ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 15 березня 2010 року № 208
Про затвердження Положення про управління культури і туризму облдержадміністрації
Відповідно до ст. 5 Закону України „Про місцеві державні адміністрації”, постанови Кабінету Міністрів України від 25.11.2009 № 1415 „Про затвердження типових положень про управління культури і туризму обласної, Севастопольської міської, Головне управління культури, Головне управління охорони культурної спадщини, управління туризму і курортів Київської міської, відділ культури і туризму районної, районної у м. Севастополі, відділ культури, туризму та охорони культурної спадщини районної у м. Києві державної адміністрації”:
затвердити Положення про УПРАВЛІННЯ КУЛЬТУРИ І ТУРИЗМУ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ, що додається.
Голова обласної
держадміністрації О.М.АНТІПОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження голови
облдержадміністрації
„ 15 ” березня 2010 р. № 208
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО УПРАВЛІННЯ КУЛЬТУРИ І ТУРИЗМУ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
1. УПРАВЛІННЯ КУЛЬТУРИ І ТУРИЗМУ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ (далі - управління) є структурним підрозділом облдержадміністрації, який створюється головою облдержадміністрації, підзвітним та підконтрольним голові облдержадміністрації та Міністерству культури і туризму України (далі – МКТ).
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами МКТ, розпорядженнями голови облдержадміністрації, рішеннями Луганської обласної ради, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями управління є:
1) реалізація державної політики у сфері культури, туризму і курортів, охорони культурної спадщини, а також державної мовної політики;
2) забезпечення:
вільного розвитку культурно-мистецьких процесів;
доступності всіх видів культурних послуг і культурної діяльності для кожного громадянина;
3) сприяння:
відродженню та розвитку традицій і культури української нації, етнічної, культурної і мовної самобутності корінних народів і національних меншин;
захисту прав професійних творчих працівників та їх спілок, соціальному захисту працівників підприємств, установ та організацій у сфері культури, туризму і курортів та охорони культурної спадщини, а також споживачів культурного і туристичного продукту, встановленню контролю за його якістю;
загальнонаціональній культурній консолідації суспільства, формуванню цілісного культурно-інформаційного простору, захисту та просуванню високоякісного різноманітного культурного продукту;
4) участь у розробленні та виконанні державних і регіональних програм розвитку культури, туризму і курортів, охорони культурної спадщини, а також державної мовної політики.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) створює умови для розвитку:
усіх видів професійного та аматорського мистецтва, художньої творчості, а також для організації культурного дозвілля населення, здобуття освіти у сфері культури і мистецтва;
соціальної та ринкової інфраструктури у сфері культури, туризму і курортів та охорони культурної спадщини, підвищення рівня матеріально-технічного забезпечення такої інфраструктури;
внутрішнього та іноземного туризму, туристичної і курортно-рекреаційної індустрії, провадження екскурсійної діяльності, а також для залучення інвестицій у будівництво нових та реконструкцію діючих об’єктів туристичної інфраструктури;
2) сприяє:
формуванню репертуару театрів, кінотеатрів, кіно- і відеоустановок, концертних організацій і мистецьких колективів, комплектуванню та оновленню фондів музеїв, картинних галерей, бібліотек, організації виставок, розповсюдженню кращих зразків національного кіномистецтва, відродженню та розвитку народних художніх промислів, збереженню культурної спадщини;
удосконаленню туристичної інфраструктури, розвитку ринкових відносин у сфері туризму та конкуренції на ринку туристичних послуг, створенню рівних умов для суб’єктів, що провадять та/або забезпечують провадження туристичної діяльності;
захисту прав споживачів культурного і туристичного продукту;
централізованому комплектуванню та використанню бібліотечних фондів;
збереженню і відтворенню традиційного характеру середовища та історичних ареалів населених місць, відродженню осередків традиційної народної творчості, народних художніх промислів і ремесел;
збереженню та розвитку культури української нації, етнічної, культурної і мовної самобутності корінних народів і національних меншин;
здійсненню контролю за вивезенням, ввезенням та поверненням культурних цінностей;
проведенню роботи з фіксації зразків національної нематеріальної культурної спадщини;
діяльності творчих спілок, національно-культурних товариств, громадських організацій, що функціонують у сфері культури, туризму і курортів;
соціальному захисту працівників підприємств, установ та організацій у сфері культури, туризму і курортів та охорони культурної спадщини;
3) проводить аналіз:
ринку туристичних послуг і подає МКТ відомості про розвиток туризму;
потреби у працівниках у сфері культури, туризму і курортів та охорони культурної спадщини;
4) подає МКТ пропозиції щодо:
формування державної політики у сфері культури, туризму і курортів та охорони культурної спадщини, а також державної мовної політики, зокрема стосовно вдосконалення нормативно-правового регулювання у зазначеній сфері;
надання творчим колективам статусу академічного;
визнання осередків народних художніх промислів, що потребують особливої охорони, заповідними територіями народних художніх промислів;
відзначення працівників підприємств, установ та організацій у сфері культури, туризму і курортів та охорони культурної спадщини державними нагородами і відомчими відзнаками, застосовує інші форми заохочення;
занесення:
об’єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам’яток України та внесення змін до нього;
відповідної території до Списку історичних населених місць України;
музейних предметів Музейного фонду України до Державного реєстру національного культурного надбання;
5) бере участь у:
розробленні проектів програм соціально-економічного розвитку, державних цільових і регіональних програм;
реалізації міжнародних проектів у сфері культури, туризму і курортів та охорони культурної спадщини;
організації та проведенні вітчизняних і міжнародних виставок, виставок-ярмарків, методичних і науково-практичних семінарів, конференцій тощо;
розробленні пропозицій щодо будівництва об’єктів туристичної інфраструктури за напрямками національної мережі міжнародних транспортних коридорів, залучення інвестицій для розвитку культури, туризму і курортів;
вирішенні питань щодо врегулювання діяльності аварійно-рятувальних служб у сфері туризму;
6) надає організаційно-методичну допомогу підприємствам, установам та організаціям у сфері культури, туризму і курортів та охорони культурної спадщини;
7) здійснює:
координацію діяльності підприємств, установ та організацій у сфері культури, туризму і курортів та охорони культурної спадщини, що перебувають у сфері управління облдержадміністрації, суб’єктів кінематографії, незалежно від форми власності;
функції замовника, укладає із цією метою договори про виявлення, дослідження, консервацію, реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ремонт, пристосування об’єктів культурної спадщини та інші заходи щодо охорони культурної спадщини;
заходи щодо підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників у сфері культури, туризму і курортів та охорони культурної спадщини;
8) забезпечує:
доступ юридичних і фізичних осіб до інформації, що міститься у витягах з Державного реєстру нерухомих пам’яток України, а також надає інформацію щодо програм та проектів змін у зонах охорони пам’яток культурної спадщини та в історичних ареалах населених місць;
захист об’єктів культурної спадщини від загрози знищення, руйнування або пошкодження;
підготовку та передачу МКТ наукової документації з описами і фіксацією об’єктів культурної спадщини, а в разі надання дозволу на їх переміщення (перенесення) - демонтаж елементів, які становлять культурну цінність, з метою їх збереження;
виготовлення, встановлення та утримання охоронних дошок, охоронних знаків, інших інформаційних написів, позначок на пам’ятках культурної спадщини або в межах їх територій;
функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя;
збирання та оброблення статистичних даних у сфері культури, туризму і курортів та охорони культурної спадщини і контроль за їх достовірністю;
9) визначає межі територій пам’яток культурної спадщини місцевого значення та затверджує їх зони охорони;
10) установлює режим використання пам’яток культурної спадщини місцевого значення, їх територій, зон охорони;
11) інформує МКТ про:
музеї, утворені у складі підприємств, установ та організацій, навчальних закладів державної і комунальної форми власності, в яких зберігаються музейні колекції та музейні предмети, що є державною власністю і належать до державної частини Музейного фонду України;
пошкодження, руйнування, загрозу або можливу загрозу пошкодження, руйнування пам’яток культурної спадщини;
12) організовує:
проведення фестивалів, конкурсів, оглядів професійного та аматорського мистецтва, художньої творчості, виставок народних художніх промислів та інших заходів з питань, що належать до його повноважень;
надання інформаційних і правових послуг, методичної допомоги з питань культури, туризму і курортів та охорони культурної спадщини;
13) погоджує:
програми та проекти містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень, будівельних, меліоративних, шляхових, земляних робіт, виконання яких може позначитися на стані пам’яток культурної спадщини місцевого значення, їх територій, зон охорони, та виконує інші повноваження у сфері охорони культурної спадщини, делеговані йому МКТ відповідно до закону;
проекти відведення та надання земельних ділянок, зокрема для сільськогосподарських потреб, зміну землевласника, землекористувача в межах делегованих йому МКТ повноважень;
розміщення реклами на пам’ятках культурної спадщини місцевого значення, в межах зон їх охорони;
відчуження або передачу пам’яток культурної спадщини місцевого значення їх власниками чи уповноваженими ними органами іншим особам у володіння, користування або управління;
14) видає дозволи на:
проведення робіт на пам’ятках культурної спадщини місцевого значення (крім пам’яток археології), їх територіях та в зонах охорони;
відновлення земляних робіт;
право здійснення туристичного супроводу;
15) здійснює контроль за збереженням і переміщенням культурних цінностей, включених до Державного реєстру національного культурного надбання, Музейного і Національного архівного фондів;
16) реєструє дозволи на проведення археологічних розвідок, розкопок;
17) видає розпорядження та приписи щодо охорони пам’яток культурної спадщини місцевого значення, припинення робіт на пам’ятках культурної спадщини, їх територіях та в зонах охорони, якщо ці роботи проводяться за відсутності затверджених або погоджених з відповідним органом охорони культурної спадщини програм та проектів, передбачених Законом України „Про охорону культурної спадщини” дозволів або з відхиленням від них;
18) укладає охоронні договори на пам’ятки культурної спадщини;
19) застосовує фінансові санкції за порушення вимог Закону України „Про охорону культурної спадщини”;
20) вживає заходів щодо зміцнення міжнародних і міжрегіональних культурних зв’язків;
21) видає свідоцтва про проведення гастрольних заходів і подає МКТ відомості про проведення таких заходів для формування Єдиного банку даних гастрольних заходів, що проводяться в Україні;
22) веде облік музеїв, утворених у складі підприємств, установ та організацій, навчальних закладів;
23) сприяє закордонним українцям у задоволенні їх мовних і культурних потреб;
24) роз’яснює через засоби масової інформації зміст державної політики у сфері культури, туризму і курортів, охорони культурної спадщини та державної мовної політики;
25) вносить у встановленому порядку пропозиції щодо анулювання ліцензії на провадження туроператорської та турагентської діяльності;
26) подає інформацію для внесення до бази даних Державного реєстру виробників, розповсюджувачів і демонстраторів фільмів;
27) здійснює інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.
5. Управління має право:
1) залучати спеціалістів інших структурних підрозділів облдержадміністрації, підприємств, установ, організацій та об’єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його повноважень;
2) одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів облдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій документи, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
3) скликати в установленому порядку наради, організовувати семінари та конференції, утворювати експертні та консультативні ради, робочі групи з питань, що належать до його повноважень.
6. Управління під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації, органами місцевого самоврядування, а також з підприємствами, установами, організаціями, громадянами та їх об’єднаннями.
7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою облдержадміністрації за погодженням з МКТ.
Начальник управління має заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади головою облдержадміністрації за поданням начальника управління та погодженням з МКТ.
8. Начальник управління:
здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань;
визначає ступінь відповідальності заступників начальника та інших працівників управління;
видає у межах своїх повноважень накази, організовує і контролює їх виконання;
затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов’язки працівників управління;
розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису;
розподіляє обов’язки між заступниками начальника та іншими працівниками управління;
призначає на посаду та звільняє з посади працівників управління;
погоджує призначення на посаду та звільнення з посади керівників відділів культури і туризму районних держадміністрацій, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління облдержадміністрації.
9. Для погодженого вирішення питань, що належать до повноважень управління, у ньому може утворюватися колегія у складі начальника управління (голова колегії), заступників начальника, інших працівників управління, керівників підприємств, установ та організацій у сфері культури, туризму та охорони культурної спадщини.
У разі потреби до складу колегії можуть бути включені інші особи.
Персональний склад колегії затверджується головою облдержадміністрації за поданням начальника управління.
Рішення колегії провадяться в життя наказами начальника управління.
10. Управління утримується за рахунок коштів державного бюджету.
11. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників управління та видатки на його утримання визначає голова облдержадміністрації в межах виділених асигнувань.
Кошторис, штатний розпис управління затверджує голова облдержадміністрації після проведення їх експертизи Головним фінансовим управлінням облдержадміністрації.
12. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного герба України і своїм найменуванням.
Заступник голови – керівник
апарату облдержадміністрації С.Г.ТИХОНОВСЬКИЙ
|