ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 29 вересня 2000 року № 585
Про затвердження Примірного положення про фірмовий магазин і Положення про проведення конкурсу на звання "Кращий фірмовий магазин вітчизняних товарів"
На виконання п. 3 заходів, затверджених розпорядженням голови облдержадміністрації від 7 лютого 2000 р. N 68 "Про проведення в 2000 році Всеукраїнської акції щодо підтримки вітчизняного товаровиробника "Купуємо українські товари - зміцнюємо державу": 1. Затвердити Примірне положення про фірмовий магазин (додається). 2. Затвердити Положення про проведення конкурсу на звання "Кращий фірмовий магазин вітчизняних товарів" (додається). 3. Взяти до відома, що фінансування витрат на проведення конкурсу здійснюється за рахунок коштів учасників і добровільних внесків зацікавлених юридичних та фізичних осіб при сприянні рекламного агентства "САВА-АРТ". 4. Комітету інформації облдержадміністрації (Селіванов Є. М.) забезпечити в засобах масової інформації висвітлення підготовки та ходу проведення конкурсу на звання "Кращий фірмовий магазин вітчизняних товарів". 5. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Пілієва С. Г. Голова обласної держадміністрації | О. С. Єфремов |
ЗАТВЕРДЖЕНО розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації від 29 вересня 2000 р. N 585 |
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ про фірмовий магазин 1. Примірне положення про фірмовий магазин області (далі - Положення) визначає порядок діяльності фірмових магазинів, особливості організації продажу товарів і надання послуг, основні вимоги до торговельної мережі та вимоги щодо високої якості й безпеки товарів, зразкового рівня торговельного обслуговування населення. 2. Положення поширюється на всіх суб'єктів господарювання на території області незалежно від форм власності, які здійснюють торговельну діяльність через мережу фірмових магазинів. 3. Мережа фірмових магазинів створюється виробничим, торговельним підприємством (об'єднанням, фірмою) з метою вивчення й формування попиту споживачів на товари, оцінки нових виробів, здійснення їх пробного продажу для визначення можливостей ринку, значного підвищення рівня торговельного обслуговування населення. 4. Наведені нижче в Положенні терміни вживаються в такому значенні: марка - ім'я, термін, знак, символ, малюнок або їх поєднання, за якими підприємства, товари, послуги відрізняються від однорідних підприємств, товарів, послуг; фірмовий магазин - зразкове спеціалізоване роздрібне підприємство з власною маркою, яка відображає предмет його діяльності (зареєстрована та підтверджена свідоцтвом у встановленому порядку) або використовує марку виробничого підприємства (об'єднання, фірми), чиї інтереси представляє, здійснює маркетингову діяльність з метою максимальної відповідності асортименту фірмової продукції потребам споживачів та отримання прибутку; фірмова торгівля - торгівля, яка здійснюється через мережу фірмових магазинів, що забезпечує комплексне вирішення питання виробництва й реалізації товарів, сприяє розвитку асортименту фірмової продукції та самого виробничого підприємства (об'єднання, фірми), переходу від диктату виробника до диктату споживача, є системою, що постійно розвивається та відображає рівень розвитку суспільного виробництва й споживання; маркетинг - комплексна система заходів щодо організації управління виробничо-збутовою діяльністю, що грунтується на визначенні ринку, з метою можливого задоволення потреб покупців; пабліситі - 1) ділові зв'язки, форма просування товарів по каналах розподілу, пов'язаних з поширенням інформації про підприємство, фірму та її товари; 2) відомість, популярність, реклама. 5. Будівництво й обладнання фірмового магазину, як правило, здійснюється підприємством (об'єднанням, фірмою) за рахунок власних або залучених коштів. Відкриття таких магазинів може проводитись і на наданих органами місцевого самоврядування та виконавчої влади вивільнених торговельних площах, якщо вони відповідають вимогам фірмової торгівлі. У міській забудові фірмові магазини повинні сприяти підвищенню рівня архітектурної забудови міста. 6. Приміщення фірмового магазину належить розташовувати в зручних для населення місцях: на центральних чи жвавих магістралях міста. Торговельна площа фірмового магазину повинна відповідати розміру магазину відповідної спеціалізації згідно з номенклатурою типів магазинів, але має бути не менше як 100 кв. метрів. 7. Фірмовий магазин є складовою частиною роздрібної торговельної мережі міста й здійснює свою діяльність в умовах конкуренції з іншими суб'єктами господарювання. 8. Образ фірмового магазину створюється з основних стилеутворюючих компонентів: марки, фірмового кольору, шрифту, зовнішньої, внутрішньої та друкованої реклами, упаковки, елементів одягу співробітників, ділової документації тощо. Рекламно-інформаційне оформлення ряду фірмових магазинів виробничого, торговельного підприємства (об'єднання, фірми), як правило, повинно бути типовим. 9. Фірмовий магазин має право користуватися власною маркою при укладанні договорів, указувати її на вивісках, в оголошеннях, на бланках, у розрахункових документах, на упаковці, на фірмовому одязі тощо. 10. Особливість роботи фірмового магазину полягає в пропозиції товарів з визначеним набором властивостей, високим рівнем якості, власною маркою, упаковкою та єдністю внутрішнього й зовнішнього оформлення. 11. Фірмовий магазин повинен бути зразковим підприємством роздрібної торгівлі в застосуванні прогресивних форм та методів продажу товарів, механізації торговельних процесів, найбільш повному наданні послуг покупцям, а також бути еталоном для інших торговельних підприємств, школою передових засобів продажу товарів своєї номенклатури. 12. Фірмовий магазин як пункт продажу товарів виробничого, торговельного підприємства (об'єднання, фірми), що безпосередньо контактує з покупцями, повинен виконувати більшу частину функцій у межах маркетингу, які передбачають виконання основних завдань: вивчення потреб населення, його вимог до властивостей товарів, які випускає виробниче підприємство (об'єднання, фірма), формування попиту населення, ефективний та активний вплив на виробництво з метою оновлення й вдосконалення асортименту, підвищення якості та конкурентоспроможності продукції; вивчення ринку товарів; надання пропозицій щодо самої ідеї створення товару, його властивостей та якості; формування товарного асортименту, реалізація торговельних та сервісних послуг при продажу окремих виробів або наборів, згрупованих за принципом комплексного споживання, для задоволення попиту населення й формування оптимального асортиментного набору товарів; наближення товарів до споживачів; участь у розробці політики цін; забезпечення високої якості обслуговування покупців, упровадження прогресивних торговельно-технологічних процесів, зразкове рекламування товарів. 13. Для виконання зазначених завдань фірмовий магазин: запроваджує нові форми комерційної взаємодії між промисловістю та торгівлею; вивчає попит та кон'юнктуру на товари своєї номенклатури, у першу чергу на нові товари, аналізує процес продажу товарів і складає кон'юнктурні огляди; здійснює продаж пробних серій і товарів, що виробляються невеликими партіями, зразків нових товарів, а також принципово нових товарів, які не відповідають їх асортиментному профілю, з метою апробації, вивчення попиту населення для подальшого впровадження в масове виробництво; проводить анкетні опитування, пабліситі, виставки-продажі, виставки-огляди нових товарів з повідомленням термінів випуску цих товарів, конференції покупців тощо; здійснює облік зауважень і побажань покупців та надає пропозиції виробничим підприємствам щодо вдосконалення асортименту й підвищення якості товарів; готує пропозиції про товари, які підлягають масовому випуску або зняттю з виробництва, про розробку та видання каталогів, проспектів, анотацій, засобів реклами, здійснює заходи щодо реклами нових виробів тощо; широко застосовує прогресивні форми продажу товарів та надає комплекс додаткових послуг; забезпечує вивчення й впровадження передових методів праці в торгівлі, проводить роботу щодо вдосконалення організації та умов праці, її оплати, покращання побуту працівників магазину. 14. Робота щодо вдосконалення асортименту, вивчення попиту повинна проводитись не взагалі на товари визначених груп і артикулів, а у розрізі окремих підприємств-виробників. Одночасно структура асортименту цих магазинів повинна максимально сприяти глибшому, ніж звичайний спеціалізований магазин, вивченню попиту на визначені групи товарів. 15. У фірмовому магазині може здійснюватись продаж також супутніх товарів, комплектуючих виробів та запасних частин у відповідності до спеціалізації даного магазину. 16. На фірмовий магазин не можуть бути покладені постачальницько-збутові функції, у тому числі бартерні операції. 17. Фірмовий магазин може діяти як самостійний суб'єкт господарювання й представляти інтереси одного чи кількох виробничих підприємств (об'єднань, фірм) на основі укладання договору, так і бути структурним підрозділом виробничого підприємства (об'єднання, фірми). 18. Фірмовий магазин діє на підставі Положення, яке розробляється згідно з цим Положенням. Положення фірмового магазину, який має право юридичної особи й діє як самостійний суб'єкт господарювання, затверджує його власник. Положення фірмового магазину, який є структурним підрозділом виробничого підприємства (об'єднання, фірми), затверджує його засновник або власник виробничого підприємства (об'єднання, фірми). 19. Державна реєстрація фірмових магазинів як суб'єктів підприємницької діяльності здійснюється відповідно до чинного законодавства. 20. Фірмовий магазин комплектує штат працівників висококваліфікованими спеціалістами, постійно проводить роботу щодо підвищення їх кваліфікації, освоєння нових сучасних методів праці. 21. Суб'єкти господарювання при організації роботи фірмових магазинів керуються законами України "Про захист прав споживачів", "Про підприємництво", "Про підприємства в Україні", "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг", "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", Порядком заняття торговельною діяльністю і правилами торговельного обслуговування населення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 р. N 108 (із змінами та доповненнями), Правилами продажу продовольчих товарів, затвердженими наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 28.12.94 р. N 237 (із змінами та доповненнями), Правилами продажу непродовольчих товарів, затвердженими наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі від 27.05.96 р. N 294 (із змінами та доповненнями), цим Положенням, іншими нормативними документами, що регламентують торговельну діяльність. ЗАТВЕРДЖЕНО розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації від 29 вересня 2000 р. N 585 |
ПОЛОЖЕННЯ про проведення конкурсу на звання "Кращий фірмовий магазин вітчизняних товарів" Даний конкурс проводиться згідно з Розпорядженням Президента України від 23 жовтня 1999 року N 268/99-рп "Про проведення Всеукраїнської акції щодо підтримки вітчизняного товаровиробника "Купуємо українські товари - зміцнюємо державу" та розпорядженням голови облдержадміністрації від 7 лютого 2000 р. N 68 з метою популяризації та підвищення іміджу вітчизняного виробника, зростання обсягів, що сприятиме більш повному насиченню споживчого ринку вітчизняною продукцією високої якості та поліпшенню культури обслуговування населення. Учасниками конкурсу є фірмові магазини підприємств-виробників усіх форм власності, які створені й діють згідно з Положенням про фірмовий магазин, затвердженим цим розпорядженням. 1. Основними критеріями визначення переможців конкурсу є: - наявність у продажу не менш ніж 70 відсотків асортименту товарів високої якості, що виробляє промислове підприємство - організатор фірмової торгівлі; - застосування обмежених торговельних націнок на товари, затверджених підприємством-виробником; - досягнення найкращих результатів фінансово-господарської діяльності у звітному періоді; - обладнання сучасним торговельно-технологічним устаткуванням, що використовується при організації роздрібного продажу товарів; - високий рівень обслуговування споживачів та впровадження прогресивних торговельно-технологічних процесів з урахуванням передового вітчизняного та зарубіжного досвіду; - естетичне оформлення інтер'єру торгового залу та фасаду магазину, наявність фірмової упаковки для товарів і фірмового одягу для працівників, виконаних у єдиному стилі; - рівень інформування покупців через вітрини, рекламу, спрямований на просування товарів на ринку збуту й формування позитивного іміджу товаровиробника; - сприяння промисловим підприємствам у маркетингових дослідженнях. 2. Матеріали на конкурс, погоджені із санепідслужбами, надаються райдержадміністраціями та виконкомами місцевих рад до 15 листопада 2000 р. управлінню торгівлі і побутового обслуговування населення облдержадміністрації. 3. Підведення підсумків конкурсу здійснює організаційний комітет з підготовки та проведення Всеукраїнської акції щодо підтримки вітчизняного товаровиробника "Купуємо українські товари - зміцнюємо державу", утворений розпорядженням голови облдержадміністрації від 07.02.2000 р. N 68, за результатами обстеження підприємств фірмової торгівлі на місцях і на підставі матеріалів, які надає управління торгівлі і побутового обслуговування населення облдержадміністрації. 4. Організаційний комітет розглядає матеріали та визначає переможців конкурсу до 1 грудня 2000 року. 5. Фірмові магазини, що стали переможцями конкурсу й зайняли відповідно 1, 2 і 3 місця, нагороджуються почесними грамотами Луганської облдержадміністрації та преміями. ____________ Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.
|