ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 30 серпня 2000 року № 511
Про посилення контролю за дотриманням фінансової дисципліни та відшкодуванням збитків, завданих державі
Результати ревізій і перевірок, здійснених контрольно-ревізійним управлінням в Луганській області в I півріччі 2000 року, свідчать про те, що керівниками райдержадміністрацій та виконкомів місцевих рад, бюджетних установ, підприємств і організацій, що одержують кошти бюджетів всіх рівнів, не вжито належних заходів з виконання Указу Президента України від 21.01.98 N 41 "Про запровадження режиму жорсткого обмеження бюджетних видатків та інших державних витрат, заходи щодо забезпечення надходження доходів до бюджету і запобігання фінансовій кризі", постанови Кабінету Міністрів України від 12.01.2000 N 31 "Про підвищення ефективності витрачання бюджетних коштів у 2000 році", розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.01.2000 N 15-р "На виконання Указу Президента України від 21.01.98 N 41" та не забезпечено контроль за цільовим і економним використанням бюджетних коштів, збереженням матеріальних цінностей та грошових коштів, допущено численних фактів порушень фінансової дисципліни та зловживань. У I півріччі 2000 року контрольно-ревізійним управлінням області майже в кожній другій з перевірених установ, організацій та підприємств виявлено незаконних видатків, недостач, розкрадань та привласнень товарно-матеріальних цінностей і коштів на суму 147,2 млн. грн., донараховано до бюджету та державних цільових фондів платежів 2,2 млн. грн. Значні суми незаконних видатків, недостач і розкрадань встановлені у містах: Луганську - 116,8 млн. грн., Краснодоні - 8,4 млн. грн., Стаханові - 7,5 млн. грн., Красному Лучі - 3,9 млн. грн., Свердловську - 2,1 млн. грн., Ровеньках - 2,0 млн. грн., Первомайську - 1,6 млн. грн. та Перевальському районі - 1,2 млн. грн. В умовах гострого дефіциту бюджетних коштів безвідповідальне ставлення посадових осіб до виконання своїх службових обов'язків, відсутність з їх боку належного контролю за використанням бюджетних коштів призвело до зростання незаконного й нецільового їх використання, що значно погіршує фінансове становище та посилює напругу в проведенні бюджетних видатків. Якщо в I півріччі 1999 року ревізіями та перевірками встановлено незаконне й не за цільовим призначенням використання 59,6 млн. грн. з 76,6 млн. грн. встановлених збитків, то в 2000 році вже 128,7 млн. грн. з 147,2 млн. грн., або майже 87,5 відс. З перевірених 294 підприємств, установ та організацій державної власності у 123 виявлено незаконних видатків, недостач, розкрадань і привласнень товарно-матеріальних цінностей і грошових коштів на 19,9 млн. грн., у т. ч. у 67 бюджетних установах - 1,5 млн. грн. По установах, організаціях та підприємствах державної власності найбільші збитки виявлені в системі Міністерства палива та енергетики України - 18,2 млн. грн., Міністерства освіти України - 1,0 млн. грн. Найбільш значні суми збитків встановлені у ДВАТ "Шахта "Перевальська" ДП ДХК "Луганськвугілля" - 1172,4 тис. грн., ДВАТ "Шахта "Талівська" ДХК "Краснодонвугілля" - 1108,1 тис. грн., Свердловському виробничому об'єднанні з екології - 960,7 тис. грн., ДВАТ "Шахта "Новопавлівська" ДХК "Донбасантрацит" - 776,8 тис. грн. У комунальній сфері обревізовано й перевірено 408 підприємств, організацій і установ, у 224 з них, або більше, ніж у кожному другому, виявлені незаконні витрати, недостачі тощо, у тому числі в 203 бюджетних установах. Всього виявлено збитків на 6,7 млн. грн., з них у бюджетних установах - 2,7 млн. грн. Значні суми збитків встановлені на підприємствах промисловості, енергетики, транспорту та зв'язку - 3,5 млн. грн., в установах освіти - 0,6 млн. грн., охорони здоров'я - 0,5 млн. грн. Незважаючи на значні труднощі у виконанні доходної частини сільських і селищних бюджетів, незаконне й зайве витрачання бюджетних і позабюджетних коштів допускається в більшості сільських і селищних рад. З 90 рад, де проведено ревізії та перевірки, у 62 виявлено незаконних видатків, недостач грошей і матеріальних цінностей на суму понад 242 тис. грн., у тому числі недостач у 15 - на 4,4 тис. грн. Найбільші збитки встановлено в сільських та селищних радах Попаснянського району: в 4 радах на 46,7 тис. грн., Лутугинського району: в 2 - на 32,9 тис. грн., Кремінського району: в 3 - на 24,3 тис. грн. Керівниками бюджетних установ не в повній мірі забезпечується виконання вимог указів Президента України від 12 травня 1996 року N 333/96 "Про невідкладні заходи щодо забезпечення своєчасної виплати заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат", 28 лютого 1997 року N 187/97 "Про заходи щодо забезпечення наповнення Державного бюджету та посилення фінансово-бюджетної дисципліни". Мають місце порушення у сфері приватизації державного і комунального майна, надходження й використання орендної плати, допускаються непоодинокі випадки використання коштів на цілі та заходи, що заборонені відповідними нормативними актами, при наявності в той же час заборгованості по заробітній платі. Контрольно-ревізійною службою області не в повній мірі забезпечується відшкодування незаконних витрат, недостач, грошових коштів і матеріальних цінностей, особливо по бюджетних установах, де суми з усіх виявлених порушень повинні бути відшкодовані. У цих питаннях нею недостатньо скоординована робота з місцевими органами виконавчої влади, а також з правоохоронними органами. На підставі Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та з метою посилення контролю за використанням бюджетних і позабюджетних коштів, попередження фактів нецільового їх використання та забезпечення вимог Указу Президента України від 21 січня 1998 року N 41/98 "Про запровадження режиму жорсткого обмеження бюджетних видатків та інших державних витрат, заходи щодо забезпечення надходження доходів до бюджету і запобігання фінансовій кризі": 1. Зобов'язати керівників структурних підрозділів обласної державної адміністрації, голів райдержадміністрації та запропонувати міським головам, керівникам підприємств, установ і організацій, які отримують бюджетні кошти: - детально проаналізувати стан дотримання положень Закону України "Про Державний бюджет України на 2000 рік", вжити заходів щодо усунення наявних порушень і зловживань у сфері використання державних коштів; - розглянути на розширених засіданнях, нарадах і колегіях результати контрольно-ревізійної роботи за I півріччя 2000 року з прийняттям відповідних рішень про усунення виявлених фінансових порушень, відшкодування та поновлення незаконних витрат, недостач і розкрадань, притягнення до відповідальності керівників, з вини чи потурання яких ці порушення сталися. 2. Відмітити недостатню роботу Головного управління освіти та науки (Омельченко О. П.), управління охорони здоров'я (Хунов Ю. А.), керівників райдержадміністрацій та виконкомів міських рад, яким підконтрольні заклади охорони здоров'я, освіти, а також керівників підприємств вугільної промисловості із забезпечення цільового й ефективного використання грошових коштів та матеріальних цінностей, посилення вимог до посадових осіб, з вини яких допущені фінансові порушення, і поставити перед ними вимогу підвищити відповідальність працівників планово-економічних, фінансових, облікових та інших служб за здійснення ними попереднього й поточного контролю за цільовим та ефективним використанням грошових коштів і матеріальних цінностей, також за створення умов для забезпечення достовірності обліку та забезпечення збереження державного майна. 3. Контрольно-ревізійному управлінню в Луганській області (Покиньборода Й. О.) разом з правоохоронними органами суворо дотримуватись визначеного п. 4 рішення Координаційного комітету по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при Президентові України від 20 квітня 2000 року N 3/2000-рк щодо систематичного проведення взаємозвірок результатів розгляду переданих контролюючими органами матеріалів ревізій і перевірок, викоренити практику їх довготривалого розгляду, особливо тих, що передбачають відшкодування завданих державі збитків. Про наслідки цієї роботи щоквартально інформувати обласну державну адміністрацію. 4. Контрольно-ревізійному управлінню в Луганській області (Покиньборода Й. О.) разом з Головним фінансовим управлінням облдержадміністрації (Балковий Ю. І.), Державною податковою адміністрацією в Луганській області (Антіпов О. М.), управлінням Державного казначейства (Попов М. І.) та іншими контролюючими органами підвищити якість і рівень комплексних перевірок виконання бюджетів районів та міст обласного значення як одного із засобів допомоги органам державної виконавчої влади і місцевого самоврядування в зміцненні фінансово-бюджетної дисципліни на місцях. Результати таких перевірок виносити на розгляд колегій та розширених нарад облдержадміністрації, райдержадміністрацій, сесій міських рад, засідань їх виконавчих органів, висвітлювати в засобах масової інформації. 5. Контрольно-ревізійному управлінню в Луганській області та Державній податковій адміністрації в Луганській області вживати заходів адміністративного впливу до керівників підприємств, установ і організацій за невиконання рішень щодо застосування штрафних санкцій, винесених за наслідками ревізій і перевірок. 6. Головам райдержадміністрацій та міським головам: - тримати на постійному контролі стан відшкодування виявлених ревізіями і перевірками незаконних витрат, недостач та розкрадань державних коштів і матеріальних цінностей, попереджати факти нецільового їх використання; - максимально сприяти підрозділам контрольно-ревізійного управління в Луганській області в реалізації ревізійних матеріалів, залучати до цього місцеві правоохоронні органи; - притягувати до відповідальності згідно з чинним законодавством керівників - порушників фінансової дисципліни за невжиття заходів щодо відшкодування виявлених збитків, розглядати питання про доцільність перебування таких керівників на займаних посадах. 7. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Пілієва С. Г. Голова обласної держадміністрації | О. С. Єфремов |
Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.
|