Текст документа: Про стан грошових доходів і витрат населення області та заходи щодо їх стабілізації


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 01 вересня 2000 року № 524


Про стан грошових доходів і витрат населення області та заходи щодо їх стабілізації

Позитивні зміни в економіці області: стале зростання обсягів промислового виробництва, скорочення обсягів реалізації продукції шляхом бартерних (товарообмінних) операцій, збільшення грошової частки в господарському обігу, темпів надходжень до бюджетів усіх рівнів та Пенсійного фонду, відмова від взаємозаліків та вексельних розрахунків, вжиті заходи щодо стабілізації розрахунків із заробітної плати, скорочення боргів з виплати пенсій, допомоги, соціальних виплат - сприяли зростанню в першому півріччі грошових доходів населення.

Відбулось зростання реальних доходів населення на 13,9 відсотка.

Порівняно з першим півріччям минулого року грошові доходи населення зросли в цілому у 2,6 разу, у тому числі за рахунок оплати праці - на 36,9 відсотка; виплачених пенсій, допомоги та стипендій - на 30,9 відсотка.

Забезпечено скорочення заборгованості із заробітної плати працівникам бюджетної сфери у 2,7 разу, з виплати пенсій - у 2,9 разу.

Темпи зростання виробництва не супроводжуються відповідним збільшенням фонду оплати праці. Допущено скорочення штатної чисельності працівників. До цього часу значний вплив на обсяг фонду оплати праці має робота підприємств у режимі неповного робочого тижня. В області порушені міжгалузеві співвідношення, внаслідок чого коефіцієнт співвідношення між максимальним і мінімальним рівнем заробітної плати складає 9,7 разу, у 17-ти галузях господарського комплексу середньомісячна заробітна плата нижче 150 грн. Упорядкуванню умов оплати праці заважає наявна заборгованість, яка за станом на 10 липня складає 582,2 млн. грн.

Більшість керівників суб'єктів господарської діяльності не дотримуються законодавства з оплати праці в частині забезпечення своєчасних поточних розрахунків із заробітної плати, не вживають ефективних заходів щодо ліквідації боргів. Найбільші обсяги заборгованості допущені підприємствами вугільної промисловості, машинобудування, хімічної та нафтохімічної промисловості, будівельного комплексу.

Критичне становище з розрахунками складається в наукових організаціях.

У структурі заборгованості, що склалася в будівельному комплексі становлять 51 відсоток борги організацій, які здійснюють будівництво шахт.

Аналіз становища, що склалося в зазначених галузях, свідчить про необхідність розв'язання проблеми розрахунків на державному рівні.

Здійсненими перевірками виявлено понад 2,2 тисячі порушень з оплати праці на 843-х підприємствах. Встановлені грубі порушення трудового законодавства під час реформування колективних сільськогосподарських підприємств. Не вживаються заходи щодо скорочення заборгованостей із заробітної плати працівникам бюджетної сфери органами місцевого самоврядування міст: Красного Луча (Шкуть В. В.), Антрацита (Саліта В. А.), Лисичанська (Бондаренко В. В.); Сватівською (Просін В. В.), Старобільською (Пахниць В. М.) райдержадміністраціями. Допустили відволікання коштів та недотримались вимог щодо 75-відсоткового спрямування бюджетних надходжень на фінансування соціальних виплат виконком Лисичанської міськради (Бондаренко В. В.), голови Біловодської (Самойлов П. М.), Сватівської (Просін В. В.) та Старобільської (Пахниць В. М.) райдержадміністрацій.

В області не зменшуються обсяги виплати заробітної плати товарами й послугами, внаслідок чого порушуються конституційні права громадян на винагороду за працю та скорочується рівень грошових доходів. У машинобудуванні сплачено товарами й послугами 25,7 відсотка фонду оплати праці, на підприємствах будівельного комплексу - 86,8 відсотка, у будівництві - 16,9 відсотка.

Збільшені на 22,4 відсотка, порівняно з відповідним періодом минулого року, надходження до Пенсійного фонду України. Разом з тим 3,5 тис. грн. суб'єктів господарювання не перерахували в першому півріччі зборів на обов'язкове державне пенсійне страхування в обсязі 150 млн. грн., що складає 134,5 відсотка до фактичного рівня заборгованості з виплати пенсій.

У загальному обсязі недоїмки до Пенсійного фонду України по області майже 35 відсотків склали недоїмки ДХК "Краснодонвугілля" (Красько М. І.), ВАТ "Лисичанський завод гумово-технічних виробів" (Єрмаков О. О.), ВАТ "Барвник" (Кульомза С. О.), ВАТ "Лисичанський склозавод" (Величко Б. В.), ВАТ "Стахановський вагонобудівний завод" (Самусенко В. В.), ХК "Луганськтепловоз" (Мельников М. П.), ЗАТ "Луганський завод колінчатих валів", ВО "Луганський станкобудівний завод" (Бондаренко В. С.), шахти ім. Менжинського (Михайлов В. П.), шахти "Горська" (Єригін Ю. І.), шахтоуправління "Луганське" (Скубенко В. І.), ВАТ "Краснолуцький машинобудівний завод" (Фоменко О. Н.).

Не призупинено зростання заборгованості в цілому по області. Не стабілізується становище з відшкодуванням підприємствами шкоди, заподіяної працівникам ушкодженням здоров'я.

Грошові доходи населення не збільшуються через непогашення заборгованості із заробітної плати та соціальних виплат. Як наслідок - громадяни області не отримали в середньомісячному розрахунку на душу населення 28 грн., або 23 відсотка, до фактичного рівня грошових доходів.

На видатки спрямовано населенням 1159,4 млн. грн., або 61,5 відсотка від отриманих доходів.

В області вкрай низький рівень витрачання населенням наявних ресурсів. Середні споживчі та грошові витрати в розрахунку на домашнє господарство нижче загальнодержавного показника на 16 відсотків.

Невикористана грошова маса негативно впливає на цінову ситуацію, внаслідок чого в червні поточного року відносно грудня минулого року випереджуючими темпами зросли ціни по 21 групі товарів масового вжитку.

В області вкрай низький рівень випуску продукції соціально орієнтованими галузями промисловості, відбувається скорочення обсягів надання населенню послуг. Їх рівень у порівняних цінах скорочено в 11-ти містах та 7 районах.

Підприємства, що виробляють споживчі товари, працюють неритмічно, втрачають позиції на внутрішньообласному та загальнодержавному ринку.

Повільні темпи зростання грошових доходів та заощаджень населення багато в чому є наслідком недостатньої організації роботи місцевих органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, керівників суб'єктів господарювання щодо поліпшення соціально-економічного становища на мікрорівні, ситуації на споживчому ринку, стабілізації розрахунків із заробітної плати та соціальних виплат.

Враховуючи викладене та з метою забезпечення виконання Указу Президента України від 23.02.2000 р. N 276/2000 "Про першочергові заходи щодо реалізації Послання Президента України до Верховної Ради України: "Україна: поступ у XXI сторіччя. Стратегія економічного і соціального розвитку України на 2000-2004 роки", Програми дій Кабінету Міністрів України "Реформи заради добробуту": 

1. Визнати роботу райдержадміністрацій, керівників суб'єктів господарської діяльності, виконавчих органів місцевого самоврядування щодо зростання реальних доходів і заощаджень населення недостатньою.

2. Головним управлінням: економіки (Ахромкин Є. М.), праці та соціального захисту населення (Тураєв В. О.) облдержадміністрації, головам райдержадміністрацій у випадках виявлення порушень конституційних прав громадян на винагороду за працю щомісячно надавати засобам масової інформації відомості про керівників, що їх допустили. 

3. Головним управлінням: промислової політики (Басакін Г. М.), економіки (Ахромкин Є. М.), праці та соціального захисту населення (Тураєв В. О.) облдержадміністрації разом з фахівцями підприємств вугільної промисловості, машинобудівного комплексу, профспілковими організаціями розробити в місячний термін заходи з погашення заборгованості з виплати заробітної плати в зазначених галузях.

Підготувати при необхідності пропозиції на розгляд Кабінету Міністрів України.

4. Покласти персональну відповідальність за забезпечення потреб пільгових категорій населення у вугіллі на опалювальний період 2000 - 2001 року на голів райдержадміністрацій, міських, селищних, сільських голів та керівників вуглевидобувних підприємств.

5. Заступнику голови облдержадміністрації Рисухіну Л. І. розглянути стан розрахунків із заробітної плати, що склався в будівельному комплексі, вжити реальні кроки щодо їх стабілізації.

6. Зобов'язати керівників управлінь облдержадміністрації, голів райдержадміністрацій, рекомендувати міським, сільським, селищним головам:

6.1. Вирішити питання щодо забезпечення своєчасної виплати зарплати, у місячний термін вжити заходів щодо скорочення заборгованості із заробітної плати, виплат працівникам у зв'язку з ушкодженням здоров'я, допомоги, інших соціальних виплат;

6.2. Проаналізувати дотримання суб'єктами господарської діяльності постанови Кабінету Міністрів України від 18 травня 2000 року N 827 "Про додаткові заходи щодо погашення у 2000 році заборгованості із соціальних виплат з бюджетів усіх рівнів" та до 15 вересня 2000 року внести свої пропозиції щодо розірвання в установленому порядку контрактів з відповідними керівниками, які не виконують вимог постанови.

6.3. Надати до 15 вересня поточного року комісії з питань контролю за своєчасними розрахунками із заробітної плати та інших соціальних виплат пропозиції щодо скорочення заборгованості по виплатах заробітної плати підприємствами-боржниками, які належать до сфери їх управління.

7. Головам райдержадміністрацій щомісячно до 10 числа розглядати стан справ на кожному підприємстві, що належить до сфери їх управління, де збільшилась заборгованість з виплати заробітної плати, та вживати необхідних заходів щодо поліпшення становища з цього питання аж до розірвання контрактів з керівниками, які не спроможні покращити стан її виплати.

8. Луганському обласному центру зайнятості населення (Котляр О. І.) разом з райдержадміністраціями, міськвиконкомами в місячній термін завершити укомплектування штату інспекторів з контролю за додержанням законодавства про працю.

9. Рекомендувати територіальній Державній інспекції праці:

9.1. Посилити контроль за дотриманням законодавства про оплату праці й своєчасно вживати заходів реагування до керівників підприємств-боржників із заробітної плати для усунення порушень.

9.2. Провести перевірки підприємств, у яких наявна заборгованість із заробітної плати.

9.3. Проаналізувати стан розгляду справ з порушення законодавства про працю, переданих органам прокуратури, вжити узгоджених заходів щодо їх усунення та притягнення керівників підприємств-боржників до відповідальності. Провести звірки з органами прокуратури з усіх переданих матеріалів.

10. Головному управлінню економіки (Ахромкин Є. М.) підготувати в тижневий термін Міністерству освіти і науки України подання про розірвання контракту з керівником Луганського центру науково-технічної та економічної інформації Безгинським М. О. за допущені порушення у фінансово-господарській діяльності та невжиття заходів щодо погашення заборгованості із заробітної плати працівникам.

11. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступників голови облдержадміністрації Іванова В. М. та Пілієва С. Г.

 

Голова обласної держадміністрації 

О. С. Єфремов 


 

Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.