Текст документа: Про підсумки соціально-економічного розвитку області в I кварталі поточного року та завдання місцевих органів влади щодо виконання Програми соціально-економічного розвитку Луганської області на 2002 рік


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 26 квітня 2002 року № 261


Про підсумки соціально-економічного розвитку області в I кварталі поточного року та завдання місцевих органів влади щодо виконання Програми соціально-економічного розвитку Луганської області на 2002 рік

У I кварталі поточного року в області забезпечено зростання обсягів промислового виробництва на 5,1 відсотка. Випереджуючими темпами розвивались підприємства добувної промисловості, целюлозно-паперової, з виробництва коксу, продуктів нафтопереробки. Найбільш високі темпи зростання випуску продукції (27,5 відсотка) досягнуті у машинобудівному комплексі.

Збільшився порівняно з відповідним періодом минулого року експорт продукції промислових підприємств області. Введено до експлуатації основні фонди вартістю 127 млн. грн.

Забезпечено зростання доходів населення. Середньомісячна заробітна плата у березні п. р. збільшилась порівняно з відповідним періодом минулого року на 29,6 відсотка і перевищила прожитковий мінімум для працездатного населення. Зростанню реальних доходів громадян сприяло досягнуте завдяки спільній співпраці обласної держадміністрації з товаровиробниками області скорочення індексу цін на споживчі товари у лютому на 2,2 відсотка, у тому числі продовольчі - на 3,3 відсотка, у березні - відповідно на 0,8 відсотка та 1,2 відсотка.

Індекс товарообігу становив у I кварталі 114 відсотків, у березні, порівняно з лютим, 110,8 відсотка. Індекс інфляції в області за I квартал становив 98,9 відсотка що на 0,8 відсоткових пункта нижче рівня, що склався в державі.

Забезпечені своєчасні виплати заробітної плати в бюджетній сфері, пенсій, державної допомоги сім'ям з дітьми.

У галузях економіки рівень заборгованості скорочено порівняно з 10 січня ц. р. на 29,8 млн. грн., або 8,8 відсотка, у тому числі у вугільній промисловості - на 9 млн. грн. Забезпечено виконання в розрахункових обсягах місцевих бюджетів області.

Разом з тим у січні - березні поточного року на окремих напрямах втрачені темпи позитивних зрушень.

Порівняно з відповідним періодом минулого року допущено скорочення обсягів виробництва у харчовій промисловості та з переробки сільськогосподарських продуктів на 5,3 відсотка, у легкій - на 20,3 відсотка, хімічному і нафтохімічному виробництві - на 23,9 відсотка, виробництві труб - на 13 відсотків. При досягнутому зростанні виробництва в машинобудівному комплексі на 27,5 відсотка не відбувається позитивних змін на підприємствах з виробництва механічного обладнання, машин сільськогосподарського призначення, спеціального призначення, електричного і електронного обладнання. У березні погіршили результати роботи 35 відсотків підприємств області.

У лютому ц. р. збільшився рівень відвантаженої на бартерних умовах продукції порівняно із січнем у вугільній промисловості, з видобутку неенергетичних матеріалів, з виробництва неметалевих мінеральних виробів, у машинобудуванні. Відбулось скорочення грошових надходжень від реалізації продукції у вугільній і легкій промисловості. 

У I кварталі погіршили результати роботи ДП "Сєверодонецьке об'єднання "Азот" (Кунченко О. П.), казенний хімічний завод "Заря" (Башкир О. В.), ВАТ "Лисичанський завод гумово-технічних виробів" (Коноваленко С. А.), ВАТ "Луганський завод колінвалів" (Соколов Є. Є.), АТЗТ "Лисичанський завод "Строммашина" (Куликов Г. П.), Попаснянський вагонобудівельний завод (Фіронов С. В.) та деякі інші.

Скоротились обсяги експортних поставок продукції хімічної промисловості.

Зменшені порівняно з I кварталом минулого року обсяги будівельно-монтажних робіт, виконаних будівельними організаціями.

У січні - лютому ц. р. майже половина суб'єктів господарювання області не забезпечили ефективну діяльність і допустили збитки від звичайної діяльності до оподаткування. Продовжує зростати рівень кредиторської заборгованості.

Управліннями обласної держадміністрації, райдержадміністраціями не використані в повному обсязі надані законодавством повноваження щодо контролю за дотриманням суб'єктами господарювання фінансової дисципліни.

Відповідальними працівниками не забезпечено на належному рівні виконання функцій з управління державними корпоративними правами господарських товариств, переданих в управління обласній держадміністрації. Як наслідок, їх переважна більшість не забезпечила стабільну роботу.

Виконавчі органи міських рад, райдержадміністрації недостатньо працюють над збільшенням темпів надходжень до місцевих бюджетів доходів, які не враховані при визначенні міжбюджетних трансфертів.

Не забезпечені поточні виплати і допущено зростання заборгованості із заробітної плати на підприємствах з видобування енергетичних матеріалів, текстильної промисловості та пошиття одягу, виробництва деревини та виробів з неї, хімічного виробництва, виробництва інших неметалевих мінеральних виробів, транспортного устаткування, виробництва і розподілу електроенергії, газу та води, будівництва у 10-ти містах і районах області.

Допустили порівняно з I кварталом минулого року погіршення соціально-економічного розвитку територій, скорочення обсягів промислового виробництва, випуску товарів народного споживання, зростання заборгованості із заробітної плати, несвоєчасні розрахунки за спожиті енергоносії Білокуракинська, Попаснянська, Слов'яносербська райдержадміністрації, виконавчі органи Антрацитівської, Кіровської, Краснолучської, Первомайської міських рад.

З метою подолання негативних тенденцій, допущених на окремих напрямах діяльності, забезпечення виконання Програми соціально-економічного розвитку Луганської області на 2002 рік:

1. Визнати роботу головних управлінь і управлінь обласної державної адміністрації, голів райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування з виконання показників Програми соціально-економічного розвитку Луганської області на 2002 рік недостатньою.

2. Звернути увагу начальників головних управлінь обласної держадміністрації: промислової політики Смирнова М. М., сільського господарства і продовольства Іванова В. А. на зниження обсягів промислового виробництва підприємствами легкої, хімічної і нафтохімічної промисловості, з виробництва сільськогосподарських машин, верстатів, електричного та електронного устаткування, виробництва та розподілення електроенергії, виробництва товарів народного споживання продовольчої групи, зобов'язати їх провести аналіз причин погіршення роботи суб'єктів цих галузей, вжити заходів щодо ліквідації допущеного відставання.

3. Відмітити зниження рівня організаторської роботи Попаснянської, Слов'яносербської райдержадміністрацій, виконавчих комітетів Антрацитівської, Кіровської, Краснолучської, Первомайської міських рад в частині забезпечення сталого соціально-економічного розвитку територій.

4. Рекомендувати районним держадміністраціям, виконавчим комітетам міських рад (міст обласного значення):

4.1. Розглянути у травні 2002 року підсумки соціально-економічного розвитку в I кварталі ц. р., вжити заходів щодо забезпечення сприятливих умов для розвитку територій, недопущення зростання заборгованості за спожиті енергоносії, з виплати заробітної плати, інших соціальних виплат;

4.2. Підвищити ефективність та надійність функціонування житлово-комунальних систем життєзабезпечення населення;

4.3. Покращити якість житлово-комунальних послуг з одночасним скороченням нераціональних витрат;

4.4. Активізувати роботу щодо забезпечення виконання Державної програми встановлення приладів обліку усіх енергоносіїв;

4.5. Організувати роботу з укладання угод між споживачами та постачальниками житлово-комунальних послуг з визначенням санкцій за невиконання їх умов;

4.6. Активізувати масово-роз'яснювальну роботу серед населення щодо необхідності приватизації житла, створення товариств співвласників багатоквартирних будинків;

4.7. Розробити та запровадити норми гарантованого фінансування утримання й ремонту житлового фонду, який перебуває у власності територіальних громад;

4.8. З метою збереження відомчого житлового фонду вжити заходів щодо його прийняття до 1 жовтня ц. р. у комунальну власність територіальних громад;

4.9. Розробити й затвердити місцеві програми з модернізації та заміни пасажирських ліфтів у житлових будинках на період до 2005 року, визначити реальні джерела їх фінансування; разом з правоохоронними органами вжити заходів щодо недопущення випадків розкрадання деталей та виробів з ліфтового обладнання; провести позачергове обстеження ліфтового господарства на предмет забезпечення безпечної експлуатації та унеможливити проникнення сторонніх осіб у ліфтові шахти;

4.10. Організовано завершити 2001 - 2002 навчальний рік, забезпечити своєчасно й у повному обсязі виплату відпускних педагогічним працівникам, підготовку закладів освіти до нового навчального року, забезпечити їх підручниками, наочним приладдям, провести поточні й капітальні ремонти, укомплектувати кадрами, організувати безкоштовне харчування учнів 1 - 3 класів загальноосвітніх шкіл, продовжити роботу з удосконалення мережі навчальних закладів;

4.11. З метою вдосконалення роботи щодо надання соціальних послуг незайнятому населенню розглянути питання щодо зменшення на підставі статті 6 Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.92 р. N 13-92 "Про прибутковий податок з громадян" сукупного оподаткованого доходу безробітним, які братимуть участь у громадських роботах, ввести у практику проведення ярмарків вакансій безпосередньо на підприємствах, де створюються додаткові робочі місця;

4.12. Вжити заходів щодо стабілізації споживчого ринку, зокрема:

- щодо недопущення надходження на споживчий ринок неякісних, фальсифікованих та небезпечних для життя і здоров'я людини товарів;

- щодо забезпечення подальшого розвитку оптово-продовольчих ринків;

- щодо недопущення скорочення й ліквідації мережі соціально важливих підприємств громадського харчування, які обслуговують споживачів за місцем навчання, роботи, лікування та оздоровлення; 

- щодо розроблення й затвердження Правил торгівлі на ринках;

- щодо відродження на селі мережі організацій торгівлі та споживчої кооперації, забезпечення сільського населення товарами щоденного попиту; 

- щодо створення умов для розвитку ринку послуг побутового обслуговування сільського населення;

4.13. Вжити термінових заходів щодо забезпечення стовідсоткових розрахунків за спожиті бюджетними установами енергоносії; 

4.14. Забезпечити до 1 жовтня поточного року погашення заборгованості із заробітної плати працівникам підприємств і організацій комунальної власності територіальних громад.

5. З метою забезпечення ліквідації заборгованості із заробітної плати в галузях економіки області головним управлінням: економіки (Ахромкин Є. М.), праці і соціального захисту населення (Тураєв В. О.), промислової політики (Смірнов М. М.), сільського господарства і продовольства (Іванов В. О.), управлінню житлово-комунального господарства (Кірюшин В. М.), управлінню будівництва (Мухін М. В.) облдержадміністрації:

5.1. Проаналізувати перспективи погашення заборгованості із заробітної плати по кожному суб'єкту господарювання - боржнику, встановити причини невиконання вимог Указу Президента України від 07.05.2001 р. N 292 "Про невідкладні заходи щодо прискорення погашення заборгованості із заробітної плати", розробити конкретну програму заходів з ліквідації заборгованості із зазначенням джерел фінансування виплат;

5.2. Провести роботу щодо внесення в установленому порядку змін до контрактів з керівниками підприємств-боржників в частині зобов'язань щодо обов'язкового погашення заборгованості із заробітної плати працівникам, визначення термінів її погашення, узгоджених з трудовими колективами.

6. Головному управлінню праці і соціального захисту населення обласної держадміністрації (Тураєв В. О.), виконавчим комітетам міських рад (міст обласного значення), райдержадміністраціям:

6.1. Провести до 1 липня поточного року суцільну перевірку достовірності контингенту одержувачів за видами пільг ветеранам війни й праці, допомоги сім'ям з дітьми відповідно до вимог законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", "Про державну допомогу сім'ям з дітьми";

6.2. Вжити невідкладних організаційних заходів щодо виплати населенню готівки на придбання твердого палива та скрапленого газу отримувачам субсидій в обсягах, отриманих від місцевих фінансових органів. 

7. Головним управлінням: економіки (Ахромкин Є. М.), промислової політики (Смірнов М. М.), сільського господарства і продовольства (Іванов В. О.), управлінню житлово-комунального господарства (Кірюшин В. М.), управлінню будівництва (Мухін М. В.) облдержадміністрації завершити аналіз фінансової звітності державних і комунальних підприємств, акціонерних товариств, функції з управління державними корпоративними правами яких передані облдержадміністрації, внести пропозиції щодо зміцнення їх платоспроможності та зменшення простроченої дебіторської і кредиторської заборгованості.

8. Заступнику голови обласної держадміністрації Пілієву С. Г.:

8.1. Розробити до 1 липня ц. р. економічно обґрунтовану концепцію нарощування обсягів промислового виробництва до рівня 1990 року та механізми її реалізації;

8.2. Створити робочу групу для підготовки пропозицій щодо врахування інтересів області при складанні проекту Державного бюджету України на 2003 рік та розроблення проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2003 рік.

9. Головним управлінням обласної держадміністрації: економіки (Ахромкин Є. М.), сільського господарства і продовольства (Іванов В. О.) проаналізувати у місячний термін ситуацію на внутрішньообласному ринку продукції сільськогосподарського виробництва, харчової і переробної промисловості й підготувати пропозиції, спрямовані на комплексне розв'язання проблем подальшого розвитку цих галузей.

10. Головному управлінню економіки облдержадміністрації організувати в установленому порядку перевірку фінансової дисципліни, обліку та звітності, зобов'язань перед бюджетом на ВАТ "Кіровський завод з виготовлення виробів з металопорошків", функції з управління державними корпоративними правами якого передані в управління облдержадміністрації.

11. Головним управлінням обласної держадміністрації: економіки, сільського господарства і продовольства, виконавчим комітетам міських рад визначити потребу в сільськогосподарській продукції для забезпечення бюджетних установ та незахищених верств населення.

12. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови обласної держадміністрації Пілієва С. Г. 

 

Голова
обласної держадміністрації 

 
О. С. Єфремов 


 

Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.