Текст документа: Про запровадження спеціального порядку розрахунків за спожиті енергоресурси і житлово-комунальні пос


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 08 вересня 1999 року № 687


Про запровадження спеціального порядку розрахунків за спожиті енергоресурси і житлово-комунальні пос

Про запровадження спеціального порядку розрахунків за спожиті енергоресурси і житлово-комунальні послуги

Розпорядження Луганської обласної державної адміністрації
від 8 вересня 1999 року N 687

Зареєстровано в Луганському обласному управлінні юстиції
9 вересня 1999 р. за N 61/249

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 19 серпня 1999 року N 1536 "Про запровадження спеціального порядку розрахунків за спожитий природний газ і вироблену з нього теплову енергію в Луганській області" з метою створення єдиної обласної комп'ютерної інформаційно-комунікаційної системи нарахувань, збору, обліку й контролю платежів за спожиті енергоресурси та житлово-комунальні послуги, забезпечення погашення заборгованості комунально-побутовими споживачами, бюджетними організаціями й населенням за спожиті енергоресурси, житлово-комунальні послуги, за транспортування природного газу промисловими підприємствами, а також стабілізації проведення відповідних розрахунків у подальшому:

1. Затвердити комплекс заходів щодо введення спеціального порядку розрахунків за енергоресурси і житлово-комунальні послуги в Луганській області (додається).

2. З урахуванням наявності авторських прав у розробника (СП "Кічкас", м. Запоріжжя) і укладеної ним угоди з обласним комунальним підприємством "Луганська обласна паливно-енергетична компанія" визначити оператором проведення розрахунків і розпорядником розподільчого (безприбуткового) рахунку спеціального порядку розрахунків (далі - Оператор) обласне комунальне підприємство "Луганська обласна паливно-енергетична компанія".

3. Головному управлінню економіки та власності, управлінню житлово-комунального господарства облдержадміністрації разом з Оператором в місячний термін провести тендер щодо визначення уповноваженого банку для відкриття та обслуговування розподільчого рахунку Оператора згідно з встановленим порядком.

4. Доручити Оператору:

4.1. Розробити спеціальний порядок розрахунків за спожиті енергоресурси і житлово-комунальні послуги і надати його на затвердження в облдержадміністрацію до 29 жовтня 1999 року.

4.2. Виконувати функції організатора робіт з введення та забезпечення діяльності в Луганській області спеціального порядку розрахунків.

4.3. Забезпечити до 1 листопада 1999 року повну технічну готовність для введення в Луганській області спеціального порядку розрахунків.

4.4. Створити на підставі спеціального порядку розрахунків єдину обласну комп'ютерну інформаційно-комунікаційну систему нарахувань, збору, обліку й контролю платежів населення, бюджетних установ та організацій, комунально-побутових споживачів за спожиті енергоресурси й житлово-комунальні послуги.

5. Запропонувати газопостачальникам, газотранспортним підприємствам, ВАТ "Луганськобленерго", виробникам товарної теплоенергії, підприємствам водопостачання й водовідведення і житлово-комунальним організаціям області забезпечити доступ Оператора до існуючих баз даних споживачів.

6. Головному управлінню промислової політики, управлінню житлово-комунального господарства облдержадміністрації та головам райдержадміністрацій разом з Оператором забезпечити укладання договору про здійснення спеціального порядку розрахунків:

- із суб'єктами підприємницької діяльності, які здійснюють постачання газу в Луганську область, його транспортування, виробляють товарну теплоенергію та приймають комунальні платежі від населення;

термін: до 10.10.99 р. 


- з житлово-комунальними організаціями;

термін: до 25.11.99 р. 


- з підприємствами водопостачання та водовідведення;

термін: до 15.01.2000 р. 


Рекомендувати виконкомам міських рад сприяти Оператору в проведенні цієї роботи.

7. Рекомендувати газопостачальникам, газотранспортним підприємствам, виробникам товарної теплоенергії в термін до 01.11.99 року, житлово-комунальним організаціям області в термін до 15.12.99 року, підприємствам водопостачання й водовідведення в термін до 01.02.2000 року привести існуючі із споживачами угоди у відповідність до спеціального порядку розрахунків, де зазначити, що кошти за надані ними послуги надходять їм через розподільчий рахунок Оператора, для чого вказати банківські реквізити розподільчого рахунку.

8. Врахувати, що з моменту введення спеціального порядку розрахунків, з урахуванням строків, вказаних в пункті 7 цього розпорядження, виключно через розподільчий рахунок Оператора виконуються платежі, які здійснюються:

8.1. Населенням, бюджетними установами та організаціями, комунально-побутовими споживачами області за спожитий природний газ та теплову енергію, суб'єктами підприємницької діяльності області за отримані послуги з транспортування природного газу.

8.2. Населенням, бюджетними установами та організаціями, комунально-побутовими споживачами області за житлово-комунальні послуги.

8.3. Населенням, бюджетними установами та організаціями, комунально-побутовими споживачами, суб'єктами підприємницької діяльності області за послуги з водопостачання та водовідведення.

9. Врахувати, що з моменту введення спеціального порядку розрахунків, з урахуванням вищезазначених строків, платежі від населення за спожитий природний газ, теплову енергію, житлово-комунальні послуги, послуги з водопостачання та водовідведення приймаються установами й організаціями, які мають право займатись цією діяльністю відповідно до законодавства та уклали відповідні угоди з Оператором.

10. Підприємствам, які використовують природний газ для виробництва теплової енергії, у межах затверджених норм і тарифів визначити відсоток вартості природного газу у вартості теплоенергії, затвердити його в Головному управлінні економіки та власності облдержадміністрації й надати відповідний документ Оператору в термін до 1 жовтня 1999 року. При цьому мати на увазі, що обов'язкові відрахування до бюджету залишаються незмінними.

11. Запропонувати керівникам управлінь облдержадміністрації, головам райдержадміністрацій та міськвиконкомів посилити контроль за своєчасністю:

11.1. Сплати бюджетними установами й організаціями, житлово-комунальними споживачами платежів за спожиті природний газ і теплоенергію.

11.2. Фінансування пільг, субсидій, які надаються населенню в межах коштів, затверджених відповідними бюджетами.

12. Звернути увагу керівників підприємств з газопостачання, транспортування газу, підприємств - виробників товарної теплоенергії, житлово-комунальних підприємств, ВАТ "Луганськобленерго" та підприємств з водопостачання та водовідведення на посилення роботи щодо стягнення заборгованості споживачів та своєчасності розрахунків.

13. Визначити, що керівники газопостачальних, газотранспортних, теплозабезпечуючих підприємств, організацій житлово-комунального господарства й підприємств, що надають послуги з водопостачання та водовідведення, відповідають за:

13.1. Надання в терміни, визначені Оператором, інформації у відповідності до розроблених ним форм, у тому числі інформацію про взаємозаліки.

13.2. Достовірність поданої інформації.

13.3. Своєчасне надання Оператору оперативної інформації для актуалізації створеної бази даних.

13.4. Своєчасність і достовірність наданої Оператору інформації щодо заборгованості споживачів і розрахунків, які помилково були проведені не через розподільний рахунок.

14. Встановити, що Оператор здійснює остаточні розрахунки з усіма підприємствами й організаціями - учасниками спеціального порядку розрахунків з моменту надання ними актів виконаних робіт.

15. Рекомендувати міськвиконкомам та райдержадміністраціям переглянути раніше прийняті розпорядчі документи з урахуванням цього розпорядження.

16. Вважати розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 червня 1999 року N 434 таким, що втратило чинність на території всієї області, крім міст Антрацит та Ровеньки.

17. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступників голови обласної держадміністрації Рисухіна Л. І. й Дзоня В. М.

 

Голова обласної держадміністрації

О. С. Єфремов


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням облдержадміністрації
від 8 вересня 1999 р. N 687


КОМПЛЕКС ЗАХОДІВ
щодо введення спеціального порядку розрахунків за енергоресурси і житлово-комунальні послуги в Луганській області

Даний комплекс заходів розроблений відповідно до постанов Кабінету Міністрів України "Про запровадження спеціального порядку розрахунків за спожитий природний газ і вироблену з нього теплову енергію в Луганській області" від 19 серпня 1999 року N 1536, "Про спеціальний порядок забезпечення природним газом бюджетних організацій і населення Запорізької області і проведення розрахунків за спожитий природний газ і вироблену з нього теплову енергію" від 22 липня 1998 року N 1131 і "Положення про спеціальний порядок забезпечення природним газом бюджетних організацій та населення Запорізької області та проведення розрахунків за спожитий природний газ і вироблену з нього теплову енергію", погодженого з Першим віце-прем'єр-міністром України, Національним банком України, Державною податковою адміністрацією України.

1. Визначення термінів
1.1. Спеціальний порядок розрахунків за енергоресурси й житлово-комунальні послуги в Луганській області

Комплекс заходів, які мають за мету проведення поточних та остаточних розрахунків, нарахувань, збору, обліку й контролю платежів населення, бюджетних установ та організацій, комунально-побутових споживачів та ін. за спожиті енергоресурси, їх транспортування, житлово-комунальні послуги, який не порушує існуючі господарські зв'язки й передбачає зміни в порядку розрахунків, доповнення взаємних прав і обов'язків. Основою спеціального порядку розрахунків є алгоритм, узгоджений з відповідними службами обласної державної адміністрації й затверджений її керівництвом.

Алгоритм - система дій, спрямованих на збір, розподіл та перерахування коштів Постачальникам ресурсів (послуг) у відповідності до фактично поставлених ресурсів та наданих послуг.

1.2. Ресурси й послуги

Ресурсами й послугами вважаються енергоносії, вода, їх транспортування та житлово-комунальні послуги, необхідні для забезпечення проживання населення й діяльності організацій і підприємств бюджетної, комунально-побутової сфер та ін.

1.3. Контрольовані ресурси й послуги

Ресурси й послуги, розрахунки за які підпадають під дію "Спеціального порядку розрахунків за енергоресурси й житлово-комунальні послуги в Луганській області".

1.4. Постачальник ресурсів (послуг)

Підприємства та організації, що мають право заключення угод на постачання ресурсів і послуг.

1.5. Транспортувальник ресурсів (послуг)

Підприємства та організації, що забезпечують доставку до Споживачів ресурсів і послуг.

1.6. Споживач ресурсів (послуг)

Промислові підприємства, організації й підприємства бюджетної та комунально-побутової сфер, а також населення, що користуються ресурсами та послугами постачальників і транспортувальників, а також розраховуються за них.

1.7. Оператор

Підприємство, уповноважене розпорядженням голови облдержадміністрації здійснювати організаційну, фінансову, програмну й технічну реалізацію "Спеціального порядку розрахунків за енергоресурси й житлово-комунальні послуги в Луганській області".

1.8. Інформаційно-обчислювальний комплекс (ІОК)

Структурний підрозділ Оператора, здійснюючий управління єдиною обласною комп'ютерною інформаційно-комунікаційною системою.

1.9. Уповноважений банк

Банк, затверджений Луганською обласною державною адміністрацією.

1.10. Розподільчий рахунок в Уповноваженому банку

Відкривається Оператору в Уповноваженому банку на балансовому рахунку N 2603 "Розподільчі рахунки суб'єктів господарської діяльності" в порядку, встановленому Інструкцією Національного банку України N 3 "Про відкриття банками рахунків у національній і іноземній валюті".

1.11. Одержувачі платежів

Підприємства й організації, які мають право на одержання платежів на користь третіх осіб і які уклали договір з Оператором.

1.12. Акти виконаних робіт

Звітні документи підприємств і організацій, що відповідають прийнятим формам, затверджені підписами перших осіб і завірені печатками.

1.13. Звітний період

Установлені обласною державною адміністрацією терміни (наприклад: квартал, рік і т. д.) з точними датами початку й закінчення.

2. Основні функції, обов'язки й характеристики
2.1. Постачальник ресурсів (послуг)

Постачальники зобов'язані:

- надавати й систематично забезпечувати Оператора інформацією у відповідності до термінів, форматів і номенклатури, установлених Оператором;

- контролювати рівень платежів вартості спожитих ресурсів і послуг кінцевими Споживачами, а також здійснювати всі необхідні заходи для підвищення рівня розрахунків;

- вносити зміни до договорів із Споживачами ресурсів і послуг згідно із "Спеціальним порядком розрахунків за енергоресурси й житлово-комунальні послуги в Луганській області".

2.2. Транспортувальник ресурсів (послуг)

Транспортувальники зобов'язані:

- надати й систематично забезпечувати Оператора інформацією у відповідності до термінів, форматів і номенклатури їм установлених;

- контролювати рівень платежів вартості спожитих Ресурсів і послуг кінцевими Споживачами, а також здійснювати всі необхідні заходи для підвищення рівня платежів;

- вносити зміни до договорів із Споживачами Ресурсів і послуг відповідно до "Спеціального порядку розрахунків за енергоресурси й житлово-комунальні послуги в Луганській області".

2.3. Оператор Спеціального порядку розрахунків за енергоресурси й житлово-комунальні послуги в Луганській області

Обов'язками Оператора є:

- здійснення організаційної, фінансової, програмної й технічної реалізації "Спеціального порядку розрахунків за енергоресурси й житлово-комунальні послуги в Луганській області";

- відкриття Розподільчого рахунку в Уповноваженому банку;

- створення й забезпечення працездатності ІОК;

- організація договірної компанії з усіма учасниками Спеціального порядку розрахунків за енергоресурси й житлово-комунальні послуги в Луганській області;

- узгодження з обласною державною адміністрацією алгоритмів проведення розрахунків і регламенту надання інформації;

- відпрацювання методик програми "ГЕТЭ-95-2000" - "Газ-тепло-енергія", "Схема розрахунків за спожитий газ" (авторські посвідчення ПА N 436, ПА N 437);

- організація разом з відповідними інспекціями контролю за реалізацією проектних рішень приладного обліку енергоносіїв та ресурсів у Постачальників і Транспортувальників, промислових підприємств, теплових мереж і організацій. У разі виявлення порушень в обліку й контролі природного газу, теплової енергії та води - інформування відповідних комісій облдержадміністрації й підготовка пропозицій з усунення порушень;

- виконання цивільно-правової відповідальності за забезпечення управління розподільчим рахунком.

2.4. Інформаційно-обчислювальний комплекс (ІОК)

Забезпечує:

- формування й ведення бази даних Постачальників, Транспортувальників і Споживачів ресурсів і послуг;

- формування й ведення бази даних про щоденні надходження платежів;

- програмно-технічну реалізацію узгоджених з обласною державною адміністрацією алгоритмів нарахування, збору, контролю й розподілу платежів за Контрольовані ресурси та послуги;

- формування й надання звітної інформації, необхідної для забезпечення виробничих і контролюючих функцій, усім учасниками Спеціального порядку, включаючи обласну державну адміністрацію.

2.5. Уповноважений банк

Обов'язками Уповноваженого банку є:

- своєчасне виконання операцій відповідно до доручень Оператора згідно із "Спеціальним порядком розрахунків за енергоресурси й житлово-комунальні послуги в Луганській області";

- передача Оператору інформації про отримані на його адресу платежі відповідно до узгодженого регламенту.

2.6. Розподільчий рахунок в Уповноваженому банку

Кошти, що надходять на Розподільчий рахунок, використовуються виключно на цілі, передбачені "Спеціальним порядком розрахунків за енергоресурси й житлово-комунальні послуги в Луганській області". Розподільчий рахунок не є прибутковим, а кошти, що знаходяться на ньому, не належать Оператору. З розподільчого рахунку забороняється виконувати операції, які забезпечують комерційну та іншу діяльність Оператора. На Розподільчий рахунок не поширюється дія законів України, якими передбачене беззаперечне списання коштів у разі пред'явлення до Оператора вимог, пов'язаних з його іншою діяльністю, яка не стосується програмної схеми розрахунків за Ресурси й послуги.

2.7. Одержувачі платежів

До обов'язків Одержувачів платежів входить:

- забезпечення кас прийому платежів програмно-технічними комплексами, характеристики яких узгоджені з Оператором;

- забезпечення кас прийому платежів каналами зв'язку, необхідними для обміну інформацією, відповідно до "Спеціального порядку розрахунків за енергоресурси й житлово-комунальні послуги в Луганській області";

- забезпечення Оператора інформацією про прийняті платежі відповідно до "Спеціального порядку розрахунків за енергоресурси й житлово-комунальні послуги в Луганській області".

2.8. Споживач ресурсів (послуг)

- Споживачі ресурсів, підприємства комунально-побутової й бюджетної сфер і населення сплачують на Розподільчий рахунок вартість усіх спожитих Ресурсів і послуг.

- Споживачі природного газу - промпідприємства сплачують на Розподільчий рахунок вартість транспортування спожитого газу.

- Споживачі природного газу, що використовують його для виробництва теплової енергії - тепломережі, визначають відсоток газу у вартості теплоенергії в межах затверджених норм і тарифів, затверджують його в Головному управлінні економіки та власності облдержадміністрації і надають відповідний документ Оператору.

3. Порядок проведення розрахунків

Платежі за Контрольовані ресурси й послуги приймаються Одержувачами платежів і надсилаються на Розподільчий рахунок.

Одержувачі платежів у зазначені терміни й у визначених форматах передають Оператору дані про одержані платежі.

Оператор відповідно до узгодженого алгоритму здійснює попередній розподіл коштів між Постачальниками й Транспортувальниками ресурсів і послуг. Всі перерахування коштів супроводжуються відповідними інформаційними реєстрами.

У відповідності до термінів, встановлених обласною державною адміністрацією, Постачальники й Транспортувальники ресурсів і послуг надають Оператору Акти про фактичний обсяг виконаних робіт.

Оператор на підставі узгодженого алгоритму, наданих документів, накопичених відомостей про здійснені платежі та рівень проплати Споживачами здійснює перерахунок за Звітний період. Результати перерахунку інформаційним пакетом передаються Постачальникам і Транспортувальникам ресурсів і послуг.

Оператор у терміни, встановлені обласною державною адміністрацією, у відповідних форматах готує й передає підсумкову інтегральну інформацію за Звітні періоди про обсяги споживання в Луганській області Ресурсів і послуг, а також розрахунки за них по кожній категорії Споживачів.

____________

 

Текст надано Луганською обласною державною адміністрацією.