення про надання робочим органом платних послуг під час оформлення дозволу приймає голова сільської, селищної, міської ради. Він розглядає пропозиції робочого органу, затверджує розмір плати за ці послуги та порядок використання одержаних коштів.

24. Плата за тимчасове користування місцями розташування спеціальних конструкцій, які перебувають у комунальній власності, здійснюється на договірних засадах у порядку, що встановлюється виконкомом сільської, селищної, міської ради, а місцями, які перебувають у державній, колективній та приватній власності, - на договірних засадах з їх власниками або уповноваженими ними органами (особами, зазначеними у пункті 5 статті 48 Закону України "Про власність").

25. Виконком сільської, селищної, міської ради може встановлювати пільгові умови оплати послуг робочого органу, що надаються під час оформлення дозволів на розміщення розповсюджувачами зовнішньої реклами соціальної рекламної інформації та реклами товарів (робіт, послуг) місцевих товаровиробників.

Вимоги розташування спеціальних конструкцій та реклами на них

26. Спеціальні конструкції та рекламоносії не повинні створювати перешкоди для експлуатації та ремонту будівель і споруд, на яких вони розміщуються, зокрема не перекривати існуючих проходів і переходів. Забороняється розміщення спеціальних конструкцій та/або рекламоносіїв, які затуляють вікна, балкони, лоджії та інші світлові отвори без згоди власника вказаних елементів будівель. Розташування спеціальних конструкцій та рекламоносіїв на фасадах будинків і споруд має здійснюватись з дотриманням структурної побудови фасадів без пошкодження елементів архітектури. 

27. Розміщення спеціальних конструкцій та рекламоносіїв не повинно негативно впливати на умови та безпеку руху транспорту і пішоходів (наприклад, обмежувати видимість, зменшувати габарити проїздів, проходів тощо).

28. Забороняється без одержання відповідного погодження розміщення спеціальних конструкцій та рекламоносіїв:

28.1. Біля фасадів адміністративних будинків державних органів, культових споруд, у межах охоронних зон пам'яток архітектури, безпосередньо біля пам'ятників, фонтанів, будинків та декоративного благоустрою території, над пішохідними доріжками та алеями; 

28.2. В охоронних зонах інженерних мереж;

28.3. На відстані не менше як 10 метрів від проїжджої частини, на мостах, естакадах, шляхопроводах, дорожніх знаках і світлофорах, дорожніх огорожах, деревах тощо, а також методом фарбування, наклеювання на поверхнях елементів вуличного обладнання, будівель і споруд, якщо інше не передбачено угодою з їх власниками; 

28.4. Ближче ніж 100 метрів від залізничних переїздів;

28.5. Поза населеними пунктами на відстані менше ніж 2500 метрів один від одного, а в населених пунктах - 350 метрів; 

28.6. Розміром понад 20 кв. м у зоні доріг та вулиць;

28.7. У період з 1 жовтня по 31 березня - на ділянках доріг та вулиць з поздовжнім ухилом понад 4,5 відсотка або радіусом кривої в плані меж як 2000 метрів;

28.8. На тротуарах, пішохідних доріжках і алеях, штучних спорудах;

28.9. Ближче ніж 50 м до перехрещень вулиць та пішохідних переходів;

28.10. Ближче ніж 150 м до перехрещень шляхопроводів, мостів на автомобільних дорогах загального користування;

28.11. На зупинках маршрутних транспортних засобів ближче ніж 20 м у межах видимості в обидва боки по тротуару від встановленого дорожнього знаку, що позначає зупинку;

28.12. На аварійно небезпечних ділянках доріг, у місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод та на підходах до них поза населеними пунктами - на відстані не менше ніж 2500 метрів, а в населених пунктах - 350 метрів в обидва боки від межі цієї ділянки (місця); 

29. Забороняється встановлювати рекламоносії, які повторюють (імітують) зображення дорожніх знаків, а також в одному перерізі з дорожніми знаками і світлофорними об'єктами. 

Примітка: на період підготовки і проведення масових і офіційних заходів: свят, народних гулянь, фестивалів, спортивних змагань, з'їздів, міжнародних конференцій та симпозіумів, - на міських вулицях при дорогах допускається розміщувати над проїжджою частиною засоби святкового оформлення та відповідну інформацію при виконанні умов, перелічених у цьому Порядку, та при забезпеченні огляду дорожніх знаків, світлофорів, перехрещень пішохідних переходів, зупинок маршрутних транспортних засобів та іншого дорожнього обладнання. 

30. Рекламоносії повинні розміщуватися за межами тротуарів або узбіч, на відстані не менше ніж 2 м від них, але не ближче 10 м від краю проїжджої частини вулиць і доріг. 

31. Елементи рекламної конструкції, встановленої збоку від дороги, вулиці повинні мати нанесену світлоповертаючими матеріалами вертикальну дорожню розмітку заввишки до 2-х метрів від поверхні землі.

32. Світлове оформлення рекламоносія не повинно перевищувати середню освітленість проїжджої частини протягом 500 м в обидва боки від місця встановлення рекламоносія, яка не повинна становити більш як 20 люксів. 

33. Не допускається кріплення тросових систем рекламоносіїв, що перетинають лінії тросів трамваю та тролейбусу.

34. Спеціальні конструкції у формі кронштейнів (далі - кронштейни) можуть встановлюватися на опорах вуличного освітлення, опорах контактної мережі трамваїв і тролейбусів та на окремих опорах з урахуванням експертного висновку щодо їх технічного стану. Розміщення кронштейнів над проїжджою частиною вулиць і доріг здійснюється з дотриманням вимог техніки безпеки і забезпечення видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехрещень, пішохідних переходів, зупинок маршрутних транспортних засобів та при умові, що нижній край рекламоносіїв знаходиться на висоті не менше 5 м від поверхні проїжджої частини. Їх підключення до електроживлення здійснюється на підставі технічних умов державних комунальних підприємств по зовнішньому освітленню.

35. Під час розміщення спеціальних конструкцій та рекламоносіїв не допускається пошкодження або знищення зелених насаджень.

36. Спеціальні конструкції повинні розташовуватись з дотриманням вимог актів чинного законодавства, інших нормативно-правових актів, у тому числі містобудівних норм, а також цих Правил. Відповідальність за монтаж (демонтаж), експлуатацію, технічний стан цих конструкцій несе розповсюджувач зовнішньої реклами згідно із законодавством, а в разі його відсутності - власник місця розташування спеціальної конструкції.

37. Спеціальні конструкції повинні маркуватися із зазначенням на каркасі або окремій таблиці спеціальної конструкції найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, телефону, номера договору та терміну його дії. При цьому для розміщення зазначеної інформації має бути відведено не менше як 0,3 відсотка площі робочої поверхні спеціальної конструкції.

38. Наземні спеціальні конструкції повинні підключатися до існуючих мереж зовнішнього освітлення під землею. У разі здійснення розповсюджувачем зовнішньої реклами повних і своєчасних розрахунків за спожиту електроенергію такі конструкції не повинні відключатися від електричного живлення.

39. Розміщення інформації (вивіски) про особу на фасаді біля входу (в'їзду) або про її продукцію у вітрині споруди, де ця особа займає приміщення, здійснюється без отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами. При цьому під вивіскою розуміється елемент оформлення фасаду, що містить інформацію про зареєстроване найменування особи, включаючи герби, емблеми, знаки для товарів та послуг. До інформації про особу належить також розміщена на спеціальних табличках інформація про роботу підприємства, у тому числі час роботи, повне юридичне найменування підприємства, профіль діяльності (якщо це не випливає з назви).

40. Реклама, яка розміщується на спеціальних конструкціях, повинна відповідати вимогам Закону України "Про рекламу". Відповідальність за порушення Закону України "Про рекламу", в тому числі недотримання вимог до змісту та достовірності реклами, про мову реклами несуть розповсюджувачі зовнішньої реклами. Надаючи дозвіл на розміщення зовнішньої реклами, місцевий орган виконавчої влади (виконавчий орган ради), в тому числі робочі органи, не мають права втручатись у форму та зміст цієї реклами.

41. Знаки для товарів та послуг, у тому числі ті, об'єктами яких є логотипи (словесні позначення), на які видано свідоцтва України на знаки для товарів та послуг, а також ті, що охороняються на території України згідно з її міжнародними договорами, можуть подаватися в рекламі мовою оригіналу.

42. Згідно зі статтею 21 Закону України "Про рекламу", реклама тютюнових виробів та алкогольних напоїв не може розміщуватись ближче ніж за 200 метрів від території дитячих дошкільних закладів, загальноосвітніх шкіл та інших закладів освіти, в яких навчаються діти віком до 18 років.

43. Наземні рекламоносії, що розміщені збоку від дороги, повинні мати прозору конструкцію, висотою не менше ніж 1,5 м від поверхні землі, розміщуватись паралельно руху автотранспорту або під кутом не більше ніж 45 до осі проїжджої частини. Розміщення рекламоносіїв не повинно перешкоджувати сприйняттю технічних засобів організації дорожнього руху, обмежувати обзорність та видимість в напрямку руху. Фундамент рекламоносія повинен бути на одному рівні з поверхнею землі. 

44. Матеріали, які використовуються при виготовленні усіх типів спеціальних конструкцій та рекламоносіїв, повинні відповідати сучасним вимогам якості та дизайну. 

45. Спеціальні конструкції повинні підтримуватись у стані гарантованої надійності та безпечності експлуатації для персоналу, який їх обслуговує, та населення міста, а також утримуватись в належному естетичному вигляді.

46. Спеціальні конструкції виготовляються і монтуються відповідно до технічної документації, розробленої суб'єктами підприємницької діяльності, які мають відповідні ліцензії, з врахуванням технічних умов, норм і стандартів, повинні мати інженерні розрахунки на міцність і стійкість.

47. Щитові установки, як правило, мусять бути виконані у двосторонньому варіанті. Фундаменти конструкцій мають бути заглиблені до рівня грунту (дорожнього покриття). Допускається виконання фундаменту у вигляді декоративної споруди: квітника або лавок тощо - за погодженням з місцевими органами містобудування та архітектури. 

48. Ступінь відповідальності несучих елементів спеціальних конструкцій встановлюється по ГОСТу 27751-88 "Надежность строительных конструкций и оснований. Основные положения по расчету" на рівні для тих, що розташовуються у безпосередній близькості від місць масового знаходження людей і над проїжджими частинами вулиць та доріг, і на рівні - у інших випадках. 

49. Спеціальні конструкції слід розраховувати на навантаження, впливи та їх сполучення у відповідності з вимогами СНиП 2.01.07-85 "Нагрузки и воздействия".

50. При визначенні вітрового навантаження на дахові установки і на щитові установки, що стоять окремо, у відповідності з п. 6.3 СНиП 2.01.07-85 слід враховувати можливі зміни вітрового тиску по висоті, як для місцевості типу В та значення аеродинамічного коефіцієнта.

51. На одній вулиці, площі в межах візуального контакту рекомендується встановлювати однотипні рекламоносії. Рекомендуються щитові установки з рекламоносіями наступних типових розмірів:

1,8 х 1,2 м; 2 х 3 м; 3 х 4 м; 3 х 6 м.

52. Для кронштейнів, що встановлюються на опорах освітлення, опорах контактної мережі трамваїв і тролейбусів та на окремих стійках, рекомендується використання наступних типових розмірів:

52.1. На крупних магістралях, проспектах, площах - 1,8 х 1,2 м та 1,5 х 1м (у вертикальному виконанні);

52.2. На центральних вулицях - 1 х 1 м;

53. На вузьких вулицях, провулках - 0,7 х 1 м (у вертикальному виконанні). 

54. Перетяжки, як правило, виконуються на м'якій основі (тканина, плівка тощо).

55. Вузли кріплення спеціальних конструкцій до існуючих будинків і споруд повинні забезпечувати надійне кріплення та бути захищені від несанкціонованого доступу до них.

56. Розташування спеціальних конструкцій на фасадах будинків (будівель) та споруд має здійснюватися з дотриманням структурної побудови фасадів без пошкодження елементів архітектури. Наземні спеціальні конструкції повинні підключатися до існуючих мереж зовнішнього освітлення під землею. У разі здійснення розповсюджувачем зовнішньої реклами повних і своєчасних розрахунків за спожиту електроенергію такі конструкції не повинні відключатися від електричного живлення.

57. Реклама, яка розміщується на спеціальних конструкціях, повинна відповідати вимогам Закону України "Про рекламу". Відповідальність за порушення Закону України "Про рекламу", в тому числі недотримання вимог до змісту та достовірності реклами, несуть особи, зазначені в частині третій статті 27 цього Закону. Надаючи дозвіл на розміщення зовнішньої реклами, сільський, селищний, міський голова та робочий орган не мають права втручатись у форму та зміст цієї реклами.

Визначення площі місця розташування спеціальної конструкції

58. Площа місця на території зеленої зони, на асфальті, грунті, дахах будинків (будівель) та споруд, на якому розташовується спеціальна конструкція, визначається як сума площі її горизонтальної проекції на це місце та прилеглої ділянки завширшки 0,5 метра по периметру горизонтальної проекції цієї конструкції.

59. Для неназемних та недахових спеціальних конструкцій площа місця їх розташування дорівнює площі вертикальної проекції цієї спеціальної конструкції на уявну паралельну їй площину.

Контроль за дотриманням цих Правил та відповідальність за їх порушення

60. Контроль за дотриманням цих Правил здійснює виконком сільської, селищної, міської ради та інші органи згідно з актами законодавства у межах своєї компетенції.

61. У разі порушення вимог пункту 20, абзацу першого пункту 21 пунктів 26-33, 35, 37, 42 цих Правил сільський, селищний, міський голова або уповноважена ним посадова особа цього органу звертається до розповсюджувача зовнішньої реклами з вимогою про усунення порушень у визначений термін. У разі невиконання даних вимог внести подання місцевим органам державного архітектурно-будівельного контролю, землеупорядкування, обласному управлінню у справах захисту прав споживачів у відповідності до Закону України "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, закладів та установ за правопорушення у сфері містобудування". У разі самовільної установки спеціальної конструкції для розміщення зовнішньої реклами або брутального порушення проекту - "Про рекламу" та Земельним кодексом України для прийняття заходів. 

62. У разі неможливості встановлення власника спеціальної конструкції та відсутності дозволу на її розташування сільський, селищний, міський голова приймає рішення відповідно до законодавства.

____________ 

 

Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.