Текст документа: Про затвердження обласної Програми "Реконструкція, модернізація, капітальний ремонт житлових будинків перших масових серій на період 2000 - 2005 рр."


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 21 липня 2000 року № 411


Про затвердження обласної Програми "Реконструкція, модернізація, капітальний ремонт житлових будинків перших масових серій на період 2000 - 2005 рр."

Про затвердження обласної Програми "Реконструкція, модернізація, капітальний ремонт житлових будинків перших масових серій на період 2000 - 2005 рр."

Розпорядження Луганської обласної державної адміністрації
від 21 липня 2000 року N 411

Зареєстровано в Луганському обласному управлінні юстиції
31 липня 2000 р. за N 60/395

На виконання п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 14.05.1999 N 820 "Про заходи щодо реконструкції житлових будинків перших масових серій" та відповідно до п. 1 розпорядження голови облдержадміністрації від 16.06.99 р. N 423 "Про реконструкцію житлових будинків перших масових серій" управліннями облдержадміністрації: житлово-комунального господарства, містобудування і архітектури, будівництва, фінансовим, Головним управлінням економіки і власності та Донбаським науково-дослідним проектно-технологічним інститутом будівельного виробництва розроблено регіональну Програму "Реконструкція, модернізація, капітальний ремонт житлових будинків перших масових серій на період 2000 - 2005 років" (далі - Програма). З метою її реалізації:

1. Затвердити Програму "Реконструкція, модернізація, капітальний ремонт житлових будинків перших масових серій на період 2000 - 2005 років" (додається).

2. Головному управлінню економіки і власності облдержадміністрації при формуванні планів соціально-економічного й культурного розвитку області на наступні роки, з урахуванням фінансових можливостей, передбачити фінансування реалізації розробленої Програми.

3. Рекомендувати виконкомам міськрад, райдержадміністраціям передбачити в проектах місцевих бюджетів щорічне виділення коштів для фінансування заходів Програми з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 05.05.97 р. N 409 "Про забезпечення надійності й безпечної експлуатації будівель, споруд та інженерних мереж".

4. Робочій групі, затвердженій розпорядженням голови облдержадміністрації від 25.02.2000 року N 113, взяти під контроль організацію і виконання робіт, передбачених Програмою.

5. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Рисухіна Л. І.

 

Голова обласної держадміністрації 

О. С. Єфремов 


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації
від 21 липня 2000 р. N 411

Зареєстровано
в Луганському обласному управлінні юстиції
31 липня 2000 р. за N 60/395 


РЕГІОНАЛЬНА ПРОГРАМА
"РЕКОНСТРУКЦІЯ, МОДЕРНІЗАЦІЯ, КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ ЖИТЛОВИХ БУДИНКІВ ПЕРШИХ МАСОВИХ СЕРІЙ"
на період 2000 - 2005 років
ВСТУП

Регіональна програма "Реконструкція, модернізація, капітальний ремонт житлових будинків перших масових серій" у даному контексті використовує термін "реконструкція житлового фонду забудови" в його широкому трактуванні, яке містить капітальний ремонт, модернізацію, елементи нового будівництва, теплової реабілітації будинків, що здійснюються з метою усунення морального й фізичного зносу, покращання споживчих якостей житла, а також підвищення щільності забудови до рівня, що забезпечує ефективність використання забудованих територій, модернізацію систем інженерної інфраструктури, водопостачання, водовідведення, електропостачання тощо (далі - Програма реконструкції). Розроблена на виконання указів Президента України від 15 липня 1999 р. N 856/99 "Про Основні напрями забезпечення житлом населення України на 1999 - 2005 роки", від 27 березня 1998 р. N 222 "Про заходи щодо підтримки індивідуального житлового будівництва на селі", постанови Кабінету Міністрів України від 14 травня 1999 р. N 820 "Про заходи щодо реконструкції  житлових будинків перших масових серій", Програми реконструкції житлових будинків перших масових серій, доручення Президента за результатами Всеукраїнських зборів будівників 6 жовтня 1999 р. N 1-14/316, доручення Прем'єр-міністра України від 11 вересня 1999 р. N 2230972, постанови Кабінету Міністрів України від 5 травня 1997 р. N 409 "Про забезпечення надійності й безпечної експлуатації будівель, споруд та інженерних мереж" та відповідного доручення Кабінету Міністрів України від 26 травня 1999 р. N 7672/12 Держбуду України й спрямована на реалізацію положень Концепції державної житлової політики, ухваленої Постановою Верховної Ради України від 30 червня 1995 р. N 254/95-ВР, Концепції розвитку житлово-комунального господарства України, ухваленої постановою Кабінету Міністрів України від 27 лютого 1995 р. N 150, Концепції нормативної бази в сфері містобудування, ухваленої Мінбудархітектури України в 1995 р. з метою підвищення ефективності використання капітальних вкладень, удосконалення якості житлового середовища населених пунктів Луганської області, забезпечення надійності й безпечної експлуатації будинків, споруджень та інженерних комунікацій у складних інженерно-геологічних умовах Донбасу, оновлення й збереження існуючого фонду, особливо житлових домів, збудованих у період 60 - 70 рр. за проектами перших масових серій, а також покращення житлових умов громадян. 

Комплекс заходів, передбачений Програмою реконструкції, є складовою частиною реформування державної житлової політики й спрямований на реалізацію концептуальних положень й ряду пропозицій учених та спеціалістів регіону, викладених у тому числі в засобах масової інформації.

Розробку Програми реконструкції зумовили також фактори, які вказують на невідкладність реалізації цілої низки заходів та дій з боку держави для оновлення й збереження існуючого житлового фонду регіону. Приблизно кожний четвертий міський мешканець проживає в квартирі домів, збудованих у названий період і потребуючих на сьогодні підвищення експлуатаційної надійності, теплової ефективності, модернізації інженерної інфраструктури.

Перевага в забудові п'ятиповерхових будинків і її недостатня щільність призвели в цілому по регіону до нераціонального використання селітебної території населених пунктів Луганської області, збільшення витрат на благоустрій та інженерне забезпечення. У ряді міст, особливо великих, майже повністю використані придатні під забудову території, у зв'язку з чим її ущільнення за рахунок проведення робіт з реновації (реконструкції, модернізації, капітального ремонту й теплової реабілітації) є важливим резервом отримання додаткового житла без відносно великих витрат на освоєння нових територій.

Фактичні витрати паливно-енергетичних ресурсів на утримання житлового фонду невиправдано великі, тому що при будівництві вимоги до теплозахисних якостей житла перших масових серій за сучасними мірками далекі від світових стандартів. Тому заходи з теплової реабілітації захисних конструкцій житлових будинків згідно з новими теплотехнічними нормативами Держбуду України, підвищення експлуатаційної надійності, використання енергозберігаючого інженерного обладнання, приладів обліку й контролю тепло-, водо-, газопостачання, що досягаються як результат реконструкції, можуть стати важливим резервом економії паливно-енергетичних ресурсів регіону й суттєвого зменшення витрат населення на експлуатацію житла.

За даними управління капітального будівництва облдержадміністрації, за станом на 01.01.2000 р. житловий фонд області складає 55120 тис. кв. метрів загальної площі, у тому числі:

державної власності - 23574 тис. кв. метрів (з них 150784 тис. кв. м - комунальної);

колективної власності - 2917 тис. кв. м (з них ЖСК 1422 тис. кв. м);

індивідуальної власності - 28609 тис. кв. м.

При цьому із загального житлового фонду державної та комунальної власності приватизовано 61,2 відсотка, що складає 14424,2 тис. кв. м.

Наведені цифри красномовно говорять з одного боку про величезність задачі з реновації житлового фонду в області, а з іншого дозволяють оцінити можливі результати.

Відомими недоліками проектів житлових будинків перших масових серій є недостатнє врахування в них архітектурно-планувальних і санітарно-технічних факторів, що призвело до раннього морального й фізичного зносу й прояву низького функціонально-планувального рівня квартир ("прохідні" кімнати, суміщені санвузли, мінімальні площі кухонь і допоміжних приміщень ставлять мешкаючих у таких квартирах у нерівні умови з власниками сучасного житла).

Практика здійснення капітального ремонту й модернізації житлового фонду, збудованого за типовими проектами перших масових серій, показує, що прогресуюче зростання витрат на цілі забезпечення безпеки експлуатації та зниження вірогідності виникнення аварійних ситуацій визначається в основному хронічним "недоремонтом" житлових будинків за останні 25 років. Недостача коштів у період 1990 - 2000 рр. призвела до зниження загальної площі відремонтованих будинків у 2,8 разу. Не ведеться реконструкція, модернізація та капітальний ремонт великопанельних житлових будинків перших масових серій.

Щорічно на житловий фонд області за нормативами повинно виділятися більше 65 млн. грн., бюджетом передбачається до 40 млн. грн., фактично фінансується в межах до 3,0 - 3,5 млн. грн. У містах і населених пунктах області в особливо незадовільному (передаварійному) стані перебуває більше 4,5 тис. конструкцій балконів, піддашків, входів, покрівель та інших елементів будинків. В окремих містах Луганської області в зв'язку із специфікою інженерно- та гірничогеологічних умов територій більше 25 відсотків житлового фонду потребує негайного обстеження, паспортизації, капітального ремонту, підсилення й відновлювання будинків і конструктивів.

Світова будівельна практика показує, що в останні роки в структурі інвестицій відбуваються суттєві зміни: все більший об'єм їх направляється на реконструкцію та модернізацію існуючого житлового фонду. В окремих країнах СНД, Німеччині, Угорщині, Чехії, Прибалтиці та інших країнах Європи практично виконані значні роботи з теплореновації житлових будинків з модернізацією інженерної інфраструктури, покрівель, фасадів та благоустрою. У цих та інших країнах відчувається державна підтримка відтворення житла шляхом його модернізації.

Недооцінка на державному рівні необхідності прискорення й своєчасної реалізації заходів оновлення й відтворення житлового фонду перших масових серій, особливо в регіоні Донбасу із складними інженерно-геотехнічними умовами, може призвести до значного зростання витрат, надзвичайних ситуацій та аварій і необхідності в подальшому додатково збільшувати обсяг нового будівництва, невиправданого зносу будинків і розширення територій міст.

Цілі та основні задачі Програми

Метою Програми є створення системи взаємовідносин, що стимулює власників житла до підвищення конструктивно-технологічних, експлуатаційних якостей існуючого житлового фонду, а також створення умов для здійснення з 2000 р. його широкої реконструкції, модернізації та теплової реабілітації. 

1. Основні задачі Програми

- реалізація державної житлової політики збереження й оновлення існуючого житлового фонду;

- створення регіональних умов переходу із середини 2001 р. до масової реконструкції житлових багатоквартирних будинків населених пунктів Луганської області періоду 50 - 70 рр. за проектами перших типових серій;

- підвищення надійності та експлуатаційної безпеки, архітектурної виразності існуючої забудови кварталів та мікрорайонів, рівня комфорту квартир житлових будинків перших масових серій;

- підвищення теплової ефективності захисних конструкцій будинків і покрівельних матеріалів;

- модернізація несучих конструкцій та інженерного обладнання;

- збільшення до 30 відсотків обсягів житлового фонду існуючої забудови за рахунок її ущільнення (прибудова верхніх поверхів, перебудова, перепланування, ширококорпусне будівництво та ін.);

- створення сприятливих умов для широкого залучення до реконструкції та отримання додаткових обсягів житла різних джерел інвестування, у першу чергу позабюджетних коштів організацій і населення.

Програма передбачає розробку й шляхи реалізації комплексу першочергових організаційно-технічних заходів, спрямованих на вдосконалення законодавчої та нормативної бази реконструкції, створення фінансово-інвестиційного механізму із залученням нетрадиційних джерел фінансування, експериментальну розробку й технічне забезпечення галузі житлово-комунального господарства з впровадженням ефективних економічних засобів і методів проведення робіт щодо реконструкції та оновлення житлових будинків масової забудови, а також розробку на основі регіональної Програми міських програм з організації реконструкції для конкретних територіальних районів і населених пунктів Луганської області з урахуванням місцевих територіальних особливостей існуючої забудови. 

Обсяг проведення наукових досліджень і спостережень, архітектурно-конструкторських робіт, організації проведення експериментальних робіт з визначення ефективних технологій і поточних методів організації реконструкції будинків і забезпечення безпеки експлуатації, розробки нових нормативно-методичних документів і створення механізму їх впровадження в практику реконструкції надто великі, оскільки обсяги житла, збудованого в регіоні в період 50 - 70 рр. за проектами перших масових серій, перевищує 10 млн. кв. м загальної площі, а це майже 300 тисяч квартир або близько 6,7 тисяч будинків, які потребують уже сьогодні виконання робіт із забезпечення безпеки їх експлуатації, гідроізоляції, оновлення й покращення умов мешкання в них. Крім того, у забудові в той час використовувались найрозповсюджені територіальні серії будинків з різними модифікаціями конструктивно-планувальних рішень у прив'язці до складних інженерно-геологічних умов.

Структура поверховості житлових будинків

 

Матеріал стін будинків

Кількісний склад житлових будинків

Загальна площа - 10057,00 тис. кв. м
Загальна кількість будинків - близько 6770

Інформація по серіях будинків
перших масових серій 60 - 70-х рр. у Луганській області

Загальна площа - 10057,00 тис. кв. м
Загальна кількість будинків - близько 6770

2. Основні концептуальні положення Програми

Основні концептуальні положення Програми відображають систему поглядів на діяльність щодо збереження й оновлення житлового фонду, у першу чергу житлових будинків, за типовими проектами перших масових серій у 60 - 80-ті рр. Концептуальні положення включають архітектурні, конструктивно-технологічні, організаційно-правові та економічні проблеми реконструкції житлового фонду тощо. 

Проблема реконструкції житлового фонду носить багатофакторний характер, повинна враховувати дані аналізу технічного й енергетичного стану будинків, містобудівну ситуацію (особливо шахтарських міст регіону), необхідність конструктивних та геотехнічних способів інженерного захисту будинків над гірничими виробками, особливо територій шахт, які виводяться з експлуатації, стан виробничої бази, кон'юнктуру ринку житла й ряд інших факторів.

В основу Програми покладений принцип запобігання аварій, збереження й оновлення житлового фонду в складних інженерно-геотехнічних умовах зони Луганської області, розробка підходів визначення частки кожного способу реконструкції, модернізації, ремонту або перебудови в загальному обсязі робіт, які треба реалізувати в запланований період з розгляданням можливих різних варіантів реконструкції, модернізації й ремонту житлових будинків: з надбудовою мансардного поверху в одному чи двох рівнях, переплануванням або без перепланування квартир, з прибудовою додаткових об'ємів та ін. Особливо важливою проблемою стає реновація інженерної інфраструктури будинків, що реконструюють на базі розвитку й вдосконалення машинобудівних підприємств регіону та України.

У всіх варіантах здійснюється капітальний ремонт і теплова реабілітація будинку (підвищення термічного опору захисних конструкцій, установлення індивідуальних і групових приладів обліку й регулювання витрат теплоенергоресурсів).

Значним об'ємам робіт з ремонту й перебудови житлових будинків, підвищення їхньої теплової ефективності, перетворення вигляду кварталів і мікрорайонів населених пунктів необхідний досить тривалий період, який у більшості буде визначатися попитом у країні.

У зв'язку з цим одним з головних напрямків реалізації Програми повинно бути формування фінансово-кредитних механізмів та інвестиційної політики модернізації, що передбачає комплексне використання бюджетних коштів і коштів громадян.

Поряд з цим необхідна розробка пілотних проектів і завершення експериментальної реконструкції, модернізації та ремонту будинків - представників у кожному населеному пункті, розробка й коригування правових і нормативних актів, створення проектно-методичної бази й економічного механізму для переходу з 2001 р. до більш широкого оновлення фонду житлових будинків, збудованих за типовими проектами перших масових серій, враховуючи виникаючі проблеми інженерно-геотехнічного характеру у зв'язку із закриттям та ліквідацією вуглевидобувних і переробних підприємств.

Найважливішою стороною діяльності з реалізації Програми є заходи щодо поступового звільнення держави від зобов'язань із забезпечення фінансування збереження житлового фонду.

Правова основа регіональної реконструкції й модернізації житлового фонду є найбільш складною стороною проблеми. Передбачається участь вчених, спеціалістів, економістів регіону в підготовці законопроектів і постанов, що регулюють обов'язки й права громадян - орендаторів та власників житла, фізичних і юридичних осіб, зайнятих фінансово-інвестиційною діяльністю, виробництвом ремонтно-будівельних робіт, реалізацією житла тощо. У регіоні повинно бути намічено відпрацювання механізму керування організацією реконструкції, взаємодії всіх учасників інвестиційного процесу.

У Програмі ці заходи й концептуальні положення згруповані в низку основних розділів.

По кожному розділу є узагальнююча характеристика проблемної ситуації, визначені нові підходи до вирішення проблеми, конкретні завдання й етапи їх виконання, відповідальні виконавці, організації наукових і експериментальних досліджень, розробка проектних і нормативних документів, методичних рекомендацій і посібників з розробки й реалізації НДДКПР і програм у містах Луганської області.

Положення Програми містить архітектурні конструктивно-технологічні й деякі організаційно-правові аспекти вирішення проблем реконструкції житлового фонду забудови 60 - 80-х рр. і враховують принцип максимального збереження й оновлення фонду (підвищення безпеки й експлуатаційної надійності рівня теплової ефективності, архітектурної виразності будинків, комфорту їх експлуатаційних якостей).

Терміново слід провести комплексну технічну й енергетичну паспортизацію житлового фонду, розробити в кожному місті та населеному пункті програму з проведення реконструкції, модернізації та капітального ремонту; активізувати роботу власників житла для виконання Програми із залученням коштів інвесторів і населення. При підготовці й затвердженні бюджетів міст та районів передбачати кошти для реалізації Програми.

Програмою передбачається на першому етапі (2000 - 2001 рр.) розробити нормативно-методичну базу, провести ряд експериментальних і науково-технічних досліджень на будинках - представниках різних типових серій регіону з різними природно-кліматичними й складними інженерно-геологічними умовами для відпрацювання нових архітектурно-конструктивних і технологічних рішень з метою впровадження їх в масове застосування. На другому етапі після проведення експериментів планується впровадження нетрадиційних фінансово-кредитних механізмів й методів економічного керування процесами масового оновлення житлового фонду, зведеного за проектами перших типових серій.

Виконання концептуальних положень Програми планується здійснювати в контексті з державною Програмою реконструкції житлових будинків перших масових серій (додаток N 2).

3. Основні напрямки Програми
Перший напрямок - "Науково-дослідницькі та проектно-пошукові роботи"

У регіоні не проводились обстеження, паспортизація та діагностика технічного й енергетичного стану великопанельних житлових будинків перших масових серій, не виявлені основні типові серії цих будинків та їх кількість. Напрямком передбачається розробка регіональних будівних нормативних документів, уточнення загальної чисельності будинків перших масових серій, їх технічний і енергетичний стан, у тому числі будинків - представників найбільш розповсюджених типових серій з використанням сучасних засобів будівельної діагностики й апаратної бази, визначення змін демографічного складу населення й виявлення можливостей його участі в інвестуванні й модернізації.

Передбачається розробка типових проектів і документації з модернізації й теплової реабілітації житлових будинків та кварталів забудови населених пунктів області.

Напрямком передбачається розробка рекомендацій щодо оцінки надійності й фізичного зносу житлових будинків з визначенням факторів, які впливають на зниження строку служби конструкцій та інженерних систем, рекомендацій з економічної оцінки варіантів модернізації та теплової реабілітації житлових будинків тощо.

Важливою частиною ремонтного напрямку є дослідження й розробка типових технологій будівного виробництва, реконструкції виробництва на базі місцевих матеріалів і конструкцій.

Утеплювачі - мінераловатні вироби, пінополістирольні плити та ін., що випускають в регіоні, не в повній мірі відповідають сучасним вимогам, технологія їхнього виробництва енерго- та матеріалоємна. Недостатньо вивчені технологічність, ремонтно- й контролепридатність і випробувані технічні рішення з утеплення будинків, конструктивні рішення й методи будівництва мансард, надбудов і вставок між домами, ширококорпусне будівництво.

У зв'язку з цим у напрямку передбачено вдосконалення й розробка нових ефективних для регіону утеплювачів технічних та технологічних типових рішень з утеплення домів, будівництва прибудов, надбудов, вставок у конструкціях з металу, збірного й монолітного залізобетону, збірних панелей конструктивних для особливостей та умов регіону.

Другий напрямок - "Реструктуризація підрядних організацій з використанням баз будівної індустрії"

База індустріального домобудівництва, потужність якої складала 300 тис. кв. м загальної площі, зараз використовується приблизно на 10 - 15 відсотків, функціонують також ремонтно-будівні організації, у складі яких працюють самостійні управління, з'явилась велика кількість дрібних ремонтно-будівних та інженерних фірм.

Промисловість будівних матеріалів регіону має достатні потужності з виробництва металоконструкцій збірного залізобетону, столярних виробів, теплоізоляційних матеріалів, дрібноштучних стінових матеріалів тощо.

Напрямком передбачається дослідження потенціалу будівної та машинобудівної галузей регіону для розширення номенклатури будівних матеріалів, виробів і конструкцій, відповідність їх діючим міжнародним та національним стандартам, підвищення їхньої конкурентоспроможності на внутрішньому й зовнішньому ринках.

Для модернізації, капітального ремонту й теплової реабілітації будинків необхідна розробка нових підходів, що забезпечують виконання будівельно-монтажних і ремонтних робіт у специфічних умовах, особливу значущість набуває організація робіт без виселення мешканців із застосуванням матеріалів, засобів механізації та методів організації виробництва робіт, які створюють припустимі й безпечні умови для проживання.

При вирішенні цих задач, особливо при розширенні об'ємів тендерних торгів, перевагу мають спеціалізовані підрядники, оснащені повним набором ручного й механізованого інструменту, засобами малої механізації, які мають робітників високої кваліфікації, що дозволить створити умови для виникнення конкретного середовища при модернізації житла.

У зв'язку з цим напрямком передбачається в процесі експериментів розробка пропозицій з реструктуризації бази індустрійного домобудівництва, орієнтованої на використання частини потужностей домобудівного підприємства, заводів металоконструкцій на випуск ресурсо- й енергозберігаючих конструкцій, матеріалів і виробів, створення гнучких виробництв для модернізації житлових будинків, систем підвищення теплозахисту захисних конструкцій.

Крім того, передбачається впровадження сучасних технологій із застосуванням конструкцій з металу, збірного й монолітного залізобетону, прогресивних будівельних матеріалів та механізмів, підготовка виробничої бази. Передбачено виробництво робіт на конкретних об'єктах. Планується здійснити науково-технічне супроводження й авторський нагляд за будівельними роботами. Після закінчення будівництва робиться аналіз фактичних витрат, оцінка прийнятих технологій і строків проведення робіт, складаються звіти й розробляються рекомендації.

Третій напрямок - "Організація робіт з реконструкції, модернізації, капітального ремонту й теплової реабілітації житлових будинків, мікрорайонів і кварталів"

Цей напрямок проблеми містить два аспекти: принцип інтегральності, який припускає комплексне розглядання зовнішніх і внутрішніх факторів, які впливають на будинок у процесі його експлуатації, та системний підхід, що означає прийняття рішення з вибору раціональних принципів, методів та технологій реконструкції, модернізації, капітального ремонту й теплової реабілітації будинків. При цьому будинок розглядається як складна система, яка складається з конструкцій, інженерного обладнання та інших елементів, що знаходяться під впливом тимчасових факторів зовнішнього середовища й внутрішніх впливів від експлуатації 

Повинні бути досліджені й розроблені: принципи реконструкції житлових будинків, що припускають використання індустрійних методів, конструкцій і технологій відбудови та надбудови поверхів; гнучкі технології із застосуванням вбудованих систем, встановлені області їхнього раціонального використання в залежності від архітектурно-планувальних рішень реконструйованих будинків, складності виробництва робіт, ролі об'єкта в міській забудові; технологія надбудови й оббудування з використанням об'ємних блоків і таких, що складаються, які забезпечують потоково-швидкісне будівництво об'єктів реконструкції; розроблені принципи реконструкції кварталу мікрорайону забудови й методи оцінки організаційно-технологічної надійності поточних методів виробництва робіт; дані методи економічної оцінки доцільності та надійності інвестиційних проектів реконструкції будинків: запропоновані засоби реконструкції будинків, які підвищують енергоефективність захисних конструкцій шляхом їх утеплення й створення вентиляційних фасадів.

Повинні реалізовувати сучасні підходи до функціонального призначення систем і обладнання, його довговічності й працездатності.

Комплекс життєзабезпечення житлового будинку повинен включати такі системи й обладнання:

- систему примусової вентиляції з рекуперацією тепла повітря, яке відводиться, контролем мікроклімату й автоматизованою системою управління;

- ефективну систему опалення з щоквартирним обліком і регулюванням теплової енергії, що споживають;

- роздільну систему водопостачання, що передбачає використання дощової води для господарських потреб і попереднього підігріву води енергією сонця;

- системи ефективного використання сонячної енергії для освітлення окремих, найбільш затемнених, частин будинків (сходові марші, коридори тощо);

- системи збору й попередньої переробки побутового сміття тощо.

Четвертий напрямок - "Вдосконалення й розробка нормативно-технічної бази, законодавчо-правових актів для створення економічного й кредитно-фінансового механізму керування й реалізації Програми"

В умовах територіальної відокремленості, при різкому скороченні потоку науково-технічної інформації в межах окремих республік СНД створення й експлуатація банку даних, реєстру будинків та інженерної інфраструктури, науково-технічних нововведень у будівництві, інформаційне обслуговування галузі має неоцінне значення. Без них неможливе впровадження сучасних технологій, обладнання, матеріалів та іншого в практику будівельного виробництва.

Викладені основні блоки наукових проблем у числі інших повинні знайти відображення в розробці й затвердженні регіональної стратегії та політиці науково-технологічного розвитку інвестиційно-інноваційного будівельного комплексу.

Виходячи з обмежених можливостей Державного бюджету й невизначеності шляхів швидкого залучення інших джерел фінансування, для проведення таких робіт в Програму включені тільки ті блоки наукових проблем, першочергові заходи й концептуальні положення, виконання яких створює основи організаційно-технічного механізму переходу до масової реконструкції з 2002 року. Подальша робота переводиться на місцевий ринок, у відповідності до Регіональної програми муніципальні програми повинні бути створені для кожного міста на базі державної та регіональної Програми з врахуванням конкретних об'ємів робіт, наявності ресурсів, фінансових можливостей і геотехнічних та інших місцевих територіальних особливостей і містобудівних принципів забудови житлових районів населених пунктів.

Державна система технічного нормування й стандартизації в будівництві, діюча в цей час, потребує вдосконалення й розвитку.

Напрямком передбачається вдосконалення технічних нормативів, що забезпечують підвищення комфортності житла, його енергоефективної експлуатації та збереженості на досвіді й прикладах регіону й України. Крім того, проводиться перегляд існуючих нормативів з модернізації та ремонту житлового фонду, розроблених раніше інститутами колишнього Держбуду УРСР, у яких підвищуються вимоги до теплового захисту захисних конструкцій, вводиться нормування наведених коефіцієнтів теплопередачі й повітропроникненості будинків. Будуть розроблені й введені до дії нормативи на витрати енергії щодо опалення будинків, ізоляції трубопроводів, температурний режим гарячого водопостачання тощо (див. додаток N 1). Будуть також розроблені й введені до дії питомі нормативи на витрачання теплової енергії, електроенергії, газу, води тощо.

У регіоні з об'єктивних причин на капітальний ремонт і модернізацію житлового фонду в основному фінансування планується за рахунок бюджетних коштів. Відповідальність за утримання житлового фонду повністю лежить на державних службах. Правова база, що визначає взаємовідносини між наймачами й власниками житлового фонду, не відповідає вимогам сьогодення. Зростання вартості теплоенергетичних ресурсів робить проблему правової та економічної відповідальності мешканців за економічне їх використання першорядною.

Звільнення держави й регіону від зобов'язань з фінансування збереженості житлового фонду можливе в умовах переходу на самооплатність житлово-комунального господарства. Це потребує створення економічного механізму передачі правової відповідальності щодо утримання житлового фонду на колективи мешканців, організовані в самостійні юридичні особи. Розгляд досвіду створення недержавних житлових компаній та асоціацій домовласників є важливою складовою частиною цього процесу. Зацікавленість громадян у економному витрачанні теплоенергетичних ресурсів, бережливому ставленні до житлового фонду має вирішуватися шляхом введення системи розрахунків за комунальні послуги за їхньою фактичною собівартістю. Важливо, щоб до складу собівартості входили відрахування на проведення планово-попереджувальних і капітальних ремонтів. Розробка й прийняття ефективної системи взаєморозрахунків між спеціалізованими організаціями та асоціаціями домовласників буде сприяти вирішенню згаданої проблеми.

Створення правового механізму для юридичної та економічної відповідальності колективів мешканців, спеціалізованих організацій пов'язаних з пошуком позабюджетних джерел фінансування, розробкою механізму пільгового кредитування модернізованих та реконструйованих житлових об'єктів.

На короткострокову перспективу основною задачею є розробка: законодавчо-правової бази, що регулює взаємовідносини між колективами мешканців та спеціалізованими організаціями із забезпеченням економічної і юридичної відповідальності за збереженість житлового фонду й економне витрачання тепло-енергетичних ресурсів, системи заходів із стимулювання населення й дотримання норм та економного витрачання ресурсів і проведення теплової реабілітації, реформування системи оплати громадянами послуг щодо утримання (технічної експлуатації) житлових приміщень: фінансово-кредитного механізму із забезпеченням самооплатності житлово-комунального господарства і зацікавленості всіх учасників відтворення житлового фонду в його модернізації, реконструкції та тепловій реабілітації.

Протягом першого етапу (передбачається, що буде тривати до кінця 2001 р.) будуть визначені підходи з доведення оплати за теплоенергетичні ресурси до рівня економічно обгрунтованих витрат на їх виробництво й транспортування. Передбачається перегляд нормативних документів, регулюючих правові взаємовідносини й розрахунки між спеціалізованими організаціями та громадянами з приводу утримання й збереження житлового фонду, а також обмеження складу витрат на експлуатацію житлових приміщень і витрат на утримання місць загального користування житлових будинків, введення індивідуальної договірної системи оплати за утримання житлових приміщень, з обов'язковою калькуляцією витрат, які входять до собівартості експлуатації житлового будинку. Буде розроблене Положення про введення безоплатних субсидій на проведення теплової реабілітації та модернізації житла.

На другому етапі (2001 - 2002 рр.) повинен бути відпрацьований механізм залучення позабюджетних джерел фінансування для проведення капітального ремонту, модернізації та теплової реабілітації житлового фонду. Як перші кроки пропонується створення банку з іпотечного кредитування з відділеннями по областях і розробка необхідної нормативної бази, у тому числі Положення про житлові кредити на проведення капітального ремонту й модернізації житла. Питання, що стосуються розширеного використання коштів населення та інших позабюджетних джерел фінансування будуть вирішені в Положенні про випуск та обіг житлових сертифікатів на проведення капітального ремонту й модернізації житла.

На третьому етапі (за межами 2003 р.) передбачається введення граничного рівня ставок оплати за користування житловими приміщеннями по зонах регіону, введення системи диференційованих коефіцієнтів, що централізовано встановлюють, до діючих ставок оплати за утримання житлових приміщень, враховуючих споживчі якості житла та час побудови будинків, насиченість інженерними комунікаціями, рівень капітальності й тип будинків. Передбачається збільшення притоку інвестицій з позабюджетних джерел на проведення реконструкції та модернізації житла.

 

Ціни за станом
На 01.01.2000 р. 


Перший напрямок Програми

1. Науково-дослідні та проектно-пошукові роботи

Шифр і найменування завдань Програми і основних етапів їх виконання 

Головна організація - виконавець завдання, організації співвиконавці 

Термін виконання (початок - кінець) 

Результат виконання етапу 

Кількість 

Кошторисна вартість робіт за етапом
(тис. грн.) 

Джерело фінансування
(виділення коштів по містах) 

1. Розробити регіональну стратегію науково-технологічного розвитку територіального інвестиційно-будівного комплексу в XXI сторіччі (концепції, цілі, напрямки)  

Донбаський ДНДПТІБВ,
"Академпромжилреконструкція",
Луганськцивільпроект (ЛЦП),
Луганський інститут інженерних пошуків (ЛІІП)  

I кв. 2000 р. - 
IV кв. 2000 р. 

програма-проект  

одна 

18,0  

Держбюджет - (ДБ)
місцевий бюджет (МБ)  

1.1. Розробити адресні муніципальні Програми реконструкції, модернізації і теплової реабілітації житлових будинків на період до 2005 року по містах регіону (див. додаток N 2)  

Донбаський ДНДПТІБВ,
"Академпромжилреконструкція",
Луганськцивільпроект (ЛЦП),
Луганський інститут інженерних пошуків (ЛІІП)  

III кв. 2000 р. -
IV кв. 2001 р. 

рекомендації,
програми,
положення  

згідно з насел. пунктами Луганської області  

від 3,0 до 15,0  

Держбюджет - (ДБ)
місцевий бюджет (МБ)  

1.2. Розробити методику і регіональні правила комплексної (технічної і енергетичної) паспортизації, обстеження і реєстрації будинків житлового фонду і комп'ютерної інформаційної системи на базі інформаційних центрів управлінь ЖКГ міст: м. Луганськ  

Донбаський ДНДПТІБВ
НДІпроектреконструкція,
м. Київ  

III кв. 2000 р. -
I кв. 2001 р. 

рекомендації, регіональний методичний документ  

два 

25,0 

Держбюджет - (ДБ)
місцевий бюджет (МБ)  

1.3. Провести аналіз і оцінку технічного і енергетичного стану будинків - представників перших масових серій, комплексну паспортизацію і реєстрацію житлового фонду міст; робота з населенням (див. додаток N 2)  

Донбаський ДНДПТІБВ
НДІпроектреконструкція,
м. Київ  

IV кв. 2000 р. -
I кв. 2002 р.  

об'єкт  

до 1500 будинків  

від 1,0 до 3,5 на об'єкт  

Держбюджет - (ДБ)
місцевий бюджет (МБ)  

1.4. Розробити рекомендації з оцінки надійності житлових будинків, що модернізуються, та інженерного захисту територій з визначенням чинників, які впливають на збільшення терміну служби основ фундаментів, конструкцій та інженерних систем  

Донбаський ДНДПТІБВ
НДІпроектреконструкція,
м. Київ  

II кв. 2000 р. -
II кв. 2002 р.  

рекомендації  

-  

 

Держбюджет - (ДБ)
місцевий бюджет (МБ)  

1.5. Розробити рекомендації з обстеження балконів, їх капітального ремонту і зносу, формування (придбання та комплектація) регіонального діагностичного центру (на базі ДДНДПТІБВ, ЛГП, ЛІІЗ) приладами та обладнанням для обстеження, діагностування й неруйнуючого контролю (тепловізорне обладнання, прилади для оцінки термічного опору, анимометри, психометри тощо), методик їх використання  

Донбаський ДНДПТІБВ
НДІпроектреконструкція,
м. Київ  

I кв. 2000 р. -
IV кв. 2000 р.  

рекомендації  

 

20,0 

Держбюджет - (ДБ)
місцевий бюджет (МБ)  

1.6. Обстеження та розробка рекомендацій з проведення інженерних пошуків для умов реконструкції, санації та надбудови житлових будинків з урахуванням специфіки та особливостей регіону Донбасу й набору важливих факторів, з метою використання існуючих основ та фундаментів для широкорпусного та мансардного будівництва  

Донбаський ДНДПТІБВ
НДІпроектреконструкція,
м. Київ,
ЛГЦП, ЛІІП  

III кв. 2001 р. -
IV кв. 2002 р.  

вільний звіт, рекомендації  

 

20,0  

Держбюджет - (ДБ)
місцевий бюджет (МБ)  

1.7. Рекомендації з методів проектування (перерахунку) основ (підсилення основ) на підроблюваних територіях будинків, які експлуатують (реконструюють) при збільшенні навантаження, обстеження конструкцій, інженерно-геологічні пошуки, розрахунки по зонах, містах регіону
м. Луганськ  

Донбаський ДНДПТІБВ
НДІпроектреконструкція,
м. Київ,
ЛГЦП, ЛІІП  

II кв. 2001 р. -
I кв. 2002 р.  

рекомендації
I кв. 2002 р.  

один  

15,0  

Держбюджет - (ДБ)
місцевий бюджет (МБ)  

1.8. Рекомендації з підсилення основ, фундаментів будинків, у т. ч. багатосекційними, що вдавлюються палями (розрахунок, технологія робіт)  

Донбаський ДНДПТІБВ
НДІпроектреконструкція,
м. Київ,
ЛГЦП, ЛІІП  

III кв. 2001 р. -
I кв. 2002 р.  

рекомендації  

один  

10,0  

Держбюджет - (ДБ)
місцевий бюджет (МБ)  

2. Дослідити, розробити й впровадити ресурсозберігаючі конструктивні та технологічні рішення при модернізації й тепловій реабілітації житлових будинків  

Донбаський ДНДПТІБВ
НДІпроектреконструкція,
м. Київ,
ЛГЦП, ЛІІП  

III кв. 2000 р. -
II кв. 2001 р. 

звіт, альбом 

два 

15,0 

Держбюджет - (ДБ)
місцевий бюджет (МБ)  

2.1. Дослідити й розробити конструктивно-технологічні системи теплозахисту захисних конструкцій, (стін, перекрить, вікон із застосуванням місцевих будівельних матеріалів та конструкцій  

Донбаський ДНДПТІБВ
НДІпроектреконструкція,
м. Київ,
ЛГЦП, ЛІІП  

II кв. 2001 р. -
IV кв. 2002 р. 

альбом 

один 

18,0 

Держбюджет - (ДБ)
місцевий бюджет (МБ)  

2.2. Дослідити й розробити екологічно чисту енергозберігаючу технологію виготовлення й улаштування покрівель із застосуванням довговічних полімеркаучукових покрить та утеплювачів на базі заводу ЛРТІ  

Донбаський ДНДПТІБВ
НДІпроектреконструкція,
м. Київ,
ЛГЦП, ЛІІП  

IV кв. 2001 р. -
IV кв. 2002 р.  

рекомендації,
типові рішення  

два  

12,0  

Держбюджет - (ДБ)
місцевий бюджет (МБ)  

2.3. Дослідити й розробити раціональні конструктивні рішення прибудов, надбудов (мансардних поверхів, улаштування вторинної забудівлі) і вставок з металу, збірного й монолітного залізобетону, панелей на базі заводів та підприємств регіону з урахуванням особливостей населених пунктів  

Донбаський ДНДПТІБВ
НДІпроектреконструкція,
м. Київ,
ЛГЦП, ЛІІП  

IV кв. 2000 р.  

альбом,
типові рішення  

два  

40,0  

Держбюджет - (ДБ)
місцевий бюджет (МБ)  

3. Дослідити й розробити рекомендації з модернізації та теплової реабілітації житлової забудови та інженерної інфраструктури мікрорайонів та кварталів  

Донбаський ДНДПТІБВ
НДІпроектреконструкція,
м. Київ,
ЛГЦП, ЛІІП  

II кв. 2000 р. -
III кв. 2002 р.  

рекомендації  

-  

20,2  

Держбюджет - (ДБ)
місцевий бюджет (МБ)  

3.1. Розробити рекомендації з економічної оцінки варіантів реконструкції, модернізації та теплової реабілітації житлової забудівлі мікрорайонів і кварталів  

Донбаський ДНДПТІБВ
НДІпроектреконструкція,
м. Київ,
ЛГЦП, ЛІІП  

IV кв. 2000 р. -
I кв. 2001 р.  

рекомендації  

-  

6,0  

Держбюджет - (ДБ)
місцевий бюджет (МБ)  

3.2. Розробити рекомендації з модернізації інженерних мереж, обладнання та елементів благоустрою  

- " - 

IV кв. 2002 р.  

рекомендації  

-  

12,0  

Держбюджет - (ДБ)
місцевий бюджет (МБ)  

3.3. Розробити рекомендації з економічної доцільності автономного теплопостачання й поквартирного обліку споживання енергоресурсів житлових будинків при їхній модернізації  

- " - 

II кв. 2001 р. -
IV кв. 2001 р.  

рекомендації  

-  

15,0  

- " - 

4. Розробити типові варіанти архітектурно-будівельних рішень при модернізації та тепловій реабілітації житлових будинків, збудованих за типовим проектом перших масових серій (464.438, 480).  

- " - 

II кв. 2000 р. -
IV кв 2001 р. 

альбом,
типові рішення  

два 

35,0 

- " - 

4.1. Розробити регіональне Положення про планування й реконструкцію житлової забудови в населених пунктах Луганської області  

- " - 

III кв. 2000 р. 

регіональні норми  

один 

8,0 

- " - 

4.2. Виконати аналіз житлової забудови населених пунктів з метою обгрунтування вибору кварталу, мікрорайону або групи житлових будинків, що підлягають експериментальній реконструкції та модернізації м. Луганськ  

- " - 

III кв. 2001 р. 

облік  

- " - 

20,0 

- " - 

4.3. Розробити варіанти пілотних проектів модернізації та теплової реабілітації житлових будинків - представників перших масових серій (464.438, 480)  

- " - 

III кв. 2001 р. 

проектна документація  

три варіанти калькуляції  

 

 

4.4. Розробити архітектурні проекти та альбом типових рішень комплексної модернізації та теплової реабілітації окремих мікрорайонів, кварталів, груп будинків  

- " - 

IV кв. 2003 р.

проектна документація  

два 

До 35 

- " - 

м. Луганськ  

 

IV кв. 2004 р. 

альбом  

  

  

  

4.5. Коригування існуючих альбомів типових проектних рішень з реконструкції, теплової реабілітації житлового фонду регіону  

- " - 

За 2005 р. 

альбом  

  

6,0 

- " - 


Другий напрямок Програми

2а. Ресурсозберігаючі матеріали й технології в будівництві, реконструкції та експлуатації будинків і споруджень

Шифр і найменування основних завдань Програми. Стисла техніко-економічна характеристика нововведень 

Організація - виконавець завдання, співвиконавець завдання 

Строк виконання (рік, квартал) 

Кошторисна вартість робіт, (тис. грн.) 

Джерело фінансування 

Найменування науково- технічної продукції та обсяги її постачання (випуску) за період з 2000 р. до 2005 р. (по роках) 

Всього 

у тому числі 

НІОКР 

Капвкладання 

2. Створити систему фасадної архітектурно- енергетичної реабілітації будинків (Підвищення термоопору стін до 3м2С/Вт - Зниження енерговитрат на опалення - 25 кг/м. кв. площі. Поліпшення естетики фасаду Підвищення довговічності захисту до 30 - 50 років) 

НДІпроектреконструкція,
НДПТІБ, м. Мінськ 

I кв. 2001 р. 

40 

10 

50 

Держбюджет,
місцевий бюджет,
іннофонд 

  

2.1. Дослідити та розробити малоенергоємну технологію для отримання теплоізоляційного матеріалу зниження щільності (або здійснити трансфер вітчизняного досвіду)
(Робота, спрямована на розробку отримання плитного важко пального матеріалу з високими фізико-механічними показниками)

Реалізація даної розробки дозволить будівному комплексу отримати більш ефективні (у порівнянні з відомою технологією) теплоізоляційні матеріали для теплоізоляції як традиційних захисних конструкцій (стінових панелей, покрівель будинків та споруджень з металевого профнастілу бетонної основи, блок кімнат), так і теплової реабілітації, що експлуатують, будинків та споруджень - одного з найбільш перспективних напрямків у економії паливно-енергетичних ресурсів 

Донбаський ДНДПТІБВ,
ЛЦП,
НДІпроектреконструкція,
м. Київ 

IV кв. 2001 р. -
IV кв. 2002 р. 

60 

25 

35 

- " - 

  

2.2. Вивчити та реалізувати досвід Білорусії з розробки негорючого теплоізоляційного матеріалу з вспіненого рідкого скла й технологію виготовлення будівельних матеріалів та конструкцій з нього на базі Лисичанського скляного заводу
(Щільність - 75 - 200 кг/м куб.
Міцність - 003 - 015, МПА
Питома теплопровідність - 005, Вт/мОС
Безусадний, негорючий матеріал. Варіанти плитного утеплювача) 

Донбаський ДНДПТІБВ,
НДПТІБ, м. Мінськ 

I кв. 2001 р. - 
IV кв. 2002 р. 

30 

15 

15 

Держбюджет  

2003 - 2005 рр. 

2.3. Розробити або здійснити трансфер досвіду реалізації конкурентоспроможних фарбувальних композицій й мастики для приклеювання теплоізоляційних та опоряджувальних матеріалів.
(Фарбувальні композиції:
адгезія до бетону (цегли) - 1,5 - не менше 1,5 МПа, МПА;
морозостійкість не менше 75 циклів;
довговічність 15 - 20 років.
Клеючі мастики:
адгезія до бетону (цегли) - 1,5 - 2,0 МПА,
до утеплювача - руйнування по утеплювачу.
Міцність при нерівномірному відриві бетону - 1,0 - 20, МПА, бетон-утеплювач - руйнування по утеплювачу.
Лінійна усадка - 06-10 %.
Стікання з вертикальної поверхні буде відсутнє 

Донбаський ДНДПТІБВ,
ЦНДІОМТД м. Москва  

I кв. 2001 р. -
IV кв. 2001 р.  

60 

35 

25 

- " - 

  

2.4. Дослідити й розробити ефективну систему мансардного будівництва (квартири в одному, двох рівнях) на базі блочно-комплектних шарнірних металоконструкцій з гнутих профілів і плит захисту "сендвіч" Антрацитівського заводу "Теплиць",
(реалізація даної розробки дозволить знизити вартість реконструкції мансард на 20 - 30 % (у порівнянні з традиційною схемою) строки будування до 30 % за рахунок поточно-сумісної (конвеєрної) організації будівництва, підвищення надійності та довговічності до 50 років) 

Донбаський ДНДПТІБВ,
Академпромжилреконструкція,
Луганськцивіль проект,
НДІпроектреконструкція
м. Київ 

III кв. 2001 р. -
III кв. 2002 р. 

150 

35 

115,0 

  

  

2.5. Дослідити й організувати виробництво металочерепиці на базі потужностей заводів машинобудування регіону 

Донбаський ДНДПТІБВ,
Академпромжилреконструкція,
Луганськцивільпроект 

II кв. 2001 р. -
IV кв. 2002 р. 

100 

15 

85 

  

  

2.6. Дослідити, розробити й освоїти на базі регіональних підприємств Лисичанського скляного заводу виробництво скла й типу засклення, що дозволять керувати теплофізичними характеристиками вікон 

НДІпроектреконструкція,
м. Київ;
НДПТІБ м. Мінськ 

IV кв. 2001 р. -
IV кв. 2002 р. 

150  

10  

140  

  

  

2.7. Розробити й впровадити у виробництво освітлювальні системи для житлових і промислових об'єктів на основі концентраторів світла та світловоду 

НДПТІБ
м. Мінськ 

II кв. 2002 р. -
III кв. 2003 р.  

100  

15  

85  

  

  


Другий напрямок Програми

2б. Реструктуризація підрядних організацій з використанням баз будівельної індустрії

Шифр і найменування завдань Програми та основних етапів їхнього виконання 

Головна організація - виконавець завдання, організації-співвиконавці робіт 

Строк виконання
(початок - кінець) 

Результат виконання етапу 

Кількість 

Кошторисна вартість робіт за етапом (тис. грн.) 

Джерело фінансування 

1. Дослідження та розробка пропозицій щодо створення спеціалізованих підрядних організацій МЖК та ін. з використанням баз промислової та будівельної індустрії, підприємств регіону 

Донбаський ДНДПТІБВ,
Академпромжилреконструкція,
Луганськцивільпроект 

III кв. 2000 р. -
IV кв. 2001 р. 

пропозиції 

1  

15,0  

місцевий бюджет, іннофонд,
кошти підприємств 

2. Вивчення вітчизняного й зарубіжного досвіду формування й керування Проектами реконструкції, модернізації та теплової реабілітації житлових будинків (регіональний аспект) 

Донбаський ДНДПТІБВ,
Академпромжилреконструкція,
Луганськцивільпроект 

III кв. 2000 р. -
II кв. 2001 р. 

звіт 

15,0 

місцевий бюджет, іннофонд,
кошти підприємств 

3. Пропозиції щодо створення спеціалізованих підрядних організацій з розробкою конкретних структур будівельно-монтажних та ремонтно-будівельних організацій регіону 

Донбаський ДНДПТІБВ,
Академпромжилреконструкція,
Луганськцивільпроект 

I кв. 2001 р. -
II кв. 2002 р. 

рекомендації 

1  

15,0  

місцевий бюджет, іннофонд,
кошти підприємств 

4. Пропозиції щодо переобладнання промислових підприємств промбудіндустрії на виробництво будівельних матеріалів та конструкцій для реконструкції, модернізації й теплової реабілітації житлових будинків 

Донбаський ДНДПТІБВ,
Академпромжилреконструкція,
Луганськцивільпроект 

III кв. 1999 р. -
IV кв. 2000 р. 

звіт 

15,0 

місцевий бюджет, іннофонд,
кошти підприємств 

5. Вивчення вітчизняного й зарубіжного досвіду щодо застосування конструкцій, матеріалів, виробів при реконструкції, модернізації й тепловій реабілітації житлових будинків з розробкою обгрунтувань технічної та економічної доцільності щодо їхнього впровадження у виробництво 

Донбаський ДНДПТІБВ,
Академпромжилреконструкція,
Луганськцивільпроект 

III кв. 2000 р. -
IV кв. 2001 р. 

звіт 

5,0 

місцевий бюджет, іннофонд,
кошти підприємств 


 

Ціни за станом
На 01.01. 2000 року 


Третій напрямок Програми

3. Організація робіт з реконструкції, модернізації та теплової реабілітації житлових будинків, мікрорайонів та кварталів, забудованих домами перших масових серій

Шифр і найменування завдань Програми й основних етапів їхнього виконання

Головна організація - виконавець завдання, о