ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 14 травня 2001 року № 260
Про стан розрахунків із заробітної плати з робітниками і службовцями у I кварталі 2001 року
Про стан розрахунків із заробітної плати з робітниками і службовцями у I кварталі 2001 року Розпорядження Луганської обласної державної адміністрації від 14 травня 2001 року N 260 Зареєстровано в Луганському обласному управлінні юстиції 11 червня 2001 р. за N 56/544 У січні - березні поточного року збережена тенденція стабілізації розрахунків по заробітній платі з працівниками на підприємствах і в установах області. Досягнуте зростання обсягів промислового виробництва сприяло зростанню фактичного фонду оплати праці порівняно з I кварталом минулого року на 28,4 відсотка, що на 15,9 відсоткових пункти більше індексу зростання цін на споживчі товари та послуги. Збільшення фонду оплати праці відбулось і в порівнянні з IV кварталом минулого року. Скоротилась з 78 відсотків до 62,1 відсотка частка несвоєчасно виплаченого фонду оплати праці. На підприємствах, які мають заборгованість із заробітної плати, виплати зросли порівняно з I кварталом минулого року на 64,4 відсотка, у тому числі у вугільній промисловості - в 1,7 разу, чорній металургії - у 2 рази, хімічній і нафтохімічній промисловості - у 2,7 разу, легкій промисловості - у 2,2 разу тощо. За станом на 10 квітня сукупний рівень заборгованості становить 458,9 млн. грн., що на 6,7 млн. грн. менше порівняно з початком року. Зменшення заборгованості відбувається за рахунок вишукання додаткових ресурсів та в умовах скорочення на 34,4 відсотка порівняно з I кварталом минулого року рівня виплат у негрошовій формі. Позитивним є також той факт, що в умовах зростання у поточному році середньомісячної заробітної плати не відбулося збільшення боргів. Заборгованість минулих років скоротилась порівняно з 10 квітня 2000 року на 73,9 млн. грн. Разом з тим складною залишається ситуація з виплатами у вугільній промисловості, на яку доводиться 40 відсотків загальнообласного рівня заборгованості, у машинобудівному комплексі - 13,2 відсотка, у сільському господарстві - 15,3 відсотка, будівництві - 8,1 відсотка, транспорті - 4,9 відсотка. Разом з тим не всі керівники підприємств відповідально відносяться до вирішення цієї проблеми, виконання поставлених завдань щодо ліквідації заборгованості до кінця поточного року. Допустили з початку року зростання її рівня суб'єкти господарювання 15-ти галузей з 39-ти, за якими здійснюється моніторинг. Зокрема, у електроенергетиці - на 13,8 відсотка, хімічній і нафтохімічній промисловості - на 2,5 відсотка, легкій промисловості - на 6,3 відсотка, житловому господарстві тощо. Встановлені непоодинокі випадки грубого порушення діючого законодавства з питань оплати праці, порушення прав громадян щодо отримання винагороди за працю. Проведеною вдруге перевіркою на ВАТ "Кіровський завод по виготовленню виробів з металопорошків" (голова правління Нестеров В. Л.) виявлено порушення вимог ст. 115 Кодексу законів України про працю, ст. 24, ст. 34 Закону України "Про оплату праці", ненарахування компенсацій втрат доходів працівників у зв'язку з несвоєчасними розрахунками по оплаті праці. Свідомо проігноровані вимоги законодавства щодо заборони надання з ініціативи адміністрації відпусток без збереження заробітної плати. На підприємстві допущено з початку року зростання заборгованості на 3,7 відсотка. Голова правління Нестеров В. Л. раніше притягався до адміністративної відповідальності за порушення законодавства про оплату праці, двічі він запрошувався на засідання комісії облдержадміністрації з питань контролю за своєчасністю розрахунків суб'єктів господарської діяльності щодо заробітної плати та інших соціальних виплат. Грубі порушення встановлені в березні ц. р. на ВАТ "Еталон" (голова правління - Шевченко А. Н.). З 14 лютого підприємство не працювало, але наказ щодо оплати за час вимушеного простою працівникам керівником не виданий. Заборгованість по заробітній платі зростає. За станом на 10 квітня ц. р. не виплачено в середньому по 9 місячних фондів оплати праці. Звільнені працівники не отримали з 1996 року заробітну плату в загальній сумі 71,6 тис. грн. При цьому у голови правління та головного інженера заборгованість наявна лише за 2 місяці, у головного бухгалтера - за 3 місяці. Голова правління Шевченко А. Н. за порушення законодавства з оплати праці також притягався до відповідальності за ч. 1 ст. 41 та ст. 412 Кодексу про адміністративні правопорушення. Такі ж порушення встановлені й перевіркою на ВАТ "Сватівський завод торгового устаткування" (керівник - Корнюшин В. П.). Контракт з керівником не передбачає відповідальність за несвоєчасні розрахунки по зарплаті з працівниками підприємств. До цього часу не зареєстрований в місцевому органі виконавчої влади колективний договір, який також укладений з порушенням чинного законодавства. З метою поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення, підвищення відповідальності у сфері соціально-трудових відносин, посилення контролю за забезпеченням підприємствами та організаціями державних гарантій з оплати праці: 1. Головному управлінню праці та соціального захисту населення (Тураєв В. О.) та Головному управлінню економіки (Ахромкин Є. М.) облдержадміністрації: - взяти під контроль погашення заборгованості підприємствами області, які мають найбільші борги щодо заробітної плати, із застосуванням до їх керівників всіх можливих факторів впливу щодо дотримання законодавства про оплату праці; - у місячний термін здійснити перевірку усунення виявлених порушень на ВАТ "Кіровський завод по виготовленню виробів з металопорошків", ВАТ "Еталон", ВАТ "Сватівський завод торгового устаткування" та ініціювати при необхідності притягнення голів правлінь цих товариств до кримінальної відповідальності за свідоме ігнорування законодавства з оплати праці. Про вжиті заходи доповісти облдержадміністрації до 15 липня 2001 року; - забезпечити щомісячний цільовий аналіз організації роботи райдержадміністрацій з перевіркою стану справ на місцях щодо ефективності вирішення питань у сфері праці та заробітної плати. 2. Звернути увагу начальників управлінь облдержадміністрації, голів райдержадміністрацій та виконкомів міських рад на недостатній рівень контролю за своєчасними розрахунками по заробітній платі на підприємствах, в установах, організаціях та зобов'язати їх вжити ефективних заходів впливу щодо скорочення заборгованостей і суттєвого зростання середньомісячної оплати праці. 3. Комісії облдержадміністрації з питань контролю за своєчасністю розрахунків суб'єктів господарської діяльності щодо заробітної плати та інших соціальних виплат (Іванов В. М.) запровадити в практику проведення виїзних засідань у містах і районах області, в яких не подолана тенденція зростання заборгованостей із заробітної плати та соціальних виплат. 4. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступників голови облдержадміністрації згідно з розподілом обов'язків. Голова обласної держадміністрації | О. С. Єфремов |
Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.
|