Текст документа: Про хід виконання Програми соціально-економічного і культурного розвитку області на 2000 рік


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 01 вересня 2000 року № 525


Про хід виконання Програми соціально-економічного і культурного розвитку області на 2000 рік

У першому півріччі поточного року в області спостерігалась тенденція стабілізації соціально-економічного становища.

Порівняно з відповідним періодом минулого року темпи росту промислового виробництва складають 119,4 відсотка, у червні - 127 відсотків, у червні - порівняно з травнем - 110,1 відсотка. Зросли обсяги видобутку вугілля, виробництва сталі, чавуну, готового прокату, обсяги переробки нафти та нафтопродуктів з неї. Випуск товарів народного споживання збільшився на 27,3 відсотка, у тому числі продуктів харчування на 31 відсоток, непродовольчих товарів на 14,4 відсотка. Вироблено 2,2 млрд. кВт/годин електроенергії.

Вжиті заходи щодо реалізації постанови НКРЕ України від 22.06.2000 р. N 700 "Про зміну алгоритму програми розподілу коштів" дозволили залучити додаткові грошові ресурси до паливно-енергетичного сектора економіки регіону, довести в червні ц. р. рівень розрахунків з енергоринком до 45,1 відсотка, частково погасити шахтарям заборгованість із заробітної плати в розмірі 23,2 млн. грн. Вперше в березні - червні грошова частка в реалізації продукції перевищує бартерну на 6,7 відсоткових пункту, а вище 50-ти відсотків рівень реалізації продукції за кошти в десяти галузях промисловості, які виробляють третину загальнообласного обсягу продукції.

Стабільне нарощування обсягів продукції в промисловому комплексі сприяло збільшенню темпів надходжень податків, зборів і платежів до бюджетів усіх рівнів. У другому кварталі, порівняно з першим, темпи надходжень до зведеного бюджету України зросли на 33,6 відсотка і складають 246,5 млн. грн. У червні мобілізовано 90,1 млн. грн., що на 32,1 відсотка перевищує середньомісячні темпи надходжень у січні - травні, та на 5,2 відсотка - у травні. До місцевих бюджетів надійшло у січні - червні 157,8 млн. грн. У червні забезпечено виконання контрольного завдання на 104,2 відсотка, а рівень надходжень перевищує середньомісячний показник, що склався у січні - травні, на 24 відсотка. У червні зросла в загальному обсязі надходжень частка доходів, що надходить до місцевих бюджетів. Забезпечена в повному обсязі виплата відпускних педагогічним працівникам. Загальний рівень заборгованості за станом на 1 липня складає 8,6 млн. грн., або 0,5 місячного фонду. 

У поточному році стабілізувалась ситуація з мобілізацією коштів до Пенсійного фонду та з виплати пенсій. Забезпечено фінансування поточних видатків з Пенсійного фонду на рівні 104,4 відсотка від потреби, а заборгованість з виплати пенсій скоротилась порівняно з початком року на 32,3 млн. грн., або 22,5 відсотка.

За 5 місяців поточного року 45 відсотків підприємств забезпечили прибуткову діяльність, обсяг балансового прибутку складає 395,6 млн. грн. і перевищує відповідний рівень минулого року в 1,65 разу. Відбулось скорочення рівнів дебіторської і кредиторської заборгованості.

У першому півріччі освоєно 318,5 млн. грн. капітальних вкладень, що на 2,1 відсотка більше проти відповідного періоду минулого року. Вперше з 1998 року спостерігається приріст залучених іноземних інвестицій на 2,7 млн. грн. Відбувається активізація інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку. Сума загальних залучених інвестицій становить 59,7 млн. дол. США, кількість нових та збережених робочих місць - 4346 од. За Муніципальною кредитною лінією Світового банку на підтримку соціальної сфери вугільних районів міст Брянки, Краснодона, Стаханова залучені кошти на суму 599,3 тис. дол. США. Надана гарантія для реалізації ще 9 проектів на загальну суму 2084,5 тис. дол. США. Дещо стабілізувалась ситуація на споживчому ринку. Зовнішньоторговий обіг по товарах зріс у першому півріччі поточного року порівняно з відповідним періодом минулого року на 22,1 відсотка, у тому числі експорт - на 29,1 відсотка, імпорт - на 9,6 відсотка.

У звітному періоді не допущено погіршення показників у соціальній сфері. Рівень безробіття становить за станом на 1 липня поточного року 3,9 відсотка. У другому кварталі поточного року зростання з цього показника не спостерігалося. Своєчасно виплачено робітникам і службовцям 26,1 відсотка фонду оплаті праці, що в 1,6 разу більше проти відповідного періоду минулого року. Заборгованість із заробітної плати становить на 10 липня цього року 582 млн. грн. У травні - червні її рівень зменшено порівняно з квітнем на 15 млн. грн., або 2,5 відсотка. Скорочення відбулось в 20-ти галузях із 40, за якими ведеться спостереження. Як наслідок, завдяки стабілізації показників у соціальній сфері, у січні - травні номінальні грошові доходи населення зросли порівняно з відповідним періодом минулого року на 54,1 відсотка. Середньомісячний грошовий доход на душу населення становив 119,3 грн., проти 73,7 грн. за аналогічний період минулого року.

Разом з тим у звітному періоді ще не забезпечено виконання окремих показників Програми соціально-економічного та культурного розвитку області. Зростання обсягів промислового виробництва в 1999 році не супроводжувалось відповідним збільшенням валової доданої вартості. Не забезпечили прогнозовані темпи розвитку підприємства кольорової металургії, машинобудування, промбудматеріалів, мукомольно-круп'яної та комбікормової промисловості. Скоротився випуск основних видів хімічної продукції: синтетичного аміаку - на 7 відсотків, соди кальцинованої, мінеральних добрив, синтетичних смол та пластмас. Незадовільно працюють найпотужніші підприємства машинобудівного комплексу, зокрема, ВО "Луганський верстатобудівний завод", ХК "Луганськтепловоз", АТЗТ "Стахановмаш", ВАТ "Первомайський електромеханічний завод". Скорочуються обсяги виробництва у промисловості будівельних матеріалів.

Через складні погодні умови нижче прогнозованого рівня збір ранніх зернових. Продовжується скорочення поголів'я худоби. На рівні 98,3 відсотка до минулого року передбачається виробництво молока з урахуванням приватного сектора.

Незважаючи на зростання обсягів капіталовкладень, порівняно з минулим роком на 2,1 відсотка, лише на рівні 44,4 відсотка до річних призначень освоєні капітальні вкладення. Напруженим є баланс фінансових ресурсів області внаслідок незадовільних темпів фінансового оздоровлення галузей господарства, незадовільного наповнення бюджетів усіх рівнів, зміцнення бюджетно-фінансової та розрахункової дисципліни.

Не забезпечено виконання в передбачених на перше півріччя обсягах місцевих бюджетів, допущено зростання в поточному році податкової заборгованості. Недоїмку перед Пенсійним фондом допустили 3,5 тисячі суб'єктів господарської діяльності на 148 млн. грн.

Є незадовільним стан розрахунків суб'єктів господарської діяльності за спожиті енергоносії, хоча й є позитивні зрушення в напрямку його стабілізації.

Райдержадміністраціями, виконавчими органами місцевого самоврядування не вжито вичерпних заходів щодо покращання соціально-економічного становища, окремими допущені порушення бюджетної дисципліни. Не забезпечені прогнозовані обсяги виробництва продукції у містах Антрациті, Кіровську, Красному Луці, Первомайську, Антрацитівському, Біловодському, Попаснянському та Слов'яносербському районах.

Не вживаються заходи щодо скорочення бартерних (товарообмінних) операцій у містах Брянці, Кіровську, Антрациті. Органи місцевого самоврядування Луганська, Антрацита, Лисичанська, Первомайська, Білокуракинського та Старобільського районів допустили зростання заборгованості щодо заробітної плати працівникам бюджетної сфери. При наявній заборгованості міські голови Луганська (Ягоферов А. М.), Лисичанська (Бондаренко В. В.) в порушення Указу Президента України від 28.02.97 N 187/97 не дотримувались 75-відсоткового рівня спрямування на соціальні виплати поточних надходжень. Місцеві бюджети міст Луганська, Красного Луча, Стаханова та Краснодонського району не скорочують недоїмку перед Пенсійним фондом. Міські голови та голови райдержадміністрацій не реагують на вимоги щодо стабілізації розрахунків з бюджетів за спожиті енергоносії.

Фінансовими відділами райдержадміністрацій та виконкомів міських рад не виконуються вимоги Указу Президента N 662/99 "Про заходи щодо скорочення енергоспоживання бюджетними установами, організаціями та казенними підприємствами", постанови Кабінету Міністрів України від 04.02.99 N 139 "Про оснащення об'єктів бюджетної сфери лічильниками води і теплової енергії". 

З метою забезпечення виконання Програми соціально-економічного і культурного розвитку області на 2000 рік:

1. Зобов'язати галузеві управління, відділи облдержадміністрації, райдержадміністрації:

- вжити заходів щодо виконання показників Програми соціально-культурного розвитку області на 2000 рік, вирішення в пріоритетному порядку питань соціального захисту населення, збільшення реальних доходів жителів області;

- з метою максимального врахування інтересів області підготувати пропозиції щодо проекту Державної програми соціально-економічного розвитку України на 2001 рік;

- здійснити аналіз стану бюджетного забезпечення підвідомчих установ, навантаження на мережу, відповідності чисельності фахівців дійсним потребам та вжити в установленому порядку заходів щодо виправлення допущених з зазначених питань недоліків.

У разі потреби підготувати необхідні пропозиції для подання Кабінету Міністрів України.

2. Головним управлінням: економіки, промислової політики облдержадміністрації, разом з Державною податковою адміністрацією в Луганській області та обласним управлінням статистики:

2.1. Вивчити причини незадовільної роботи та спаду, що продовжується, на підприємствах машинобудівного комплексу та внести до 1 листопада пропозиції щодо стабілізації роботи в цій галузі;

2.2. Вивчити стан організації виробництва наукоємної продукції, створення в області конкурентоспроможних зразків техніки. Внести узгоджені пропозиції до 1 грудня 2000 року;

2.3. Вивчити причини накопичення суб'єктами господарської діяльності неліквідної продукції та внести до 1 жовтня узгоджені пропозиції щодо зазначеного питання;

2.4. Завершити до 1 жовтня поточного року розробку Програми підтримки експортоспроможних підприємств області;

2.5. Розробити та подати на розгляд до 15 жовтня цього року обласну програму реструктуризації і фінансового оздоровлення підприємств вугільної промисловості.

3. Тимчасовій комісії з питань своєчасної сплати податків, зборів і платежів та контролю за ефективним використанням бюджетних коштів (Гапочка М. М.) заслухати в місячний термін за встановленим графіком звіти голів райдержадміністрацій, керівників державних податкових інспекцій, фінансових відділів райдержадміністрацій, виконкомів міських (міст обласного значення) рад з питань організації роботи щодо виконання у затверджених обсягах місцевих бюджетів, дотримання фінансово-бюджетної дисципліни.

Узагальнені, за наслідками розгляду звітів, висновки доповісти на засіданні колегії облдержадміністрації при розгляді підсумків соціально-економічного розвитку області за 9 місяців 2000 року.

4. Головному управлінню економіки (Ахромкин Є. М.) разом з організаційним відділом (Цибін А. М.) облдержадміністрації проаналізувати до 15 жовтня 2000 року стан виконання у районах області програм соціально-економічного і культурного розвитку поточного року, визначити перелік питань, які потребують невідкладного розгляду та внести узагальнені пропозиції щодо їх вирішення.

5. Головному управлінню економіки, управлінню житлово-комунального господарства (Кірюшин В. М.), управлінню торгівлі і побутового обслуговування населення (Кириченко С. О.) облдержадміністрації, райдержадміністраціям разом з органами місцевого самоврядування здійснити аналіз стану споживчого ринку, платних послуг та підготувати на розгляд колегії облдержадміністрації в листопаді програму їх розвитку на коротко- та середньостроковий період.

6. Заступникам голови облдержадміністрації згідно з розподілом обов'язків заслухати звіти керівників управлінь і відділів з питань виконання державних та регіональних програм, указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України, розпоряджень та доручень голови облдержадміністрації з питань соціально-економічного розвитку. За наслідками цієї роботи надати інформацію.

7. Заслухати на засіданні колегії облдержадміністрації у жовтні поточного року звіт голови Тимчасової комісії з питань своєчасної сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) та контролю за ефективним використанням бюджетних коштів Гапочки М. М. про результати роботи в I півріччі п. р.

8. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації з питань економіки і фінансів Пілієва С. Г.

 

Голова обласної держадміністрації 

О. С. Єфремов 


 

Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.