Текст документа: Про підсумки економічного і соціального розвитку області за 4 місяці 2000 року


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 19 травня 2000 року № 267


Про підсумки економічного і соціального розвитку області за 4 місяці 2000 року

Про підсумки економічного і соціального розвитку області за 4 місяці 2000 року

Розпорядження Луганської обласної державної адміністрації
від 19 травня 2000 року N 267

Зареєстровано в Луганському обласному управлінні юстиції
14 червня 2000 р. за N 44/379

Аналіз підсумків економічного і соціального розвитку за 4 місяці 2000 року свідчить про покращання стану економіки області. Забезпечено приріст обсягів промислового виробництва порівняно з відповідним періодом минулого року на 18 відсотків. Досягнуто зростання виробництва товарів народного споживання на 25,9 відсотка, обсягів роздрібного товарообігу - на 9,1 відсотка, капітальних вкладень - на 6,3 відсотка, зовнішньоторгового обороту - на 19 відсотків. Залучено 1,8 млн. грн. зовнішніх інвестицій. Зросли на 19,8 відсотка обсяги кредитування економіки області комерційними банками.

Пожвавлення економічної діяльності практично в усіх галузях сприяло збільшенню надходжень до бюджетів усіх рівнів. За 4 місяці до зведеного бюджету надійшло 255,4 млн. грн., у тому числі до місцевих - 165,3 млн. грн. До Пенсійного фонду мобілізовано 184 млн. грн., що на 30,4 відсотка більше відповідного періоду минулого року. Забезпечені фінансуванням поточні виплати заробітної плати працівникам бюджетної сфери.

Відбулись певні позитивні тенденції в економіці міст і районів області. Зростання виробництва спостерігалось у 22-х з них і супроводжувалось збільшенням обсягів сплати податків, зборів (обов'язкових платежів).

Разом з тим аналіз показників економічного і соціального розвитку свідчить, що здійснені перетворення ще не стали достатніми для необхідного потенціалу економічного зростання.

Не вдалося забезпечити зміцнення фінансової системи та підвищення конкурентоспроможності підприємств області.

Не виведені з критичного стану енергетичний та аграрний сектори економіки області. Скорочуються обсяги виробництва в машинобудуванні.

Зростає взаємна заборгованість підприємств.

Підприємства області недостатньо займаються оновленням виробництва, випуском наукоємкої продукції. Втрачається внутрішньообласний ринок збуту. Значна кількість промислових підприємств працює нестабільно, випускає неконкурентоспроможну продукцію. Продовжує наростати заборгованість підприємств, установ, організацій за спожиті енергоногосії, податкова та перед Пенсійним фондом.

У вугільній галузі збільшення обсягів виробництва не призвело до якісних змін в економіці, поліпшення фінансового стану підприємств. У першому кварталі не втримана досягнута в минулому році тенденція скорочення заборгованості з виплати заробітної плати та інших соціальних виплат шахтарям.

В області практично завершено реалізацію Указу Президента України від 3 грудня 1999 року N 1529 "Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки". За новими схемами відбувається забезпечення сільгосптоваровиробників паливом, матеріалами та фінансування сільгоспробіт. Разом з тим не забезпечені потреби селян добривами, засобами захисту рослин. Скорочуються обсяги сільськогосподарської продукції.

Недостатньо задіяно на вирішення актуальних питань соціально-економічного розвитку мале підприємництво. Не використані потенційні можливості співробітництва з прикордонними областями Російської Федерації.

Залишаються не розв'язаними соціальні питання, зокрема з пенсійного забезпечення, погашення заборгованості із заробітної плати, реформування соціальної сфери.

З метою забезпечення фінансової стабілізації господарського комплексу, створення передумов для сталого економічного зростання, збільшення реальних доходів населення:

1. Головному управлінню економіки і власності (Ахромкин Є. М.) запровадити щомісячний моніторинг ефективності роботи райдержадміністрацій та виконавчих органів міських рад щодо стабілізації соціально-економічного становища в районах та містах.

2. Головному управлінню економіки і власності (Ахромкин Є. М.), фінансовому управлінню (Балковий Ю. І.) облдержадміністрації разом з Державною податковою адміністрацією в Луганській області (Антипов О. М.), Луганським обласним управлінням Пенсійного фонду (Надрага В. І.) вивчити в місячний термін стан розрахунків суб'єктів господарської діяльності з бюджетом, Пенсійним фондом, уточнити графіки погашення заборгованості.

3. Рекомендувати Луганському обласному управлінню Пенсійного фонду (Надрага В. І.) надати інформацію райдержадміністраціям та органам місцевого самоврядування про узагальнений досвід щодо шляхів і методів скорочення заборгованості в інших регіонах України, забезпечити координацію зусиль щодо повної ліквідації заборгованості з виплати пенсій до кінця року.

4. З метою забезпечення своєчасної виплати заробітної плати, погашення заборгованості минулих років:

- начальнику управління праці і зайнятості населення облдержадміністрації, голові комісії з питань контролю за своєчасними розрахунками суб'єктів господарської діяльності з робітниками і службовцями із заробітної плати та інших соціальних виплат Скупинському В. Й. підготувати та внести на розгляд колегії облдержадміністрації питання про стан дотримання в області законодавства про оплату праці, хід реалізації регіональної угоди облдержадміністрації, обласного відділення УСПП та Федерації профспілок на 2000-й рік із зазначених питань;

- Головному управлінню економіки і власності (Ахромкин Є. М.), управлінню праці і зайнятості населення (Скупинський В. Й.) облдержадміністрації разом з Луганським обласним управлінням статистики підготувати в місячний термін перелік підприємств, на яких допускаються виплати заробітної плати нижче встановленого державою мінімального рівня, та направити звернення до прокуратури області для вжиття в установленому порядку заходів впливу;

- управлінню праці і зайнятості населення (Скупинський В. Й.), фінансовому управлінню (Балковий Ю. І.) облдержадміністрації, райдержадміністраціям, виконавчим органам місцевих рад вжити додаткових заходів щодо скорочення заборгованості з виплати заробітної плати, соціальних виплат;

- забезпечити під час укладання контрактів з керівниками підприємств включення до них умови щодо погашення заборгованості з виплати заробітної плати працівникам, забезпечення розрахунків з бюджетами всіх рівнів та Пенсійним фондом;

- комісії з питань контролю за своєчасними розрахунками суб'єктів господарської діяльності з робітниками і службовцями із заробітної плати та інших соціальних виплат заслухати звіти керівників підприємств, які не забезпечують поточні виплати заробітної плати, стипендій, розрахунків з Пенсійним фондом та виконання графіків щодо погашення заборгованості минулих років, вжити заходів щодо усунення допущеного відставання.

5. Звернути увагу Державної податкової адміністрації в Луганській області (Антипов О. М.), фінансового управління облдержадміністрації (Балковий Ю. І.) на недостатню роботу з мобілізації до місцевих бюджетів податків і зборів та запропонувати вжити заходів щодо її поліпшення.

6. Головному управлінню освіти (Омельченко О. П.), управлінням: охорони здоров'я (Хунов Ю. А.), культури і мистецтва (Голубович М. В.), фізичної культури і спорту (Курліщук І. М.) облдержадміністрації:

- створити умови для реалізації права, передбаченого ст. 67 Закону України "Про Державний бюджет України на 2000 рік" в частині залучення на утримання установ, що перебувають у сфері їх управління, пожертвувань юридичних і фізичних осіб, добровільних внесків населення;

- розглянути кожний конкретний випадок порушення діючого законодавства з питань нецільового використання бюджетних коштів, вжити заходи щодо притягнення винних осіб до відповідальності та відшкодування незаконно витрачених коштів.

7. Управлінню культури і мистецтв облдержадміністрації (Голубович М. В.):

- разом з Головним управлінням економіки і власності (Ахромкин Є. М.), фінансовим управлінням (Балковий Ю. І.) облдержадміністрації вивчити причини збиткової діяльності театрів та філармонії і внести в двомісячний термін пропозиції щодо підвищення рівня їх дохідності, впорядкування видатків, які здійснюються за рахунок коштів обласного бюджету;

- разом з Головним управлінням економіки і власності облдержадміністрації (Ахромкин Є. М.) внести на наступну сесію обласної ради питання про надання згоди на передачу в спільну власність територіальних громад області Луганського державного цирку та підготувати необхідну документацію до Кабінету Міністрів України.

8. Управлінню культури і мистецтв облдержадміністрації (Голубович М. В.), райдержадміністраціям вжити заходів щодо збереження історико-культурної спадщини, відродження і розвитку культурних осередків і національних художніх колективів, залучення позабюджетних коштів у культуру, пошуку альтернативних джерел її фінансування.

9. Головним управлінням: агропромислового комплексу (Іванов В. О.), економіки і власності (Ахромкин Є. М.), фінансовому управлінню (Балковий Ю. І.) облдержадміністрації внести Міністерству фінансів і Міністерству економіки України пропозиції щодо вдосконалення механізму використання сільськогосподарської техніки на умовах лізингу з метою максимального використання можливостей сільськогосподарського машинобудування для відновлення машинно-тракторного парку сільськогосподарських виробників, забезпечення формування у повній мірі лізингового фонду, ефективного його використання, своєчасного повернення лізингових платежів.

10. Галузевим підрозділам облдержадміністрації, райдержадміністраціям, виконавчим органам місцевого самоврядування забезпечити безумовне виконання вимог постанов Кабінету Міністрів України від 15 квітня 1999 року N 594 "Про забезпечення додержання дисципліни газопостачання та поліпшення розрахунків за використаний природний газ" та від 11 грудня 1999 року N 2261 "Про внесення доповнень до пункту 11 постанови Кабінету Міністрів України від 15 квітня 1999 р. N 594" щодо розрахунків підприємств комунальної теплоенергетики за спожитий природний газ пропорційно відношенню вартості спожитого газу до вартості виробленої теплової енергії. 

11. Головному управлінню економіки і власності облдержадміністрації (Ахромкин Є. М.) разом з Державною податковою адміністрацією в Луганській області (Антипов О. М.), Луганським обласним управлінням статистики проаналізувати до 20 червня 2000 р. ефективність запровадження спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва та внести пропозиції щодо її вдосконалення Державному комітету з питань регуляторної політики та підприємництва.

12. Головним управлінням: промислової політики (Басакін Г. М.), економіки і власності (Ахромкин Є. М.) облдержадміністрації вжити заходів до підприємств, повноваження з управління державними корпоративними правами яких передано облдержадміністрації, спрямованих на:

- підвищення ефективності роботи осіб, уповноважених представляти інтереси держави в спостережних радах (правліннях) господарських товариств, пакети акцій (частки, паї) яких належать державі, та щокварталу, починаючи з 1 червня 2000 року, подавати Кабінетові Міністрів України відповідні інформаційно-аналітичні матеріали;

- забезпечення надходження у повному обсязі до Державного бюджету дивідендів від прибутку господарських товариств з часткою державного майна.

13. Головним управлінням: економіки і власності (Ахромкин Є. М.), промислової політики (Басакін Г. М.) облдержадміністрації переглянути перелік об'єктів, що не підлягають приватизації, з урахуванням положень Послання Президента України до Верховної Ради України "Україна: поступ у XXI століття. Стратегія економічного і соціального розвитку України на 2000 - 2004 роки", важливості їх для економіки і безпеки держави, реального фінансово-економічного стану та внести пропозиції щодо скорочення зазначеного переліку.

14. Головному управлінню економіки і власності облдержадміністрації (Ахромкин Є. М.) проаналізувати за підсумками I півріччя 2000 р. роботу підприємств на територіях пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інвестування в частині реалізації інвестиційних проектів. Результати аналізу надати до 1 вересня 2000 року.

15. Фінансовому управлінню облдержадміністрації (Балковий Ю. І.) разом з управлінням Державного казначейства в Луганській області (Попов М. І.) вивчити досвід роботи фінансового управління Дніпропетровської облдержадміністрації і управління Держказначейства в Дніпропетровській області та внести пропозиції щодо доцільності впровадження виконання місцевих бюджетів через органи Держказначейства в Луганській області.

16. Головному управлінню економіки і власності облдержадміністрації (Ахромкин Є. М.) разом з відділом взаємодії з правоохоронними органами апарату облдержадміністрації (Горелік Л. М.), Державною податковою адміністрацією в Луганській області (Антипов О. М.) за участю Управління Міністерства внутрішніх справ у Луганській області, управління СБУ в Луганській області та прокуратури (за їх згодою) вивчити стан розрахунків підприємств, установ і організацій за отримані ними в минулі роки з державного резерву матеріальні цінності та вжити заходів, спрямованих на їх повернення.

17. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Пілієва С. Г.

 

Голова обласної
держадміністрації 

 
О. С. Єфремов 


 

Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.