Текст документа: Про підсумки виконання Програми соціально-економічного й культурного розвитку Луганської області на 2001 рік та проект Програми соціально-економічного розвитку Луганської області на 2002 рік


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 24 січня 2002 року № 49


Про підсумки виконання Програми соціально-економічного й культурного розвитку Луганської області на 2001 рік та проект Програми соціально-економічного розвитку Луганської області на 2002 рік

У 2001 році облдержадміністрація, райдержадміністрації, виконавчі органи місцевого самоврядування спрямовували зусилля на закріплення позитивних змін в економіці, досягнутих у минулі роки, зростання доходів населення, забезпечення на належному рівні суспільних послуг, підвищення інвестиційної привабливості регіону.

Досягнуто зростання обсягів промислового виробництва на 30,3 відсотка, товарів народного споживання - на 6,2 відсотка, вантажообороту автомобільного транспорту - на 9,5 відсотка, платних послуг - на 4,3 відсотка. Скорочені товарообмінні операції у 2001 році у 2,1 разу. Доведено до 70,4 відсотка рівень реалізації продукції за гроші. Отримано за 11 місяців 945 млн. грн. прибутку від звичайної діяльності до оподаткування. Скорочені на 12,6 відсотка збитки.

Забезпечено виконання прогнозних показників щодо зростання доходів населення. При індексі інфляції на рівні 106,1 відсотка приріст номінальних доходів населення становив майже 27,8 відсотка, витрат - 37,2.

Залучено на розвиток економіки 1146,6 млн. грн. інвестицій, що на 19 відсотків більше порівняно з 2000 роком, прямих іноземних інвестицій - 9,2 млн. дол. США. На території пріоритетного розвитку залучено 24,3 млн. дол. США.

Вперше за останні роки зменшився з 3,9 до 3,3 відсотка рівень зареєстрованого безробіття. Скорочено на 126,4 млн. грн., або 27,2 відсотка, обсяг заборгованості із заробітної плати.

Принесла свої результати політика відродження вугільної промисловості, де видобуток вугілля досяг 24,5 млн. тонн. Стабілізувались поточні виплати заробітної плати, практично ліквідована заборгованість у трьох холдингових компаніях.

Забезпечено виконання доходної частини місцевих бюджетів на 100,4 відсотка. В умовах відсутності заборгованості із соціальних виплат значно покращилась структура видатків бюджетів. Зросли обсяги асигнувань на капітальні видатки, придбання продуктів харчування, медикаментів і перев'язувальних матеріалів.

Разом з тим у минулому році не повністю задіяні можливі важелі впливу на позитивні зміни.

Не забезпечено в повній мірі виконання вимог Указу Президента України від 7 травня 2001 року N 292/2001 "Про невідкладні заходи щодо прискорення погашення заборгованості із заробітної плати" в частині ліквідації заборгованості. Її обсяг за станом на 10 січня 2001 року складав 339,3 млн. грн.

Гірше порівняно із середньогалузевими показниками працювали підприємства харчової промисловості та переробки сільськогосподарської продукції. Скорочені обсяги виробництва м'яса, ковбасних виробів, олії, маргаринової продукції, макаронів.

Не вдалося подолати негативні тенденції у тваринництві. Погіршились результати роботи житлово-комунального господарства.

Не подолано платіжну кризу. Суб'єкти господарювання в умовах списання й розстрочення сплати податкового боргу на недоїмки перед Пенсійним фондом у сумі понад 2 млрд. грн. не вжили заходів щодо адекватного скорочення кредиторської заборгованості за спожиті товари й послуги, зокрема за електроенергію. Високим залишається рівень бартерних операцій у машинобудуванні.

Недостатньо вживали заходів щодо стабілізації соціально-економічного становища органи місцевого самоврядування й райдержадміністрації.

Скорочено обсяги промислового виробництва суб'єктами господарювання в Рубіжному та Сєверодонецьку, Кремінському, Новопсковському, Сватівському, Слов'яносербському, Станично-Луганському районах, товарів народного споживання - підприємствами 9 міст і п'яти районів області. Не забезпечили виконання місцевих бюджетів у затверджених обсягах 8 міст і 12 районів.

Керівниками підприємств недостатньо проводилась робота з питань підвищення інвестиційної привабливості підприємств області, внаслідок чого в області в минулому році не реалізовано жодного державного пакета акцій в статутних фондах товариств. Не вживались заходи щодо нарощування випуску рентабельної продукції, збалансування фінансових планів. Значна кількість продукції, що виробляється підприємствами області, є збитковою.

У зв'язку з вичерпанням ресурсів передбачається зниження обсягів виробництва продукції низкою стратегічно важливих для економіки й безпеки держави та бюджетоутворюючих підприємств.

Програма соціально-економічного розвитку області на 2002 рік спрямована на закріплення позитивних тенденцій, забезпечення подальшого збалансованого розвитку, зростання реальних доходів населення на 7 відсотків, поліпшення умов життя громадян. Передбачається зростання обсягів промислової продукції та товарів народного споживання на 6 відсотків, валової продукції сільського господарства - на 3,1 відсотка, платних послуг - на 5,3 відсотка, перевезення вантажів усіма видами транспорту - на 1,6 відсотка, капітальних вкладень - на 1,0 відсоток, зростання зовнішньоторговельного обороту - на 2,5 відсотка, прямих іноземних інвестицій - на 10,8 млн. дол. США. Грошові доходи населення зростуть до 6,1 млрд. грн., рівень офіційно зареєстрованого безробіття передбачається в розмірі 3,8 відсотка.

Враховуючи викладене та на підставі п. 16 ч. 1 ст. 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні":

1. Взяти до уваги, що більшість показників Програми соціально-економічного й культурного розвитку Луганської області на 2001 рік виконано, досягнуто суттєвих змін у соціальній сфері та зростанні реальних доходів населення, виконанні поставлених завдань у гуманітарній сфері, стабілізації фінансового стану, виконанні в затверджених обсягах місцевих бюджетів.

2. Звернути увагу головних управлінь і управлінь обласної держадміністрації, райдержадміністрацій, виконавчих органів місцевого самоврядування на недостатню організаційну роботу щодо сприяння соціально-економічному розвитку, подолання проблеми неплатежів, наповнення бюджетів усіх рівнів, ліквідації заборгованості із заробітної плати тощо.

Зобов'язати їх проаналізувати досягнуті результати роботи за напрямами діяльності, встановити причини, які стримують подальший розвиток, передбачити комплекс заходів щодо забезпечення виконання всіх показників Програми соціально-економічного розвитку Луганської області на 2002 рік.

3. Головним управлінням: економіки (Ахромкин Є. М.), промислової політики (Смірнов М. М.) облдержадміністрації проаналізувати фактори, що зумовили скорочення обсягів виробництва підприємствами електроенергетики, чорної металургії та хімічної промисловості, їх вплив на стан наповнення бюджетів усіх рівнів, забезпечення поточних розрахунків із заробітної плати, ринок праці.

Про вжиті заходи поінформувати до 1 квітня 2002 року.

4. Управлінню житлово-комунального господарства (Кірюшин В. М.) разом з Головним управлінням економіки облдержадміністрації, виконавчими органами міських рад міст обласного значення, райдержадміністраціями:

- проаналізувати причини неефективної роботи підприємств житлово-комунального господарства та вжити в установленому порядку заходів щодо їх усунення;

- розробити комплексну програму стабілізації роботи житлово-комунального господарства в області та подати її на розгляд до 1 травня 2002 року;

- підготувати пропозиції щодо включення до проекту загальнодержавної Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства в ринкових умовах господарювання на 2002 - 2005 роки та до 2010 року заходів по Луганській області.

5. Головним управлінням промислової політики економіки облдержадміністрації:

- підготувати пропозиції до Кабінету Міністрів України щодо виконання Комплексної програми реструктуризації державних підприємств у частині узгодження з облдержадміністрацією питань реструктуризації, ліквідації, продажу пакетів акцій державних підприємств;

- проаналізувати заходи промислових підприємств щодо забезпечення рентабельності виробництва продукції, нарощування прибутків від звичайної діяльності до оподаткування, приведення у відповідність з потребами оборотних і необоротних активів, підвищення платоспроможності, відновлення оборотних активів;

- розробити заходи щодо подолання в поточному році платіжної кризи та скорочення товарообмінних операцій, ліквідації простроченої дебіторської й кредиторської заборгованості.

6. Головному фінансовому управлінню облдержадміністрації (Балковий Ю. І.) проаналізувати причини невиконання доходної частини місцевих бюджетів області за 2001 рік, допущеного головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів, росту кредиторської заборгованості та надати пропозиції щодо їх усунення.

7. Головним управлінням: праці та соціального захисту населення (Тураєв В. О.), економіки спільно з Головним управлінням промислової політики облдержадміністрації, Луганською дирекцією Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (Скупинський В. Й.) здійснити розрахунки обсягів повернення заборгованості працівникам вуглевидобувних і вуглезбагачувальних підприємств з регресних позовів і одноразової допомоги по втраті професійної працездатності за рахунок коштів Фонду та проаналізувати вплив виконання цього заходу на стан поточних розрахунків Фонду.

8. Доповнити передбачені проектом Програми соціально-економічного розвитку Луганської області на 2002 рік пріоритетні напрями діяльності такими заходами:

- розробкою та реалізацією заходів з ліквідації ґрунтових доріг у м. Луганську, будівництво об'їзної дороги навколо м. Луганська, мосту в напрямі Станично-Луганського району, дільниці дороги від обласної клінічної лікарні до Луганського аеропорту; завершенням реконструкції першої черги обласної філармонії, робіт із будівництва й благоустрою парку "Університетський";

- розробкою та реалізацією плану дій у сферах: житлового будівництва в м. Луганську; підтримки й розвитку в області малого та середнього бізнесу із зазначенням конкретних механізмів їх реалізації; подальшого використання й розвитку переданих до спільної власності територіальних громад приміщень: "Світлиці", Будинку техніки, Луганського аеропорту, стадіону, Будинку культури залізничників; співробітництва з Російською Федерацією, іншими країнами СНД та далекого зарубіжжя з конкретними розрахунками очікуваних результатів; з питання розширення територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестиційної діяльності.

9. Головному управлінню економіки облдержадміністрації розробити в тримісячний термін заходи щодо розвитку в області фінансового та страхового ринків.

10. Заступнику голови обласної держадміністрації Махортову Ю. О. спільно з головами райдержадміністрацій вжити заходів щодо передачі в установленому порядку мереж водопостачання та водовідведення сільських населених пунктів від суб'єктів господарювання на обслуговування ВАТ "Облсількомунгосп".

Про результати інформувати до 1 липня 2002 р.

11. Схвалити проект Програми соціально-економічного розвитку Луганської області на 2002 рік та з урахуванням пропозицій і зауважень, що надійшли в процесі обговорення, визначених додаткових пріоритетних напрямів діяльності обласної держадміністрації подати його на розгляд обласній раді.

12. Доручити виступити на засіданні обласної ради із звітом про виконання Програми соціально-економічного й культурного розвитку Луганської області на 2001 рік та доповісти про проект Програми соціально-економічного розвитку Луганської області на 2002 рік начальнику Головного управління економіки облдержадміністрації Ахромкину Є. М.

13. Управлінню у справах преси та інформації облдержадміністрації (Селіванов Є. М.) забезпечити інформування населення про Програму соціально-економічного розвитку Луганської області на 2002 рік.

14. Головному управлінню економіки облдержадміністрації щоквартально, до 25 числа, наступного за звітним кварталом місяця, інформувати про хід виконання Програми соціально-економічного розвитку Луганської області на 2002 рік.

15. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Пілієва С. Г.

 

 Голова обласної держадміністрації 

О. С. Єфремов 


 

Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.