ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 24 квітня 2002 року № 235
Про затвердження регіональної міжгалузевої комплексної програми "Здоров'я нації" на 2002 - 2011 роки
З метою виконання постанови Кабінету Міністрів України від 10 січня 2002 року N 14 "Про затвердження Міжгалузевої комплексної програми "Здоров'я нації" на 2002 - 2011 роки": 1. Затвердити регіональну міжгалузеву комплексну програму "Здоров'я нації" на 2002 - 2011 роки (далі - Програма, додається). 2. Управлінню охорони здоров'я облдержадміністрації (Хунов Ю. А.) щороку до 1 грудня інформувати Міністерство охорони здоров'я України про хід виконання Програми. 3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на першого заступника голови облдержадміністрації Іванова В. М. Голова обласної держадміністрації | О. С. Єфремов |
ЗАТВЕРДЖЕНО розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації від 24 квітня 2002 р. N 235 |
Регіональна міжгалузева комплексна програма "Здоров'я нації" на 2002 - 2011 роки Загальні положення Регіональна міжгалузева комплексна програма "Здоров'я нації" на 2002 - 2011 роки (далі - Програма) спрямована на задоволення потреб населення в охороні його здоров'я, забезпеченні прав громадян на якісну й доступну медико-санітарну допомогу, створення умов для формування здорового способу життя в області. Мета і основні завдання Програми Метою Програми є поліпшення демографічної ситуації, збереження й зміцнення здоров'я населення, підвищення якості та ефективності медико-санітарної допомоги, забезпечення соціальної справедливості і прав громадян на охорону здоров'я в області. Основні завдання Програми: поліпшення стану здоров'я всіх верств населення, зниження рівнів захворюваності, інвалідності, смертності, подовження активного довголіття і тривалості життя; проведення активної демографічної політики охорони материнства і дитинства.; запровадження правових, економічних, управлінських механізмів, забезпечення конституційних прав громадян на охорону здоров'я; розроблення і реалізація міжгалузевих стратегій, спрямованих на пропаганду, формування і заохочення здорового способу життя; запровадження ефективної системи багатоканального фінансування, збільшення бюджетних асигнувань на охорону здоров'я; сприяння діяльності закладів охорони здоров'я усіх форм власності; оптимізація організації медико-санітарної допомоги населенню, забезпечення її високої якості та ефективності, пріоритетний розвиток первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини; поліпшення медичної допомоги вразливим верствам населення та жителям села; забезпечення населення ефективними, безпечними і якісними лікарськими засобами та виробами медичного призначення; підвищення ефективності використання наявних кадрових, фінансових та матеріальних ресурсів охорони здоров'я; створення сучасної системи інформаційного забезпечення у сфері охорони здоров'я; посилення правових вимог до лікарської етики і деонтології. Заходи щодо виконання Програми 1. Державна політика у сфері охорони здоров'я 1.1. Забезпечити оснащення сучасними телекомунікаційними засобами та обладнанням відділень планової та невідкладної допомоги, станцій швидкої допомоги управління охорони здоров'я облдержадміністрації, райдержадміністрації, міськвиконкоми | 2004 - 2005 роки |
1.2. Здійснити заходи щодо децентралізації управління в галузі охорони здоров'я управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2005 роки |
1.3. Створити єдину систему інформаційного забезпечення охорони здоров'я із широким використанням комп'ютерної техніки, уніфікацією методів і засобів інформування, розвитком інформаційних мереж, використанням системи наукової медичної інформації, удосконаленням медико-статистичної служби управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2004 рік |
1.4. Удосконалювати організаційні форми діяльності, методи керівництва та господарювання із застосуванням економічних важелів у галузі охорони здоров'я управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
1.5. Широко пропагувати досвід роботи з реформування системи охорони здоров'я, роз'яснювати його мету і шляхи здійснення управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
1.6. Поліпшувати медикаментозне і матеріально-технічне забезпечення галузі відповідно до стандартів і з урахуванням необхідності досягнення гарантованого державою обсягу безоплатної медичної допомоги громадянам у державних і комунальних закладах охорони здоров'я управління охорони здоров'я облдержадміністрації, райдержадміністрації, міськвиконкоми | постійно |
1.7. Створити систему моніторингу здоров'я населення, що дасть можливість оцінити та визначити реальну потребу в лікувально-профілактичних та санітарно-епідеміологічних закладах, медичних кадрах, лікарських спеціальностях та гарантованого державою обсягу безоплатної медичної допомоги громадянам у державних і комунальних закладах охорони здоров'я управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2003 рік |
2. Справедливість і рівність у питаннях охорони здоров'я Розробити моделі діяльності закладів охорони здоров'я на всіх територіальних рівнях (з урахуванням конкретних особливостей) і реалізувати їх у програмі розвитку регіону управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2003 рік |
3. Покращання умов для виживання і підвищення якості життя. Здоров'я жінок 3.1. Створити координаційну раду в справах жінок управління у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації | 2002 рік |
3.2. Забезпечувати здійснення державної політики з питань профілактики онкогінекологічної патології та раку молочної залози управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
3.3. Розробити та впровадити інформативну скринінгову програму раннього виявлення гінекологічних захворювань у жінок, ускладнень вагітності, пологів та післяпологового періоду управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2011 роки |
3.4. Впровадити регіональний регістр вродженої та спадкової патології й забезпечити розроблення галузевої програми щодо їх профілактики управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2003 - 2011 роки |
3.5. Продовжити роботу з організації консультаційних центрів і кабінетів медичної генетики, забезпечити їх необхідними реактивами та обладнанням для проведення сучасних медико-генетичних досліджень управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
3.6. Створити обласний перинатальний центр, створити в ньому умови, які відповідають потребам новонароджених дітей управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
3.7. Розширити функції центру і кабінетів планування сім'ї, започаткувати створення центрів жіночого здоров'я управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2010 роки |
3.8. Розробити та здійснити заходи щодо розширення профілактичних лікувально-діагностичних та реабілітаційних технологій, спрямованих на оздоровлення жінок (починаючи з дитячого віку) управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2011 роки |
3.9. Забезпечити рівноцінний доступ населення до служб репродуктивного здоров'я, планування сім'ї, медико-генетичного консультування, медичної допомоги жінкам під час вагітності та пологів управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2011 роки |
3.10. Впровадити довгостроковий моніторинг здоров'я жінок, що становлять групи підвищеного ризику з репродуктивного здоров'я управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2006 роки |
4. Здоров'я дітей і молоді 4.1. Забезпечити створення належних умов для зміцнення фізичного, психічного та соціального благополуччя дітей і підлітків, розширення їх доступу до спортивних і оздоровчих закладів, молодіжних клубів управління у справах сім'ї та молоді, управління з питань фізичної культури та спорту, Головне управління освіти і науки, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2004 - 2011 роки |
4.2. Вжити заходів щодо забезпечення дітей і підлітків на пільговій основі якісними харчовими продуктами та чистою питною водою з організацією загального харчування в дошкільних закладах, школах, професійно-технічних училищах Головне управління освіти і науки, Головне управління сільського господарства і продовольства, управління охорони здоров'я, управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації | 2002 - 2011 роки |
4.3. Розробити та впровадити медико-профілактичні заходи щодо адаптації дітей до навчального та психоемоційного навантаження у школах нового типу (гімназії, ліцеї тощо) Головне управління освіти і науки, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2003 - 2007 роки |
4.4. Визначити і впровадити нові підходи до створення системи медико-соціального патронажу сім'ї, передбачивши інтеграцію соціальної та педіатричної допомоги дітям управління охорони здоров'я, Головне управління праці та соціального захисту населення, управління у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації | 2002 - 2011 роки |
4.5. Продовжити роботу щодо підвищення якості оздоровлення дітей і молоді та залучення до активних занять фізичною культурою й спортом управління у справах сім'ї та молоді, управління з питань фізичної культури та спорту, Головне управління освіти і науки, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2011 роки |
4.6. Здійснити заходи щодо оптимізації системи надання медичної допомоги підліткам управління охорони здоров'я, Головне управління освіти і науки облдержадміністрації | 2003 - 2011 роки |
4.7. Підготувати й затвердити програму розвитку позашкільної діяльності учнів різних вікових категорій, впровадити її у розклад районних у містах та сільських позашкільних закладів Головне управління освіти і науки, управління з питань фізичної культури та спорту, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2004 роки |
4.8. Здійснити заходи щодо розширення можливостей надання медичної допомоги дітям сільської місцевості та наближення до них спеціалізованої допомоги управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2011 роки |
4.9. Здійснювати впровадження в діяльність лікувально-профілактичних закладів сучасних медико-організаційних та інформаційних технологій управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2003 - 2011 роки |
4.10. Розробити й впровадити форми перепідготовки педіатрів для роботи лікарем загальної практики управління охорони здоров'я облдержадміністрації, Луганський державний медичний університет (за згодою) | 2003 - 2011 роки |
5. Здоров'я працюючого населення 5.1. Розробити комплекс заходів щодо зниження рівня професійної захворюваності в усіх галузях промисловості й у сільському господарстві, де мають місце шкідливі виробничі чинники управління охорони здоров'я, Головне управління праці та соціального захисту населення, Головне управління сільського господарства і продовольства, Головне управління промислової політики облдержадміністрації | 2002 - 2005 роки |
5.2. Створити безпечні умови праці в сільському господарстві шляхом здійснення системних заходів щодо зниження ризику для здоров'я працюючих Головне управління сільського господарства і продовольства, управління охорони здоров'я, Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації | 2002 - 2011 роки |
5.3. Удосконалити регіональний реєстр професійних захворювань з метою обгрунтування заходів щодо зниження рівня профзахворюваності управління охорони здоров'я, Головне управління праці та соціального захисту населення, Головне управління сільського господарства і продовольства, Головне управління промислової політики облдержадміністрації | 2002 - 2005 роки |
6. Збереження здоров'я в старості 6.1. Забезпечувати пріоритетність у наданні медичної допомоги ветеранам праці, війни та інших категорій громадян управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
6.2. Сприяти розширенню мережі закладів з надання медико-соціальної допомоги особам, які вийшли з працездатного віку, за рахунок лікарень усіх рівнів, а також закладів охорони здоров'я, які надають допомогу особам похилого віку управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2005 роки |
6.3. Створити при сільських амбулаторіях, дільничних лікарнях, поліклініках пункти прокату основних засобів догляду за важкими і хронічно хворими та інвалідами літнього віку управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2005 роки |
6.4. Розвивати мережу державних та комунальних спеціалізованих галузевих аптек для ветеранів війни, ветеранів праці та інших громадян похилого віку управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2005 роки |
6.5. Сприяти створенню сімейних лікарських амбулаторій у міських мікрорайонах та сільських населених пунктах з метою наближення первинної медико-санітарної допомоги до осіб похилого віку управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2005 роки |
7. Кращі можливості для інвалідів 7.1. Створити можливості для отримання дітьми-інвалідами повноцінної загальної середньої освіти, посилити контроль за повнотою та якістю виконання шкільної програми в умовах їх домашнього навчання і в загальноосвітніх школах з метою забезпечення їх соціальної адаптації Головне управління освіти і науки, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2011 роки |
7.2. Розширити можливості творчого і фізичного розвитку, сприяти позашкільному навчанню дітей-інвалідів, а також отриманню середньої і вищої освіти в загальних навчальних закладах за державним замовленням Головне управління освіти і науки, управління культури і мистецтв облдержадміністрації | 2002 - 2011 роки |
7.3. Сприяти розвитку мережі центрів реабілітації дітей-інвалідів. управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2006 роки |
8. Зниження захворюваності на серцево-судинні хвороби 8.1. Створити кардіореєстр хворих на інфаркт міокарда за результатами обстеження й лікування управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2005 роки |
8.2. Сприяти впровадженню стандартів надання профілактичної, діагностичної, лікувальної, соціальної та реабілітаційної допомоги кардіологічним хворим управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
8.3. Удосконалювати медико-соціальну систему реабілітації хворих, що перенесли інфаркт міокарда, інсульт та операції на серці й судинах. управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
8.4. Забезпечити подальший розвиток мережі закладів для надання спеціалізованої медичної допомоги особам із серцево-судинними хворобами (диспансери, лікарні, відділення) управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2003 роки |
9. Боротьба з раком 9.1. Зміцнити матеріально-технічну базу онкологічних закладів шляхом придбання діагностичної апаратури, сучасних апаратів для променевої терапії, гамма-терапевтичних препаратів, які відповідають вимогам МАГАТЕ, систем планування опромінення хворих, пристроїв для їх позиціювання тощо управління охорони здоров'я облдержадміністрації, райдержадміністрації, міськвиконкоми | 2002 - 2005 роки |
9.2. Проводити аналіз віддалених результатів щодо заходів профілактики онкологічних захворювань на всіх рівнях управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
9.3. Впровадити стандарти діагностики, лікування та реабілітації онкологічних хворих і забезпечення їх дотримання лікувально-профілактичними закладами області управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2003 - 2011 роки |
9.4. Забезпечити функціонування регіонального канцерреєстру управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
9.5. Забезпечити роботу відділення термінальних станів (хоспісу) на базі обласного онкологічного диспансеру для симптоматичного лікування онкологічних хворих у термінальній стадії управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
9.6. Розробити та впровадити програму санітарної просвіти населення з усіх аспектів онкологічної захворюваності управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2003 роки |
10. Боротьба з хворобами крові, кровотворної та лімфоїдної тканин 10.1. Проводити моніторинг захворюваності на хвороби крові, у тому числі на злоякісні захворювання кровотворної та лімфоїдної тканин і смертності від них управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
10.2. Розробити й впровадити сучасні стандартні схеми діагностики та лікування управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2003 рік |
10.3. Забезпечити гематологічні відділення необхідним лабораторним устаткуванням та реактивами для сучасної діагностики гемобластозів управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2011 роки |
10.4. Сприяти впровадженню програми проведення скринінгових обстежень, діагностичних та лікувальних заходів у групах ризику на анемію управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2006 - 2011 роки |
11. Цукровий діабет 11.1. Забезпечити роботу ендокринологічного диспансеру управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
11.2. Забезпечити 100-відсоткове охоплення диспансерним наглядом хворих на цукровий діабет та його ускладнення управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2011 роки |
11.3. Впровадити ефективне лікування хворих на цукровий діабет та його ускладнення сучасними методами на усіх рівнях надання медичної допомоги управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2003 роки |
11.4. Створити регіональний реєстр хворих на цукровий діабет, проводити довгостроковий моніторинг стану їх здоров'я управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2003 роки |
11.5. Забезпечувати заклади охорони здоров'я необхідними засобами лікування ендокринологічних хворих, ендокринологічні установи - засобами діагностики ендокринних захворювань, необхідним лабораторним устаткуванням управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
12. Стоматологічна захворюваність Розробити регіональну програму профілактики стоматологічних захворювань управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2003 роки |
13. Нещасні випадки, травми та отруєння 13.1. Розробити перелік медичного оснащення притрасових закладів охорони здоров'я управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2003 роки |
13.2. Удосконалити діяльність служби швидкої та невідкладної медичної допомоги в сільській місцевості управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2003 роки |
13.3. Удосконалити роботу цілодобових травмпунктів, забезпечити їх відповідним оснащенням, апаратурою управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2005 роки |
14. Скорочення поширеності психічних розладів, самогубств, алкоголізму та наркоманії 14.1. Створити систему державного захисту населення від непрофесійного лікування психічно хворих, шкідливого впливу рекламних заходів, загрозливих для здоров'я масових оздоровчих сеансів, а також пов'язаних із заподіянням шкоди здоров'ю відправ релігійного культу управління охорони здоров'я облдержадміністрації, райдержадміністрації, міськвиконкоми | 2002 - 2004 роки |
14.2. Створити в області систему превенції суїцидів у країні, насамперед для підлітків і молоді, шляхом створення кризових стаціонарів у загальносоматичних лікарнях (для парасуїцидентів) управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2005 рік |
14.3. Забезпечити надання належної медико-психологічної допомоги дітям та підліткам з граничними психічними розладами управління охорони здоров'я, Головне управління освіти і науки облдержадміністрації | постійно |
14.4. Впровадити сучасні методи профілактики суспільно небезпечних дій хворих на розлади психіки й поведінки управління охорони здоров'я облдержадміністрації, райдержадміністрації, міськвиконкоми | 2002 - 2011 роки |
14.5. Забезпечити роботу медичних закладів для надання медико-соціальної допомоги особам з тяжкими хронічними психічними розладами управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2005 роки |
15. Скорочення поширеності інфекційних хвороб 15.1. Вжити заходів до досягнення належного рівня охоплення населення імунізацією, здійснення лікувально-профілактичних і протиепідемічних заходів. Налагодити своєчасне й у повному обсязі забезпечення закладів охорони здоров'я імунобіологічними препаратами для проведення включених до календаря профілактичних щеплень управління охорони здоров'я, Головне управління освіти і науки облдержадміністрації | постійно |
15.2. Розмежувати права та обов'язки закладів охорони здоров'я усіх форм власності, визначити механізм їх взаємодії у разі надання медичної допомоги хворим на венеричні захворювання, у тому числі в проведенні лабораторних досліджень захворювань, що передаються статевим шляхом управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2005 роки |
15.3. Розробити заходи щодо удосконалення системи державного епідеміологічного нагляду за вірусними гепатитами і їх профілактики управління охорони здоров'я облдержадміністрації, райдержадміністрації, міськвиконкоми | 2002 рік |
15.4. Проводити постійний моніторинг загальної захворюваності і смертності від інфекційних хвороб управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
15.5. Залучати працівників телебачення й радіомовлення до роботи з пропаганди питань профілактики інфекційних та паразитарних хвороб управління охорони здоров'я, управління у справах преси та інформації облдержадміністрації | постійно |
15.6. Проводити постійну роботу щодо поліпшення матеріальної бази інфекційних лікарень, у тому числі протитуберкульозних лікувально-профілактичних закладів (відділень, кабінетів) управління охорони здоров'я облдержадміністрації, райдержадміністрації, міськвиконкоми | постійно |
15.7. Сприяти забезпеченню медичних установ одноразовим інструментарієм управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
16. Охорона здоров'я постраждалих унаслідок катастрофи на Чорнобильській АЕС 16.1. Удосконалити мережу спеціалізованих медичних закладів, диспансерів, центрів для надання медико-санітарної допомоги постраждалим унаслідок Чорнобильської катастрофи управління охорони здоров'я, Головне управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації | 2002 - 2005 роки |
16.2. Розробити додаткові заходи щодо розвитку служби медицини катастроф управління охорони здоров'я, Головне управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, Луганський державний медичний університет (за згодою) | 2002 рік |
17. Формування здорового способу життя 17.1. Сприяти створенню розгалуженої інфраструктури та індустрії здоров'я й активного відпочинку управління охорони здоров'я, Головне управління освіти і науки, Головне управління промислової політики, Головне управління сільського господарства і продовольства, управління культури і мистецтв, управління у справах сім'ї та молоді, Головне управління економіки облдержадміністрації | постійно |
17.2. Сприяти впровадженню в повсякденну практику заходів соціально-економічного стимулювання й підтримки здорового способу життя управління охорони здоров'я, Головне управління сільського господарства і продовольства, Головне управління праці та соціального захисту населення, Головне управління економіки облдержадміністрації | постійно |
17.3. Оптимізувати мережу, структуру, кадровий потенціал, матеріально-технічну базу та сприяти розробці сучасних ефективних профілактичних технологій служби формування здорового способу життя управління охорони здоров'я, Головне управління освіти і науки, управління культури і мистецтв облдержадміністрації | постійно |
17.4. Розробити регіональні комплексні програми зміцнення здоров'я: - Профілактика та подолання тютюнопаління управління охорони здоров'я, Головне управління освіти і науки, Головне управління економіки, управління у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації | 2003 рік |
- Профілактика та подолання наркоманії, токсикоманій, алкоголізму управління охорони здоров'я, Головне управління освіти і науки, управління у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації | 2004 рік |
- Розвиток фізичної культури та організація дозвілля населення управління з питань фізичної культури та спорту, управління у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації | 2003 рік |
- Статеве виховання населення управління охорони здоров'я, Головне управління науки і освіти, управління у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації | 2005 рік |
- Поліпшення харчування населення й підвищення якості харчових продуктів Головне управління сільського господарства і продовольства, управління охорони здоров'я, Головне управління науки і освіти, Головне управління економіки облдержадміністрації | 2006 рік |
- Поліпшення стану психічного здоров'я управління охорони здоров'я, Головне управління освіти і науки, управління у справах сім'ї та молоді, Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації | 2005 рік |
18. Політика з питань довкілля та охорони здоров'я 18.1. Забезпечувати інформування населення про випадки отруєнь грибами через засоби масової інформації управління охорони здоров'я, управління у правах преси та інформації облдержадміністрації | постійно |
18.2. Сприяти створенню системи медико-екологічного моніторингу та інформаційної системи з питань стану довкілля управління охорони здоров'я, Головне управління промислової політики, Головне управління сільського господарства і продовольства облдержадміністрації | 2004 - 2010 роки |
18.3. Забезпечити інформування населення з питань оздоровлення, адаптації, реабілітації в умовах техногенно-забрудненої зони управління охорони здоров'я, управління у справах преси та інформації облдержадміністрації, Державне управління екології та природних ресурсів в Луганській області | 2002 - 2005 роки |
19. Якість води 19.1. Здійснювати постійний державний санітарно-епідемічний нагляд за станом джерел водопостачання управління охорони здоров'я облдержадміністрації, Державне управління екології та природних ресурсів в Луганській області | постійно |
19.2. Вжити заходів для поліпшення якості питної води у містах за окремими показниками шляхом застосування на річкових водозаборах високоефективних реагентів управління житлово-комунального господарства, Головне управління сільського господарства і продовольства, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2010 роки |
19.3. Вжити заходів щодо випробування іноземних та вітчизняних високоефективних реагентів, матеріалів (коагулянтів, флокулянтів, активованого вугілля) і вітчизняних водоочисних технологій (для питної й стічних вод) та підготувати пропозиції щодо їх впровадження на водопровідно-каналізаційних об'єктах управління житлово-комунального господарства, управління охорони здоров'я, Головне управління промислової політики облдержадміністрації | 2003 рік |
19.4. Впровадити ефективні методи очищення питної води управління житлово-комунального господарства, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
20. Якість повітря 20.1. Проводити сертифікацію устаткування підприємств щодо викидів, введення екологічних паспортів підприємств і санітарної атестації робочих місць Державне управління екології та природних ресурсів в Луганській області, Головне управління промислової політики, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
20.2. Проводити санітарно-гігієнічну та екологічну експертизу проектних матеріалів, пов'язаних з будівництвом чи реконструкцією об'єктів - джерел забруднення атмосферного повітря управління охорони здоров'я, Державне управління екології та природних ресурсів в Луганській області, Головне управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи облдержадміністрації | постійно |
21. Якість і безпека продуктів харчування 21.1. Розробити комплексні заходи щодо поліпшення якості й безпеки харчових продуктів Головне управління сільського господарства і продовольства, управління охорони здоров'я, Головне управління економіки облдержадміністрації | 2002 рік |
21.2. Створити систему швидкого реагування на результати санітарно-гігієнічного моніторингу щодо негативного впливу харчування на стан здоров'я населення управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2007 роки |
21.3. Провести акредитацію лабораторій контролю безпеки продовольчої сировини й харчових продуктів Луганський державний центр стандартизації, метрології і сертифікації, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2005 роки |
21.4. Забезпечувати підприємства, що виготовляють продукти дитячого харчування, екологічно чистою сировиною Головне управління сільського господарства і продовольства, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
22. Поводження з відходами й боротьба з забрудненням ґрунту, водойм та підземних вод 22.1. Забезпечити контроль за зберіганням та використанням джерел забруднення земель: пестицидами й агрохімікатами Головне управління сільського господарства і продовольства, Державне управління екології та природних ресурсів в Луганській області, обласне управління земельних ресурсів, Головне управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи облдержадміністрації | постійно |
22.2. Розробити комплексні заходи, спрямовані на мінімізацію забруднення, відновлення довкілля та утилізацію небезпечних відходів Головне управління промислової політики, Державне управління екології та природних ресурсів в Луганській області, Головне управління сільського господарства і продовольства, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2003 роки |
22.3. Здійснювати контроль за поводженням з відходами, у тому числі непридатними й забороненими пестицидами та агрохімікатами Головне управління сільського господарства і продовольства, Державне управління екології та природних ресурсів в Луганській області, Головне управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
22.4. Вирішити питання щодо утилізації та захоронення токсичних промислових відходів, які зберігаються на території підприємств Головне управління промислової політики, Державне управління екології та природних ресурсів в Луганській області, Головне управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2011 роки |
23. Екологія людини й населених пунктів 23.1. Розробити комплекс заходів щодо забезпечення екологічної безпеки й підтримки екологічної рівноваги на території області Державне управління екології та природних ресурсів в Луганській області, Головне управління промислової політики, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2005 рік |
23.2. Розробити регіональну програму зменшення наслідків екологічних проблем Державне управління екології та природних ресурсів в Луганській області, Головне управління промислової політики облдержадміністрації | 2003 рік |
23.3. Забезпечити сприятливі гігієнічні умови для життєдіяльності населення відповідно до санітарного законодавства, норм і правил планування і забудови населених місць і їх благоустрою управління охорони здоров'я облдержадміністрації, райдержадміністрації, міськвиконкоми | постійно |
23.4. Проводити моніторинг стану акустичного забруднення населених пунктів Головне управління промислової політики, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
23.5. Провести санітарну класифікацію промислових підприємств і нормативів санітарно-захисних зон з урахуванням сучасних технологій і нових земельних відносин, здійснювати контроль за виконанням підприємствами заходів щодо організації та благоустрою санітарно-захисних зон управління охорони здоров'я облдержадміністрації, райдержадміністрації, міськвиконкоми | 2002 - 2005 роки |
24. Фінансові ресурси охорони здоров'я та управління ними 24.1. Під час формування обласного бюджету передбачити поетапне збільшення бюджетних асигнувань на охорону здоров'я, виходячи з наявних фінансових ресурсів Головне фінансове управління, Головне управління економіки, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2011 роки |
24.2. Сприяти створенню системи загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування управління охорони здоров'я, Головне управління економіки, Головне управління промислової політики облдержадміністрації | 2002 - 2005 роки |
24.3. Удосконалити механізм взаємодії у сфері охорони здоров'я між особами, які надають медичні послуги, та органами виконавчої влади й місцевого самоврядування відповідних рівнів управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 - 2010 роки |
25. Первинна медико-санітарна допомога (ПМСД) 25.1. Формувати державну політику й стратегію в галузі охорони здоров'я на основі пріоритетного розвитку ПМСД і профілактичної спрямованості збереження та зміцнення здоров'я населення з максимальним залученням до їх реалізації органів виконавчої влади та працедавців управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
25.2. Затвердити типові табелі обладнання та устаткування ланок ПМСД, здійснити їх забезпечення необхідними приміщеннями, транспортними засобами, лікувально-діагностичною апаратурою тощо управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 рік |
25.3. Забезпечити поступове переведення роботи всіх ланок ПМСД на засади сімейної медицини, створити мережу закладів сімейних лікарів у сільській місцевості управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2010 рік |
26. Спеціалізована й стаціонарна медична допомога 26.1. Сприяти розвитку стаціонарозамінних форм надання медичної допомоги, розширити мережу денних і стаціонарів вдома, закладів (відділень) медико-соціальної допомоги, хосписів тощо управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
26.2. Забезпечити оптимальний перерозподіл і функціональну диференціацію лікарняного ліжкового фонду шляхом організації лікарень (відділень) для надання екстреної медичної допомоги, планового лікування хронічних хворих, реабілітації, медико-соціальної допомоги управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2003 рік |
26.3. Визначити порядок і механізми взаємодії закладів медичної допомоги різних рівнів, наступності в наданні та одержанні амбулаторно-поліклінічної і стаціонарної, первинної і спеціалізованої допомоги управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2003 рік |
26.4. Удосконалити порядок госпіталізації в стаціонарні заклади різних рівнів і типів управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2003 рік |
26.5. Здійснювати медикаментозне й матеріально-технічне забезпечення стаціонарів різних рівнів і типів з урахуванням їх потреб, вимог медичної науки управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
27. Медична допомога сільському населенню 27.1. Розробити регіональну програму поліпшення медичного обслуговування сільського населення управління охорони здоров'я, Головне управління економіки облдержадміністрації | 2002 рік |
27.2. З метою наближення кваліфікованої медичної допомоги до сільських жителів забезпечити розукрупнення сільських лікарських дільниць відповідно до нормативу, а також залежно від конкретних умов, передбачивши реорганізацію сільських лікарських амбулаторій і фельдшерсько-акушерських пунктів в амбулаторії сімейного лікаря управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2010 рік |
27.3. З метою розвитку стаціонарозамінних форм медичної допомоги на селі, враховуючи особливості розселення сільського населення, передбачити організацію при амбулаторіях ліжок як для денного (для жителів пунктового села), так і цілодобового перебування (для жителів інших населених пунктів) управління охорони здоров'я, Головне управління сільського господарства і продовольства облдержадміністрації | 2003 рік |
27.4. Забезпечити подальше удосконалення виїзної консультативної допомоги управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
27.5. Сприяти створенню в складі поліклінічних відділень центральних районних лікарень діагностичних відділень управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2010 рік |
27.6. Удосконалити систему управління охороною здоров'я сільського населення, створити систему забезпечення якості медичної допомоги управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2005 рік |
28. Комунальні служби для громадян з обмеженими можливостями 28.1. Удосконалити мережу служб, які здійснюють медико-соціальне обслуговування (будинки-інтернати, територіальні центри обслуговування пенсіонерів та самотніх непрацездатних громадян, відділення соціальної допомоги, відділення допомоги вдома тощо) Головне управління праці та соціального захисту населення, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
28.2. Розробити систему спільних заходів, які здійснюватимуться службами охорони здоров'я і соціального захисту з метою створення та ефективного використання соціальних ліжок для самотніх непрацездатних осіб Головне управління праці та соціального захисту населення, управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2005 рік |
29. Виробництво медико-біологічних препаратів, виробів медичного призначення й забезпечення ними лікувальних закладів та населення Забезпечити дотримання холодового ланцюга на всіх етапах транспортування та зберігання імунобіологічних препаратів управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
30. Розвиток інформаційного забезпечення сфери охорони здоров'я Розробити програму інформатизації закладів охорони здоров'я управління охорони здоров'я облдержадміністрації | 2002 рік |
31. Міжнародне співробітництво та партнерство Забезпечити охорону та покращання стану довкілля, виховання та пропаганду здорового способу життя, участь у міжнародних програмах ("Міста здоров'я", "Школи здоров'я", "СІНДІ", "Європа без тютюну", "Молодь за здоров'я" тощо) управління охорони здоров'я облдержадміністрації, Державне управління екології та природних ресурсів в Луганській області | постійно |
32. Етика, деонтологія та соціально-економічний захист медичних працівників Сприяти організації при кожному лікувально-профілактичному закладі громадських рад пацієнтів, покликаних брати участь у розв'язанні проблем охорони здоров'я, удосконалення надання медичної допомоги, поліпшення стосунків між пацієнтами й медичними працівниками управління охорони здоров'я облдержадміністрації | постійно |
____________ Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.
|