ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 06 лютого 2001 року № 58
Про підсумки функціонального обстеження апаратів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та їх структурних підрозділів
Згідно з Указом Президента України від 26.07.2000 р. N 925/2000 "Про заходи щодо реалізації Стратегії реформування системи державної служби в Україні на 2000 - 2001 роки", дорученням Кабінету Міністрів України від 17.02.2000 р. N 2454/01 та відповідними методичними рекомендаціями Головдержслужби України в області проведено функціональне обстеження апаратів, управлінь та інших структурних підрозділів обласної та районних державних адміністрацій. Виходячи з підсумків функціонального обстеження: 1. Звіт робочої групи про підсумки функціонального обстеження в Луганській області апаратів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, їх структурних підрозділів прийняти до відома та направити його головам райдержадміністрацій і керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації (додається). 2. Головам райдержадміністрацій, керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації за результатами власного функціонального обстеження привести у відповідність до чинного законодавства положення про апарат і структурні підрозділи. 3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови - керівника апарату облдержадміністрації Запорожцева М. В. та заступників голови облдержадміністрації згідно з розподілом обов'язків. Голова обласної держадміністрації | О. С. Єфремов |
ЗАТВЕРДЖЕНО розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації від 6 лютого 2001 р. N 58 |
ЗВІТ робочої групи про підсумки функціонального обстеження в Луганській області апаратів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та їх структурних підрозділів Згідно з Указом Президента України від 26.07.2000 року N 925/2000 "Про заходи щодо реалізації Стратегії реформування системи державної служби в Україні на 2000 - 2001 роки", дорученням Кабінету Міністрів України від 17.02.2000 р. N 2454/01 та методичними рекомендаціями з проведення функціонального обстеження апаратів місцевих державних адміністрацій та їх структурних підрозділів, схвалених рішенням колегії Головдержслужби України від 06.07.2000 р., протокол N 6, в області реалізовано заходи щодо проведення функціонального обстеження апаратів, управлінь та інших структурних підрозділів обласної та районних державних адміністрацій. Розпорядженням голови облдержадміністрації від 05.10.2000 р. N 599 в облдержадміністрації було створено робочу групу в складі заступника голови - керівника апарату, начальників організаційного, юридичного відділів, відділу кадрової роботи та з питань державної служби, а також штатного відділу Головного фінансового управління облдержадміністрації. Робочою групою складено графік функціонального обстеження, на основі якого за кожним структурним підрозділом апарату та управлінь облдержадміністрації затверджені відповідальні із складу робочої групи, встановлені строки проведення обстеження і визначені терміни подання звіту та аналізу згідно з таблицями NN 1, 2, 3, 4 методичних рекомендацій Головдержслужби України. З метою більш якісного проведення функціонального обстеження робочою групою проведено семінари-практикуми з керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації та заступниками голів - керівниками апаратів райдержадміністрацій на тему: "Основні питання та методика проведення функціонального обстеження". Згідно з програмою семінарів усіх його учасників було забезпечено відповідними методичними рекомендаціями Головдержслужби України та Довідником типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців, який затверджено і введено в дію наказом Головного управління державної служби України від 01.09.99 р. N 65. Крім того, членами робочої групи з керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, заступниками голів - керівниками апаратів райдержадміністрації щодо питань функціонального обстеження було проведено 62 співбесіди та індивідуальні методичні консультації. Згідно з вказаним розпорядженням голови облдержадміністрації в апараті, структурних підрозділах облдержадміністрації, у райдержадміністраціях прийнято власні розпорядчі документи, організовано наради та організаційно-методичні семінари, на основі яких сплановано й на цей час завершено впровадження заходів щодо функціонального обстеження апаратів та інших структурних підрозділів. Робочою групою проведено функціональне обстеження апарату облдержадміністрації. В апараті обстежено 13 підрозділів, у тому числі: організаційний відділ, відділ кадрової роботи та з питань державної служби, юридичний відділ, відділ роботи із зверненнями громадян, загальний відділ, відділ бухгалтерського обліку, відділ взаємодії з правоохоронними органами, відділ інформаційно-комп'ютерного забезпечення, господарський відділ, відділ з питань режимно-секретної роботи, прес-служба. За підсумками обстеження робоча група встановила, що законодавчо передбачені функції та завдання, які стоять перед структурними підрозділами апарату облдержадміністрації, враховано в повному обсязі відповідно до Регламенту обласної державної адміністрації й Положення про апарат облдержадміністрації та положень про відділи апарату облдержадміністрації. Згідно із структурою апарату облдержадміністрації у його складі 10 відділів та 1 підрозділ - прес-служба. До складу відділу організаційної роботи апарату входить 1 сектор - сектор організаційно-аналітичного забезпечення діяльності облдержадміністрації. У склад відділу кадрової роботи та з питань державної служби входить 1 сектор нагород. У результаті реалізації заходів щодо впорядкування структури апарату облдержадміністрації визначено (як пропозицію), щоб до її складу увійшов відділ з питань оборонної та мобілізаційної роботи. В апараті облдержадміністрації створено на основі Указу Президента України від 29.03.2000 р. N 549/2000 відділ контролю. Відповідне подання голови облдержадміністрації щодо затвердження оптимальної на цей час структури апарату з урахуванням вищевказаних змін направлено до Міністерства фінансів України (лист від 01.09.2000 р. N 9/10-2661). У період функціонального обстеження в апараті облдержадміністрації вивірені згідно з чинним законодавством 13 положень про структурні підрозділи. У кожному положенні про структурний підрозділ на підставі вимог чинного законодавства визначено перелік завдань. Загальна кількість основних завдань становить 102. У Положенні про апарат облдержадміністрації додатково завдань не встановлено. У той же час у Положенні про апарат облдержадміністрації та в положеннях про відділи апарату облдержадміністрації виявлено 2 випадки неповного відображення завдань. Дублювання завдань не встановлено. Всі завдання відповідають вимогам чинного законодавства і Регламенту роботи Луганської облдержадміністрації та Положенню про апарат облдержадміністрації. Обстежено 82 посадові інструкції державних службовців відділів апарату, а також прес-служби апарату, патронатної служби та служби забезпечення при керівництві облдержадміністрації. Не обстежені 16 посадових інструкцій державних службовців, посади яких на цей час вакантні. При обстеженні посадових інструкцій невідповідності типовим професійним характеристикам, неврахування завдань вимогам положень про структурні підрозділи не виявлено. Здійснено розподіл обов'язків першого заступника голови, заступників і заступника голови - керівника апарату облдержадміністрації. В облдержадміністрації на час проведення функціонального обстеження функціонують 27 структурних підрозділів, у тому числі: 6 головних управлінь облдержадміністрації (Головне управління економіки, Головне управління промислової політики, Головне управління сільського господарства і продовольства, Головне фінансове управління, Головне управління праці та соціального захисту населення, Головне управління освіти і науки); 17 відомчих управлінь (управління транспорту та зв'язку, управління будівництва, управління капітального будівництва, управління житлово-комунального господарства, управління містобудування та архітектури, управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, управління охорони здоров'я, управління культури і мистецтв, управління у справах сім'ї та молоді, управління з питань фізкультури і спорту, управління у справах преси та інформації, управління з питань внутрішньої політики, управління торгівлі та побутового обслуговування населення, управління зовнішніх економічних зв'язків, управління державної ветеринарної медицини, управління у справах національностей і міграції, управління у справах релігій; 2 інспекції (інспекція державного технічного нагляду, інспекція якості та формування ресурсів сільськогосподарської продукції); 1 державний архів області; 1 служба у справах неповнолітніх. Ознайомлення з матеріалами функціонального обстеження свідчить, що нові типові положення доведено 10 структурним підрозділам облдержадміністрації, а саме: Головному управлінню сільського господарства і продовольства, Головному управлінню праці та соціального захисту населення, Головному управлінню освіти і науки, управлінню зовнішніх економічних зв'язків, управлінню житлово-комунального господарства, управлінню капітального будівництва, управлінню містобудування та архітектури, управлінню у справах релігій, інспекції якості та формування ресурсів сільськогосподарської продукції, службі у справах неповнолітніх. Функціональне обстеження не проведене лише управлінням у справах національностей і міграції з причини відсутності Типового положення. Перевірено відповідно до вимог чинного законодавства і затверджено розпорядженнями голови облдержадміністрації 9 нових положень про структурні підрозділи. У 9 вказаних підрозділах обстеження проведено на основі типових положень, у інших - з урахуванням вимог Конституції України та вимог діючого законодавства. У 26 вказаних структурних підрозділах та у 139 підпорядкованих їм структурах, де проведені обстеження, визначено 716 основних завдань. Неповне відображення завдань, передбачених типовими положеннями, не встановлено. У 8 структурних підрозділах встановлено неврахування завдань типовими положеннями. Дублювання завдань не встановлено. Встановлено, що кількість управлінь, непередбачених Примірним переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України, - 4, а саме: управління транспорту та зв'язку; управління будівництва; управління торгівлі та побутового обслуговування населення; управління зовнішніх економічних зв'язків. Проте на функціонування кожного з вказаних управлінь є письмова згода відповідного міністерства чи іншого центрального органу державної виконавчої влади. Встановлено також 8 управлінь - з особливим статусом, найменування яких відрізняються від назв, що передбачені у Типовому регламенті. Проте на вказану невідповідність є письмові згоди вищих органів державної влади. Обстежено 555 посадових інструкцій державних службовців управлінь, інших структурних підрозділів облдержадміністрації. Інструкцій, які не у повній мірі відповідали типовим професійним характеристикам, не встановлено. Здійснено аналіз 1654 основних завдань, що входять у посадові інструкції держслужбовців - працівників управлінь облдержадміністрації. Виявлено 45 інструкцій, у яких не було враховано завдання згідно з вимогами положень. Всі недоліки, що мали місце в посадових інструкціях, усунені. Дублювань обов'язків працівників при ознайомленні з посадовими інструкціями не встановлено. Функціональне обстеження проведено в 17 райдержадміністраціях області. Всього обстежено 17 положень апаратів та 108 положень їх структурних підрозділів. Встановлено, що апарати райдержадміністрацій згідно із затвердженою структурою мають, як правило, 5 - 7 структурних підрозділів, а саме: відділ організаційної і кадрової роботи; загальний відділ; фінансово-господарський відділ; відділ з питань оборонної та мобілізаційної роботи; юридичний відділ та інші. При аналізі положень апаратів виявлено 15 випадків неповного відображення завдань, 1 випадок дублювання завдань. Обстежено 276 посадових інструкцій державних службовців апаратів райдержадміністрацій. Інструкцій, у яких мала б місце невідповідність типовим характеристикам та дублювання завдань, не встановлено. Неврахування завдань підрозділу апарату встановлено - 2. У той же час встановлено, що апарати районних держадміністрацій області мають у своєму складі в цілому більше як 100 чоловік службовців, в основному технічний персонал - водії, прибиральниці тощо. Цей персонал у майбутньому, як вважають робочі групи з питань функціонального обстеження, необхідно виключити з основного складу чисельності штатного розпису апаратів. Проблему слід вважати актуальною ще й тому, що кожний з відділів апаратів райдержадміністрацій у своєму складі налічує, як правило, одного, максимум - трьох чоловік. Тому за рахунок виведення за межу чисельності апаратів осіб, що складають технічний персонал, можна збільшити штат держслужбовців і за рахунок цього зменшити навантаження на держслужбовців та забезпечити подальшу оптимізацію завдань та їх відповідність вимогам положень структурних підрозділів. Функціональне обстеження проведено в управліннях та інших структурних підрозділах райдержадміністрацій. При цьому обстежено в 227 структурних підрозділах 225 положень. У Лутугинській райдержадміністрації не обстежено 2 структурних підрозділи з причин відсутності типових положень. Встановлено, що кожній райдержадміністрації, як правило, підпорядковано 10 структурних підрозділів: управління сільського господарства; управління економіки; управління праці та соціального захисту населення; фінансове управління; відділ у справах молоді та спорту; відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства; відділ освіти; відділ культури; відділ з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи; архівний відділ. Структура управлінь, відділів та інших підрозділів у повному обсязі відповідає вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 18.05.2000 року N 821 "Про упорядкування структури місцевих державних адміністрацій". Як свідчать звітні дані про функціональне обстеження, у райдержадміністраціях за аналізом положень структурних підрозділів у цілому визначено 7154 основні завдання. Неповне відображення завдань, передбачених типовими положеннями, виявлено у 12 випадках, а саме: в Антрацитівській (3), Кремінській (2), Лутугинській (3), Новопсковській (4) райдержадміністраціях. Встановлено 1 випадок дублювання завдань у положеннях структурних підрозділів Біловодської райдержадміністрації. На цей час всі положення про управління та відділи, а також служби розроблені згідно з відповідними типовими положеннями, затвердженими постановами Кабінету Міністрів України. Недоліки усунуто. У райдержадміністраціях з 1316 здійснено аналіз 1179 посадових інструкцій держслужбовців. Посадові інструкції відповідають вимогам Довідника типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців, розроблених Головдержслужбою України. У посадових інструкціях у цілому визначено 10828 основних завдань, що враховують вимоги діючого законодавства та державних нормативних актів. Невідповідність посадових інструкцій типовим професійним характеристикам не встановлена. Неврахування завдань вимогам положень підрозділів і дублювання обов'язків працівників встановлено в Антрацитівській та Лутугинській райдержадміністраціях (відповідно 11, 2). Встановлено 1 випадок дублювання обов'язків (Новоайдарська райдержадміністрація). У той же час робочими групами встановлено, що спеціалісти райдержадміністрацій виконують завдання, які не передбачені типовими положеннями чи положеннями про структурні підрозділи, але це слід вважати необхідним у зв'язку зі здійсненням повноважень органами місцевої державної влади, у тому числі з необхідністю виконання ними окремих регіональних соціально-економічних програм та делегованих повноважень органами місцевого самоврядування. Аналіз розподілу завдань між головами, першими заступниками і заступниками голови райдержадміністрацій свідчить, що в них відповідно до вимог законодавства враховані завдання, які повинні забезпечити виконання повноважень райдержадміністрацій у повному обсязі, а саме: 1. Забезпечення законності, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян. 2. Забезпечення соціально-економічного розвитку підпорядкованих територій. 3. Формування та контроль за виконанням бюджету, ведення фінансів та обліку. 4. Управління майном, проведення приватизації та розвиток підприємництва. 5. Розвиток промисловості, сільського господарства, будівництва, транспорту і зв'язку. 6. Функціонування та розвиток закладів науки, освіти, культури, охорони здоров'я, фізкультури і спорту, здійснення політики щодо забезпечення умов для розвитку та виховання молоді й неповнолітніх. 7. Використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля. 8. Здійснення зовнішньоекономічної діяльності. 9. Ведення оборонної роботи та мобілізаційної підготовки. 10. Забезпечення соціального захисту, зайнятості населення, умов для праці, виплати заробітної плати. Встановлено також, що перший заступник та заступники голови райдержадміністрацій виконують значний перелік завдань, які не передбачені Типовим положенням та їх особистими посадовими інструкціями. Так, перші заступники голів райдержадміністрацій на цей час виконують великий обсяг робіт, пов'язаних з: - реформуванням аграрного сектору економіки району; діяльністю новостворених сільськогосподарських підприємств; - дотриманням відповідного стану фінансової дисципліни, обліку та звітності, виконанням державних контрактів і зобов'язань перед бюджетом; належним і своєчасним розрахунком з Пенсійним фондом України та сплатою податків і зборів; - контролем за роботою та забезпеченням виконання затверджених у встановленому законом порядку програм раціонального використання земель, підвищенням родючості грунтів; - станом передачі об'єктів соціальної сфери до комунальної власності, розподілом майна та землі. Заступники голів райдержадміністрацій з питань будівництва та комунального господарства додатково виконують завдання щодо: - ліквідації наслідків екологічних аварій, залучаючи до цих робіт підприємства, установи, організації незалежно від форм власності; - внесення пропозицій в установленому законом порядку про зупинення діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності в разі порушення ними законодавства про охорону довкілля та санітарних правил; - оголошення у разі стихійного лиха, аварій, катастроф, епідемій, пожеж, інших надзвичайних подій зони надзвичайних ситуацій; - здійснення передбачених законодавством заходів, пов'язаних з підтриманням громадського порядку; - розгляду справ про адміністративні правопорушення, віднесених до їх повноважень, та очолюють адміністративні комісії. Заступники голів райдержадміністрацій з політико-правових та соціальних питань додатково виконують завдання, пов'язані із: - сприянням зовнішньоекономічним зв'язкам підприємств, установ та організацій, розташованих на території району, незалежно від форм власності; - внесенням у встановленому порядку пропозицій щодо залучення іноземних інвестицій для розвитку економічного потенціалу районів; - здійсненням контролю за роботою мережі торгівлі та побутового обслуговування населення; - забезпеченням здійснення заходів щодо охорони громадської безпеки, громадського порядку, боротьби з корупцією. Заступники голів - керівники апаратів райдержадміністрацій крім визначених обов'язків додатково виконують такі завдання: - забезпечують виконання актів законодавства з питань громадянства, пов'язаних з перебуванням іноземців та осіб без громадянства, сприяють органам внутрішніх справ у додержанні правил паспортної системи; - проводять роботу, пов'язану з розробленням та здійсненням заходів щодо розміщення, працевлаштування, соціально-побутового і медичного обслуговування біженців, а також депортованих осіб, які повертаються до району; - сприяють громадським, релігійним організаціям, благодійним фондам, а також окремим громадянам у наданні допомоги соціально незахищеним громадянам; - здійснюють управління архівною справою в районі; - забезпечують додержання законодавства про державну таємницю та інформацію; - забезпечують виконання законодавства щодо національних меншин та міграцій, забезпечують умови щодо свободи світогляду та віросповідання, розповсюдження інформації. Щодо відсутності вказаних завдань у Типовому положенні чи в інших розпорядчих документах, то на погляд робочої групи облдержадміністрації, їх необхідно відповідно доповнити. Виходячи з вищенаведеного, робочі групи райдержадміністрацій та робоча група облдержадміністрації визначили, що для подальшого ефективного здійснення повноважень, покладених на райдержадміністрації, вкрай необхідно залишити існуючу на цей час кількість заступників голів райдержадміністрацій, а саме - 5 чоловік і не скорочувати посаду одного з них. Таким чином, проведене функціональне обстеження апаратів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та їх структурних підрозділів дозволило вивчити особливості діючої на цей час структури та завдань, особливо на рівні окремих управлінь та відділів, визначити основні напрями роботи щодо вдосконалення та підвищення рівня відповідності працівників за виконання службових обов'язків. Результати обстеження будуть враховані в поточних та перспективних планах роботи 2001 року, що дасть можливість здійснити додаткові заходи щодо підвищення ефективності діяльності всіх ланок державного управління області. ____________ Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.
|