ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 03 березня 2001 року № 100
Про Регіональну програму підтримки малого підприємництва в Луганській області на 2001 - 2002 роки
Про Регіональну програму підтримки малого підприємництва в Луганській області на 2001 - 2002 роки Розпорядження Луганської обласної державної адміністрації від 3 березня 2001 року N 100 Зареєстровано в Луганському обласному управлінні юстиції 13 березня 2001 р. за N 27/515 З метою формування та реалізації державної політики у сфері розвитку і підтримки малого підприємництва, ефективного використання його можливостей у розвитку економіки регіону та відповідно до законів України від 19.10.2000 N 2063-III "Про державну підтримку малого підприємництва", від 21.12.2000 N 2157-III "Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні", Указу Президента України від 15.07.2000 N 906/2000 "Про заходи щодо забезпечення підтримки та дальшого розвитку підприємницької діяльності": 1. Затвердити Регіональну програму підтримки малого підприємництва в Луганській області на 2001 - 2002 роки (далі - Програма, додається). 2. Зобов'язати райдержадміністрації, рекомендувати міськвиконкомам розробити місцеві програми підтримки малого підприємництва на 2001 - 2002 роки з урахуванням зазначених у Програмі заходів. Про результати реалізації програм щоквартально до 10 числа місяця, що настає за звітним кварталом, інформувати Головне управління економіки облдержадміністрації. 3. Запропонувати міськвиконкомам і райдержадміністраціям звернутися до місцевих рад з пропозицією передбачити у місцевих бюджетах видатки на фінансування заходів щодо підтримки малого підприємництва. 4. Взяти до відома, що заходи, передбачені Програмою, погоджені з виконавцями, які не входять до сфери управління облдержадміністрації. Відповідальним виконавцям інформувати Головне управління економіки облдержадміністрації про хід виконання заходів до 10 числа місяця, що настає за звітним кварталом. 5. Головному управлінню економіки облдержадміністрації (Ахромкин Є. М.) щоквартально інформувати голову облдержадміністрації, Міністерство економіки України та Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва про хід реалізації заходів Регіональної програми підтримки малого підприємництва в Луганській області на 2001 - 2002 роки. 6. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Пілієва С. Г. Перший заступник голови облдержадміністрації | М. М. Гапочка |
ЗАТВЕРДЖЕНО розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації від 3 березня 2001 р. N 100 |
РЕГІОНАЛЬНА ПРОГРАМА підтримки малого підприємництва в Луганській області на 2001 - 2002 роки Стан і аналіз проблем малого підприємництва в регіоні Головна мета Програми та очікувані результати Луганська область розташована на крайньому сході України. Її площа складає 26,7 тис. кв. км, або 4,4 відс. території держави. Населення - 2643,0 тис. чол., або 5,3 відс. від населення держави. Область має сухопутний державний кордон довжиною 776 км. Межує з Бєлгородською, Воронезькою, Ростовською областями Російської Федерації та Донецькою і Харківською областями України. Луганщина багата на високоякісне вугілля, будівельні матеріали, агрохімічну сировину, поклади мінеральних вод. Область є великим промисловим регіоном. За обсягом виробництва вона посідає 5 місце в Україні. За державним розподілом праці забезпечує: понад половини українського віконного скла; четверту частину видобутку вугілля, випуску металорізальних верстатів, електродвигунів, кальцинованої соди; шосту частину нафтопродуктів, труб сталевих, мінеральних добрив, синтетичного аміаку, трикотажних виробів. Основними напрямами спеціалізації сільського господарства є вирощування зернових культур та соняшнику, м'ясо-молочне тваринництво, птахівництво. У використанні сільгосптоваровиробників знаходиться 2,19 млн. га земельних угідь. Упродовж останніх років все більшого соціального і економічного значення набуває мале підприємництво. Воно сприяє розвитку конкурентного середовища, стійкому надходженню коштів до бюджетів усіх рівнів, ефективно вирішує проблеми безробіття, насичує ринки різноманітними товарами та послугами. Мале підприємництво регіону - це понад 121 тис. осіб, або 11,6 відс. від працюючих в усіх галузях господарського комплексу*; 8952 малих підприємства*, 1532 фермерських господарства**, 42,6 тис. суб'єктів підприємницької діяльності (СПД - фізичних осіб)**. Проти попереднього року кількість діючих малих підприємств зросла на 6,5 відс., на 59 одиниць, або 4 відс., збільшилась кількість фермерських господарств і на 6,4 тис. підприємців - фізичних осіб. ____________ * статистичні дані на 01.01.2000 р. ** дані на 01.01.2000 р. Малий бізнес, як і в минулі роки, у територіальному розрізі розвивався нерівномірно. У містах: Луганську, Сєверодонецьку, Алчевську, Лисичанську, Стаханові та Красному Лучі зосереджено 74,5 відс. малих підприємств області. Щорічно зростає кількість малих підприємств на 10 тис. населення: 1997 р. - 22, 1998 р. - 31, 1999 р. - 34, 2000 р. (очікуване) - 35. Це свідчить про досить високий внутрішній потенціал малого бізнесу, бажання широких прошарків населення забезпечити власними силами свою економічну самостійність. На малих підприємствах працює 69,7 тис. осіб*. У середньому на одне підприємство припадає 8 осіб. ____________ * статистичні дані на 01.01.2000 р. За чисельністю зайнятих переважають підприємства до 10 осіб - 77,7 відс. до загальної кількості малих підприємств, до 20 осіб - 11,9 відс., понад 20 осіб (до 50 осіб) - 10,4 відс. З процесами роздержавлення продовжуються структурні зміни у формах власності малих підприємств. Державну форму власності мають 4,8 відс., приватну - 35 відс., решта - 60 відс., заснована на колективній формі власності. Продовжує зростати кількість малих підприємств у сфері торгівлі та громадського харчування, тут зосереджено 55,1 відс. загальної кількості малих підприємств. У виробничих галузях економіки малий бізнес не набув широкого розвитку. Так, у промисловості, будівництві, транспорті працює відповідно 13, 9 та 2 відс. всіх малих підприємств, при цьому в промисловості кількість підприємств зменшилась на 3,2 відс. Із загальної кількості малих підприємств фактично випускають продукцію та надають послуги 6797 підприємств, або 75,9 відс. Ними вироблено продукції та надано послуг на 657,2 млн. грн., або 7,6 відс. від загального обсягу виробництва продукції (робіт, послуг). Прибуткові підприємства становлять 69, 9 відс. від загальної кількості малих підприємств. Частка платежів малих підприємств до бюджету - 17,5 відс. Від СПД - фізичних осіб надійшло у 2000 році до бюджетів усіх рівнів 40,4 млн. грн., або 3,6 відс. від загальних надходжень. На спрощену систему оподаткування перейшло 29,7 тис. фізичних осіб, або 69,7 відс. від загальної кількості, що сплачують податки, та 4,1 тис. юридичних осіб. У м. Луганську 1765 фізичних осіб та 2337 юридичних беруть участь у економічному експерименті щодо застосування спеціального торгового патенту. Сума податку від сплати за патенти склала 7,0 млн. грн. Процесу становлення малого бізнесу значною мірою сприяло формування інфраструктури підтримки суб'єктів підприємництва. В області створено 13 бізнес-центрів. З 1996 року в регіоні діє Луганська обласна організація підтримки та розвитку підприємництва "Бізнес-інкубатор" (м. Луганськ) - одна з найактивніших структур регіону, що займається підготовкою та перепідготовкою кадрів для підприємництва, надає допомогу в створенні підприємств та супроводжує їх в період становлення шляхом надання консалтингових та інших послуг. У 2000 році нею створено 4 бізнес-інноваційні центри в містах: Свердловську, Сєверодонецьку, Стаханові та Ровеньках. У регіоні зареєстровано 8 фондів підтримки підприємництва, у тому числі Регіональний фонд підтримки підприємництва в Луганській області. У 2000 році при сприянні цього фонду створено фонд підтримки підприємництва в м. Краснодоні. Всього в регіоні зареєстровано 19 кредитних спілок, з них у 2000 році - 7. В області діє 2 комерційні банки із створенням юридичної особи: "Східно-промисловий" та "Укркомунбанк" (м. Луганськ), а також 74 інші банківські заклади, включаючи філії та представництва банків інших міст України. Створено 31 біржу, включаючи філії та представництва іногородніх бірж. Значна увага приділяється удосконаленню підготовки, перепідготовки і підвищенню кваліфікації суб'єктів малого підприємництва. У 123 учбових закладах запроваджено навчання основам та практиці підприємництва, у 94 закладах післядипломної освіти здійснюється перепідготовка і підвищення кваліфікації кадрів підприємництва. У 2000 році 2,7 тис. осіб пройшли перенавчання та підвищили свою кваліфікацію. Основною базою з підготовки підприємців є Регіональний інститут менеджменту (м. Луганськ), засновники якого - облдержадміністрація й обласний центр зайнятості населення. Ними разом з райдержадміністраціями та органами місцевого самоврядування створено 8 учбово-консультаційних пунктів у містах: Стаханові, Алчевську, Ровеньках, Лисичанську, Свердловську, Красному Лучі та районах: Сватівському, Перевальському. В області зареєстровано 15 регіональних громадських об'єднань підприємців. Серед них Луганське та Північно-Донбаське регіональні відділення УСПП, асоціація фермерів Луганської області, обласне відділення Асоціації платників податків України, Луганська обласна громадська організація "Асоціація сприяння міжнародного бізнесу", регіональне відділення Міжнародної спілки українських підприємців, професійні спілки - робітників інноваційних та малих підприємств і "Наше право" тощо. При облдержадміністрації діє Регіональна координаційна рада з питань розвитку підприємницької діяльності, яка є консультативно-дорадчим органом, що сприяє реалізації державної політики у сфері розвитку підприємництва. У результаті реалізації указів Президента України та постанов Кабінету Міністрів України, прийнятих протягом двох останніх років з питань підтримки підприємництва, зменшено адміністративний тиск на підприємців (кількість перевірок суб'єктів підприємництва у 2000 р. зменшилась на 24 відс.), запроваджуються нові методи оподаткування, упорядковано процедури розробки і прийняття регуляторних актів, реалізується прийнятий 19 жовтня 2000 року Закон України "Про державну підтримку малого підприємництва". На виконання цього Закону проводиться робота з передачі на пільгових умовах суб'єктам малого підприємництва вільних виробничих площ державних та комунальних підприємств, устаткування й іншого невикористовуваного майна цих підприємств. За результатами проведеної в містах і районах інвентаризації виявлено таких приміщень загальною площею 653,4 тис. кв. м. За 2000 рік 531 суб'єкту підприємництва здано в оренду 563 приміщення загальною площею 203,7 тис. кв. м. Удосконалюються форми і методи фінансово-кредитної підтримки підприємництва шляхом пошуку внутрішніх та альтернативних джерел його фінансування. У 2000 році на розвиток бізнес-центрів, бізнес-інкубатора, створення навчальних програм та навчання підприємців Українським та Регіональним фондами підтримки підприємництва, Регіональним інститутом менеджменту та міжнародними проектами, акредитованими в області, надано на ці цілі 1414,0 тис. грн. Із обласного бюджету було виділено тільки 40 тис. грн. на видання каталогу "Інвестиційний портрет Луганської області". Існуючі проблеми На сьогодні заважають розвитку підприємництва: суперечливість і неповнота чинних нормативно-правових актів, що регулюють діяльність суб'єктів підприємництва, зокрема: системи контролю і дозвільної практики, орендних відносин, системи обліку та звітності, відсутність поняття "середнє підприємство" тощо; надмірне втручання органів державної влади в діяльність суб'єктів господарювання, зокрема: значна кількість контролюючих органів та недостатня врегульованість процедур перевірок суб'єктів підприємництва; наявність значної кількості нормативних актів, що встановлюють бар'єри на шляху розвитку підприємництва; неврегульованість питань фінансування і кредитування, зокрема мікрокредитування, а саме: відсутність правового забезпечення діяльності небанківського фінансового сектору; нерозвинутість інфраструктури та механізмів мікрокредитування; вкрай незначні обсяги державної фінансової підтримки та відсутність підтримки з боку місцевих бюджетів; обтяжлива та нестабільна система оподаткування; відсутність надійного правового, у т. ч. судового, забезпечення підприємницької діяльності; недостатність професійних знань і досвіду починаючих підприємців щодо ведення підприємницької діяльності в сучасних умовах. Проте динаміка зростання малого підприємництва в області свідчить про його достатній внутрішній потенціал і необхідність проведення державної політики, що відповідає реаліям. Програма підтримки малого підприємництва в Луганській області розроблена відповідно до основних положень державної політики розвитку малого підприємництва, що викладені в законах України від 19.10.2000 N 2063-III "Про державну підтримку малого підприємництва", від 21.12.2000 N 2157-III "Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні", Указі Президента України від 15 липня 2000 року N 906/2000 "Про заходи щодо забезпечення підтримки та дальшого розвитку підприємницької діяльності", на основі методичних рекомендацій, затверджених Міністерством економіки України та Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва. Програма є складовою частиною Програми соціально-економічного і культурного розвитку області. Програма визначає мету, завдання, напрями та пріоритети розвитку малого підприємництва в області. Являє собою узгоджений щодо ресурсів, виконавців і термінів реалізації комплекс заходів, спрямованих на створення правових, фінансових, соціально-економічних, організаційно-господарських та інших умов розвитку малого підприємництва в регіоні. Головна мета Програми - спрямування дій центральних та місцевих органів виконавчої влади, суб'єктів малого підприємництва, об'єднань і спілок підприємців, установ ринкової інфраструктури на створення і підтримку сприятливого середовища для розвитку малого підприємництва, формування і впровадження ефективної державно-громадської системи його обслуговування, підтримки і захисту. Становлення малого підприємництва як провідної сили в подоланні негативних процесів у економіці, формуванні умов для зайнятості населення, підвищення добробуту громадян області. Основні завдання Програми: удосконалення нормативно-правової бази; створення належних умов для реалізації конституційного права на підприємницьку діяльність; сприяння розвитку діючих і створенню нових малих підприємств в усіх адміністративно-територіальних одиницях, розвиток малого підприємництва на базі реструктуризованих підприємств; залучення до підприємницької діяльності жінок, молоді, безробітних, пенсіонерів та інших незахищених верств населення; активізація фінансово-кредитних та інвестиційних механізмів, пошук нових форм фінансування, розвиток діючих і створення нових кредитних спілок, фондів підтримки підприємництва, комерційних банків, лізингових центрів, бірж, страхових компаній, надання пільг з місцевих податків і зборів, оренди приміщень та майна. Матеріально-технічне забезпечення інфраструктури малого підприємництва та окремих його суб'єктів через Український, Регіональний, міські та районні фонди підтримки підприємництва; підтримка ділової та інвестиційної активності, розвиток конкуренції на ринку товарів та послуг; розширення ринку послуг і випуску товарів народного споживання через моніторинг галузей та постійне інформування суб'єктів підприємництва, забезпечення їхньої участі у виконанні замовлень для державних і регіональних потреб через організацію тендерів; розвиток діючих і створення нових елементів ринкової інфраструктури: бізнес-центрів, бізнес-інноваційних центрів, бізнес-інкубаторів, виставкових центрів тощо, які забезпечують мале підприємництво кваліфікованими інформаційними, освітніми та консалтинговими послугами; підготовка кадрів для суб'єктів малого підприємництва. Пріоритетні напрями розвитку галузей малого підприємництва на 2001 - 2002 роки: виробництво товарів народного споживання, продуктів харчування, надання послуг населенню, у т.ч. комунально-побутових; виробництво будівельних матеріалів, будівництво (реконструкція) об'єктів господарського і цивільного призначення; діяльність, направлена на вирішення екологічних проблем навколишнього середовища, окремих підприємств, у тому числі переробка відходів виробництва. Засобами реалізації Програми є: удосконалення нормативно-правового забезпечення реалізації регуляторної політики шляхом запровадження нового порядку розроблення і прийняття регуляторних актів; перегляд регуляторних актів обласних та районних держадміністрацій, міськвиконкомів на відповідність принципам нормативного регулювання; координація діяльності органів виконавчої влади з підготовки проектів, видання та виконання регуляторних актів, які мають суттєвий вплив на ринкове середовище, права та інтереси підприємців із застосуванням публічного їх обговорення; участь у формуванні правової бази щодо функціонування небанківських фінансово-кредитних установ та спеціалізованих установ з мікрокредитування, які передбачають кредитування суб'єктів малого підприємництва як основний вид діяльності; адаптація молоді до умов ринкової економіки, створення сприятливих умов для відкриття власної справи, залучення молодих підприємців до об'єднань підприємців; розвиток системи підготовки та перепідготовки кадрів малого бізнесу, у тому числі й серед безробітних, створення бізнес-центрів на базі навчальних закладів; формування інформаційних банків даних про стан та розвиток малого підприємництва на базі приватних та громадських інститутів підтримки підприємництва, ділові пропозиції іноземних фірм і потенційних інвесторів, які сприяють розвитку малого бізнесу; вишукування місцевими органами виконавчої влади фінансових, матеріальних та інших можливостей стимулювання підприємництва на місцевому рівні, зокрема звільнення від сплати місцевих податків та зборів суб'єктів господарювання, які функціонують у важливих для регіону сферах діяльності, використання вільних приміщень, залучення міжнародної та технічної допомоги, затвердження доступних для суб'єктів малого підприємництва ставок орендної плати, плати за землю; формування фондів нежилих приміщень, які передаються у власність, короткострокову та довгострокову оренду малим підприємствам та інше; активізація діяльності громадських об'єднань підприємців, посилення їх ролі у формуванні та реалізації державної політики в сфері малого бізнесу; запровадження механізмів громадської підтримки малого підприємництва: громадських приймалень, громадських колегій, інституту уповноважених з питань підтримки підприємництва. Очікувані результати Результатами реалізації Програми стане прискорення розвитку малого підприємництва, повноцінне використання його потенційних можливостей, перетворення його на дієвий механізм розв'язання економічних і соціальних проблем, сприяння структурній перебудові економіки, зміцнення економічної бази регіону, вирішення проблем безробіття та швидке насичення вітчизняного ринку товарами та послугами. Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми в динаміці змін цільових показників: | Вихідні дані на початок дії Програми | Очікувані результати | 1. Кількість діючих малих підприємств/кількість на 10 тис. чол. насел. (одиниць) | 9276/35 | 10107/39 | 2. Чисельність працюючих на малих підприємствах (осіб) | 71744 | 78795 | 3. Кількість підприємців - фізичних осіб (зареєстрованих/сплачують податки) | 51730/42646 | 55628/45846 | 4. Кількість фермерських господарств (одиниць); кількість фермерських угідь (га) | 1532 170744 | 1606 172741 | 5. Частка виробленої малими підприємствами продукції (робіт, послуг) у загальних обсягах виробництва області (%) | 7,6 | 7,7 | 6. Надходження до всіх рівнів бюджетів (тис. грн.) | 280371 | 348000 | 7. Кількість об'єктів інфраструктури підтримки малого підприємництва (одиниць) | - | 18 | бізнес-центри | - | 1 | бізнес-інкубатори | - | - | фінансово-кредитні установи: | - | 2 | банки | - | 61 | філії комерційних банків | - | 29 | кредитні спілки | - | 10 | фонди підтримки підприємництва | - | 34 | інвестиційні, інноваційні фонди і компанії | - | 31 48 | біржі (з філіями) | - | 52 | інформаційно-консультативні установи | - | 54 | страхові компанії, відділення, філії | - | - | аудиторські фірми | - | - | 8. Розміщення держзамовлень серед суб'єктів підприємницької діяльності, кількість/об'єми (тис. грн.) | 3/40,0 | 50/279,4 | 9. Кількість підприємців, що пройдуть підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації (осіб) | 2700 | 5625 | 10. Кількість створених нових робочих місць (одиниць) | 7530 | 10409 | Терміни і етапи реалізації Програми | 2001 - 2002 роки |
На початок 2003 року збільшиться: - кількість діючих малих підприємств - до 10107 одиниць (на 8,9 відс.), кількість діючих малих підприємств на 10 тис. населення - до 39; - нових робочих місць - до 10409 (в 1,4 разу); - чисельність зайнятих на малих підприємствах - до 78795 осіб (на 9,8 відс.), кількість підприємців - фізичних осіб - до 45846 (на 7,5 відс.); - фермерських господарств - до 1606 (на 4,8 відс.); - надходження до бюджетів усіх рівнів - до 348 млн. грн. (на 24,1 відс.); - кількість бізнес-центрів - до 18 (на 38,5 відс.), кредитних спілок - до 29 (в 1,5 разу), фондів підтримки підприємництва - до 10 (на 25 відс.), аудиторських фірм - до 54 (на 14,9 відс.). На реалізацію заходів Програми передбачається залучити із різних джерел фінансування 13165,8 тис. грн., у тому числі 3301,5 тис. грн. бюджетних коштів. У 2001-му році, відповідно: 5450,4 тис. грн. та 2211,0 тис. грн. бюджетних коштів; у 2002 році - 7715,4 тис. грн. та 1090,5 тис. грн. Основними джерелами фінансування будуть: Український фонд підтримки підприємництва, Регіональний фонд підтримки підприємництва в Луганській області, гаранти міжнародної допомоги, кошти інвесторів, Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, бюджетні кошти. Заходи щодо реалізації Регіональної програми підтримки малого підприємництва в Луганській області на 2001 - 2002 роки N з/п | Пріоритетні завдання | Заходи | Виконавці | Термін виконання | Джерела фінансування | Вартість, тис. грн. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | | 1. Удосконалення нормативно-правової бази та впровадження державної регуляторної політики у сфері підприємництва | 1.1. | Удосконалення нормативно-правової бази у сфері підприємницької діяльності | розробка та надання центральним органам державної влади пропозицій щодо змін і доповнень до чинних нормативно-правових актів з питань державної реєстрації суб'єктів підприємництва, ліцензування певних видів господарської діяльності, вдосконалення статистичної звітності, оподаткування, захисту трудових прав громадян, зайнятих у малому бізнесі тощо | головні управління: економіки, сільського господарства і продовольства, управління торгівлі та побутового обслуговування населення, управління зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності облдержадміністрації, представництво Держпідприємництва в Луганській області, ДПА в Луганській області, державні установи та організації області, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування | постійно | - | - | 1.2. | - | внесення пропозицій до проектів законів України, у тому числі: - "Про франчайзинг"; - "Про мікрокредитування суб'єктів малого підприємництва спеціальними установами"; - "Про засади державної регуляторної політики у сфері підприємницької діяльності"; - "Про кредитні спілки" до проектів нормативних актів щодо: - сприяння створенню та діяльності бізнес-центрів і бізнес-інкубаторів; - діяльності уповноважених з питань захисту прав підприємців тощо | управління розвитку підприємництва та інвестиційної політики Головного управління економіки облдержадміністрації, представництво Держпідприємництва в Луганській області, ДПА в Луганській області, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, профспілки підприємців, інші структури з підтримки та розвитку підприємництва, представництво Національної асоціації кредитних спілок | постійно | - | - | 1.3. | Своєчасне інформування про прийняття та внесення змін і доповнень до діючих та проектів нових нормативно-правових актів | організація та проведення семінарів з представниками органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, керівниками підприємницьких структур та об'єднань громадян з питань обговорення та роз'яснення законодавчих актів | Головне управління економіки облдержадміністрації, представництво Держпідприємництва в Луганській області, державні установи та організації в області, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування | постійно | - | - | 1.4. | Впровадження регуляторної політики у сфері підприємництва | координація роботи місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у запровадженні єдиної державної регуляторної політики у сфері підприємництва | представництво Держпідприємництва в Луганській області | постійно | - | - | 1.5. | - | залучення до участі у формуванні та реалізації державної політики розвитку малого підприємництва регіональних, місцевих та галузевих об'єднань підприємців | управління розвитку підприємництва та інвестиційної політики Головного управління економіки облдержадміністрації, представництво Держпідприємництва в Луганській області, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, Громадська колегія з питань розвитку підприємництва | постійно | - | - | 1.6. | - | запровадження планування розробки проектів регуляторних актів, забезпечення дотримання процедури їх підготовки, погодження проектів регуляторних актів з представництвом Держпідприємництва в Луганській області | управління облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, представництво Держпідприємництва в Луганській області | постійно | - | - | 1.7. | - | забезпечення гласності у процесі підготовки регуляторних актів, що впливають на бізнесове середовище, ділову активність, зачіпають права та законні інтереси підприємців шляхом публічного обговорення проектів | представництво Держпідприємництва в Луганській області, уповноважений Держпідприємництва в Луганській області, розробники проектів регуляторних актів | 2001 - 2002 роки | - | - | 1.8. | - | своєчасне доведення виданих регуляторних актів до суб'єктів підприємницької діяльності | представництво Держпідприємництва в Луганській області, уповноважений Держпідприємництва в Луганській області, розробники проектів регуляторних актів, управління у справах преси та інформації | постійно | - | - | 1.9. | - | контроль за ефективністю впровадження регуляторних актів, оперативне реагування щодо їх наслідків шляхом проведення моніторингу, запровадження телефонів довіри для підприємців | представництво Держпідприємництва в Луганській області, управління облдержадміністрації та райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, уповноважений Держпідприємництва в Луганській області | 2001 - 2002 роки | - | - | 1.10. | - | висвітлення проблем реалізації регуляторної політики у засобах масової інформації; організація та проведення семінарів, "круглих столів", прес-конференцій, громадських слухань щодо проблем формування і реалізації регуляторної політики у сфері підприємництва | уповноважений Держпідприємництва в Луганській області, представництво Держпідприємництва в Луганській області, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, управління розвитку підприємництва та інвестиційної політики Головного управління економіки облдержадміністрації, управління у справах преси та інформації | постійно | - | - | 1.11. | Дерегуляція в сфері підприємництва | дерегулятивні дії, щодо відміни неправомірних або здійснюючих надмірний тиск у сфері підприємництва регуляторних актів | представництво Держпідприємництва в Луганській області, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування | постійно | - | - | 1.12. | - | підвищити ефективність діяльності робочих комісій з координації проведення державними контролюючими органами перевірок з фінансових питань суб'єктів підприємництва | ДПА в Луганській області, міські та районні державні податкові інспекції | постійно | - | - | 1.13. | - | запровадження механізмів громадської підтримки малого підприємництва через громадські приймальні, уповноваженого Держпідприємництва в Луганській області | представництво Держпідприємництва в Луганській області, уповноважений Держпідприємництва в Луганській області, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, громадські об'єднання підприємців | постійно | - | - | 1.14. | - | проводити аналіз діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань державної реєстрації суб'єктів підприємництва та ліцензування певних видів господарської діяльності | представництво Держпідприємництва в Луганській області, Регіональна координаційна рада з питань розвитку підприємницької діяльності при Луганській облдержадміністрації | постійно | - | - | 1.15. | Узгодженість заходів щодо вирішення проблеми соціально-економічного розвитку регіону | розробка проекту регіональної угоди між облдержадміністрацією, Луганським регіональним відділенням УСПП та Федерацією профспілок області | головні управління: праці та соціального захисту населення, економіки, галузеві управління облдержадміністрації, Луганське регіональне відділення УСПП, Федерація профспілок області | I кв. 2001р., I кв. 2002р. | - | - | 1.16. | Подальший розвиток малого підприємництва та його інфраструктури | внесення пропозицій до проекту Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні | управління розвитку підприємництва та інвестиційної політики Головного управління економіки облдержадміністрації, представництво Держпідприємництва в Луганській області, управління облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, профспілки, структури з підтримки та розвитку підприємництва, Регіональна координаційна рада з питань розвитку підприємницької діяльності | щорічно | - | - | | 2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка | 2.1. | Забезпечення фінансово-кредитної підтримки суб'єктів підприємницької діяльності | винесення на розгляд обласної ради і місцевих рад пропозицій щодо виділення коштів для підтримки малого підприємництва | головні управління: економіки, фінансове облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, РФПП в Луганській області | 2001 - 2002 рр. | обласний та місцеві бюджети | - | 2.2. | - | застосування диференційованого підходу при встановленні ставок місцевих податків і зборів для окремих підприємств, що працюють за пріоритетними напрямами | райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, міські та районні державні податкові інспекції | постійно | - | - | 2.3. | - | залучення малих підприємств до участі у державних та регіональних замовленнях. При проведенні конкурсів (тендерів) на закупівлю робіт, товарів, послуг, які здійснюються за кошти державного та місцевих бюджетів, державних цільових фондів та кредитних ресурсів у відповідності до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" забезпечити участь малих підприємств незалежно від форм власності | розпорядники коштів обласного бюджету, управління з питань держзакупівель, грошово-кредитних відносин та цінової політики Головного управління економіки облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування | 2001 - 2002 роки | бюджетні кошти | - | 2.4. | - | розгляд проектів та пропозицій суб'єктів підприємницької діяльності з метою їх кредитування | банківські структури, РФПП в Луганській області, Луганський пілотний фонд "TACIS", кредитні спілки | постійно | кошти виконавців | 1500,0 | 2.5. | - | фінансування суб'єктів, починаючих малий бізнес, заснований безробітними шахтарями та членами їх родин, що пройшли навчання за програмою TACIS; | РФПП в Луганській області, Луганський пілотний фонд "TACIS" | 2001 - 2002 роки | РФПП в Луганській області, ДП "Луганський пілотний фонд "TACIS" | 202,1 | фінансування 6-ти проектів на підставі лізингу (ПП "Тріанон", ТОВ "Рекламний комбінат", ПП Александрова, ПП "Газета "Бізнес-Лайн", ПП "Бліц-Поліграф") | | | - " - | 178,6 | 2.6. | - | відбір та фінансування розробок і виробництва принципово нових видів продукції малих підприємств | Луганське регіональне відділення Української державної інноваційної компанії | 2001 - 2002 роки | Українська державна інноваційна компанія | - | 2.7. | Формування мережі фінансово-кредитних установ | створення місцевих фондів підтримки підприємництва в містах і районах області | райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, РФПП в Луганській області | 2001 - 2002 роки | місцеві бюджети, кошти донорів, спонсорів | - | 2.8. | - | сприяння створенню кредитних спілок в містах, Антрацитівському, Біловодському, Краснодонському, Лутугинському, Перевальському, Попаснянському, Свердловському, Слов'яносербському, Станично-Луганському, Старобільському, Троїцькому районах | райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, Головне управління економіки, Головне управління сільського господарства і продовольства облдержадміністрації, Регіональний інститут менеджменту, підприємницькі структури, уповноважений Держпідприємництва в Луганській області, представництво Національної асоціації кредитних спілок, громадські об'єднання підприємців | 2001 - 2002 роки | кошти членів спілок | - | 2.9. | Забезпечення фінансово-кредитної підтримки інфраструктури підприємництва | сприяння розвитку: РФПП в Луганській області, Луганської обласної організації підтримки та розвитку підприємництва "Бізнес-інкубатор", бізнес-інкубаторів та бізнес-центрів у містах і районах області | УФПП, відповідні управління облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування | 2001 - 2002 роки | кошти виконавців, "Бізнес Лінк - Регіональна стратегія і діловий розвиток Луганської області, Україна"; офіс DFID в області | 2530,0 | 2.10. | Реалізація можливостей Регіонального представництва Міжнародного фонду соціальної адаптації (МФСА) | розгляд ініціатив суб'єктів малого підприємництва з метою їх подальшого кредитування | Луганська обласна організація підтримки та розвитку підприємництва "Бізнес-інкубатор", Головне управління економіки облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування | 2001 - 2002 роки | кошти МФСА | - | 2.11. | Фінансова підтримка незайнятого населення | надати 316 безробітним одноразову допомогу по безробіттю для організації підприємницької діяльності | обласний центр зайнятості | 2001 р. | Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття | 415,2 | 2.12. | Інвестиційна підтримка | організація роботи щодо інвестиційної привабливості регіону, взаємодія з міжнародними фінансовими організаціями щодо залучення інвестицій в економіку області для реалізації підприємницьких проектів | Головне управління економіки, управління зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності, галузеві управління облдержадміністрації, Комітет з питань територій пріоритетного розвитку в Луганській області, Луганська регіональна торгово-промислова палата, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, РФПП в Луганській області, Луганська обласна організація підтримки та розвитку підприємництва "Бізнес-інкубатор" | постійно | кошти інвесторів та донорських організацій | - | 2.13. | - | надання методичної та консультаційної допомоги суб'єктам підприємницької діяльності щодо розробки інвестиційних проектів | управління розвитку підприємництва та інвестиційної політики Головного управління економіки облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, РФПП в Луганській області, Луганська обласна організація підтримки та розвитку підприємництва "Бізнес-інкубатор" | постійно | кошти виконавців | - | 2.14. | - | формування банку даних про іноземних та міжрегіональних партнерів, інвесторів, міжнародні фонди, донорські організації з метою співпраці з ними суб'єктів підприємництва | РФПП в Луганській області, агентство економічного розвитку та залучення інвестицій "LISA", ЛООП та РП "Бізнес-інкубатор" | постійно | УФПП, проект "TACIS", фонд ноу-хау, ЛООП та РП "Бізнес-інкубатор" | - | 2.15. | - | подальше поповнення реєстру інвестиційних проектів суб'єктів підприємництва регіону | управління розвитку підприємництва та інвестиційної політики Головного управління економіки облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування | постійно | - | - | 2.16. | - | розробка та видання щорічного каталогу "Інвестиційний портрет Луганської області" | управління розвитку підприємництва та інвестиційної політики Головного управління економіки, управління у справах преси та інформації облдержадміністрації | 2002 рік | кошти обласного бюджету | 30,0 | | 3. Матеріально-технічне та ресурсне забезпечення | 3.1. | Матеріально-технічна підтримка суб'єктів господарювання | подальше формування реєстрів нежитлових приміщень, незавершеного будівництва і невикористовуваного устаткування та обладнання в області | регіональне відділення Фонду державного майна України, управління будівництва, Головне управління економіки облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування | постійно | - | - | 3.2. | - | організація та проведення аукціонів і конкурсів з метою передачі в оренду або власність підприємцям вільних приміщень, об'єктів незавершеного будівництва і невикористовуваного обладнання | регіональне відділення Фонду державного майна України, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування | постійно | - | - | 3.3. | - | подальше формування реєстрів про потенційних лізингоотримувачів та лізингодавців | управління розвитку підприємництва та інвестиційної політики Головного управління економіки облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування | постійно | кошти виконавців | - | 3.4. | - | формування балансу надходження (власне і ввіз) та споживання (власна потреба та вивіз) товарів, робіт та послуг | Головне управління економіки, галузеві управління облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування | 2001-2002 роки | кошти виконавців | - | 3.5. | - | інформування через засоби масової інформації суб'єктів підприємництва щодо наявності в області вільних приміщень, об'єктів незавершеного будівництва та невикористовуваного обладнання, про потребу та збут товарів, робіт і послуг | управління розвитку підприємництва та інвестиційної політики Головного управління економіки облдержадміністрації, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування | постійно | кошти виконавців | - | 3.6. | Розширення мережі підприємств торгівлі та громадського харчування | сприяння створенню в регіонах області сучасних підприємств торгівлі, продовольчих та непродовольчих ринків і критих павільйонів на них, поширення дрібно-роздрібної, пересувної торгівлі | управління торгівлі та побутового обслуговування населення облдержадміністрації, райдержадміністрації та органи місцевого самоврядування | 2001-2002 роки | за рахунок приватного капіталу | - | 3.7. | - | сприяння відкриттю в містах і районах області сучасних підприємств громадського харчування: ресторанів, кафе, барів | управління торгівлі та побутового обслуговування населення облдержадміністрації, райдержадміністрації та органи місцевого самоврядування | 2001 - 2002 роки | за рахунок приватного капіталу | - | 3.8. | - | розширення мережі підприємств побутового обслуговування підвищеної комфортності із застосуванням нових технологій | управління торгівлі та побутового обслуговування населення облдержадміністрації, райдержадміністрації та органи місцевого самоврядування | 2001 рік | за рахунок приватного капіталу | - | 3.9. | Організація роботи щодо розвитку сільського господарства | здійснення організаційних заходів щодо створення в сільській місцевості мережі пунктів заготівлі сільгосппродукції | Головне управління сільського господарства і продовольства облдержадміністрації, райдержадміністрації | 2001 - 2002 роки | - | - | 3.10. | - | організація роботи щодо створення обслуговуючих кооперативів для фермерських та приватних господарств громадян | Головне управління сільського господарства і продовольства облдержадміністрації, райдержадміністрації | 2001 - 2002 роки | - | - | 3.11. | - | вирішити питання щодо відкриття в кожному районі оптово-роздрібних крамниць з продажу мінеральних добрив, засобів захисту рослин, запчастин до сільгоспмашин | Головне управління сільського господарства і продовольства облдержадміністрації, райдержадміністрації | 2001 - 2002 роки | - | - | 3.12. | - | організація та координація оптової торгівлі сільськогосподарською продукцією, розвиток роздрібної торгівлі через створення в районах агроторгових домів | Головне управління сільського господарства і продовольства, управління торгівлі та побутового обслуговування населення облдержадміністрації, райдержадміністрації | 2001 - 2002 роки | - | - | | 4. Підготовка кадрів, сприяння розвитку молодіжного підприємництва | 4.1. | Реалізація заходів з перепідготовки управлінських кадрів для сфери підприємництва згідно з постановою КМУ від 30.08.2000 N 1358 | визначення освітнього рівня підприємницьких кадрів та потреб у їх перепідготовці; організація та проведення конкурсного відбору серед спеціалістів вищого та середнього рівнів управлінських кадрів підприємств, організацій; часткове фінансування навчання | управління розвитку підприємництва та інвестиційної політики Головного управління економіки облдержадміністрації, РІМ, райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування | 2001 рік 2002 рік | кошти місцевих бюджетів | 250 | 4.2. | - | формування та ведення реєстру щодо фахівців, які проходять перепідготовку для сфери підприємництва | - " - | - | - | - | 4.3. | Підвищення кваліфікації кадрів малого підприємництва та навчання незайнятого населення регіону основам підприємницької діяльності | організація підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації персоналу для підприємницьких структур, у тому числі: соціально незахищених категорій населення (інвалідів, жінок, молоді, звільнених в запас військовослужбовців, безробітних); реалізація спеціальних проектів щодо створення суб'єктів малого підприємництва серед слабозахищених верств населення; участь у реалізації програми по залученню до підприємницької діяльності та професійної адаптації військовослужбовців, звільнених у запас (разом з Міжнародним фондом соціальної адаптації) | Луганський обласний центр зайнятості, управління з питань молоді, спорту та туризму облдержадміністрації, РФПП в Луганській області, РІМ, Луганська обласна організація підтримки та розвитку підприємництва "Бізнес-інкубатор", Міжрегіональний фонд "Бізнес-центр", ЛДЦНТ та ЕІ, учбові заклади регіону | 2001 - 2002 роки | УФПП, РФПП, донорські установи, Луганський обласний центр зайнятості населення, власні кошти виконавців | - | 4.4. | - | організація стажування на підприємствах України, у іноземних фірмах та зарубіжних учбових закладах молодих бізнесменів, менеджерів, підприємців | РФПП в Луганській області, Луганський пілотний фонд "TACIS", міжнародні організації та програми | 2001 - 2002 роки | проект Гармонія (ПРООН) | - | 4.5. | - | впровадження модульної системи навчання підприємців за програмами МОТ (за результатами експерименту в м. Стаханові) | Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, обласний центр зайнятості | 2001 - 2002 рр. | Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття | - | 4.6. | - | організувати та провести 60 семінарів щодо орієнтації безробітних на здійснення підприємницької діяльності | Луганський обласний центр зайнятості | 2001 р. | - " - | 9,8 | 4.7. | Розробка учбово-методичних матеріалів та впровадження спеціальних програм з основ малого бізнесу | розробка учбово-методичних матеріалів, посібників, інформаційних бюлетенів, довідників, каталогів та впровадження спеціальних навчальних програм з основ малого бізнесу | Головне управління економіки, управління: торгівлі та побутового обслуговування населення, зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності облдержадміністрації, Луганська регіональна торгово-промислова палата, ЛДЦНТ та ЕІ, РІМ, РФПП в Луганській області, МРФ "Бізнес-центр" | постійно | кошти виконавців, УФПП, донорських установ | - | 4.8. | Надання консультаційної та організаційної допомоги суб'єктам малого підприємництва. Формування мережі учбово-консультаційних пунктів | запровадження системи консультативних послуг для підприємців та бажаючих зайнятися п
|
|
|