Текст документа: Про посилення контролю місцевих органів влади і органів місцевого самоврядування за дотриманням фінансової дисципліни


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 13 вересня 2001 року № 541


Про посилення контролю місцевих органів влади і органів місцевого самоврядування за дотриманням фінансової дисципліни

Матеріали контрольно-ревізійного управління в Луганській області про результати роботи за I півріччя 2001 року свідчать, що в умовах бюджетного дефіциту, обмеженого фінансування видатків установами та організаціями області ще допускаються значні порушення вимог законодавства у сфері фінансів, бюджету і податків, зокрема, нерідко порушуються укази Президента України, постанови Кабінету Міністрів України з фінансово-бюджетних питань, а результати комплексних ревізій вказують на недоліки і порушення при плануванні та виконанні бюджетів усіх рівнів.

Із перевірених 1176 підприємств, установ та організацій області майже у кожному третьому виявлені незаконні та не за цільовим призначенням проведені витрати, нестачі коштів і матеріальних цінностей на загальну суму 23,2 млн. грн., у тому числі на 3,6 млн. грн. у 232 бюджетних установах з 609 перевірених; донараховано до бюджету 0,6 млн. грн. платежів та інших сум, відрахувань до державних фондів; виявлені інші порушення фінансової дисципліни (заниження в обліку вартості матеріальних цінностей та їх лишки, заниження орендної плати, проведення по бухгалтерському обліку фактичних витрат понад установлені ліміти та кошторисні призначення тощо) на загальну суму 27,1 млн. грн.

Значні суми незаконних видатків і нестач встановлені у містах: Лисичанську - 8,0 млн. грн., Луганську - 4,4 млн. грн., Первомайську - 1,2 млн. грн., Краснодоні - 1,2 млн. грн., Рубіжному - 1,2 млн. грн., Антрациті - 0,9 млн. грн., Ровеньках - 0,9 млн. грн. та Перевальському районі - 0,9 млн. грн.

Для прийняття заходів щодо максимального відшкодування нанесених збитків та притягнення до відповідальності порушників фінансового законодавства правоохоронним органам передано 142 матеріали ревізій і перевірок, за якими загальна сума збитків склала 20,6 млн. гривень. Найбільшу кількість матеріалів було передано до органів прокуратури - 67 матеріалів зі встановленою сумою збитків 4,2 млн. грн., підрозділи УМВС у Луганській області - 62 матеріали на 7,1 млн. грн., СБУ - 13 на 9,3 млн. грн.

За наслідками ревізій і перевірок керівниками підприємств, установ та організацій прийнято 357 рішень, постанов, наказів, розпоряджень, якими притягнуто до дисциплінарної та матеріальної відповідальності 609 осіб, з яких звільнено 16. Безпосередньо управлінням накладено адміністративні стягнення на 405 посадових осіб на суму 56,6 тис. гривень.

Завдяки проведенню додаткових заходів щодо реалізації ревізійних матеріалів забезпечено відшкодування незаконних видатків, нестач на 6,3 млн. грн., або 27,4 відсотка (в тому числі, за рахунок винних осіб - 0,4 млн. грн.).

Попереджуючи можливе неефективне використання та нанесення збитків, взято на облік занижену вартість основних засобів, інших матеріальних цінностей, приватизованого майна та орендної плати на загальну суму 13,0 млн. грн., оприбутковано лишки коштів та матеріальних цінностей на 9,3 млн. грн., приведено кошториси у відповідність до діючого порядку фінансування на суму встановленого перевищення фактичних витрат над кошторисними призначеннями на 0,6 млн. грн., зменшено збитків на 1,9 млн. грн., скорочено і зараховано у поточне фінансування 0,3 млн. грн. завищених бюджетних асигнувань.

Головними причинами зростання кількості порушень в економічній сфері стало послаблення контролю з боку райдержадміністрацій та органів місцевого самоврядування за діяльністю розташованих на відповідних територіях підприємств, установ і організацій, раціональним витрачанням коштів державного та місцевих бюджетів, а також безвідповідальне, безгосподарське ставлення їх керівників, посадових осіб та окремих працівників до державних коштів і матеріальних цінностей.

Відповідно до п. 2 ст. 16 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та з метою посилення відповідальності керівників підприємств, установ та організацій області за порушення фінансової дисципліни, а також їх запобігання:

1. Керівникам управлінь та інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, головам райдержадміністрацій, міським головам, керівникам підприємств, установ і організацій, які отримують бюджетні кошти, детально проаналізувати стан використання бюджетних коштів за I півріччя 2001 року та за матеріалами ревізій і перевірок підприємств, установ і організацій, де виявлені фінансові порушення і зловживання, вжити відповідних заходів щодо повного відшкодування завданих державі збитків, притягти винних осіб до відповідальності згідно із чинним законодавством.

2. Заступнику голови облдержадміністрації Пілієву С. Г. разом з начальниками структурних підрозділів облдержадміністрації, головами райдержадміністрацій та міськими головами, керівниками підприємств, установ і організацій запровадити періодичний розгляд (не рідше двох разів на рік) результатів контрольно-ревізійної роботи підрозділів КРУ на розширених нарадах, колегіях та засіданнях з прийняттям відповідних рішень, спрямованих на вжиття конкретних заходів щодо усунення виявлених фінансових порушень.

3. Головному фінансовому управлінню облдержадміністрації (Балковий Ю. І.), міськвиконкомам і райдержадміністраціям посилити контроль за станом бюджетної дисципліни, раціональним та ефективним використанням коштів обласного та місцевих бюджетів, вживати профілактичні заходи щодо попередження порушень при використанні бюджетних коштів.

4. Головам райдержадміністрацій та міським головам спрямовувати свою роботу на координацію дій місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, правоохоронних та контролюючих органів для забезпечення додержання вимог чинного законодавства з фінансових питань, попередження фактів незаконного і не за цільовим призначенням витрачання бюджетних коштів і матеріальних цінностей, нестач, розкрадань, розтрат коштів і матеріальних цінностей.

5. Запропонувати Державній податковій адміністрації в Луганській області (Антіпов О. М.), управлінню Державного казначейства України в області (Попов М. І.), контрольно-ревізійному управлінню в Луганській області (Покиньборода Й. О.), структурним підрозділам обласної державної адміністрації акцентувати увагу на контролі за виконанням положень Закону України "Про Державний бюджет України на 2001 рік".

6. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Пілієва С. Г.

 

Перший заступник
голови облдержадміністрації 

 
М. М. Гапочка 


 

Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.